درمان سندرم تونل کارپال با طب سوزنی

4/5 - (2 امتیاز)

سندرم تونل کارپ (Carpal Tunnel Syndrome) یکی از بیماری‌هایی است که خواب شب و آرامش روز را از بیماران می‌گیرد. نرخ ابتلا به سندرم تونل کارپ افزایش یافته و همین امر موجب تحقیق و بررسی درمورد درمان این بیماری با روش‌های جدید و بی خطر توسط محققان و پزشکان شده است. در این مقاله به بررسی علائم و دلایل بروز سندرم تونل کارپال پرداخته و در نهایت بهترین روش درمان آن یعنی درمان سندرم تونل کارپال با طب سوزنی را به شما معرفی خواهیم کرد.

سندرم تونل کارپال چیست؟

همانطور که می‌دانید دست انسان دارای عصب‌ها و تاندون‌های مختلفی است. تونل کارپال که در مچ دست بین استخوان‌ها و تاندون‌ها وجود دارد، محل عبور عصب مهمی بنام مدین است. هنگامی که به هردلیلی عصب مدین تحت فشار قرار بگیرد، فرد در کف دست و سر انگشتان خود احساس گزگز و بی حسی خواهد کرد. به این پدیده سندرم تونل کارپ (CTS) گفته می‌شود. سندرم تونل کارپال بیشتر در خانم‌ها دیده می‌شود و بطور کلی سن ابتلا به آن از 50 سال به بالا است.

علل ایجاد سندرم تونل کارپال

همانطور که گفتیم با تحت فشار قرار گرفتن عصب مدیان در تونل کارپ، عارضه‌ای بنام سندروم تونل کارپال بوجود خواهد آمد. این عارضه ممکن است به دلایل مختلفی بوجود آید که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

  • وجود کیست یا تومور در مچ دست
  • شکستگی استخوان مچ دست و درست جوش نخوردن آن
  • تغییرات هورمونی بدلیل یائسگی یا بارداری
  • زیاد کار کشیدن از مچ دست

علائم سندرم تونل کارپال

علائم سندرم تونل کارپ در اشخاص مختلف ممکن است متفاوت و با شدت‌های مختلفی نیز نمایان شود. اما بطور کلی این بیماری باعث ایجاد ضعف در انتقال پیام‌های عصبی و حسی در کف و انگشتان شست و اشاره و میانی دست‌ها می‌شود.

مبتلایان به سندرم تونل کارپال ممکن است علائم زیر را با شدت‌های مختلف داشته باشند:

  • گزگز و مور مور شدن انگشتان و کف دست
  • احساس ضعف در بلند کردن و نگهداری وسایل
  • احساس خواب رفتگی در زیر انگشت شست
  • لاغر شدن قاعده انگشت شست

درمان سندرم تونل کارپال با طب سوزنی

طبق نتایج تحقیقات محققان، طب سوزنی در کاهش علائم و درد سندرم تونل کارپال بسیار تاثیرگذار بوده است. با استفاده از شناسایی نقاط طب سوزنی و تحریک آن‌ها، می‌توان بسیاری از بیماری‌ها را درمان کرد. در درمان سندرم تونل کارپال با طب سوزنی، فرو کردن سوزن‌ها در نقاط حساس مچ دست باعث تغییر پیغام‌های عصبی ارسال شده به مغز خواهدشد و همین امر سبب کم شدن درد و علائم بیماری می‌شود.

علاوه بر آن، استفاده از طب سوزنی برای درمان سندرم تونل کارپ باعث بالا رفتن گردش خون در محل عارضه می‌شود. افزایش گردش خون در محل التهابات به بهبودی سریع‌تر بیماران مبتلا به این سندرم می‌شود.

درمان سندرم تونل کارپال با طب سوزنی
فرو کردن سوزن در نقاط حساس مچ دست جهت تسکین درد و درمان سندرم تونل کارپال

مزایای درمان سندرم تونل کارپال با طب سوزنی

بجز استفاده از طب سوزنی برای درمان سندرم تونل کارپ، می‌توان از روش‌های تهاجمی مانند جراحی یا مصرف داروهای شیمیایی با عوارض بالا استفاده کرد. طب سوزنی یکی از روش‌های درمانی کاملا طبیعی و بدون عوارض است که دقیقا به همین دلیل دارای محبوبیت زیادی است. شما می‌توانید با استفاده از طب سوزنی، علائم و درد این عارضه را تسکین داده و به درمان التهابات موجود در مچ دست خود کمک کنید.

سخن آخر

تلاش کردیم در مطلبی که خواندید اطلاعات مفیدی در رابطه با سندرم تونل کارپال و علائم و دلایل ایجاد آن به شما منتقل کنیم. در نهایت به شما پیشنهاد می‌کنیم برای درمان سندرم تونل کارپ، از طب سوزنی استفاده کنید. طب سوزنی علاوه بر اینکه یک روش غیرتهاجمی و طبیعی است، دارای قیمت مناسب‌تری نسبت به عمل‌های جراحی است.

می‌توانید برای اطلاع از قیمت و دریافت وقت معاینه حضوری با شماره‌های مرکز تخصصی طب سوزنی سوزنیران تحت نظارت بهترین پزشک طب سوزنی ایران، دکتر سید جعفر محقق در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا