آیا طب سوزنی برای سینوزیت مفید است؟ بررسی نحوه درمان سینوزیت با طب سوزنی

4.5/5 - (6 امتیاز)

درمان سینوزیت با طب سوزنی

یکی از بیماری‌های شایع در دنیا که همه افراد در معرض ابتلا به آن هستند، بیماری سینوزیت است. در این بیماری حفره‌هایی که در اطراف بینی، پیشانی و گونه افراد قرار دارد (سینوس‌ها) دچار التهاب و گرفتگی شده و راه خروج مخاط بسته می‌شود. خوشبختانه راه‌های درمانی بیماری سینوزیت پیدا شده است از جمله آن میتوان به استفاده از طب سوزنی برای درمان، تجویز آنتی بیوتیک‌ها و یا قرص‌های مسکن و قرص‌های ضدانعقاد بینی اشاره کرد.

در این مقاله از سایت سوزنیران، علائم و علل سینوزیت را بررسی کرده و به طور تخصصی در مورد تاثیر درمانی طب سوزنی بر سینوزیت توضیح خواهیم داد. پس با ما همراه باشید.

علائم سینوزیت چیست؟

زمانی که فرد دچار التهاب سینوس شده و راه تخلیه مخاط‌ها گرفته شود، اصطلاحا گفته میشود که فرد به بیماری سینوزیت دچار شده است. سینوزیت به دو نوع حاد و مزمن دسته‌بندی میشود. سینوزیت حاد به نوعی از این بیماری گفته می‌شود که از شروع آن نزدیک به 20 روز گذشته باشد و نوع مزمن آن، در مورد بیمارانی است که بیش از 20 روز از شروع بیماری آن ها گذشته باشد.

از علائم شایع سینوزیت می‌توان به ترشح‌های زرد یا سبز از بینی یا حلق (پشت حلق)، سرگیجه یا تهوع، بوی بد دهان، بسته شدن راه بینی، مشکل در تنفس، سرفه مخصوصا هنگام شب و دردهایی در گوش، چشم، سر و فک یا دندان‌ها اشاره کرد.

دلایل ابتلا به سینوزیت چیست؟

به صورت کلی دو دلیل برای ابتلا به بیماری سینوزیت وجود دارد:

  • سرما خوردگی بیرونی و شدید

اگر پس از چند روز سرماخوردگی به جای پدیدار شدن علائم بهبود، با سردرد و سرگیجه‌های مزمن از خواب بیدار شدید احتمالا به سینوزیت مبتلا شده‌اید.

  • بازگشت بخار ایجاد شده در معده به کاسه سر

اگر جزو افرادی هستید که در حین غذا خوردن آب می‎خورید، یا به هر دلیل همواره مجبور به خوردن غذاهای سرد هستید مستعد ابتلا به سینوزیت هستید. به عبارت دیگر مواردی که در بالا ذکر کردیم باعث ایجاد بخار در معده خواهد شد.

طب سوزنی و درمان سینوزیت

طب سوزنی یکی از قدیمی‌ترین روش‌های درمانی انواع سینوزیت و مشکلاتی مانند رینیت آلرژیک بوده و نتایج درمانی بسیار خوبی از خود نشان داده است. سینوزیت می‌تواند توسط طب سوزنی به صورت مرسوم درمان شود اما استفاده از طب سوزنی به وسیله تک سوزن جواب‌دهی بسیار بالایی در بهبود این بیماری خواهد داشت. روش تک سوزن به صورت هفته‌ای یکبار و هر بار در یک طرف صورت انجام می‌شود. این فرآیند و شیوه با تحریک عصب‌ها موجب افزایش ترشح اندروفین میشود و در نتیجه در بهبود سینوزیت تاثیر مثبت دارد.

این روش برای درمان سینوزیت حاد و مزمن و با هدف کم شدن و از بین رفتن التهاب تمامی سینوس‌ها استفاده می‌شود و معمولا به درمان پاسخ مثبت می‌دهد. علاوه بر این برای درمان رینیت آلرژیک برای کم شدن ترشحات پشت حلق می‌توان از طب سوزنی بهره‌مند شد. با افزایش گردش خون موضعی در اثر طب سوزنی التهاب موجود در سینوسها کاهش مییابد.

دکتر سید جعفر محقق در چین و تحت نظر پزشکی که این روش را ثبت جهانی کرده، آموزش دیده‌اند. اگر شما هم با بیماری سینوزیت درگیر هستید، می‌توانید با مراجعه به مطب دکتر سید جعفر محقق از طب سوزنی برای بهبود وضعیت سلامتی خود بهره‌مند شوید. کافیست با مراجعه به بخش تماس با ما در سایت سوزنیران اطلاعات لازم برای مراجعه به مطب دکتر را استخراج کنید.

طب سوزنی و درمان سینوزیت
موثر ترین راه درمان سینوزیت، استفاده از طب سوزنی است.

درمان های خانگی سینوزیت

  • مصرف انواع دمنوش‌های خانگی همراه با عسل تاثیر بسیار مثبتی در درمان سینوزیت خواهد داشت. از جمله این دمنوش‌ها می‌توان به آویشن، پونه کوهی، زوفا و غیره اشاره کرد.
  • تاثیر بی‌نظیر دود عنبرنسارا در تخلیه سینوس‌ها را نمی‌توان کتمان کرد.
  • پرهیز از خوردن خوراکی‌های تحریک کننده و داروهایی مانند آسپرین تاثیر مثبتی در بهبود سینوزیت خواهد داشت.

سخن آخر

شما می‌توانید با توجه به نوع سینوزیتی که بدنتان با آن درگیر است، شیوه درمانی لازم را انتخاب کنید. تاثیر طب سوزنی بر درمان انواع سینوزیت (حاد و مزمن) مسئله‌ای اثبات شده است. شما می‌توانید با مراجعه به سایت سوزنیران علاوه بر آگاهی از تاثیر طب سوزنی بر درمان سایر بیماری‌ها، از سایر مزایای طب سوزنی نیز آگاهی یابید. همچنین می‌توانید با دسترسی به اطلاعات لازم برای مراجعه حضوری به مطب دکتر سید جعفر محقق، از سایر امکانات سایت نیز بهره‌مند شوید.

سوالات متداول

طب سوزنی چگونه به درمان سینوزیت کمک می‌کند؟

سینوزیت به التهاب و التهاب مزمن فراوان در لایه‌های مخاطی بین بینی و پاراناسال اشاره دارد. درمان سینوزیت با طب سوزنی می‌تواند به کاهش التهاب و تسکین علائم مربوط به آن کمک کند. سوزن‌های درج شده در نقاط استراتژیک بدن می‌توانند جریان انرژی را بهبود بخشند و بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن را تسهیل کنند.

آیا طب سوزنی می‌تواند سینوزیت را درمان کند؟

درمان سینوزیت معمولاً شامل ترکیبی از روش‌های مختلف است و هیچ درمان مطلقی برای این بیماری وجود ندارد. با این حال، طب سوزنی ممکن است در بهبود علائم سینوزیت موثر باشد. با مشاوره رایگان متخصصین طب سوزنی ما در مرکز سوزنیران، می‌توانید اطلاعات بیشتری درباره این روش درمانی و اثرات آن در سینوزیت بدست آورید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا