طب سوزنی چه بیماریهایی را درمان میکند؟

4.4/5 - (46 امتیاز)

امروزه بیشتر مردم برای درمان بیماری‌های خود به طب سنتی و طب سوزنی روی آورده‌اند. این روش درمانی طبیعی با کمترین هزینه، بیشترین بازدهی را برای شما به همراه خواهد داشت. اما طب سوزنی چه یبماریهایی را درمان می‌کند و بیماری های قابل درمان با طب سوزنی کدامند؟

طب سوزنی در درمان برخی از بیماری‌ها و عوارض، یک روش مکمل بوده و باعث کنترل و جلوگیری از پیشرفت آن‌ها می‌شود. اما در مورد برخی دیگر از بیماری‌ها، این روش یک درمان قطعی بوده و به‌طور کلی عارضه یا بیماری را درمان می‌کند. در این مقاله سعی بر تفکیک این دو مورد در خصوص بیماری‌های مختلف خواهیم داشت. با ما همراه باشید تا بفهمید طب سوزنی برای چه بیماری هایی مفید است.

درمان با طب سوزنی چگونه است؟

طب سوزنی سرچشمه در طب شرقی و چینی دارد و قدمت آن به بیش از 2500 سال پیش بازمی‌گردد. این درمان باستانی، منشاء تمام بیماری‌ها را عدم تعادل انرژی (چی) در گذرگاه‌های بدن می‌داند. بنابراین اگر بتوانیم با یک محرک خارجی، تعادل گردش انرژی را به چاک راه‌های بدن بازگردانیم بیماری‌های ما درمان خواهند شد.

با شناسایی نقاط طب سوزنی و فرو کردن سوزن‌های نازک در این نقاط، گردش انرژی و خون در بدن به تعادل خواهد رسید. البته هر نقطه در بدن مربوط به یک بیماری است که باید توسط پزشک طب سوزنی شناسایی و مورد استفاده قرار گیرد. برای آشنایی بیشتر با طب سوزنی و روش انجام آن می‌توانید مقاله طب سوزنی چیست را مطالعه فرمایید.

طب سوزنی برای چه بیماری هایی مفید است؟

باتوجه به تحقیقات انجام شده مشخص شده است که طب سوزنی برای اکثر بیماری ها مفید بوده و میتواند آنها را درمان کند. باتوجه به اینکه طب سوزنی یک درمان غیرتهاجمی است، در مقایسه با دیگر روش های درمانی بهتر است. اما از طرفی چون درمان با این روش یک پروسه طولانی است، باید در طی درمان با طب سوزنی صبور باشید. اما بصورت کلی در ادامه به بررسی اینکه طب سوزنی برای چه بیماری هایی مفید است خواهیم پرداخت. پس از آن تصمیم گیری با شماست که از روش طب سوزنی برای درمان بیماریتان استفاده کنید یا روش های دیگر.

طب سوزنی

ایا طب سوزنی درمان قطعی است؟

و اما میرسیم به سوال اصلی ما! ایا طب سوزنی درمان قطعی است! همانطور که گفتیم برخی بیماری‌ها مانند ناراحتی‌های گوارشی، دیسکوپاتی مهره‌های کمر و گردن، آرتروز زانو و.. با طب سوزنی قابل درمان است. اما در مقابل، برخی بیماری‌ها مانند دیابت یا فشار خون فقط با طب سوزنی قابل کنترل هستند.

بیماری های قابل درمان با طب سوزنی

در ادامه هرکدام از بیماری‌های قابل درمان با طب سوزنی را به اختصار توضیح خواهیم داد. با ما بمانید.

درمان مشکلات تنفسی و ریوی با طب سوزنی

بیماری‌های تنفسی و ریوی بدلیل عدم وجود انرژی کافی در ریه‌ها بوجود می‌آیند و با طب سوزنی می‌توان در کنار درمان‌های دارویی، انرژی از دست رفته ریه‌ها را بازگرداند. از انواع بیماری های قابل درمان با طب سوزنی در دسته تنفس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

درمان مشکلات تنفسی و ریوی با طب سوزنی

  • درمان آلرژی با طب سوزنی

در درمان حساسیت فصلی با طب سوزنی، سوزن‌های مخصوص را در نقاط مختلف بدن وارد می‌کنند. با این کار، تعادل انرژی (چی) در سیستم بدن به خصوص اندام‌های مرتبط با سینوس‌ها ایجاد می‌شود. بدین ترتیب عوامل ایجاد آلرژی و التهابات فصلی کمتر شده یا کاملاً از بین می‌روند.

  • درمان آسم با طب سوزنی

مطالعات نشان می‌دهد طب سوزنی مقاومت مجاری تنفسی را هنگام تهویه ریه بیماران کاهش داده و عملکرد تنفس آن‌ها را بهبود می‌بخشد. به همین دلیل درمان آسم با طب سوزنی بسیار پیشنهاد می‌شود.

 درمان آسم با طب سوزنی

  • سینوزیت مزمن و طب سوزنی

طب سوزنی یکی از قدیمی‌ترین روش‌های درمانی انواع سینوزیت و مشکلاتی مانند رینیت آلرژیک بوده و نتایج درمانی بسیار خوبی از خود نشان داده است. سینوزیت می‌تواند توسط طب سوزنی به صورت مرسوم درمان شود و استفاده از طب سوزنی به وسیله تک سوزن جواب‌دهی بسیار بالایی در بهبود این بیماری خواهد داشت.

  • سرفه ‌های مزمن، از جمله بیماری های قابل درمان با طب سوزنی

سرفه‌های مزمن به دلایل مختلفی ممکن است ایجاد شده باشند، مثلا اگر علت سرفه‌های مزمن در یک بیمار، استرس و فشار عصبی تشخیص داده شود، با اطمینان می‌توانیم از طب سوزنی برای درمان آن استفاده کنیم. همچنین اگر فردی به دلیل استفاده از دخانیات، دچار این اختلال گردد می‌توان به درمان سرفه های مزمن با طب سوزنی امیدوار باشد.

از دیگر بیماری های ریوی قابل درمان با طب سوزنی میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • آمفیزم
  • سرماخوردگی مکرر
  • پلورزی
  • آنفولانزا

درمان سرفه های مزمن با طب سوزنی

درمان مشکلات گوارشی و چاقی و لاغری با طب سوزنی

امروزه مشکلات گوارشی زیادی از جمله زخم معده بین مردم رواج پیدا کرده است. طبق تحقیقات سازمان جهانی بهداشت، یکی از بهترین درمان‌های قطعی مشکلات گوارشی استفاده از طب سوزنی است. چاقی و لاغری موضعی نیز با طب سوزنی قابل انجام است. از انواع بیماری های گوارشی قابل درمان با طب سوزنی می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • سندروم روده تحریک‌پذیر و درمان آن با طب سوزنی

درمان قطعی برای سندرم روده تحریک پذیر وجود ندارد. اما بدلیل اینکه این سندروم به نوعی با وضعیت اعصاب بیمار در ارتباط است، طب سوزنی یکی از بهترین روش‌های مکمل برای درمان آن محسوب می‌شود. درنیتجه فرو کردن سوزن ها در نقاط اصلی بدن باعث درمان سندروم روده تحریک پذیر (IBS) بیمار می‌شود.

  • درمان زخم معده توسط طب سوزنی

با استفاده از چند سوزن، می‌توان بدون عوارض جانبی و نیاز به داروهای شیمیایی به سوی درمان زخم معده رفت. توسط طب سوزنی، مسیرهای حرکت انرژی یا همان چی، از طریق طحال به معده و روده ها تنظیم می‌شود. با انجام این کار، علاوه بر بهبود ترشحات گوارشی، متابولیسم دستگاه گوارش نیز تنظیم می‌شود. برای آشنایی بیشتر با این روش درمانی مقاله درمان قطعی زخم معده با طب سوزنی را مطالعه کنید.

درمان زخم معده با طب سوزنی

  • لاغری موضعی با طب سوزنی

طب سوزنی برای لاغری با توجه به تشخیص پزشک در جلسات متعدد برگزار می‌شود. با انجام طب سوزنی گردش خون و انرژی در کانال های انرژی بدن بیشتر شده و لاغری موضعی برای شما به وجود خواهد آمد.

از دیگر بیماری های قابل درمان با طب سوزنی  در زمینه گوارش و تناسب اندام با طب سوزنی میتوان موارد زیر را نام برد:

  • اسپاسم‌های مری
  • رفلاکس معده
  • نفخ شکم
  • زخم اثنی عشر
  • یبوست مزمن
  • اسهال

لاغری موضعی با طب سوزنی

بیماری های قابل درمان با طب سوزنی در زمینه روانی

استفاده از داروهای شیمیایی برای درمان بیماری‌های روانی دارای عوارض و وابستگی شدید است. به همین دلیل پیشنهاد می‌شود برای درمان طبیعی بیماری‌های روانی خود یا کم کردن دوز داروهایتان از طب سوزنی استفاده کنید. از جمله بیماری‌ های قابل درمان با طب سوزنی می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • درمان افسردگی و اضطراب با طب سوزنی

طب سوزنی برای درمان افسردگی از تحریک اعصاب حسی بدن استفاده می کند. هر سوزن یک عصب حسی را تحریک می‌کند که ارتباط آن با مغز باعث ایجاد پاسخی از سیستم ایمنی بدن می‌شود. این عمل باعث ترشح اندورفین (مسکن طبیعی بدن) و بهبود بیمار می‌شود.

  • اختلال در خواب و درمان با طب سوزنی و سنتی

با توجه به سبک زندگی امروزه، مشکل بی خوابی یا اختلال در خواب اعم از دیر به خواب رفتن، کابوس دیدن های بیش از حد و مداوم نبودن خواب، در 40 درصد از افراد جامعه مشاهده می‌شود. در برخی موارد ممکن است مشکل اختلال خواب فقط سر منشاء روانشناسی نداشته و به خاطر مشکلات دیگری در بیمار بروز کرده باشد. در هر صورت پس از تشخیص منشاء اختلال در خواب توسط پزشک، میتوان از طب سوزنی برای درمان آن استفاده کرد.

 درمان اختلال خواب با طب سوزنی

  • طب سوزنی و سندروم خستگی مزمن

همانطور که علت ابتلا به خستگی مزمن کاملا مشخص نیست، هنوز هم درمان قطعی دارویی برای آن وجود ندارد. در برخی موارد پزشکان از داروهایی در رابطه با این بیماری استفاده می‌کنند که تا حدودی در کنترل آن موثر است. خوشبختانه به تازگی طب سوزنی به عنوان یک درمان موثر خستگی مزمن شناخته شده است.

  • بهبود میگرن و انواع سردرد با انجام طب سوزنی

هنگامی که پزشکی مدرن و داروها به کاهش درد میگرنی شما کمک نکند، احتمالاً شما هم مانند سایر افراد به دنبال کشف سایر روش‌های درمانی هستید. یکی از این روش‌ها طب سوزنی است. امروزه استفاده از طب سوزنی برای درمان میگرن و سردردها بدلیل بازدهی بالایی که دارد، طرفدارهای زیادی نیز پیدا کرده است و یکی از بیماری‌ های قابل درمان با طب سوزنی میگرن و سردرد هستند.

علاوه بر انواع میگرن شما می‌توانید با استفاده از طب سوزنی به سردردهای ناشی از کمبود آب بدن نیز پایان دهید. اگرچه این نوع سردرد با استفاده از روش‌های خانگی و همچنین پیشگیری‌های لازم قابل بهبود است، اما در صورت ادامه دار بودن مراجعه به پزشک ضروری تلقی می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر شما می‌توانید مقاله کمبود آب بدن و سردردهای ناشی از آن را در سوزنیران مطالعه کنید.

فتوفوبیا نیز از جمله مواردی است که با استفاده از طب سوزنی می‌توانید بر آن غلبه کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر بر روی لینک آبی رنگ کلیک کنید.

  • رابطه طب سوزنی و ترک اعتیاد

طب سوزنی با کمک به ترشح آندروفین (یک ماده طبیعی و شبه مخدر در بدن انسان) که اثرات آرام بخش و ضد درد دارد، در فرایند ترک اعتیاد بسار موثر و مفید خواهد بود. به گونه‌ای آندروفین جایگزین مخدر دریافتی خواهد بود.

موارد زیر گونه های دیگری از عارضه ها و بیماری های قابل درمان با طب سوزنی در زمینه مشکلات روانپزشکی می باشد:

  • پرخاشگری
  • پراشتهایی و کم‌اشتهایی عصبی
  • انواع اختلالات اضطرابی مثل حملات پنیک، وسواس، فوبیا به خصوص در کودکان
  • اختلالات دوقطبی
  • شب ادراری‌
  • بیش‌فعالی

بیماری های قابل درمان با طب سوزنی در زمینه روانی

درمان بیماری های زنان و ناباروری با طب سوزنی

با فراگیر شدن بیماری‌های جنسی و ناباروری در آقایان و بانوان، پزشکان در پی درمانی با بازدهی بالاتر برای این بیماری‌ها هستند. تاکنون عملکرد درمان بیماری‌های زنان و ناباروری با طب سوزنی بسیار عالی بوده است. این روش طبیعی و کاملا بی‌خطر از دیرباز به کمک زوج‌ها و حتی افراد مجرد آمده است. از جمله مشکلات مربوط به بیماری‌های زنان و ناباروری قابل کنترل و درمان با طب سوزنی می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • کاهش درد دوره قاعدگی با استفاده از طب سوزنی

از دیدگاه طب سنتی چینی، درد بیش از حد قاعدگی به خاطر شرایطی به وجود می‌آید که به آن رکود می‌گویند. رکود به معنی کمبود انرژی در بدن (در این مورد خون) است. برای رفع انقباض ماهیچه‌ها و درد پریود میتوانید از طب سوزنی استفاده کنید. طب سوزنی برای کاهش درد دوره قاعدگی طبیعی و بدون عوارض است.

  • طب سوزنی: عامل کاهش و بهبود ویار بارداری

در دوران بارداری استفاده از داروهای شیمیایی ممنوع است و ویار حاملگی شدید ممکن است منجر به سقط جنین شود. باتوجه به اینکه طب سوزنی یک درمان کاملاً طبیعی و بدون عارضه است، درمان ویار بارداری با طب سوزنی بهترین روش درمان این عارضه است.

  • رفع اختلالات جنسی و نازایی (مرد و زن) توسط طب سوزنی

درمان‌های دارویی بسیاری برای درمان اختلال جنسی زنان و مردان وجود دارد. گاهی داروهای شیمیایی اثرگذار نبوده یا به محض قطع نمودن دارو دوباره اختلال جنسی در افراد مشاهده می‌شود. طب سوزنی یک روش درمانی موثر برای درمان اختلال جنسی زنان و مردان است.

رفع اختلالات جنسی مرد و زن با طب سوزنی

  • درمان تخمدان پلی کیستیک با طب سنتی و سوزنی

در درمان تخمدان پلی کیستیک با طب سوزنی، بیمار طی جلساتی که پزشک برای او مشخص می‌کند مراحل درمان را طی می‌کند. در درمان سندروم پلی کیستیک با طب سوزنی، شرایط بیمار و  بیماری توسط پزشک مشخص می‌شود و نقاط طب سوزنی که اغلب در نواحی تخمدان هستند، شناسایی خواهد شد.

  • کنترل علایم یائسگی و رابطه آن با طب سوزنی

یائسگی دارای علائم مختلفی از جمله گر گرفتگی، تغییر در خلق و خو و.. می‌شود. پژوهشگران طبق مطالعات انجام شده روی 104 مورد از خانم‌هایی که بطور طبیعی و در سنین 40 تا 60 سالگی دچار یائسگی شده بودند دریافتند که طب سوزنی در تسکین علائم یائسگی بسیار تاثیر گذار است. بطور کلی علائم یائسگی پس از 3 ماه انجام طب سوزنی، در این بانوان کاهش یافته بود.

  • اندومتریوز را با طب سوزنی درمان کنید

در بیماری اندومتریوز درد و خونریزی‌های شدید بیمار را به شدت آزار می‌دهد. طب سوزنی یک روش درمانی جدید است که می‌تواند برای مقابله با اندومتریوز بسیار موثر باشد. در کنار درمان‌های دارویی، طب سوزنی باعث می‌شود کانال‌های انرژی در بدن شما فعال شود و درد به میزان زیادی از بین برود.

همانطور که میدانید، اختلالات جنسی و بیماری های قابل درمان با طب سوزنی در دسته بیماری‌های جنسی بسیار زیاد هستند که موارد زیر از دیگر نمونه‌های آنها است:

  • درمان افسردگی بعد از زایمان
  • سندروم قبل از قاعدگی
  • سندرم منوپوز
  • عفونت‌های مکرر مثانه
  • مثانه هایپراکتیو
  • اختلالات قاعدگی

درمان اندومتریوزبا طب سوزنی

درمان بیماری‌ های نورولوژی با طب سوزنی

درمان بیماری‌های مغز و اعصاب با داروهای شیمیایی به مدت زمان زیادی نیاز دارد و ممکن است هیچوقت به نتیجه نرسد. با استفاده از طب سوزنی و تحریک مستقیم سیستم عصبی می‌توان روند بهبودی بیماران مغز و اعصاب را تسریع بخشید. موارد زیر از مهم‌ترین انواع مشکلات نورولوژی قابل درمان با طب سوزنی می‌باشند:

  • فلج بلز، یکی از انواع بیماری های قابل درمان با طب سوزنی

تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد بیش از نیمی از بیماران مبتلا به فلج بلز خود به خود و با گذشت زمان درمان می‌شوند، اما اقلیت باقی‌مانده به روش درمانی نیاز دارند. علاوه بر تاثیرات مخرب جسمی فلج بلز، به دلیل بروز این اتفاق روی صورت، تاثیرات روحی بدی چون کاهش اعتماد به نفس نیز در افراد مبتلا مشاهده شده است. طب سوزنی برای درمان فلج بلز یکی از بهترین درمان های شناخته شده تاکنون میباشد.

  • انواع سکته مغزی را با طب سوزنی درمان کنید

فلج ناشی از ضایعه های مغزی و سکته یکی دیگر از انواع فلج است که امکان دارد برای هر فردی رخ دهد. در این نوع از فلج رگ‌های عصبی قسمتی از بدن فرد، مانند گذشته نمی‌توانند به وظایف خود عمل کنند و قسمتی از بدن فرد دیگر حرکت نمی‌کند. طب سوزنی از راه های درمان فلج سکته مغری، فلج مادرزادی، فلج ناشی از تومورهای بدخیم و مواردی این چنین است که به تازگی افراد زیادی از آن استقبال می‌کنند و به نتایج مطلوب هم می‌رسند.

درمان سکته مغزی با طب سوزنی

  • درمان بیماری ها با طب سوزنی: سندرم پای بی قرار

طب سوزنی با بهبود وضعیت خواب و ترشح هورمون دوپامین در کاهش درد موثر است و احساسات بد را از بین می‌برد. علاوه بر این انجام طب سوزنی باعث آزاد شدن و شل شدن عضلات شده و خاصیت ضد درد نیز دارد. همین حالا برای درمان طبیعی سندرم پای بی قرار خود با طب سوزنی اقدام کنید.

  • تاثیر طب سوزنی روی درمان ام اس (MS)

از علل ایجاد بیماری ام اس (MS)، وجود رسوبات بلغم در کانال‌های انرژی بدن و حملات دمپنس است. بدن نقاط زیادی برای خارج کردن رسوبات بلغم و خلاصی از حملات دمپنس دارد. استفاده از طب سوزنی، بلغم یا دمپنس از بدن خارج شده و باعث تقویت کانال‌های کلیه، طحال و کبد می‌شود. به همین جهت این روش به کنترل بیماری ام اس (MS) بسیار کمک می‌کند.

  • طب سوزنی و کاهش وز وز گوش

این عارضه ممکن است بدلایل مختلفی ایجاد شده باشد. پس از معاینه شما توسط پزشک متخصص، نقاط مورد نظر برای انجام طب سوزنی مشخص می‌شود. برای مثال اگر مشکل وز وز گوش شما مربوط به مشکلات قلبی و عروقی باشد، همان محل مورد درمان قرار می‌گیرد. اما به طور کلی، برای درمان وز وز گوش با طب سوزنی، سوزن‌ها در نزدیکی گوش وارد بدن می‌شوند.

درمان وزوز گوش با طب سوزنی

  • سرگیجه های خود را با طب سوزنی درمان کنید!

طب سوزنی برای درمان سرگیجه از چین باستان است، که امروزه نظر بسیاری از متخصصین را جلب کرده است. متخصصین بر این باورند که علت بسیاری از سرگیجه‌ها اختلال در تعادل فرد است. پزشک با دانستن علت سرگیجه نقاط مربوطه را مشخص و با استفاده از سوزن اقدام به تحریک عصب فرد می‌نماید و تعادل فرد به مرور باز می‌گردد.

  • سندرم تونل کارپال و راحت ترین راه درمان آن: طب سوزنی!

طبق نتایج تحقیقات محققان، طب سوزنی در کاهش علائم و درد سندرم تونل کارپال بسیار تاثیرگذار بوده است. در درمان سندرم تونل کارپال با طب سوزنی، فرو کردن سوزن‌ها در نقاط حساس مچ دست باعث تغییر پیغام‌های عصبی ارسال شده به مغز خواهدشد و همین امر سبب کم شدن درد و علائم بیماری می‌شود.

از دیگر بیماری های قابل درمان با طب سوزنی در دسته نورولوژیک میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • گرگز اندام
  • مشکلات پس از صدمات مغزی
  • اشکال در بلع
  • اسپاسم نیمه صورت
  • خشکی دهان بعد از درمان‌های پرتوتابی
  • تنگی کانال نخاعی
  • پارکینسون
  • تیک‌های عصبی
  • نورالوژی عصب سه قلو

درمان سندرم تونل کارپال با طب سوزنی

درمان درد و مشکلات ارتوپدی با طب سوزنی

مشکلات ارتوپدی معمولاً باعث ایجاد درد و التهاب در بدن بیمار می‌شوند. با استفاده از طب سوزنی می‌توان گیرنده‌های عصبی مربوط به اعضای بدن را تحریک نموده و باعث آزادسازی هورمون‌های آرامش و تسکین در آن‌ها شد. طب سوزنی همچنین به بهبود التهابات مربوط به بیماری‌های ارتوپدی نیز می‌پردازد. مواردی که در ادامه نام می‌بریم از جمله مشکلات ارتوپدی و بیماری‌ های  قابل درمان با طب سوزنی هستند:

  • بهبود کمردرد و درد گردن با انجام چند جلسه طب سوزنی!

طب سوزنی با تحریک اعصاب مختلف می‌‌تواند باعث افزایش ترشح اندروفین- انکفالین و بتا اندروفین‌هایی شود که باعث تسکین درد خواهد شد. طب سوزنی با تأثیر در کاهش انقباض عضلات و بهبود حرکت مفاصل باعث کاهش تورم و کبودی می‌شود. این تأثیر به دلیل افزایش جریان خون در بدن بوده که باعث تسکین کمر درد میشود.

همچنین مراجعان طب سوزنی گردن تایید کرده اند که پس از انجام این روش درمانی، گردن درد آنها بهبود یافته و احساس راحتی و خوشایندی را تجربه کرده اند.

  • طب سوزنی و درمان گرفتگی عصب سیاتیک

در درمان گرفتگی عصب سیاتیک با طب سوزنی، گردش انرژی و خون در اندام‌های حساس و مرتبط با عصب سیاتیک بهبود می‌یابد. درنتیجه این عمل، التهابات مربوط به گرفتگی عصب سیاتیک از بین رفته و وضعیت بیمار رو به بهبودی خواهد رفت.

  • درمان بیماری های رماتولوژیک با طب سوزنی

طب سوزنی به خوبی می تواند درد را در بیمار کنترل کرده و موجب کاهش محدودیت حرکتی مفاصل شود. یکی از عوامل موثر در میزان تاثیر طب سونی، زمانی است که فرد به پزشک مراجعه می‌کند. برای مثال در نوعی از بیماری رماتیسم که جوانان به آن مبتلا می‌شوند (JRA)، هرچه زودتر به پزشک مراجعه شود بهتر است.

درمان مشکلات ارتوپدی با طب سوزنی

  • بیماری های فیبرومیالژی را در چند جلسه طب سوزنی درمان کنید!

روش درمانی دارویی قطعی برای این بیماری وجود ندارد اما محققان طب سوزنی با مطالعات بسیار به این موضوع دست یافتند که طب سوزنی می‌تواند یک عامل موثر در درمان فیبرومیالژی باشد. در واقع در روش درمان فیبرومیالژی با طب سوزنی عوامل به وجود آورنده این بیماری از بین می‌روند.

از دیگر مشکلات ارتوپدی قابل درمان با طب سوزنی میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دردهای مزمن
  • صدمات ورزشی
  • آرنج تنیس بازان
  • فاسییت پلانتار
  • التهاب تاندون
  • نروما
  • دردها و بیماری‌های مفصلی
  • آرتروز
  • شانه منجمند

کاربرد طب سوزنی در زیبایی، جوانسازی و بیماری‌های پوستی

امروزه بیشتر بانوان به دنبال روش‌های بی خطر و ارزان قیمت برای جوانسازی و زیبا سازی پوست خود هستند. یکی از بهترین روش‌های رفع بیماری‌های مختلف پوستی، جوان سازی و زیبایی پوست استفاده از طب سوزنی است. در ادامه لیستی از انواع موارد زیبایی و بیماری های قابل درمان با طب سوزنی در زمینه پوست را برای شما آماده کرده‌ایم:

  • کاربرد طب سوزنی در درمان جای جوش و انواع اسکار

در یک مطالعه صورت گرفته 200 بیمار مبتلا به آکنه تحت درمان و مورد ارزیابی قرار گرفتند. از این 200 نفر، 120 نفر با طب سوزنی و 80 نفر آن‌ها با روش‌های دیگر تحت درمان قرار گرفتند. در نتیجه این درمان‌ها مشخص شد گروهی که با طب سوزنی درمان شدند به شدت بهتر بهبود یافتند. پس هم اکنون برای درمان جای جوش و آکنه با طب سوزنی اقدام کنید.

درمان جای جوش و اسکار با طب سوزنی

  • استفاده از طب سوزنی برای لیفت و فرم دهی باسن

باسن علاوه بر بافت چربی، دارای عضلاتی نیز است که فرم باسن را مشخص می‌کنند. عضلاتی مانند گلوتئوس ماکسیموس، گلوتئوس مینیموس، گلوتئوس مدیوس، عضلات کف لگن و… که باعث فرم دهی باسن می‌شود. مقدار زیادی از فرم دهی و لیفت باسن، به ژنتیک باسن مربوط است اما بطور تاثیر گذاری میتوان از طب سوزنی برای لیفت و فرم دهی باسن استفاده کرد.

  • طب سوزنی و لیفت و فرم دهی سینه

امروزه داشتن سینه‌هایی با سایز مناسب در زیبایی و افزایش اعتماد به نفس بسیار تأثیرگذار هستند. معمولاً در بسیاری از بانوان حجم چربی بالایی در قسمت سینه جمع شده که ممکن است باعث مشکلات شود. لیفت سینه با طب سوزنی و امبدینگ برای این بانوان بسیار کارآمد خواهد بود.

طب سوزنی در حوزه زیبایی کاربردهای فراوانی دارد که موارد زیر از جمله آن هاست:

  • جوانسازی و شادابی پوست
  • رفع خطوط خنده و اخم
  • رفع خطوط دور و کنار چشم
  • رفع افتادگی ابروها و پلک‌ها
  • رفع افتادگی چانه و گونه‌ها
  • درمان پسوریازیس
  • کاهش، سفت کردن و یا از بین بردن غبغب
  • چاق و لاغرتر شدن صورت
  • درمان ریزش مو (آلوپسیا) و کمک به رشد مجدد مو
  • لیف صورت، لب و برجستگی گونه و لب

خب تا اینجا بیماری‌های قابل درمان با طب سوزنی را ذکر کردیم. شاید برایتان جالب باشد که بدانید برای هر بیماری سوزن‌های متفاوت استفاده می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله آشنایی با کاربرد انواع سوزن طب سوزنی را مطالعه کنید.

درمان انواع بیماری ها با طب سوزنی، امکان پذیر است یا خیر؟

همانطور که می‌بینید طب سوزنی درمانی فوق العاده برای تقریبا تمامی بیماری‌های شناخته شده می‌باشد که بدلیل کمبود وقت بسیاری از بیماری‌های قابل درمان با طب سوزنی در این مقاله نام برده نشده‌اند. برای آشنایی بیشتر با طب سوزنی و بیماری‌های قابل درمان با آن می‌توانید به بلاگ سایت سوزنیران مراجعه کنید.

درنهایت باید بدانید که طب سوزنی درصورتی یک درمان طبیعی و بدون عوارض است که تحت نظارت پزشک متخصص انجام شود. مفتخریم تیم تخصصی دکتر جعفر محقق بهترین پزشک طب سوزنی در تهران را به شما معرفی کنیم. برای دریافت وقت مشاوره یا نوبت معاینه حضوری جهت انجام خدمات طب سوزنی و امبدینگ، با شماره‌های کلینیک سوزنیران در تماس باشید.

سوالات متداول

در ادامه به بررسی و پاسخ سوالات متداول شما عزیزان درمورد درمان با طب سوزنی خواهیم پرداخت. همچنین میتوانید سوالات خود را از طریق کامنتها با ما در میان بگذارید و ما در اسرع وقت به شما پاسخ خواهیم داد.

  • آیا طب سوزنی درمان قطعی است؟

اینکه طب سوزنی یک درمان قطعی است یا خیر بستگی به نوع بیماری دارد. برخی بیماری‌ها مانند ناراحتی‌های گوارشی، دیسکوپاتی مهره‌های کمر و گردن، آرتروز زانو و.. با طب سوزنی قابل درمان است. اما در مقابل، برخی بیماری‌ها مانند دیابت یا فشار خون فقط با طب سوزنی قابل کنترل هستند.

  • طب سوزنی برای چه بیماری هایی مفید است؟

باتوجه به تحقیقات انجام شده مشخص شده است که طب سوزنی برای اکثر بیماری ها مفید بوده و میتواند آنها را درمان کند. اما چون درمان با این روش یک پروسه طولانی است، باید در طی درمان بیماریها با طب سوزنی صبور باشید.

6 دیدگاه

    1. درود. بطور کلی گستره بیماری های قابل درمان با طب سوزنی بسیار وسیع هست منتها برای برخی از بیماریها این روش درمان قطعی نیست و فقط یک کنترل کننده یا کاهش دهنده عوارض هست.

  1. سلام مرسی از مقاله خوبتون. میخواستم بدونم درمان دوقطبی با طب سوزنی امکان پذیر هست یا نه؟ خواهر من چند ساله با این بیماری داره اذیت میشه و عوارض قرص هایی که مصرف میکنه واقعا زیاد هستن برای همین به دنبال یک روش طبیعی و بدون عوارض هستیم که یکی از اشنا هامون دکتر محقق رو معرفی کردن. ممنون میشم اگه بهم جواب بدید.

    1. درود. مشکلات اعصاب و روان در گستره بیماریهای قابل درمان با طب سوزنی قرار دارد منتها مشکلات دو قطبی با این روش زیاد درمان پذیر نیستند.

  2. مرسی از توضیحاتتون درمورد اینکه طب سوزنی برای چه بیماری هایی مفید است منتها من فکر میکنم طب سوزنی بیشتر کنترل گر هست نه درمان گر. البته بازم شما بیشتر میدونید من فقط نظر خودم را گفتم.

    1. درورد بر شما. طب سوزنی کاملا جنبه درمانی دارد منتها در برخی از بیماریهای دیسکوپاتی شدید مانند پارگی دیسک، طب سوزنی بعنوان یک کنترل کننده درد عمل میکند. اما بطور کلی در سازمان WHO درمورد طب سوزنی و تاثیرات آن در درمان بیماریهای مختلف صحبت شده که یکی از این بیماریها میگرن هست برای مثال که طب سوزنی بطور کامل متیونه درمانش کنه. ممنون از نظر شما.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا