درمان افسردگی با طب سوزنی: طب سوزنی چگونه افسردگی را درمان میکند؟

4.8/5 - (135 امتیاز)

آیا از عوارض جانبی داروهای ضد افسردگی و اضطراب خسته شده‌اید؟ آیا به دنبال روش‌های جایگزین برای بهبودی هستید؟ پیشنهاد قطعی ما به شما استفاده از طب سوزنی برای اعصاب و روان است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید درمان افسردگی بدون دارو نیز ممکن است. اضطراب و افسردگی دو مورد از شایع‌ترین اختلالات خلقی هستند. تقریباً یک سوم بیماران به داروهای شیمیایی پاسخ نمی‌دهند. در نتیجه‌ بسیاری از افراد در جستجوی روش‌های جایگزین برای درمان اختلالات خلقی خود هستند. از جمله این روش‌ها، افزایش آرامش اعصاب با طب سوزنی است. در این مطلب درباره درمان افسردگی و اضطراب شدید با طب سوزنی صحبت خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

نقش طب سوزنی در درمان افسردگی

آرامش اعصاب و تعادل روانی یکی از مسائل مهمی است که دست یافتن به آن برای بسیاری از مردم سخت بوده و به همین جهت بیش از ۷۵% افراد درصدد درمان بیماری های اعصاب و روان و افسردگی خود با داروهای شیمیایی هستند. اما همانطور که میدانید داروهای شیمیایی عوارض جبران ناپذیر زیادی دارند. از جمله فواید طب سوزنی برای اعصاب و روان می‌توان به این موضوع اشاره کرد که طب سوزنی یک درمان طبیعی و بدون عوارض است. در ادامه این مطلب به بررسی دلایل ایجاد افسردگی و روش درمان آن با طب سوزنی خواهیم پرداخت.

فواید طب سوزنی برای اعصاب و روان

هنگامی که بیماران مبتلا به افسردگی یا اضطراب از طب سوزنی استفاده می‌کنند، احساس آرامش پس از جلسه طب سوزنی در بدن آن‌ها به جریان در می‌آید. این احساس می‌تواند علائم افسردگی و خلق پایین را کاهش دهد.

هورمون اندورفینی که در طول جلسه طب سوزنی برای اعصاب و روان آزاد می‌شود، می‌تواند به گردش خون و مایعات لنفی در بدن کمک کند و اکسیژن بیشتری را به بافت‌های بدن برساند.

پس از انجام طب سوزنی برای افسردگی میزان هورمون کورتیزول (هورمون افسردگی)، فشار خون و ضربان قلب کاهش می‌یابد.

فواید طب سوزنی برای اعصاب و روان
فواید طب سوزنی برای اعصاب و روان

طب سوزنی برای افسردگی

یکی از مهم‌ترین نتایجی که از تحقیق درباره طب سوزنی برای افسردگی به دست آمده است، این‌گونه می‌گوید که طب سوزنی می‌تواند شدت افسردگی را کاهش دهد.  به علاوه طب سوزنی در درمان میگرن و افسردگی در زنان باردار نیز موثر بوده است. پس در مجموع می‌توانیم درمان بیماری اعصاب و روان با طب سوزنی را روشی منسجم و اثربخش بدانیم.

نقاط طب سوزنی برای افسردگی

در ادامه برخی از مهم‌ترین نقاط طب سوزنی برای افسردگی را به شما معرفی می‌کنیم. البته در نظر داشته باشید که بهتر است پیدا کردن محل دقیق این نقاط را به دست متخصص طب سوزنی بسپارید.

  • نقطه HT7: روی چین داخلی مچ دست
  • نقطه LV3: کمی بالاتر از نقطه اتصال انگشت شست و انگشت دوم پا
  • نقطه P6: در وسط قسمت داخلی ساعد، کمی بالاتر از مچ دست
  • نقطه LI4: در پشت دست،‌ بین انگشت شست و انگشت اشاره

به کمک تحریک این نقاط می‌توانید باعث درمان بیماری اعصاب و روان با طب سوزنی شوید.

نقاط طب سوزنی برای افسردگی
نقاط طب سوزنی برای افسردگی

نقاط طب سوزنی برای استرس

برخی از مهم‌ترین نقاط طب سوزنی برای استرس عبارت‌اند از:

  • روی پیشانی و دقیقاً بین دو ابرو
  • بالاترین نقطه عضله شانه‌ها
  • مرکز قفسه سینه
  • سه سانتی‌متر بالاتر از مچ پاها در قسمت خارجی

افسردگی و اضطراب چیست؟

افسردگی یک بیماری ذهنی است که ممکن است بصورت ژنتیکی، بیولوژیکی، محیطی یا روانی در شخص ایجاد شده باشد. این بیماری رنج سنی خاصی ندارد و هرشخصی ممکن است با آن درگیر شود اما بیشترین میزان ابتلا به افسردگی در خانم ها و جوانان دیده می‌شود. با اینکه افسردگی یک بیماری جدی است اما ابتلا به آن در کوتاه مدت نگران کننده نیست. نرخ افسردگی در ایران 15 درصد است و این بیماری به‌شدت در حال گسترش است. چون اختلالات افسردگی و اضطراب معمولا با هم دیده می شود، درصورت عدم کنترل پیشرفت افسردگی خطر ابتلا به خودکشی می تواند به طور قابل توجهی افزایش یابد.

نشانه ها و علائم افسردگی و اضطراب

علائم افسردگی با توجه به میزان و دلیل به‌وجود آمدنش، متفاوت است. از نشانه های بسیار شایع افسردگی میتوان به ناتوانی، پر خوری یا کم خوری، احساس غم و اندوه یا پوچی، از دست دادن بیش از حد علاقه، کم خوابی یا خوابیدن بیش از حد، احساس خستگی، ناامیدی، گناه، درد، گرفتگی یا مشکلات گوارشی و همچنین تصور مرگ یا خودکشی اشاره کرد. البته هرکدام از موارد ذکر شده قابل کنترل و درمان است. چون این بیماری بیشتر جنبه ذهنی دارد، قبل از هر چیز بیمار باید ذهن خود را کنترل و مداوا کند.

یکی از مشکلاتی که بسیاری از بیماران دارای افسردگی را آزار می‌دهد، مشکلات خواب است. جالب است بدانید طب سوزنی می‌تواند در درمان و بهبود مشکلات خواب مثل پرخوابی یا کم خوابی نیز به کمک شما بیاید.

برای اطلاعات بیشتر این نوشته را بخوانید: درمان بی خوابی با طب سوزنی

دلایل ایجاد افسردگی و اضطراب

بروز و ایجاد افسردگی بستگی به شرایط زندگی و شخصیتی هر فرد دارد. شاید دلیل ابتلا به افسردگی در یک شخص، برای فرد دیگری کاملا بی معنی و بدون تاثیر باشد. اما بطور کلی می‌توان دلایل ایجاد افسردگی را موارد زیر بیان کرد:

  • تجربه های منفی، غم‌های بزرگ و عزاداری
  • مشکلات کاری
  • ازدواج و مشکلات خانوادگی
  • افسردگی پس از زایمان
  • ژنتیک
  • مصرف بیش از حد الکل یا مواد مخدر
  • مبتلا بودن به برخی از بیماری های سخت مثل سرطان، MS، صرع، AIDS و موارد این‌چنین
  • یائسگی
  • تغییرات فصلی

از دست ندهید: درمان صرع با طب سوزنی

طب سوزنی برای آرامش اعصاب
طب سوزنی برای آرامش اعصاب

طب سوزنی برای آرامش اعصاب

پس از بررسی علل و علائم افسردگی، وقت آن رسیده است که به سراغ شیوه های درمانی آن برویم. بسیاری از افراد برای درمان و کنترل افسردگی از داروهای شیمیایی استفاده می‌کنند. اما همانطور که قبلاً گفتیم، مصرف داروهای شیمیایی علاوه بر عوارض زیادی که دارند، ممکن است حتی روی بدن برخی افراد جواب نداده یا پس از گذشت زمان تاثیر خود را از دست بدهند. پس بهترین راه درمان افسردگی و اضطراب چیست؟ طب سوزنی یکی از طبیعی‌ترین و بهترین راه‌های درمان افسردگی و اضطراب است.

در اعتقاد پزشکان طب سنتی چین باستان، علائمی مانند افسردگی و اضطراب زنگ‌های هشداردهنده‌ای هستند. شاخص‌هایی که اخطار می‌دهند اتفاق بزرگ‌تری در بدن درحال جریان است. منابع انرژی زندگی (که در طب سنتی چین به آن «چی» می‌گویند) تعادل ندارند و در نتیجه عدم تعادل انرژی منجر به بیماری می‌شود. این بیماری می‌تواند در قالب افسردگی و اضطراب ظاهر شود. اگرچه طب سوزنی درمان کاملی نیست‌، اما می‌توان از آن به عنوان مکملی در کنار درمان‌های دیگر استفاده کرد. این کار به کاهش علائم افسردگی و اضطراب کمک می‌کند. در ادامه اطلاعات جامعی در زمینه طب سوزنی برای اعصاب و روان مطالعه خواهید کرد.

طب سوزنی برای آرامش اعصاب
انجام طب سوزنی روی نقاط حساس عصب در سر برای آرامش اعصاب و درمان اضطراب و افسردگی

طب سوزنی چیست؟

طب سوزنی یک عمل درمانی شرقی باستان است. این روش درمانی حدود 3000 سال قدمت دارد. در طب سوزنی، پزشک سوزن‌های طب سوزنی را به نقاط خاص عصبی سراسر بدن وارد می‌کند. در طب سنتی چینی (TCM)، این اعصاب “مردین” نامیده می‌شوند و به عنوان نقاط مهمی در مسیرهای ارتباطی بدن در نظر گرفته می‌شوند.

مسیر های انرژی (مردین) خاصی می‌توانند برای درمان افسردگی و اضطراب هدف قرار گیرند. با انجام فرایند طب سوزنی تعادل به سیستم عصبی و ایمنی بدن بازمی‌گردد. در صورتی که درباره طب سوزنی به اطلاعات بیش‌تری نیاز دارید، مقاله طب سوزنی چیست را مطالعه کنید. اما سوال اصلی این است که طب سوزنی برای اعصاب و روان چگونه به کمک ما می‌آید؟ و درمان بیماری اعصاب و روان با طب سوزنی چگونه ممکن است؟

درمان افسردگی با طب سنتی سوزنی

طب سوزنی برای درمان افسردگی تحریک اعصاب حسی بدن استفاده می‌کند. هر سوزن یک عصب حسی را تحریک می‌کند که ارتباط آن با مغز باعث ایجاد پاسخی از سیستم ایمنی بدن می‌شود. این عمل باعث ترشح اندورفین (مسکن طبیعی بدن) و بهبود بیمار می‌شود. اما چرا باید از طب سوزنی برای اعصاب و روان و بهبود وضعیت آن استفاده کنیم؟ و چرا درمان بیماری اعصاب و روان با طب سوزنی در مرکز توجه است؟

چرا برای درمان افسردگی باید از طب سوزنی استفاده کنیم؟

مسلماً شما هم از خود پرسیده‌اید که این روش درمانی چه برتری بر دیگر روش‌ها دارد و چرا باید از طب سوزنی برای کاهش استرس و درمان اختلالات عصبی استفاده کنیم؟ در ادامه 5 مورد از فواید طب سوزنی برای کاهش استرس و درمان افسردگی را شرح می دهیم.

  • نتایج مثبت درمان افسردگی با طب سنتی

تحقیقات مختلفی در زمینه طب سوزنی و افسردگی انجام شده است. نتیجه تحقیقات نشان داده است که طب سوزنی برای اعصاب و روان می‌تواند به طور قابل توجهی از شدت افسردگی بکاهد. در یک مطالعه محققان دریافتند که الکترو طب سوزنی (نوعی طب سوزنی که از انتقال جریان الکتریکی ملایم از طریق سوزن استفاده می‌کند) به اندازه مصرف فلوکستین (داروی ضد افسردگی) در کاهش علائم افسردگی موثر است.

  • عوارض خیلی کمتر نسبت به دارو

می‌توان گفت در طب سوزنی تقریباً هیچ عارضه جانبی منفی وجود ندارد. عوارض این روش درمانی بسیار کم است. در صورتی که قصد دارید درباره عوارض این روش اطلاعات کسب کنید، مقاله عوارض طب سوزنی را مطالعه کنید. با این حساب طب سوزنی می‌تواند درمان طبیعی برای افسردگی و اضطراب باشد. البته در صورتی که به‌عنوان مکمل در کنار داروهای شیمیایی استفاده نشود. پس اگر از عوارض دارو‌های شیمیایی خسته شده‌اید می‌توانید از طب سوزنی برای اعصاب و روان خود و بهبود وضعیت آن استفاده کنید.

  • ترشح بیشتر اندورفین با طب سوزنی

احساس عالی که بعد از ورزش دارید توسط اندورفین ایجاد می‌شود. اندورفین هورمونی است که به عنوان یک مسکن طبیعی در بدن عمل می‌کند. با ورود سوزن‌ها به اعصاب حسی بدن، سیستم ایمنی بدن تحریک می‌شود. پاسخ سیستم ایمنی بدن به این تحریکات، باعث افزایش گردش خون در آن قسمت از بدن و ترشح اندورفین می‌شود. در روش طب سوزنی برای اعصاب و روان نیز همین هورمون در بدن شما آزاد می‌شود.

  • طب سوزنی و ایجاد حس آرامش

برخلاف تصور عموم، طب سوزنی نه تنها درد ندارد، بلکه بسیار آرام بخش نیز است. شاید باورتان نشود، اما بیشتر بیمارانی که از طب سوزنی استفاده کردند این درمان را آرام بخش می‌دانند و به همین جهت از طب سوزنی برای کم کردن استرس در محل کار خود نیز استفاده می‌کنند. حال تصور کنید به‌جای استفاده از سوزن، از کاشت نخ در بدن شما استفاده شود. قطعا درمان برای شما راحت‌تر خواهد شد. به‌نظر شما در کنار طب سوزنی برای اعصاب و روان، کاشت نخ برای درمان افسردگی امکان پذیر است؟ بله! با روش امبدینگ یا کت گوت نیز می‌توانید افسردگی را درمان کنید.

فواید طب سوزنی برای درمان افسردگی
طب سوزنی برای درمان افسردگی فواید زیادی دارد

درمان افسردگی با امبدینگ

قبل از هرچیز، درصورتی که برای شما سوال پیش آمده امبدینگ چیست، مقاله کاشت نخ یا امبدینگ چیست را مطالعه کنید. اما آیا درمان افسردگی با امبدینگ امکان پذیر است؟ در یک مطالعه، 94 شخص دچار افسردگی به طور تصادفی به یک گروه کاشت کات‌گوت (50 مورد) و یک گروه دارویی (44 مورد) تقسیم شدند. درمان گروه امبدینگ با کاشت کت گوت در دو هفته یک بار و در کل 4 بار انجام شد. گروه دارویی با تجویز خوراکی قرص ضد افسردگی (Deanxit) به مدت هشت هفته تحت درمان قرار گرفتند. هر دو گروه قبل و بعد از درمان مقایسه شدند.

بهبود در گروه امبدینگ 8/87 درصد (49/43) و در گروه دارویی 7/90 درصد (43/39) بود. همانطور که می‌بینید تفاوت فاحشی بین دو گروه وجود ندارد. درنتیجه کاشت نخ (Catgut) می‌تواند به طور موثری علائم بیماران افسردگی را بهبود بخشد. علاوه بر آن، عوارض روش امبدینگ نیز مانند طب سوزنی بسیار کم است. دلایل استفاده از طب سوزنی و درمان افسردگی توسط امبدینگ را به شما گفتیم. اما طی چند جلسه طب سوزنی، افسردگی درمان می‌شود؟

چند جلسه طب سوزنی برای درمان افسردگی لازم است؟

در درمان افسردگی توسط طب سوزنی از دوره‌های متفاوت درمانی استفاده می‌شود. البته هیچ مطالعه‌ای به طور قطع تعداد جلسات کافی برای درمان بیمار را نشان نداده است. ممکن است در ابتدا به طور مکرر به پزشک طب سوزنی مراجعه کنید. اما پس از اینکه تحت درمان قرار گرفتید، ممکن است به سطحی برسید که نیازی به ویزیت منظم نداشته باشید. برای اطلاع از اینکه برای درمان افسردگی با طب سوزنی به چند جلسه نیاز دارید، باید با دکتر خود مشورت کنید. شما می‌توانید با شماره تماس های سوزنیران با مرکز طب سوزنی دکتر محقق تماس بگیرید و از مشاوره های دکتر استفاده کنید.

به خاطر داشته باشید که طب سوزنی در طول چند هفته برای درمان افسردگی و اضطراب بیشترین تأثیر را دارد. تعداد جلسات کافی را پزشک برای شما معین می‌کند. اگر تصمیم به امتحان طب سوزنی دارید، حتماً یک متخصص طب سوزنی مجرب پیدا کنید که به طور خاص نحوه درمان اضطراب و افسردگی را بلد باشد. طب سوزنی برای آرامش اعصاب بسیار خوب عمل می‌کند. شما می‌توانید درمان افسردگی با طب سوزنی را در مطب دکتر محقق (بهترین پزشک طب سوزنی کشور) انجام دهید. در نهایت امیدواریم مطلب فوق برای شما مفید واقع شده باشد. آیا شما تا به‌حال تجربه طب سوزنی برای اعصاب و روان را داشته‌اید؟ آن را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

سوالات متداول:

  • طب سوزنی برای افسردگی چگونه عمل می‌کند؟

متخصص طب سوزنی با پیدا کردن نقاط انرژی بدن و تحریک آن‌ها باعث آزاد سازی هورمون‌های ضد افسردگی و اضطراب می‌شود. استفاده از این روش به کمک درمان مکمل به بیماران دارای افسردگی توصیه می‌شود.

  • مدت زمان درمان افسردگی با طب سوزنی چه‌قدر است؟

اثرگذاری طب سوزنی بر اعصاب و روان بستگی به وضعیت بیمار و نوع اختلال او دارد. اما درمان افسردگی و اضطراب با طب سوزنی معمولاً تا ۱۲ جلسه طول می‌کشد.

45 دیدگاه

  1. سلام. ایا این روش درمانی را به افرادی که افسردگی حاد دارند اما میخواهند دوز داروهای خودشون رو کم کنند پیشنهاد میکنید؟

    1. سلام. بله طب سوزنی یک درمان مکمل طبیعی برای افسردگی محسوب میشود. با انجام طب سوزنی ابتدا دوز مصرف قرص های افسردگی شما کم شده و در نهایت کاملا بدون استفاده از قرص سلامتی خود را بدست می آورید.

  2. سلام من خانم 54 ساله ای هستم که نزدیک به 12 سال قرص های ضد افسردگی و ضد اضطراب مثل سرترالین مصرف کردم ولی دیگه این دارو ها تاثیر ندارن. میتونم بجای اون دارو ها از طب سوزنی برای رفع افسردگیم استفاده کنم؟

    1. سلام. بله شما میتونید با انجام طب سوزنی، دوز قرص های مصرفی خودتون رو کمتر کنید. بعد از گذشت مدتی هم میتونید کاملا قرص ها رو کنار بذارید و از طب سوزنی برای درمان افسردگیتون استفاده کنید.

    2. سلام من اسفند پدرم فوت کردند بعد از این شوک خوابم بهم ریخته در کمرم و قفسه سینم احساس سوزش و نبض می کنم و البته قبل از فوت پدرم هم یک کم وضعیت بدنم بهم ریخته بود ولی از شوک اون واقعه سردرد و دردای جدید بی خوابی و کلی اختلالات ایجاد شده طب سوزنی میتونه کمک کنه به من؟

      1. با سلام.
        شرایط شما باید توسط پزشک بررسی گردد. لطفا از طریق واتس اپ یا شماره تماس با مطب در تماس باشید تا مورد توسط کارشناسان برررسی شود.

  3. پسری 28 ساله هستم، 2بار خودکشی ناموفق داشتم و به قرص ترامادول اعتیاد دارم. علاوه بر اون افسردگی حاد هم دارم. طب سوزنی کاری میتونه برای وضعیتم بکنه؟ تاثیرش دائمیه؟

    1. درود. بله با انجام طب سوزنی کم کم دوز قرص مصرفی شما کمتر خواهدشد. به علاوه اینکه با طب سوزنی افسردگی شما کنترل شده و رو به بهبودی خواهد رفت.

  4. سلام. وقتتون بخیر
    من خیلی عصبی هستم و پرخاشگری زیاد میکنم. برخلاف سنم که فقط 23 سالمه. پیش روانشناس و روانپزشک هم رفتم و دارو مصرف کردم اما تاثیری نداره. با طب سوزنی میتونید منو درمان کنید؟

  5. سلام من دختر 21 ساله ای هستم که بعلت افسردگی و استرس، ریزش مو دارم و وزنم توی 1 ماه اخیر 6 کیلو کم شده. ایا با طب سوزنی میتونید کمکی به من بکنید؟

    1. درود. برای درمان افسردگی با طب سوزنی شما باید بطور حضوری تحت بررسی پزشک متخصص قرار بگیرید. پزشک پس از گرفتن نبض شما و دیدن زبانتان، تشخیص میدن که کدام یک از ارگانهای شما مورد آسیب قرار گرفته و طب سوزنی را روی آنها انجام میدن. پس از انجام چند جلسه طب سوزنی، هم از نظر جسمی و هم از نظر روحی وضعیت بیمار رو به بهبودی خواهد رفت درنتیجه مشکل کم کردن وزن شما نیز برطرف خواهد شد.

  6. سلام. من 24 سالمه و به تازگی طلاق گرفتم. خیلی عصبی و خشن شدم بعد از جدایی بدلیل مشکلات بوجود اومده. میخواستم ازتون بپرسم که آیا طب سوزنی برای آرامش اعصاب هم مناسب هست؟؟

    1. درود. بله طب سوزنی بطور مستقیم روی اعصاب تاثیر گذاشته و باعث آزاد سازی هورمون های شادی و ارامش بخش میشود. درنتیجه با طب سوزنی به آرامش اعصاب خواهید رسید. برای دریافت وقت مشاوره و معاینه حضوری با شماره های مطب در تماس باشید.

    1. درود. بله با اسنفاده از طب سوزنی میتونید افسردگی پس از زایمان خودتون رو درمان کنید.

  7. ضمن عرض سلام و خسته نباشید خدمت دکتر محقق و تیم خوبشون. میخواستم بگم که من افسردگی بسیار شدیدی بخاطر کنکور داشتم که یکی از دوستام درمان افسردگی و اضطراب با طب سوزنی رو بهم معرفی کرد. بعد از چند جلسه طب سوزنی تحت نظر دکتر محقق، واقعا احساس آرامش اعصاب بیشتری نسبت به قبل دارم.

    1. درود بر شما زهره ی عزیز. خوشحالیم که افسردگی و اضطراب شما با طب سوزنی درمان و حال شما خوب است. موفق و سلامت باشید.

  8. نقاط طب سوزنی برای استرس چه جاهایی هست بیشتر؟ سر بیشتر مورد طب سوزنی قرار میگیره یا جاهای دیگه هم انجام میشه طب سوزنی روشون؟

    1. درود. شما باید بطور حضوری مورد معاینه قرار بگیرید و بعد از معاینه دکتر تشخیص بدن که مشکل استرس شما از سمت کدام ارگان هست.

  9. سلام ممنون از مطالب خوبتون راجب درمان افسردگی با طب سوزنی. فقط طب سوزنی در درمان وسواس فکری هم تاثیری داره؟؟؟

    1. درود. بله میتونید بطور حضوری تشریف بیارید پزشک معاینه تون کنند و بعد از شرح حال گیری ازتون، بطور دقیق بهتون بگن که با چند جلسه طب سوزنی وسواس فکریتون بهبود پیدا میکنه.

  10. سلام روز بخیر. برای اینکه اثر طب سوزنی بیشتر شه میتونیم در کنار این روش از انرژی درمانی برای افسردگی هم استفاده کنیم؟

    1. درود. درواقع طب سوزنی برای درمان افسردگی از نوعی انرژی درمانی استفاده میکنه و شما با انجام انواع دیگر انرژی درمانی، قطعا نتایج بهتری خواهید دید.

  11. سلام دخترم ۱۶ سالشه وقتی عصبی میشه کف دست هاش خیلی عرق میکنه یا مثلا وقتی استرس داره. ایا طب سوزنی برای درمان استرس دخترم کاربرد داره؟

    1. سلام و وقت بخیر. بله شما میتونید از طب سوزنی برای درمان قطعی افسردگی و اضطراب استفاده کنید. برای دریافت نوبت معاینه حضوری با شماره های مطب در تماس باشید.

    2. سلام وقت بخیردختر۲۲ ساله دارم که اختلال اضطراب داره که باعث چاقی شده افسردگی هم بهش اضافه شده آیا باطب سوزنی درمان میشه

      1. مورد باید. توسط پزشک بررسی شود، لطفا از طریق واتس اپ یا تماس تلفنی با مطب در تماس باشید

  12. سلام وقت بخیر خدمت عزیزان. من از طب سوزنی برای ارامش اعصاب استفاده کردم و از همون جلسه اول واقعا جواب گرفتم. ممنونم از اقای دکتر محقق.

  13. سلام شبتون بخیر. من ۱۲ ساله بدلیل توهم شنوایی تحت درمان هستم. ایا طب سوزنی برای بیماری های اعصاب اینجوری هم جواب میده؟

    1. درود. درواقع مشکل شما یک اختلال عصبی هست که میتوان آن را توسط طب سوزنی کنترل کرد. البته همه چیز بستگی به شرایط و شرح حال شما داره. برای بهبودی و اطلاعات کامل تر باید بصورت حضوری توسط پزشک معاینه شید. میتونید برای دریافت نوبت مشاوره یا معاینه حضوری با شماره های مطب در تماس باشید.

  14. من از نظر روحی خیلی داغون بودم استرس زیاد داشتم سردرد های همیشگی و خلاصه کلی اعصابم پریشون بود که همه ی اینها به اضافه شدن وزنم هم ختم شده بود … نگرانی برای کوچکترین چیزی همیشه همراهم بود …. یک ماهه دکتر طب سوزنی میرم واقعاً جواب گرفتم ….. میتونم به جدیت بگم واقعاً معجزه میکنه … بخاطر خواهرم از دکتر پرسیدم آیا طب سوزنی به پسوریازیس کمی میکنه …. گفتند صد البته با طب سوزنی جریان انرژی و گردش خون و استرس و عصبانیت و …. قابل کنترله که حتی با طب سوزنی میشه به پوسته ریزی و پاکسازی پوست خیلی کمک کرد مخصوصاً در دوره هایی که بیماری یکدفعه عود میکنه …. متاسفانه خواهرم که از همه چیز خسته شده راضی نشد به حرفم گوش بده ولی به شما پیشنهاد میکنم یکی دو ماهی امتحان کنید تا ببنید حال عمومیتون چقدر عالی میشه … چقدر راحت می خوابید و … کلاً میتونم بگم معجزه میکنه …

    1. درود. بله طب سوزنی به پسوریازیس کمک میکنه اما بستگی به شرایط هر بیمار داره. میتونید بیمار رو برای معاینه حضوری بیاید. برای گرفتن وقت مشاوره یا معاینه حضوری با شماره های مطب در تماس باشید.

  15. من حسین مشهدی فراهانی هستم ۲۴ ساله ساکن تهران. من بعد از شکست در کنکور کارشناسی ارشد و ۲۰ روز بیماری گوارشی و سپس بالا رفتن چربی خون و گرفتن قلبم که به معده ام هم فشار آورد و معده ام جمع شد و یک ماه مرا در خانه بستری کرد که هر دو استرس زیادی به من وارد ساخت و در شب جمعه ۱۸ دی ماه ۱۳۸۸ در حال معده درد شدید و انتقادهای پدرم به یک باره دچار پانیک شدیدی شدم فشار خونم تا ۱۷ بالا رفت تپش قلب شدیدی گرفتم و تمام بدنم می لرزید و نفس نفس می زدم. فورا مرا به درمانگاه بردند و قرص قلب و آمپول آرام بخش قوی به من زدند تا ۱ ساعت این حالت ادامه داشت تا آرام شدم. از آن به بعد بی خوابی رفیق من شد و لورازپام و اگزازپام و کلونازپام دشمن آن. به یکباره در عرض یک ماه (۱۸ بهمن) وزنم ۴ کیلو کم شد (از ۶۵ به ۶۱ کیلو) اعصابم به همه جای بدنم میزد به کلیه ها، پاها و دست ها وکمر و قلب و … اما معده عصبی ام و ترس دائمی از اینکه آن حملات عصبی باز هم رخ دهد باز هم وزنم را پایین و پایین تر برد (۵۹-۵۸ و سپس ۵۲ کیلو) از لاغری نای راه رفتن هم نداشتم هیچ کدام از قرص ها و آمپول ها به من کمک نمی کرد فکر می کردم تمام بدنم را مریضی گرفته و درد داشتم تا اینکه گویا خدا صدای دعایم را پاسخ داده باشد با جناب آقای دکتر سید جعفر محقق آشنا شدم. جلسه اول با مادرم رفتم چند تا سوزن خوردم و یکی هم برای خواب اول باور نداشتم ولی وقتی خواب آلودگی به سراغ من آمد فهمیدم به جای درستی آمده ام. جلسه دوم شوک درمانی بود علاوه بر سوزن های قبلی روی پایم هر کدام دو سوزن خورد بعد از فردا صبح اتفاقی نیفتاد تا اینکه حالم بد شد و شوک شدم ولی چون محرک بیرونی نداشت تحمل کردم. در جلسه چهارم بود که آقای دکتر معجزه خود را نشانم داد: دستگاه الکتروآکوپانکچر (ELECTRO ACUPUNCTURE) او روی دو تا گوشم و روی دستانم و پاهایم را با یک وسیله ای اسکن کرد و فهمید که من جز مشکل اعصاب مشکل دیگری ندارم حتی افسردگی هم ندارم. بعد از مدتی اعصابم آرام تر و قوی تر شد البته همزمان به استفاده از روش های دیگر مثل حجامت و داروهای گیاهی، آمپول های ویتامین، ماساژ درمانی و دوری از مسائل اعصاب خرد کن مثل اخبار و روزنامه ها و مشغول کردن خودم پرداختم. الان بعد از ۶ جلسه توان اعصابم ۲ برابر شده است و وزنم هم ۴ کیلو اضافه شده است. متشکرم آقای دکتر محقق

    1. درود جناب مشهدی فراهانی. بسیار خوشحالیم که از نتیجه طب سوزنی راضی هستید. به امید سلامتی روز افزون شما.

  16. سلام من چند ماه قبل از ازدواجم خیلی عصبی شده بودم بخاطر استرس و فشار هایی که روم بود. به همین خاطر هم معده درد شدید داشتم ولی خودم نمیدونستم بخاطر اعصابمه. بر عکس همه که اخرش میرن طب سوزنی، از تابلو طب سوزنی مطب نزدیک محل زندگیمون رفتم تو برا درمان درد معده! دکتر فقط ۱۵ دقیقه ب اصحبت و بالا پایین کردن من، فهمید ریشه مساله جای دیگه است، پیشنهاد کرد ۵ جلسه فقط روی اعصاب کار کنه، بعد اگه نیاز شد بریم سراغ معده. قبول کردم شروع شد. الان جلسه پنجمه حالم حرف نداره، تحملم مثل همه مردمه، بیخودی عصبانی نمی شم، درد معده هم ندارم. خیلی مچکرم از اقای دکتر سید جعفر محقق

    1. درود. بیشتر معده درد های عصبی با طب سوزنی رفع شده و انجام طب سوزنی موجب آرامش اعصاب نیز میشود. خوشحالیم که شما هم از این درمان نتیجه مطلوب را دریافت کردید.

  17. سلام اقای دکتر من بعلت افسردگی رفتم طب سوزنی ۱۰ جلسه رفتم از روزاول سردرد و سرگیجه دارم سه هفته میباشد که ادامه ندادم بدلیل اینکه سردرد وسر گیجه و معده ام ضعف میکنه وحالت تهوه دارم هر جای بدنم سوزن زده میسوزه و افسردگیم بیشتر شده ممنون میشم جواب بدهید چکار کنم .

    1. با سلام.
      شرایط شما باید توسط پزشک بررسی گردد. لطفا از طریق واتس اپ یا شماره تماس با مطب در تماس باشید تا مورد توسط کارشناسان برررسی شود.

  18. سلام من ۲۲ سالمه و از بچگی افسردگی شدید داشتم و این موضوع شدیدا روی زندگیم تاثیر منفی گذاشته با طب سوزنی میشه افسردگی رو به طور کامل درمان کرد مثل یه آدم عادی زندگی کنم خواهشا جواب بدین ممنون🙏

    1. با سلام.
      شرایط شما باید توسط پزشک بررسی گردد. لطفا از طریق واتس اپ یا شماره تماس با مطب در تماس باشید تا مورد توسط کارشناسان برررسی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا