درمان حساسیت فصلی با طب سوزنی: نحوه درمان آلرژی با طب سوزنی

4.9/5 - (41 امتیاز)

آب ریزش بینی، سوزش چشم و گلو، عطسه‌های پی در پی، سرفه و.. از عوارض حساسیت‌های فصلی است. با شروع هر فصل، ممکن است هرکدام از عوارض بالا برای شما پدیدار گردد. آزاردهنده‌ترین نوع حساسیت، آلرژی و حساسیت فصلی است. اما برای مقابله با آن چه کاری انجام دهیم؟ پیشنهاد ما به شما درمان حساسیت فصلی با طب سوزنی است. برای کسب اطلاعات بیشتر از این روش درمانی، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

حساسیت فصلی چیست؟

حدود 10 تا 40 درصد مردم جهان گرفتار حساسیت فصلی یا رینیت آلرژیک هستند. آلرژی فصلی به نام تب یونجه نیز شناخته می‌شود. هنگامی که سیستم ایمنی بدن بدلایل مختلفی مانند خستگی، کم خوابی، عدم ورزش و مصرف غذاهای ناسالم ضعیف شود، این عارضه روی می‌دهد. در فصل‌های مختلف سال، عوامل مختلفی مانند گرد و خاک موجود در هوا، حیوانات خانگی، حشرات و برخی از محصولات شیمیایی باعث ایجاد حساسیت فصلی می‌شوند. با توجه به محل زندگی و عاملی که در شما ایجاد حساسیت می‌کند، ممکن است علائم متفاوتی از حساسیت فصلی را تجربه کنید. در ادامه برخی از علائم حساسیت فصلی را برای شما شرح خواهیم داد.

علائم حساسیت فصلی

متداول‌ترین علائم حساسیت‌های فصلی موارد زیر هستند که شدت آن‌ها می‌تواند در افراد مختلف، متفاوت باشد:

  • عطسه
  • آب‌ریزش یا گرفتگی بینی
  • آب‌ریزش یا خارش چشم
  • التهاب سینوس‌ها، گلو و یا کانال‌های گوش
  • گرفتگی گوش
  • ترشحات پشت بینی

برخی علائم نیز مانند موارد زیر کمتر رایج هستند:

  • سردرد
  • تنگی نفس
  • خس خس سینه
  • سرفه

درصورت مشاهده علائم بالا، بهتر است هرچه سریعتر برای درمان آن به پزشک مراجعه کنید. پیشنهاد ما به شما مراجعه به پزشک طب سوزنی برای درمان انواع حساسیت‌های فصلی است. طب سوزنی یکی از بهترین روش‌های علمی تایید شده درمانی است. اما روش درمان بیماری‌های آلرژیک با طب سوزنی چگونه است؟

درمان حساسیت فصلی با طب سوزنی

با طب سوزنی می‌توان بر روی اعصاب و سیستم ایمنی بدن تاثیر گذاشت و مکانیسم بدن را تحت تاثیر قرار داد. در درمان حساسیت فصلی با طب سوزنی، سوزن‌های مخصوص را در نقاط مختلف بدن وارد می‌کنند. با این کار، تعادل انرژی (چی) در سیستم بدن به خصوص اندام‌های مرتبط با سینوس‌ها ایجاد می‌شود. بدین ترتیب عوامل ایجاد آلرژی و التهابات فصلی کمتر شده یا کاملا از بین می‌روند.

درمان حساسیت فصلی با طب سوزنی
درمان حساسیت فصلی با انجام طب سوزنی بر روی سینوس ها.

آیا درمان حساسیت فصلی با طب سوزنی بطور کامل امکان پذیر است؟

طب سوزنی به طور کلی بعنوان درمان مکمل یا کنترل کننده در کنار دیگر درمان‌ها و داروها استفاده می‌شود. با توجه به نتیجه تحقیقات انجام شده در زمینه درمان حساسیت فصلی با طب سوزنی، این روش درمانی مستقل محسوب نمی‌شود. اما اگر طب سوزنی را تحت نظر پزشک متخصص و بعنوان یک درمان مکمل استفاده کنید، جوابدهی بسیار خوبی خواهد داشت.

چه نوع حساسیت های فصلی با طب سوزنی قابل درمان است؟

با توجه به سابقه بیماران، می‌شود گفت طب سوزنی روی افرادی که به آلرژی چند ساله و ثابت مبتلا هستند بیشتر تاثیر گذار است نسبت به افرادی که مبتلا به آلرژی فصلی هستند. زیرا طب سوزنی روی افرادی که علائم حساسیت آن‌ها ثابت است بهتر جواب می‌دهد. اما متاسفانه اکثر افراد به آلرژی فصلی مبتلا هستند.

مکمل های گیاهی برای درمان آلرژی

همانطور که پیش از این گفتیم، درمان حساسیت فصلی با طب سوزنی به عنوان یک درمان مکمل یا کنترل کننده است. در طب سنتی چینی طب سوزنی به همراه داروهای گیاهی برای درمان بیماری‌ها از جمله آلرژی استفاده می‌شود. شما می‌توانید برای نتیجه بهتر از داروهای گیاهی زیر همراه با طب سوزنی استفاده کنید:

چای سبز

آنتی هیستامین طبیعی برای درمان آلرژی مفید است. چای سبز منبع آنتی هیستامین است. با مصرف روزانه دو فنجان چای سبز در فصل آلرژی، سیستم ایمنی شما تقویت شده و درنیتجه از ایجاد آلرژی جلوگیری خواهد شد.

ریشه شیرین بیان

از منابع طبیعی برای درمان آلرژی است. این گیاه می‌تواند استروئیدهای بدن شما را بالاتر ببرد و به شل شدن مخاط موجود در بینی شما کمک کند تا از این طریق تنفس برای شما در حین حساسیت فصلی راحت شود. ریشه شیرین بیان همچنین احتمال ایجاد سرفه را نیز کمتر خواهد کرد.

گل کلم

مصرف گل کلم نیز در تولید آنتی هیستامین‌های طبیعی در کنار طب سوزنی می‌تواند نتایج موثری در پیشگیری از آلرژی داشته باشد.

جمع بندی

با توجه به مطالب فوق، درمان حساسیت فصلی با طب سوزنی نیاز به تخصص و تجربه بالایی در این زمینه دارد. زیرا محلی که سوزن‌ها وارد بدن می‌شوند بسیار حساس است و هرگونه اشتباه می‌تواند زندگی بیمار را به خطر بیاندازد. پیشنهاد ما به شما کلینیک تخصصی طب سوزنی سوزنیران با مدیریت بهترین پزشک طب سوزنی ایران، دکتر سید جعفر محقق با بیش از یک دهه سابقه کار در زمینه طب سوزنی و امبدینگ است. برای دریافت وقت مشاوره حضوری و اطلاع از قیمت‌ها، با شماره‌های مطب در تماس باشید.

6 دیدگاه

  1. سلام ممنون از مطالب خوبتون درمورد درمان آلرژی و‌ حساسیت فصلی با طب سوزنی. من ۴۰ سالم هست و تا یادم میاد آلرژی داشتم به بو و بعضی مواد غذایی. آبریزش بینی و عطسه میکنم. ایا طب سوزنی میتونه کمکی به من بکنه؟ اگر بله، چند جلسه کافیه؟

    1. درود بر شما. بله با طب سوزنی میتونید رنیت آلرژیک رو برطرف کنید. تعداد جلسات بستگی به شدت آلرژی شما داره که باید بصورت حضوری پزشک معاینه‌تون کنه تا بتونه تخمین بزنه. برای گرفتن نوبت معاینه حضوری میتونید با شماره های مطب در تماس باشید یا از پشتیبان ما در واتسپ کمک بگیرید.

  2. خربزه هم خوردم، انگور هم خوردم، واقعاً حساسیتم پیدایش نیست! دکتر! خدایی اش حساسیته خوب شده! تو همین هشت جلسه انگار به کلی حساسیتم پیدایش نیست! قبلاً ها به محضی که لب به خربزه و انگور می زدم حساسیت واقعا اذیتم میکرد. اما الان خوب شده و انگار درمان حساسیت با طب سوزنی تاثیرگذاره. ممنونم از شما و تیم خوب طب سوزنیتون اقای دکتر محقق.

    1. درود. خوشحالیم که درمان حساسیت و آلرژی با طب سوزنی برای شما تاثیر گذار بوده و از نتیجه راضی اید. موفق و سلامت باشید.

  3. از اولین جلسه تا امروز (جلسه پنجم) هیچ حساسیتی نداشته ام، در محیط هم قرار گرفته ام ولی آنتی هیستامین را هم قطع کرده ام، مشکلی هم ندارم. خواستم از اقای دکتر سید جعفر محقق تشکر کنم برای رفع حساسیت من با طب سوزنی. واقعا سپاس

    1. درود مهرداد عزیز. خوشحالیم که طب سوزنی توانسته به حساسیت شما کمک کند. موفق باشید و پیروز.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا