طریقه درمان ویار بارداری با طب سوزنی

5/5 - (8 امتیاز)

یکی از مراحل زیبا و به یاد ماندنی مادر شدن، دوران بارداری است. با وجود سختی‌های فراوانی که زوجین در زمان بارداری تحمل می‌کنند، باز هم این دوران بسیار خاطره انگیز است. یکی از دلایلی که ممکن است دوران بارداری سختی را برای پدر و مادر سخت کند، ویار است. زنان در دوران حاملگی به دلیل حساسیت دستگاه گوارش، معمولا ویار بارداری را به شکل تهوع و استفراغ تجربه می‌کنند و این مسئله برای آن‌ها آزار دهنده می‌باشد. حتی ممکن است موجب سقط جنین شود.

بدلیل اینکه در دوران بارداری نمی‌توان از داروهای شیمیایی استفاده کرد، برای جلوگیری از ویار بهتر است از طب سنتی و راه‌های خانگی استفاده کرد. یکی از راه‌های سنتی در این زمینه، درمان ویار بارداری با طب سوزنی است. این یک روش غیر دارویی می‌باشد و ضرری برای جنین ندارد.

در این مقاله سعی بر آشنا کردن شما همراهان گرامی با انواع ویار بارداری و روش درمانی آن با طب سوزنی داریم. پیشنهاد می‌کنیم مطالعه مقاله فواید طب سوزنی را به هیچ وجه از دست ندید.

ویار بارداری چیست؟

معمولا از هفته ششم بارداری تا نهایتا هفته بیستم بارداری، حالت تهوع‌های صبحگاهی در 75 درصد از بانوان باردار رویت می‌شود که همان ویار بارداری نامیده می‌شود. این عارضه معمولا تا هفته شانزدهم بارداری کاهش می‌یابد اما درصورتی که خیلی شدید باشد، ممکن است منجر به سقط جنین شود و به همین دلیل است که پیشنهاد می‌شود برای درمان ویار بارداری با طب سوزنی از پزشک متخصص زنان و زایمان خود کمک بگیرید.

ویار بارداری انواع مختلفی دارد و فقط مربوط به حالت تهوع صبحگاهی نیست. در ادامه مطلب به بررسی انواع ویار بارداری خواهیم پرداخت.

ویار بارداری

انواع ویار بارداری

بطور کلی می‌توان ویار حاملگی را به 2 نوع تقسیم بندی کرد:

  • در نوع اول، بانوان باردار تمایل به مصرف مواد غذایی خاص و گاها کمیابی می‌کنند که از نظر سلامتی برای مادر و جنین مشکل خاصی را بوجود نمی‌آورد.
  • اما در ویار بارداری نوع دوم که خطرناک است، مادر علاوه بر حالت تهوع‌های صبحگاهی، با استشمام بوی برخی غذاها یا دیدن آن‌ها حالت تهوع گرفته و استفراغ خواهد کرد. البته این نوع ویار بارداری نیز طبیعی بوده و ممکن است برای اکثر بانوان باردار اتفاق افتد اما شدت آن در افراد مختلف، ممکن است متفاوت باشد. در صورتی که حالت تهوع‌های ادامه دار و با شدت زیاد کنترل نشوند، جان مادر و فرزند به خطر خواهد افتاد.

انواع ویار بارداری

خب در بالا علائم ویار بارداری را ذکر کردیم. قبل از اینکه به روش طب سوزنی اشاره کنیم نکاتی خانگی (سنتی) برای رفع ویار بارداری به شما آموزش می‌دهیم.

درمان ویار بارداری با طب سنتی

ویار بارداری را می‌توان علاوه بر درمان‌ با طب سوزنی و یا مراجعه به پزشک متخصص، به کمک طب سنتی یا خانگی نیز درمان کرد. در ادامه به برخی از درمان‌های سنتی ویار بارداری اشاره کرده‌ایم:

  • در طول روز به مقدار کافی آب بنوشید.
  • خواب کافی داشته باشید.
  • خوزدن صبحانه قوی مانند مربا به، ضعف و سستی معده را برطرف می‌کند.
  • چاشنی‌های مانند آبغوره و آبلیمو در کنار گوشت پرندگان برای رفع تهوع استفاده نمایید.
  • غذاهای قابل هضم مانند گوشت پرندگان و جوجه میل کنید.
  • سعی کنید دچار یبوست نشوید.
  • پیاده‌روی انجام دهید.
  • وعده‌های غذایی خود را زیاد کنید اما حجم غذا کم باشد.
  • برای کم کردن وزن خود از مصرف سبزیجات و حبوبات غافل نشوید.

درمان ویار بارداری با طب سنتی

علت ویار بارداری

بطور کلی در طب غرب و مدرن، هنوز علت اصلی ویار بارداری تعیین نشده است اما ازدیاد یا کمبود یک سری مواد معدنی در بدن مادر، ممکن است باعث تحریک او به سمت حالت تهوع یا حتی خوردن یک سری مواد غذایی کند. البته موارد زیر نیز در بروز ویار در دوران بارداری تاثیر گذارند:

  • افزایش میزان هورمون‌های بارداری از جمله هورمون استروژن.
  • تقویت حس شامه و بویایی.
  • فقرهای تغذیه‌ای مانند کمبود ویتامین B که بسیاری از خانم‌ها به آن مبتلا هستند.
  • کسانی که شخصیت های استرسی دارند و دوره های افسردگی را تجربه کرده اند بیشتر دچار ویار در دوران حاملگی می‌شوند.

اما از طرف دیگر، در طب سنتی شرقی و طب سوزنی، علت اصلی ویار و حالت تهوع‌های دوران بارداری نیروی جاذبه زمین دانسته شده است. در واقع بدن برای جلوگیری از سقط جنین توسط کشیده شدن آن به سمت زمین، مجبور به وارد کردن نیرویی خلاف نیروی جاذبه زمین می‌شود که منجر به حرکت محتویات معده به سمت بالا می‌شود. در نتیجه این اتفاق نیز زنان باردار، حالت تهوع و ویار بارداری را تجربه خواهند کرد.

تا اینجا با انواع ویار بارداری و رفع آن با روش سنتی آشنا شدیم. در ادامه به بررسی درمان ویار بارداری با طب سوزنی می‌پردازیم. اما بهتر است اول با طب سوزنی آشنا شوید. پس همچنان با ما همراه باشید.

طب سوزنی چیست؟

طب سوزنی یک روش چینی است که با وارد کردن سوزن‌های ظریف به بدن، عصب‌های پوستی و عضلانی تحریک می‌شود. با این روش بسیاری از بیماری‌ها قابل درمان می‌باشد. از جمله بیماری‌ها می‌توان به کمردرد، بی‌خوابی، سردرد، آلرژی، ویار بارداری، زانو درد، سرطان و غیره اشاره کرد.

طب سنتی چیست

طب سوزنی یک روش غیر تهاجمی است و بدون هیچگونه مواد شیمیایی انجام می‌شود. برای آشنایی بیشتر با این شیوه به شما پیشنهاد می‌کنیم مقاله طب سوزنی چیست را با مطالعه کنید.

درمان ویار بارداری با طب سوزنی

همانطور که گفتیم، در دوران بارداری استفاده از داروهای شیمیایی ممنوع است و ویار حاملگی شدید ممکن است منجر به سقط جنین شود. پس بهترین راه درمانی ویار بارداری چیست؟ باتوجه به اینکه طب سوزنی یک درمان کاملا طبیعی و بدون عارضه است، درمان ویار بارداری با طب سوزنی بهترین روش درمان این عارضه است.

با انجام طب سوزنی در نقاط طب سوزنی، عدم تعادل در بدن تصحیح شده و با تحریک اعصاب، هورمون‌ اندورفین برای جلوگیری از حس درد تولید می‌شود که باعث بهبود ویار حاملگی می‌شود.

قابل به ذکر است که طب سوزنی برای زنان باردار انجام نمی‌شود چون ممکن است باعث سقط جنین شود اما باتوجه به اینکه برای درمان ویار بارداری، طب سوزنی روی نقاط مچ دست انجام می‌شود؛ انجام آن هیچگونه مشکلی نداشته و در بیشتر موارد پیشنهاد می‌شود.

درمان ویار بارداری با طب فشاری

از نظر طب سوزنی، هر نقطه در بدن مرتبط با یک نوع بیماری و عارضه است. بطور مثال، انجام طب سوزنی یا مالش نقطه p6 که در تصویر برای شما مشخص شده است باعث ازبین رفتن ویار حاملگی یا حتی مشکلات گوارشی می‌شود.

کافیست پس از مشخص کردن این نقطه بین تاندون‌های دستتان، با ناخن انگشت شست درجهت بالا و پایین (مسیر تاندون‌ها) فشار وارد کرده و مالش دهید (به صورتی که حرکت پوست روی تاندون حس شود). این کار را 2 بار در روز و هر بار 2 تا 3 دقیقه انجام دهید و از ویار حاملگی رهایی یابید.

طب فشاری

درمان دیگر عارضه های بارداری با طب سوزنی

از دیگر موارد آزار دهنده دوران بارداری می‌توان به سردردهای شدید میگرنی اشاره کرد که درمان سردرد و میگرن با طب سوزنی در دوران حاملگی به صورت طبیعی قابل درمان است. همچنین برخی از زنان پس از وضع حمل، دچار افسردگی پس از زایمان می‌شوند که پیشنهاد می‌شود درمان افسردگی با طب سنتی را امتحان کنند.

همچنین طب سوزنی در درمان بیماری‌های دیگر زنان مانند کیست رحم، سندروم تخمدان و  آمنوره تاثیر دارد. برای اطلاعات بیشتر به مقاله درمان بیماری های زنان با استفاده از طب سوزنی مراجعه کنید.

درمان موثر ویار بارداری با طب سوزنی

در نهایت می‌توانیم بگوییم طب سوزنی یکی از بهترین روش‌های درمانی برای ویار حاملگی یا دیگر عارضه‌های دوران بارداری است. طبق توضیحات در بالا و  همچنین مقاله طب سوزنی چیست؟ می‌توانید از طبیعی و بدون خطر بودن این روش درمانی برای مادر و فرزند، اطمینان داشته باشید. زیرا سوزن‌ها در مچ دست استفاده می‌شود و خطری برای اطراف شکم ندارد.

برای بهره‌مندی از انواع خدمات طب سوزنی و درمان ویار بارداری با طب سوزنی می‌توانید از دکتر محقق بهترین پزشک طب سوزنی تهران کمک گرفته و برای دریافت نوبت معاینه یا مشاوره حضوری با شماره‌های مطب در تماس باشید.

سوالات رایج در مورد ویار بارداری با طب سوزنی

در ادامه به پاسخ سوالات رایج شما مادران عزیز می‌پردازیم.

  • آیا درمان ویار بارداری با طب سوزنی امکان پذیر است؟

بله، با انجام طب سوزنی در نقاط طب سوزنی، عدم تعادل در بدن تصحیح شده و با تحریک اعصاب، هورمون‌ اندورفین برای جلوگیری از حس درد تولید می‌شود که باعث بهبود ویار حاملگی می‌شود.

  • آیا درمان ویار بارداری با طب سوزنی برای جنین ضرر دارد؟

برای درمان ویار بارداری، طب سوزنی روی نقاط مچ دست انجام می‌شود و  انجام آن هیچگونه مشکلی ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا