درمان انواع فلج با طب سوزنی

4.9/5 - (15 امتیاز)

حتما در بین دوستان و آشنایان افرادی را دیده اید که در اثر تصادف یا سانحه دچار اختلال در قسمتی از بدن شده‌اند و رگ‌های عصبی آن عضو دیگر به درستی کار نمی‌کند. در واقع توان عضلانی آن قسمت از بدن دچار مشکل شده است، آن چه که گفته شد در علم پزشکی فلج شدن نام دارد. افراد ممکن است درپی عواملی مانند ترس، سکته مغزی، تصادف، سقوط از ارتفاع یا به صورت مادرزادی فلج شوند. درگذشته راه‌های درمان انواع فلج، دارو به همراه جلسات فیزیوتراپی بود، اما امروزه مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که طب سوزنی نیز در درمان فلج می‌تواند تاثیر بسزایی داشته باشد.

نتایج تحقیقات درمان فلج با طب سوزنی

داشمندان، مطالعاتی در زمینه درمان فلج با طب سوزنی انجام داده اند و نتایج خوبی نیز حاصل شده است. تعدادی از افراد با مشکل  فلج در نواحی مختلف را به دو گروه تقسیم کردند گروه اول برای درمان فقط از دارو و فیزیوتراپی استفاده می‌کردند و گروه دوم در کنار دارو و فیزیوتراپی درمان‌های  طب سوزنی را تحت نظر پزشک انجام دادند. نتایج در هفته اول تا سوم حدودا بین دو گروه مساوی بود اما از هفته‌های بعد گروهی که از طب سوزنی نیز درمان گرفته بودند به میزان قابل توجهی بهبودی داشتند. پس آن دسته از افرادی که دچار فلج در قسمتی از بدن شده اند استرس را کنار بگذارند، زیرا هنوز هم راه‌های تازه برای درمان وجود دارد و علم پزشکی دائم در حال پیشرفت است. اما طب سوزنی چیست و چگونه باعث بهبودی فلج می‌شود سوالاتی است که در ادامه مطلب به آنها پاسخ داده می‌شود.

طب سوزنی چگونه باعث درمان فلج می شود؟

در طب سوزنی نقاطی از بدن مشخص می‌شود که هر یک از این نقاط مربوط به یک عضو بدن است. این نقاط کانال‌های انرژی در بدن هستند که ورود سوزن‌ها باعث تحریک این نقاط شده و روند بهبودی در فرد به وجود می‌آید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، مقاله طب سوزنی چیست را مطالعه کنید.

در درمان فلج با طب سوزنی نقاطی انتخاب می‌شود که با مغز و عضو آسیب دیده در ارتباط است. همانطور که می‌دانید مغز عضو فرمان دهنده در بدن است و این مغز است که دستورات را به رگ‌های عصبی و دیگر اعضا صادر می‌کند. طب سوزنی با اثرگذاری بر مغز باعث اکسیژن رسانی بیشتر به مغز می‌شود و فرمان مورد انتظار به عضو آسیب دیده ارسال می‌شود و در طی جلسات روند بهبودی در فرد حاصل می‌شود. ضمن اینکه متخصص طب سوزنی بسته به نوع فلج تمرین‌هایی را به فرد آموزش می‌دهد که در فواصل جلسات طب سوزنی در منزل انجام داده شود تا روند بهبودی زودتر به نتیجه مطلوب برسد.

درمان فلج صورت با طب سوزنی

فلج شدن علاوه بر اینکه بدن فرد بیمار را درگیر می‌کند، مشکلات روحی و روانی نیز به همراه دارد. در برخی از انواع فلج مانند فلج صورت شکل ظاهری فرد تحت تاثیر قرار گرفته و اعتماد به نفس فرد به شدت کاهش می‌یابد. خوشبختانه با استفاده از جلسات طب سوزنی به همراه کاشت نخ به طور معجزه آسایی فرد درمان می‌شود. در طی جلسات طب سوزنی کانال‌های عصبی فرد تحریک شده و عضلات آن قسمت به مرور زمان فعال خواهند شد و کاشت نخ نیز شکل ظاهری را اصلاح می‌کند و فرد تا مدت زمان بهبودی کامل ظاهری معمولی خواهد داشت. برای آشنایی بیشتر با فلج صورت (فلج بلز) و روش درمان آن با طب سوزنی، مقاله درمان فلج بلز با طب سوزنی را مطالعه کنید.

درمان فلج سکته مغزی با طب سوزنی

فلج ناشی از ضایعه های مغزی و سکته یکی دیگر از انواع فلج است که امکان دارد برای هر فردی رخ دهد. در این نوع از فلج رگ‌های عصبی قسمتی از بدن فرد، مانند گذشته نمی‌توانند به وظایف خود عمل کنند و قسمتی از بدن فرد دیگر حرکت نمی‌کند. گاهی وسعت این ناحیه کم است مانند بخشی از دست و گاهی وسعت فلج شدن حتی تا نیمی از بدن را فرامی‌گیرد. طب سوزنی یکی از راههای درمان فلج سکته مغری، فلج مادرزادی، فلج ناشی از تومورهای بدخیم و… است که به تازگی افراد زیادی از آن استقبال می‌کنند و به نتایج مطلوب هم می‌رسند.

درمان فلج نخاعی با طب سوزنی

نخاع قسمتی از بدن است که درون یک استوانه استخوانی قرار دارد تا محافظت شود.وظیفه نخاع انتقال پیام از مغز به اندام‌ها و بالعکس است.گاهی در اثر تصادف، سقوط از ارتفاع یا ضرب خوردگی فرد دچار آسیب دیدگی نخاعی می‌شود که ممکن است به فلج موقت نخاعی یا فلج دائم نخاعی مبتلا شود.طب سوزنی با انتخاب کانال‌های انرژی بدن که مربوط به نخاع و عضو فلج شده هستند میتواند در بهبود فلج نخاعی موقت به شدت اثر گذار باشد.

درمان فلج نخاعی با طب سوزنی
درمان فلج نخاعی با انجام طب سوزنی بر روی نخاع.

مزایای طب سوزنی

به طور کلی تمامی روش‌های درمانی که غیرتهاجمی هستند روند درمان طولانی تری دارند، اما این نکته را هم مدنظر داشته باشید که این روش‌ها عوارض کمتری نیز دارند. طب سوزنی یک روش درمانی است که با یک یا دو جلسه شما را به انتظارات نهایی نمی‌رساند، اما اگر به طور مداوم تمام جلساتی را که پزشک برای شما مشخص می‌کند انجام دهید، قطعا به نتیجه دلخواه می‌رسید. ضمن اینکه طب سوزنی هیچ عوارضی برای افراد ندارد فقط برای رعایت بیشتر بیماران دیابتی و افرادی که سیستم ایمنی بدن آنها ضعیف است بهتر است از انجام طب سوزنی خودداری کنند.

آنچه که خواندید توضیحی از انواع فلج بود که ممکن است افراد به آن مبتلا شوند. درست است که فلج در قسمتی از اندام یک فرد به شدت زندگی او را تحت تاثیر قرار می‌دهد اما هرگز نباید ناامید شد. علم پزشکی همواره در حال پیشرفت است و به تازگی بیماران زیادی با استفاده از روش درمان فلج با طب سوزنی در کنار دارو بهبود یافته و به نتایج خوبی رسیده‌اند. مرکز تخصصی طب سوزنی سوزنیران تحت نظارت بهترین پزشک طب سوزنی، دکتر سید جعفر محقق، برای درمان انواع فلج با طب سوزنی و کاشت نخ، افزایش قد با طب سوزنی و.. در خدمت شماست. برای گرفتن نوبت معاینه حضوری یا مشاوره با شماره های کلینیک در تماس باشید.

2 دیدگاه

  1. ۱۰ جلسه یه جا، ۷ جلسه یه جا و الان هم ۵ جلسه است که به مرکز سوزنیران برای طب سوزنی میآم. اسم بیماری ام فلج مغزیه. پزشکی مدرن می گه کاری نمی تونه بکنه، هی می فرسته فیزیوتراپی. البته مشکل زیادی ندارم، ولی برا یه دختر ۱۸ ساله خیلی سخته که عضلات یک طرف صورتش، افتاده باشه و انقباضاتش درست نباشه، موقع خوردن، موقع خندیدن، موقع صحبت و حتی موقع نفس کشیدن. هر سه مرتبه ای که طب سوزنی رفتم، حرکت قابل ملاحظه ای به سمت بهبودی داشته ام، خوشحالم که اولین بار، وقتی با درمان های سوزنی در فلج مغزی در اینترنت مواجه شدم، رهایش نکردم و ادامه دادم. اگه نیاز به درمان فلج با طب سوزنی دارید پیشنهاد میکنم یک جلسه حتما برید دکتر محقق معاینه تون کنه.

    1. درود. خوشحالیم که درمان فلج مغزی با طب سوزنی را در کلینیک طب سوزنی سوزنیران پیش گرفته و از نتیجه راضی هستید. با ارزوی سلامتی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا