طب سوزنی برای وزوز گوش: نقاط | عوارض | هزینه

4/5 - (7 امتیاز)

آیا می‌دانید وز وز گوش عارضه‌ایست که اغلب مردم آن را توهم خطاب می‌کنند؟! چون فقط بیمار آن صدا را می‌شنود، اکثر مردم آن را توهم و ساخته ذهن بیمار می‌دانند. درصورتی که وزوز گوش درواقع یک عارضه شایع بین افراد با دلایل مختلف است. در این مقاله سعی بر توضیح وز وز گوش و دلایل ایجاد آن داریم. و در آخر، بهترین روش درمان وزوز گوش با طب سوزنی را برای شما توضیح خواهیم داد. پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

وزوز گوش چیست؟

تا بحال صدای سوت با فرکانس بالا را در گوش خود شنیده اید؟ این همان وزوز گوش است که می‌تواند انواع مختلفی داشته باشد. برخی از مردم وز وز گوش خود را بصورت صدای صوت مداوم توصیف کرده اند. برخی دیگر، صدای آن را شبیه به وز وز زنبور یا سرخ شدن کره در روغن می‌دانند. البته نوع دیگری از وز وز گوش نیز وجود دارد که صدای آن شبیه به ضربان قلب است و اصطلاحا به آن وز وز ضربانی می‌گویند.

نکته قابل توجه درمورد وز وز گوش آن است که؛ هرچه صدای اطراف بیمار کمتر باشد و بیمار در شرایطی با سکوت بیشتر قرار گیرد، صدای وز وز گوش بیشتر می‌شود. درنتیجه هنگام خواب و در شب، وز وز گوش آزار دهنده‌تر خواهد شد.

دلایل ایجاد وزوز گوش

بیش از 90 درصد افراد مبتلا به وز وز گوش، در معرض صداهای بلند و مداوم بوده (خلبانان، نجارها، کارگران حفاری و..) و دارای کم شنوایی هستند. با قرار گرفتن ناگهانی (حتی یک بار) در معرض صدای بلند هم امکان بوجود آمدن وز وز گوش وجود دارد. برخی افرد نیز بدلیل افسردگی و مصرف داروهای ضد افسردگی دچار وز وز گو میشوند که پیشنهاد ما به این افراد درمان افسردگی با طب سوزنی است.

همچنین موارد زیر نیز ممکن است در ایجاد وز وز گوش دخیل باشند:

  • انسداد گوش که ممکن است به دلایل جرم گوش، عفونت گوش باشد.
  • مصرف داروهایی مثل آسپرین، برخی از آنتی‌بیوتیک‌ها، ضدالتهاب‌ها، مسکن‌ها و همچنین داروی کنین.
  • بالا رفتن سن که باعث تخریب حلزون گوش می‌شود.
  • بیماری‌هایی که گوش داخلی را تحت تاثیر قرار می‌دهد. (مینیر)
  • بیماری‌هایی که منجر به سفت‌شدگی استخوانچه‌های کوچک گوش میانی می‌شود. ( اتواسکلروز)
  • بیماری‌هایی مثل فشار خون بالا، بیماری‌های قلبی عروقی، مشکلات مربوط به گردش خون، کم خونی، حساسیت‌ها، کم کاری غدد تیروئید و …
  • مشکلات مربوط به گردن یا فک.
  • صدمه دیدن سر و گردن.
  • مصرف مشروبات الکلی یا کافئین
  • کشیدن سیگار

دوام وزوز گوش

وز وز گوش ممکن است در چند روز پدید آمده و از بین برود. اما گاهی اوقات این عارضه هفته‌ها یا حتی ماه‌ها از بین نمی‌رود. بیشترین شکایت بیماران در خصوص ابتلا به وز وز گوش، اختلال در خواب و خستگی مداوم است. به علاوه این بیماری ممکن است باعث عصبی شدن و عدم تمرکز در برخی افراد شود.

با وجود اینکه هیچ درمان قطعی برای وز وز گوش وجود ندارد، اما روش‌های مکمل مثل طب سوزنی می‌تواند شدت این عارضه را کم و آن را کنترل کند. در ادامه به توضیح این روش می پردازیم.

درمان وزوز گوش با طب سوزنی

برای درمان وز وز گوش با طب سوزنی، ابتدا باید به پزشک متخصص طب سوزنی مراجعه کنید. طب سوزنی یک درمان مکمل کاملا طبیعی و بدون عوارض است. اما در صورتی که پزشک و کلینیک مورد نظر از صلاحیت کافی برخوردار نباشند، ممکن است عوارضی مانند غفونت، خون ریزی و .. را متحمل شوید. برای جلوگیری از این امر، مقاله بهترین پزشک طب سوزنی را مطالعه کنید.

همانطور که گفتیم، این عارضه ممکن است بدلایل مختلفی ایجاد شده باشد. پس از معاینه شما توسط پزشک متخصص، نقاط مورد نظر برای انجام طب سوزنی مشخص می‌شود. برای مثال اگر مشکل وز وز گوش شما مربوط به مشکلات قلبی و عروقی باشد، همان محل مورد درمان قرار می‌گیرد. اما به طور کلی، برای درمان وز وز گوش، سوزن‌ها در نزدیکی گوش وارد بدن می‌شوند.

درمان وز وز گوش با طب سوزنی
استفاده از طب سوزنی بهترین روش درمان وز وز گوش است.

طب سوزنی چگونه وزوز گوش را درمان میکند؟

طب سوزنی بطور کلی منشا بیماری ها را اختلال در تعادل انرژی درحال گردش در گذرگاه های انرژی در بدن میداند. برای ایجاد تعادل در گردش انرژی، میتوان از طب سوزنی استفاده کرد. در واقع با فرو کردن سوزن های مخصوص در نقاط طب سوزنی، این نقاط تحریک شده و تعادل به بدن باز میگردد. در نتیجه بازگشت این تعادل، بیماری های مختلف مانند وزوز گوش درمان خواهد شد.

عوارض وزوز گوش

رگ های عصبی موجود در پشت سر و گوش هنگامی که دچار ضعف و اختلال میشوند، وزوز گوش پدیدار میگردد. این وز وز گوش ممکن است باعث بوجود آمدن شرایط سختی برای بیمار شود. از جمله عوارض وز وز گوش برای مبتلایان و دارندگان این عارضه میتوان به کم شنوایی، بی خوابی، خستگی، اضطراب و مشکلات عاطفی و حتی افسردگی اشاره کرد.

تعداد جلسات طب سوزنی برای درمان وزوز گوش

جلسات لازم برای درمان وز وز گوش با طب سوزنی ممکن است در هر فرد متفاوت باشد. تعداد جلسات می‌تواند از 1 تا چند جلسه در هفته یا حتی ماه متغیر باشد. این اختلاف بستگی به شکایت‌های بیمار و شدت عارضه دارد.

کلینیک تخصصی طب سوزنی سوزنیران با کادری مجرب به سرپرستی دکتر سید جعفر محقق با بیش از 9 سال سابقه کار برای انجام خدمات طب سوزنی و امبدینگ در خدمت شماست. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت وقت مشاوره حضوری جهت درمان وزوز گوش با طب سوزنی، از صفحه درباره ما دیدن فرمایید.

2 دیدگاه

  1. سلام
    احتمال درمان قطعی و هزینه درمان وزوز گوش چقدر است

    1. سلام. برای اطلاع دقیق درباره هزینه درمان با شماره های 22904799 ، 26414399 تماس بگیرید تا همکارانم شمارو راهنمایی کنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا