درمان ریزش مو با طب سوزنی | هزینه طب سوزنی برای ریزش مو

4.8/5 - (67 امتیاز)

درباره درمان ریزش مو با طب سوزنی چیزی می‌دانید؟ در علم پزشکی علت دقیق ریزش مو یا طاسی شناخته نشده است. ریزش مو خصوصاً در مردان بسیار شایع شده است. طبق گفته واشنگتن پست آمریکایی‌ها هر سال 3.5 میلیارد دلار برای جلوگیری از ریزش مو هزینه می‌کنند و در بیش‌تر مواقع هم موثر واقع نمی‌شود. رقم بسیار بالایی است نه؟ از آن‌جایی که کچلی و ریزش مو باعث کاهش اعتماد به نفس می‌شود، مطمئن باشید اگر شما هم درگیر ریزش مو هستید حاضر می‌شوید مبالغی را برای حل این مشکل هزینه کنید. اما در حالی که اکثر مواقع درمان‌های ریزش مو پاسخگو نیستند، راه حل چیست؟

وقت آن است که طب سوزنی و داروهای گیاهی چینی را برای درمان طاسی امتحان کنید. طب سنتی چینی هزاران سال است که با نتایج عالی در حال درمان طاسی و ریزش مو است. طب سوزنی یک راه حل مناسب برای ترمیم مو و جلوگیری از ریزش آن‌ها است. به‌خصوص برای کسانی که به دلیل استرس و کمبود غذایی دچار ریزش مو می‌شوند.

جلوگیری از ریزش مو با طب سنتی چینی

برای کسانی که نمی‌دانند طب سوزنی چیست؛ طب سوزنی یک روش درمانی بسیار عالی است که هزاران سال پیش در چین رواج یافت. این روش درمانی قرن‌ها است که برای درمان انواع بیماری‌ها، از کمر درد گرفته تا سردرد و میگرن ‌استفاده می‌شود. در طب سوزنی سنتی سلامتی شما به نیروی چی (انرژی حیاتی بدن) بستگی دارد. وقتی که نیروی چی دچار ناهماهنگی شود، ممکن است شما بیمار شوید. طب سوزنی نیروی چی بدن را تحریک و باعث بهبودی شما می‌شود.

طب سوزنی برای جلوگیری از ریزش مو هم باعث هماهنگی نیروی بدن می‌شود و هم پوست سر را تحریک به رشد مو و گردش خون بیش‌تر می‌کند. در این روش داروهای گیاهی چینی روی پوست سر قرار می‌گیرند تا رشد مو بیش‌تر شود. در همه درمان‌ها تحریک پوست انجام نمی‌شود؛ اما برای کم شدن ریزش مو تحریک پوست سر نیز انجام می‌شود.

جلوگیری از ریزش مو با طب سنتی چینی
جلوگیری از ریزش مو با طب سنتی چینی

چه عواملی باعث ریزش مو می شود؟

قبل از آن که بتوانید به طور موثر مشکل ریزش موی خود را حل کنید، باید علت ریزش مو را پیدا کنید. البته همان‌طور که پیش‌تر نیز ذکر کردیم، علت دقیق طاسی مشخص نیست. اما محققین معتقدند عوامل مختلف ژنتیکی و ارثی، محیطی و هورمونی در کچلی تاثیر گذار هستند. استرس نیز در کمیت و حتی کیفیت موهای شما تاثیرگذار است. همچنین کمبودهای غذایی مانند کمبود ویتامین B نیز ممکن است بر ریزش مو مؤثر باشد.

اگر دلیل ریزش موی شما عصبی است می‌توانید به کمک طب سوزنی استرس و اضطراب خود را کاهش دهید. برای اطلاعات بیشتر این نوشته را از دست ندهید: کاهش استرس با طب سوزنی

در مردان طاسی سر با الگوی مشخص ریزش مو شروع می‌شود. ریزش موی مردا از بالای شقیقه‌ها و خط مو شروع می‌شود و ادامه میابد. اما در ریزش موی زنان الگوی خاصی وجود ندارد. در بانوان معمولاً موهای سر نازک می‌شوند و روبه عقب نمی‌روند.

درمان ریزش موی عصبی در طب سنتی
درمان ریزش موی عصبی در طب سنتی

دلایل ریزش مو در زنان

ریزش مو در زنان ممکن است در اثر تغییر در داروهای ضد بارداری و همچنین موارد زیر باشد:

  • کم خونی
  • بی اشتهایی یا پرخوری
  • نارسایی کبدی
  • کم کاری تیروئید
  • بیماری تیرویید
  • بیماری کبد
  • نارسایی کلیه
  • عفونت‌های ویروسی، قارچی یا تک یاخته‌ای

سطح استرس زیاد، خوردن غذاهای فرآوری شده و کشیدن سیگار همه در ریزش مو نقش دارند. به همین دلیل است که داشتن یک خواب خوب در شب، کنترل سطح استرس و ورزش بسیار به سلامت مو کمک می‌کند.

درمان ریزش مو با طب سوزنی برای بانوان
ریزش مو در زنان با طب سوزنی قابل درمان است

درمان ریزش مو با طب سوزنی (طب سنتی)

براساس طب سنتی چینی، ریزش مو به مواردی مانند خون و سلامت اندام‌های داخلی مربوط می‌شود. با تقویت این قسمت‌های بدن، رشد مجدد مو صورت می‌گیرد. طب سنتی چینی با بهبود گردش خون و رسیدن مواد مغذی به پوست سر باعث رشد موهای جدید می‌شود. اگر به تازگی ریزش مو شروع شده باشد، درمان حدود 6 تا 9 ماه به طور می‌انجامد. معمولاً برای کسب نتایج بهتر از گیاهان چینی نیز استفاده می‌کنند و هنگامی که با گیاه درمانی و ماساژ درمانی همراه شود، در جلوگیری از ریزش مو و رشد مجدد مو به شدت مؤثر واقع می‌شود. البته تاثیر رشد مو با طب سوزنی در هر فردی با فرد دیگر متفاوت است.

فواید طب سوزنی برای موی سر

طب سوزنی برای موی سر فواید بسیار زیادی دارد که باعث رشد بهتر و جلوگیری از ریزش مو می‌شود. این فواید عبارت‌اند از:

  • کاهش التهاب فولیکول مو
  • تبدیل محیط پوست سر به محیطی مناسب برای رشد مو
  • افزایش گردش خون در پوست سر
  • بهبود دریافت مواد مغذی در پوست سر
  • احیای فولیکول‌های موی آسیب دیده
  • بدون عوارض خاص و نیاز به بی‌هوشی

یکی دیگر از روش‌های درمان ریزش مو، استفاده از پلاسما درمانی است. این روش نیز نیاز به جراحی و عوارض جانبی خاصی ندارد. برای اطلاعات بیشتر این نوشته را ببینید: درمان ریزش مو با تزریق پی آر پی

استفاده از گیاهان دارویی چینی برای درمان ریزش مو

از چندین گیاه مختلف چینی می‌‌توان برای رفع علل ریزش مو استفاده کرد. داروهای گیاهی می‌توانند رشد مو را نیز سریع‌تر کنند. گیاهی به نام فوتی (Fo-ti) یکی از درمان‌های مهم ریزش مو در شرق است که موفقیتی طولانی مدت دارد؛ البته بهتر است در کنار گیاهان دارویی از طب سوزنی نیز استفاده شود. گیاهان دیگر برای جلوگیری از ریزش مو عبارت‌اند از:

  • جلبک های تالوس
  • گانودرما
  • گزنه گزنده

طب سوزنی برای ریزش مو در چه کسانی موثر است؟

همانطور که پیش‌تر اشاره کردیم باید از روش درمان ریزش مو با طب سوزنی انتظاری واقع‌بینانه داشت. ممکن است این روش برای همه افراد به‌صورت یک‌سان تاثیر نداشته باشد و بسته به دلیل ریزش مو و شرایط مراجع متفاوت باشد؛ با این حال طب سوزنی برای موی سر در این افراد نتیجه‌ای بهتر دارد:

  • افرادی که ریزش موی به دلایل هورمونی دارند. (به‌خصوص خانم‌ها)
  • افرادی که دچار سوء تغذیه هستند.
  • افرادی که علت ریزش موی آن‌ها استرس و فشار‌های عصبی است.
  • افرادی که به بیماری آلوپسی سبورئیک مبتلا هستند.

طب سوزنی برای درمان ریزش موی مردان

طاسی الگوی مردانه بیش‌تر مواقع نتیجه عوامل ژنتیکی و تغییرات هورمونی است. در یک مطالعه، محققان دریافتند که طب سوزنی گاهی اوقات بهتر از دارو برای درمان ریزش مو است. به طور دقیق مشخص نیست که چرا طب سوزنی در درمان این بیماری مؤثر است. اما همان‌طور که گفتیم احتمالاً مربوط به افزایش جریان خون و بهبود گردش خون در پوست است.

طب سوزنی برای ریزش موی سکه ای
طب سوزنی برای ریزش موی سکه ای

طب سوزنی برای درمان ریزش موی زنان

ریزش موی زنانه، در نتیجه عوامل ژنتیکی و تغییرات هورمون‌ها است. زنانی که ریزش مو را تجربه می‌کنند ممکن است با استفاده از طب سوزنی بهبود ریزش و رشد مجدد مو را تجربه کنند. سوزن‌های ریز ممکن است به تحریک پوست سر کمک کرده و احتمال بازگشت مو را بهبود ببخشند. همچنین در صورتی که ریزش مو شدید نشده باشد، در جلوگیری از ریزش نیز تأثیرگذار است.

طب سوزنی چگونه ریزش مو را درمان می کند؟

در انجام طب سوزنی، پزشک سوزن‌های نازک را در نقاط خاصی از بدن شما فرو می‌کند. البته نقاط طب سوزنی با بیماری‌ها، علائم یا شرایطی که شما تجربه می‌کنید مطابقت دارند. برای مثال، ممکن است به‌دنبال درمان درد کمر باشید، اما پزشک سوزن‌هایی را در بازوها، پاها، گردن و جاهای دیگر قرار دهد. سوزن‌ها برای تحریک مناطقی از اعصاب بدن شما در نظر گرفته شده‌اند. این نقاط شامل پوست، بافت‌ها و غدد است. سوزن‌ها همچنین می‌توانند گردش خون را بهبود ببخشند.

مجله‌ی طب سوزنی شانگهای تحقیقی منتشر کرد که در آن 110 نفر از افرادی که به طاسی و ریزش مو مبتلا شده‌اند، درمان با طب سوزنی را انتخاب کردند. نتایج این مطالعه بسیار خوب بود و 99.1 افرادی که به طب سوزنی پرداخته بودند از رشد موهای خود راضی بودند و در حدود 90 درصد آن‌ها به طور کامل ریزش مو متوقف و رشد مو تسریع شد.

درمان ریزش مو در طب سنتی
درمان ریزش مو در طب سنتی

آیا طب سوزنی روی پوست سر عوارض دارد؟

به طور کلی طب سوزنی در درمان بیماری‌ها عوارض ندارد. اما بسته به افراد مختلف ممکن است در برخی اشخاص عوارض جزئی دیده شود. برخی از افراد ممکن است به سوزن‌ها یا محصولات طب سوزنی آلرژی داشته باشند که کاملاً طبیعی است. این محصولات ممکن است شامل روغن، لوسیون یا محصولات امبدینگ باشند.

درمان‌های دیگر ریزش مو شامل هورمون درمانی، داروهای تجویز شده، لیزر درمانی و حتی جراحی است. در مقایسه این موارد، مشخص است که طب سوزنی عوارض جانبی یا عوارض احتمالی بسیار کم‌تری دارد. عوارض جانبی طب سوزنی بر روی سر ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • سردرد
  • درد
  • کبودی
  • انقباض عضله
  • خونریزی جزئی

شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیش تر درباره عوارض این روش درمانی، مقاله عوارض طب سوزنی را بخوانید.

هزینه طب سوزنی برای ریزش مو

بسیاری از مراجعان ما به دنبال این هستند که بدانند هزینه طب سوزنی برای ریزش مو چه‌قدر است؟ باید اشاره کرد که این هزینه بسته به میزان و علت ریزش مو و شرایط بدنی شما دارد. معمولاً پزشک متخصص، هزینه طب سوزنی برای ریزش مو را پس از اولین معاینه به مراجع اعلام می‌کنند.

انتخاب پزشک مناسب برای طب سوزنی

اگر با یک متخصص حرفه‌ای کار نکنید، عوارض جانبی طب سوزنی ممکن است بدتر باشد. در صورت استفاده از یک پزشک آموزش دیده و واجد شرایط، خطرات خیلی کمی وجود دارد. دکتر سید جعفر محقق بنیان‌گذار سوزنیران، نزدیک 10 سال است که به صورت تخصصی به طب سوزنی می‌پردازند و به عنوان بهترین دکتر طب سنتی در تهران برای ریزش مو شناخته می‌شوند. ایشان در سال 1390 در دانشگاه شهید بهشتی به عنوان مدرس رسمی امبدینگ انجمن طب سوزنی منصوب شدند و در حال حاضر مشغول درمان با طب سوزنی و امبدینگ هستند. شما می‌توانید با مراجعه به صفحه اصلی سایت سوزنیران و در قسمت تماس با ما از مشاوره‌های رایگان دکتر استفاده کنید. همچنین برای اطلاع از هزینه‌های طب سوزنی و هزینه‌های امبدینگ می‌توانید مقاله‌های مربوطه را مطالعه نمایید.

جمع بندی: درمان ریزش مو ارثی با طب سنتی سوزنی امکان پذیر است؟

ریزش مو ممکن است ضربه بزرگی به اعتماد به نفس شما وارد کند؛ اما خوشبختانه می‌تواند دائمی نباشد. نه تنها می‌توانید بر ریزش مو غلبه و آن را درمان کنید؛ بلکه می‌توانید رشد موهای خود را سرعت ببخشید تا مشکل طاسی شما با طب سوزنی حل شود. در این مقاله همه چیز درباره درمان ریزش مو با طب سوزنی و  را توضیح دادیم. از این که تا پایان مقاله ما را همراهی کردید سپاس‌گذاریم. امیدواریم که این مطلب باب میل شما بوده باشد. در صورتی که همچنان درباره کچلی، طاسی و ریزش مو سوالی دارید در بخش نظرات با ما درمیان بگذارید. دکتر محقق در اولین فرصت پاسخگوی شما خواهد بود.

سوالات متداول:

  • برای درمان ریزش مو با طب سوزنی به چند جلسه نیاز است؟

تعداد جلسات طب سوزنی برای درمان ریزش مو بستگی به وضعیت ریزش مو یا طاسی شما بستگی دارد؛ اما حداقل این تعداد ۱۰ جلسه است.

  • تاثیر طب سوزنی سر برای ریزش مو چه‌قدر است؟

فواید طب سوزنی برای ریزش مو می‌توانند برای ماه‌ها یا سال‌ها باقی بمانند. پس طب سوزنی برای جلوگیری از طاسی و ریزش مو یک روش پایدار، کم هزینه و بدون عوارض به شمار می‌آید.

10 دیدگاه

  1. سلام برای درمان ریزش مو حتما طب سوزنی باید روی سر انجام بشه؟ آخه من حس میکنم خیلی درد میگیره

    1. سلام و درود. بله عمدتا طب سوزنی برای درمان ریزش مو باید روی سر انجام بگیرد. اما درد آن قابل تحمل بوده و بسیاری از مراجعه کنندگان آن را آرامش بخش توصیف کرده اند.

  2. سلام. خسته نباشید
    برای درمان ریزش مو با طب سوزنی، بیشتر سوزن ها رو کجا میزنید؟ درد داره؟

    1. سلام خدمت شما. برای درمان ریزش مو با طب سوزنی، عمده نقاط انجام طب سوزنی در سر قرار دارند و درد آن قابل تحمل است. گاها برخی از مراجعه کنندگان طب سوزنی را آرامش بخش توصیف کرده اند.

  3. درود بر شما. ممنونم از مطالب مفیدتون. درمان ریزش مو با طب سوزنی تا چه سنی جواب میده؟ من بطور ارثی ریزش مو دارم و الان 49 سالمه. ایا این درمان برام مناسبه؟

    1. با سلام. برای درمان ریزش مو با طب سوزنی، محدودیت سنی وجود ندارد. اما باید بطور حضوری مورد بررسی پزشک قرار بگیرید که علت ریزش موی شما مشخص شود. پس از تشخیص علت ریزش مو، نحوه درمان توسط پزشک مشخص میشود. این درمان میتواند مزوتراپی، پی ار پی یا طب سوزنی باشد.

  4. سلام خسته نباشید ، دختر من برای ریزش موهاش پیش شما مراجعه می کنه ولی سوزن به سرش نمی زنید ، ولی تو پاسخ سوال ها خوندم در ریزش مو سوزن به سر زده می شه

  5. سلام. وقت بخیر
    یه سوال داشتم من موهام یه چن سالیه که شروع ب ریزش کرد وه یه ساله ک تحت درمان و قرص مصرف میکنم تا حدودی خداروشکر ریزشم کم شده ولی حجم موهام خیلی کم شده اول موهام خیلی لخت و خوب بودن و اصلا کم پشت نبود الان خیلی کم پشت شده ب حدی که جلو سرم کف شرم معلومه پدرو مادرمم موهاشون کمه بنظر شما طب سوزنی واسه من جواب میده موهایی که ریخته با طب سوزنی برمیگرده مث قبل پر پشت میشه؟
    من ۲۵سالمه و دختر هستم ممنون میشم راهنماییم کنید تروخدا🙏

    1. با سلام.
      شرایط شما باید توسط پزشک بررسی گردد. لطفا از طریق واتس اپ یا شماره تماس با مطب در تماس باشید تا مورد توسط کارشناسان برررسی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا