افزایش قد با طب سوزنی و امبدینگ: هزینه و تعداد جلسات افزایش قد با امبدینگ

4.6/5 - (125 امتیاز)

شاید برایتان این عنوان عجیب باشد اما افزایش قد با طب سوزنی امکان‌پذیر است! بسیاری از افراد در جهان از قد خود راضی نیستند و سعی در افزایش آن دارند. این امر موجب تغییر در رژیم غذایی، روی آوردن به ورزش‌های مرتبط با افزایش قد، تولید مکمل‌های دارویی و مصرف بالای ویتامین‌ها شده است. علاوه بر این راه‌ها می‌توان از طریق تحریک نقاط طب سوزنی برای افزایش قد نیز اقدام کرد. این روش غیرتهاجمی است و بر اساس تحریک نقاط مختلف بدن برای ترشح هورمون‌های رشد استوار است.

افزایش قد با طب سوزنی و امبدینگ

همانطور که گفتیم یکی از روش های افزایش قد تا قبل از 30 سالگی استفاده از طب سوزنی و امبدینگ است. این روش درمانی طبیعی است و از لحاظ مالی بسیار مقرون به صرفه است. از طرفی چون این روش غیر تهاجمی است، هیچگونه عوارضی شما را تهدید نخواهد کرد. در ادامه این مطلب به بررسی راه های افزایش قد و مزایای افزایش و رشد قد با طب سوزنی و امبدینگ خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

راه‌های احتمالی افزایش قد

جدا از روش‌های افزایش قد با طب سوزنی، کارشناسان معتقدند روش‌های احتمالی دیگری برای افزایش قد نیز وجود دارد. باید بدانید که عوامل ژنتیکی 60 تا 80 درصد در میزان افزایش قد نهایی شما تأثیر دارند. برخی از عوامل محیطی، مانند تغذیه و ورزش، به طور معمول درصد باقی‌مانده را تشکیل می‌دهند. بین سنین 1 سالگی تا بلوغ، بیشتر افراد هر ساله حدود 5 سانتی‌متر رشد قد را تجربه می‌کنند. پس از بلوغ نیز ممکن است با سرعت 10 سانتی‌متر در سال رشد کنید. با این حال، هر کس با سرعت متفاوتی رشد و افزایش قد را تجربه می‌کند.

خوراکی ها و موارد موثر در رشد قد

خوردن میوه‌های تازه، سبزیجات تازه، غلات کامل، پروتئین‌ها و لبنیات در سنین رشد به شما در افزایش قد کمک می‌کند. مکمل‌های دارویی نیز می‌توانند به شما کمک کنند اما باید با نظر پزشک معالج مصرف شود. خواب مناسب در سن رشد نیز در افزایش قد فرد تاثیر دارد. ورزش‌هایی مانند یوگا و آمادگی جسمانی نیز در این امر تأثیر می‌گذارند. تمامی روش‌های فوق زمانی بیشترین کارایی را دارند که به طور مداوم قبل و بعد از سن رشد انجام شوند. با این تفاصیل افرادی که بیش از 20 سال سن دارند و از میزان قد خود ناراضی هستند، چه باید کنند؟

خوراکی ها و موارد موثر در رشد قد

افزایش قد با طب سوزنی بعد از بلوغ

در طب سوزنی اعتقاد بر این است که تحریک نقاط خاصی از بدن برخی از عملکردهای اندام‌ها را افزایش می‌دهد که منجر به افزایش قد می‌شود. طب سوزنی برای افزایش قد راهکارهایی را در اختیارتان می‌گذارد که با هزینه معقول و عملکرد مناسبی رضایت شما را به همراه خواهد داشت. باید بدانید که افزایش قد بعد از سن رشد امکان پذیر نیست و افزایش قد بزرگسالان با طب سوزنی تا زمانی امکان‌پذیر است که رشد استخوان‌های بلند بدنشان کامل نشده باشد.

این در حالی است که حتی پس از آن نیز می‌توان برای رشد قد با طب سوزنی اقدام کرد. دلیل آن هم این است که بین مهره‌های بدن از غضروف تشکیل شده است که قادر به رشد بیشتر هستند. در واقع تأثیر طب سوزنی برای افزایش قد از توانایی بدن در ترشح هورمون رشد که بر تجمع غضروف تأثیر دارد، استفاده می‌شود. در این روش از سوزن‌های نازکی در نقاط مشخص برای تحریک هورمون‌ها و مفاصل استفاده می‌شود.

افزایش قد با طب سوزنی
با طب سوزنی نگرانی قد کوتاه خود نباشید.

نقاط طب سوزنی برای افزایش قد

مسیر انرژی بدن یکی از نقاط طب سوزنی برای افزایش قد محسوب می‌شود. این نقاط با توجه به نظر کارشناس خبره تعیین و در تأثیر طب سوزنی برای افزایش قد مورد استفاده قرار می‌گیرد. یکی از مهم‌ترین نقاط طب سوزنی برای افزایش قد مفاصل بدن است.

علاوه بر این زانوها نیز یکی از پرکاربردترین مفاصل برای این کار است. شست پا و در مواردی دست نیز از دیگر نقاط طب سوزنی برای افزایش قد است. عموماً در این نقاط به ماساژ مخصوص برای فعال کردن هورمون رشد می‌پردازند. پاها مهم‌ترین نقاط طب سوزنی برای افزایش قد به شمار می‌رود. مفصل پا و پنجه آن از جمله نقاط مورد توجه در این بخش است.

افزایش قد با امبدینگ (کاشت نخ)

امبدینگ یا کاشت نخ روشی درمانی با استفاده از اصول علم طب سوزنی است که در آن به جای سوزن از نخ در همان نقاط استفاده می‌شود. افزایش قد با امبدینگ (کاشت نخ) روشی مناسب و غیر تهاجمی است. افزایش قد با امبدینگ (کاشت نخ) تحریک هورمون‌ها،‌ افزایش اشتها و متابولیسم در کنار جبران کمبودهای مختل کننده رشد از جمله عوامل مهم تأثیرگذار توسط این روش است.

در امبدینگ از نخ‌های مخصوص و استریل استفاده می‌شود که عموماً بدون درد و خونریزی قابل توجهی این کار انجام می‌شود. این نخ‌ها در پوست نزدیک به سطح و نهایتاً تا 2 سانتی‌متر در عمق قرار داده می‌شوند. هزینه امبدینگ برای افزایش قد با توجه به شرایط فرد و تعداد جلسات متفاوت خواهد بود. در صورتی که می‌خواهید از قیمت امبدینگ باخبر شوید، مقاله هزینه امبدینگ را مطالعه کنید.

بهترین زمان شروع جلسات طب سوزنی برای افزایش قد کی است؟

با بسته شدن صفحه رشد، میزان پاسخ دهی این روش در جهت رشد قد کاهش میابد. از همین رو بهترین زمان برای شروع جلسات طب سوزنی و امبدینگ جهت افزایش قد قبل از بلوغ و بسته شدن صفحه رشد است. هرچند برخی از پزشکان طب سوزنی معتقدند که پس از بلوغ نیز افزایش قد با طب سوزنی انجام پذیر است اما درصورتی که صفحه رشد هنوز بسته نشده باشد.

میزان جواب دهی رشد قد با امبدینگ و طب سوزنی چقدر است؟

این موضوع کاملا بستگی به وضعیت سنی و صفحه رشد مراجعه کننده دارد. درصورتی که صفحه رشد بسته نشده باشد و شخص در ابتدای دوران بلوغ باشد، میزان جواب دهی این روش بسیار چشمگیر خواهد بود. در نتیجه میتوان گفت بهترین بازدهی برای دختران در سنین 9-14 سالگی و برای پسران در سنین 13-19 سالگی است. پس از آن حتی با وجود باز بودن صفحه رشد، بدلیل نیمه استخوانی شدن غضروف رشد از اثرات این روش کاسته میشود.

نکات مهم رشد قد با طب سوزنی

در زیر نکات مهمی که در افزایش قد با طب سوزنی تأثیر دارند، آمده است.

  • رشد قد با طب سوزنی یا امبدینگ پس از بررسی و معاینه فرد توسط کارشناس مربوطه تعداد جلسات درمانی تعیین می‌شود.
  • برخی از بیماران پس از یک دوره درمان به نتیجه مطلوب دست میابند، در حالی که در برخی موارد افزایش قد به سختی قابل توجه است.
  • گرچه افزایش قد با کت گوت (امبدینگ) یا طب سوزنی برای سنین بالای 20 سال امکان‌پذیر است، اما بهترین سن برای رسیدن به نتیجه دلخواه رشد قد با طب سوزنی سنین 18 تا 20 سال است. برای اطمینان بیشتر می‌توانید با مشاوران و کارشناسان ما نیز در این زمینه مشورت کنید.
  • بعد از طب سوزنی، مراحلی وجود دارد که به فرد پیشنهاد می‌شود تا آن‌ها را رعایت کند. اولین مورد رژیم غذایی است. پروتئین و کلسیم از منابع طبیعی مؤثر هنگام رشد است. پروتئین‌های قابل هضم مانند پروتئین‌های ماهی و همچنین رژیم‌های غذایی غنی از کلسیم مانند شیر کاملاً توصیه می‌شود.
  • انواع خاصی از ورزش در افزایش قد مؤثر هستند، به خصوص تحرکاتی که شامل حرکات عمودی مانند پرش با طناب، پرش از ارتفاع و بسکتبال باشند. با این وجود، پریدن برای کسانی که از مشکلات مرتبط با مفصل رنج می‌برند توصیه نمی‌شود.
  • داشتن خواب کافی و با کیفیت در شب نیز در بلند شدن قد با طب سوزنی موثر است.

نکات مهم رشد قد با طب سوزنی

طب سوزنی: بهترین روش رشد و افزایش قد قبل از 30 سالگی!

رشد یا افزایش قد با طب سوزنی یکی از روش‌های شناخته شده در جهان است که می‌تواند برای بسیاری از افراد مناسب و تأثیرگذار باشد. اثرات جانبی و عوارض احتمالی در این روش حداقل است. افزایش قد با امبدینگ (کاشت نخ) نیز از اصول طب سوزنی برای تأثیرگذاری بیشتر استفاده می‌شود. تأثیر طب سوزنی برای افزایش قد در حقیقت تحریک برای افزایش ترشح هورمون‌های رشد و مفاصل است. لازم به ذکر است این روش برای افراد مختلف اثر گذاری متفاوتی را به همراه دارد.

برای اطلاع از هزینه طب سوزنی برای افزایش قد، می‌توانید مقاله قیمت طب سوزنی را مطالعه کنید. همچنین شما می‌توانید با مطب دکتر محقق تماس گرفته و از شرایط و هزینه‌های طب سوزنی با خبر شوید. تجربیات خود را در زمینه طب سوزنی، با ما درمیان بگذارید.

سوالات متداول:

  • افزایش قد با طب سوزنی و امبدینگ تا چند سالگی امکان پذیر است؟

از آنجایی که افزایش قد با طب سوزنی تا قبل از بسته شدن صفحه رشد امکان پذیر است، باید برای این روش رشد قد تا قبل از بسته شدن صفحه رشدتان اقدام کنید. جهت اطمینان از باز بودن صفحه رشد باید عکس رادیولوژی تهیه کنید اما بطور کلی میتوان گفت که صفحه رشد اقایان اواخر دهه سوم عمر و صفحه رشد خانم ها اواخر دهه دوم عمرشان بسته میشود.

  • چند جلسه طب سوزنی و امبدینگ برای افزایش قد لازم است؟

درمورد تعداد جلسات لازم برای رشد قد با امبدینگ و طب سوزنی نمیتوان با قطعیت صحبت کرد اما معمولا بین 20-30 جلسه است و این پروسه با هفته ای 3 جلسه شروع و با هفته ای 2 جلسه ادامه خواهد یافت و حدودا 3 ماه طول خواهد کشید.

60 دیدگاه

  1. سلام من دختری 22ساله هستم که قدم 165 هست. همش بهم میگن قدت کوتاهه. اگه طب سوزنی انجام بدم امکان رشد قدی دارم؟

    1. درود. برای افزایش قد با طب سوزنی توی سن رشد ما بهترین بازدهی رو داریم. اگر از سن رشد گذشته باشید باید عکس از مچ دست بگیرید، اگر صفحات رشد شما باز باشد، طب سوزنی جواب خواهد داد. اما اگر صفحات رشد بسته شده باشد متاسفانه افزایش قد با طب سوزنی مقدور نیست.

      1. ببخشید من طبق شواهدی که دیدم دکترای طب با توجه از عکس مچ شناسایی نمیکنن و عکس از مچ مختص متد روزه

      2. سلام ببخشید صفحه استخوانی پسرم سن ۱۷ سالو نشون میده قدمن ۱۶۰ وقد پدرش ۱۸۰ هست اما پسرم ۱۶۷ ودلیلش بی خوابی های زیاد و تغذیه نامناسبش بوده با طب سوزنی به مدت یکسال چقدر حدودا ممکنه رشد کنه ؟

        1. با سلام.
          شرایط شما باید توسط پزشک بررسی گردد. لطفا از طریق واتس اپ یا شماره تماس با مطب در تماس باشید تا مورد توسط کارشناسان برررسی شود.

        1. سلام و عرض ادب. برای اینکه طب سوزنی و افزایش قد رو انجام بدید باید از مچ دستتون یک عکس رادیولوژی تهیه کنید، درصورتی که صفحات رشد شما هنوز باز باشد طب سوزنی برای شما جوابدهی خواهد داشت در غیر اینصورت متاسفانه جواب نخواهید گرفت.

  2. سلام مرسی از مطالب مفیدی که گذاشتید توی سایتتون. بعد از اینکه طب سوزنی برای افزایش قد انجام دادیم، ایا ورزش های خاصی یا رژیم غذایی خاصی باید داشته باشیم؟

    1. درود بر شما. معمولا پس از انجام طب سوزنی برای افزایش قد، پس از بررسی و با تشخیص پزشک؛ ممکن است بیمار مجبور به مصرف داروها یا مکمل ها یا برنامه غذایی خاصی برای جوابدهی بیشتر طب سوزنی شود.

  3. سلام و درود. با انجام طب سوزنی، قد چقدر بلندتر میشه؟ من 22 سالمه و دختر هستم. مرسی

    1. سلام. میزان افزایش قد با طب سوزنی بستگی به عوامل زیادی دارد که یکی از آنها باز یا بسته بودن صفحه رشد مراجعه کننده هست. اما بطور کلی از 6 تا 10 سانت امکان افزایش قد وجود دارد.

      1. سلام.من نوزده سال دارم و عکس مچ دستمو گرفتم گفتن صفحه رشد بستس ایا با طب سوزنی میتونم هیچ نتیجه ای بگیرم؟؟؟

        1. درود. متاسفانه افزایش قد با طب سوزنی تا زمانی جواب میدع که صفحه رشد شما باز باشه.

  4. مچکرم از سایت خوبتون. هزینه طب سوزنی برای افزایش قد آیا به مقدار قد طرف که رشد میکنه هم داره ؟

    1. درود. نقاط طب سوزنی برای افزایش قد در هر فرد متفاوت هست ولی عمدتا از نقاط مچ پا و زانو استفاده میشه.

  5. ضمن تشکر از مطالب خوبتون در زمینه طب سوزنی و افزایش قد، میخواستم بدونم که افزایش قد با طب سوزنی بعد از بلوغ هم امکان داره نتیجه بده؟ من پسر 24 ساله ای هستم که تقریبا تمام روش های افزایش قد رو امتحان کردم و فقط استفاده از طب سوزنی برای افزایش قد مونده.

    1. درود. افزایش قد با طب سوزنی فقط تا زمانی امکان پذیر هست که صفحات رشد شما باز باشند و به بلوغ ربطی ندارد. برای اطمینان از باز بودن صفحات رشدتون میتونید از مچ دستتون عکس رادیولوژی تهیه کرده و بصورت حضوری به متخصص طب سوزنی نشان دهید. برای گرفتن نوبت مشاوره و معاینه حضوری از طریق شماره های مطب اقدام کنید.

  6. سلام من بعد از چند جلسه طب سوزنی در سوزنیران، افزایش قد چشمگیری داشتم. به جرئت میتونم بگم آقای دکتر محقق بهترین دکتر طب سوزنی برای افزایش قد در تهران هستن. ایشون رو به همه عزیزان پیشنهاد میدم. ممنون

    1. درود بر شما. خوشحالیم که افزایش قد با طب سوزنی در کلینیک سوزنیران را انتخاب و به نتیجه دلخواه خود رسیدید. موفق و سلامت باشید.

      1. سلام و درود
        آیا افزایش قد با طب سوزنی عوارضی هم داره یا نه؟
        به عنوان مثال قسمتی از بدن رشد کنه(کمر) قسمتای دیگه کوتاه بمونه(پاها)

        1. سلام
          نه علیرضا جان عوارضی نداره. اینجوری هم نیست که یه قسمت از بدن رشد کنه بقیه قسمتا رشد نکنه. برای راهنمایی بیشتر پیشنهاد میکنم با شماره تماس مطب (22904799 ، 26414399) زنگ بزنید همکاران من کامل راهنماییتون میکنن

      1. درود. افزایش قد با طب سوزنی معمولا تا زمانی که صفحات رشد باز باشه امکان پذیر هست و در هر شخص متفاوته. برای اینکه بدونید میتونید این کار رو انجام بدید یا نه باید یک عکس رادیولوژی از مچ دستتون تهیه کنید و به مطب مراجعه کنید پس از بررسی خدمتتون توضیحات کامل داده میشه.

    1. درود. برای اینکه هزینه طب سوزنی برای افزایش قد رو بدونید باید با شماره های مطب تماس بگیرید و یا بطور حضوری مورد معاینه قرار بگیرید.

  7. واقعا مطلب مفیدی در جهت طب سوزنی و افزایش قد بود. من 23 سالمه و یکبار عکس از صفحات رشدم در زانو گرفتم دکتر گفت صفحه رشدم بسته شده. میخواستم بدونم در این شرایط آیا افزایش قد امکان پذیر است یا خیر؟

    1. درود. متاسفانه افزایش قد با طب سوزنی فقط تا زمانی جوابدهی دارد که صفحات رشد شما باز باشد.

      1. سلام من ۱۹سالمه بنظرتون میتونه تاثیر گذار باشه طب سوزنی روی روشدم؟!

    1. درود. تعداد جلسات لازم برای افزایش قد با طب سوزنی در هر فرد بستگی به شرایط اون فرد داره. شما میتونید برای دریافت وقت معاینه حضوری با شماره های مطب در تماس باشید.

    1. درود. افزایش قد با طب سوزنی تا زمانی که صفحات رشد شما باز باشند امکان پذیر است. برای اینکه از باز بودن صفحات رشد مطمئن شوید باید از مچ دست خود عکس رادیولوژی تهیه کرده و به پزشک معالج طب سوزنی نشان دهید.

    1. سلام و درود. تعداد جلسات لازم برای افزایش قد با طب سوزنی بستگی به شرایط مراجعه کننده دارد. باید بصورت حضوری توسط پزشک معاینه بشید. میتونید برای دریافت نوبت معاینه حضوری از طریق شماره های مطب اقدام کنید.

  8. سلام وقت بخیر🌹
    جناب، چیزی ک ذهن خیلی از ماه ها ک میخایم برای افزایش قد ب طب سوزنی مراحعه کنیم،هزینه ایی هست ک نمیدونیم!
    اگ میشه بهمون بگید تقریبا هرجلسه چقدر درمیاد؟
    باتشکر🙏

    1. درود. برای اطلاع از قیمت های طب سوزنی میتونید مقاله زیر رو مطالعه کنید یا با شماره های مطب در تماس باشید. چون هزینه های طب سوزنی همانطور که در مقاله زیر ذکر کرده ایم، به موارد زیادی بستگی دارد.
      مقاله قیمت های طب سوزنی

    1. درود. برای افزایش قد با طب سوزنی باید از مچ دستتون عکس رادیولوژی تهیه کنید که ببینیم صفحه های رشد شما باز هست یا خیر.

  9. سلام من ۱۶ سالمه ودکتر گفته صفحاتم داره بسته میشه و یک الی ۲ سانت رشد دارم الان با طب سوزنی می تونم نتیجه ی بالایی بگیرم

  10. سلام
    طب سوزنی برای افرادی که اعصاب ضعیفی دارند انجام میشه ؟ تاثیری داره ؟طی چند جلسه انجام میشه؟

    1. برای راهنمایی بیشتر با شماره های 22904799 ، 26414399 تماس بگیرید تا همکارانم راهنماییتون کنند.

    2. سلام
      من ۱۸سالمه و از مچ دست عکس گرفتم و گفتن که صفحات رشد بسته شده.
      آیا با انجام طب سوزنی هیج نتیجه‌ای نمیگیرم؟

  11. سلام دختر من ۱۳ سالشه و به پریود شده. قدش ۱۵۰ از بعد از پریود رشدش خیلی کند بوده. آیا طب سوزنی براش تاثیری داره؟ آیا ممکنه تو این سن صفحات رشدش بسته شده باشه و اگه بسته باشه دیگه راهی وجود نداره؟

    1. با سلام.
      شرایط شما باید توسط پزشک بررسی گردد. لطفا از طریق واتس اپ یا شماره تماس با مطب در تماس باشید تا مورد توسط کارشناسان برررسی شود.

  12. سلام من ۱۷ سالمه قدم ۱۶۸ هستش بعد صفحه رشد من هم بسته شده آیا امکان داره با طب سوزنی نتیجه بگیرم ؟

    1. با سلام.
      شرایط شما باید توسط پزشک بررسی گردد. لطفا از طریق واتس اپ یا شماره تماس با مطب در تماس باشید تا مورد توسط کارشناسان برررسی شود.

  13. سلام خدمت شما من یک آقا پسر 23 ساله هستم و قدم ۱۵۵ هست آیا ممکن هست با طب سوزنی قدم رشد کند.

    با تشکر از خدمت شما

    1. با سلام.
      شرایط شما باید توسط پزشک بررسی گردد. لطفا از طریق واتس اپ یا شماره تماس با مطب در تماس باشید تا مورد توسط کارشناسان برررسی شود.

  14. درود. مقاله شما درباره افزایش قد با امبدینگ بسیار جالب بود. من همیشه به دنبال راهی برای افزایش قدم بودم و بسیار خوشحالم که این مقاله را خواندم. اطلاعاتی که ارائه داده‌اید، بسیار مفید و جامع بود. فقط اینکه برای افزایش قد با امبدینگ تا چه سنی میشه اقدام کرد؟

    1. سلام و عرض ادب. برای افزایش قد هم میتوان از کاشت نخ استفاده کرد و هم طب سوزنی. این درمان تا زمانی که صفحات رشد بیمار باز باشد قابل اجرا میباشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا