تاثیر درمانی طب سوزنی برای آکنه و جوش صورت چیست؟!

4.7/5 - (79 امتیاز)

یکی از مشکلاتی که اکثر نوجوان ها و مردم جامعه از آن رنج برده و حتی بخاطر آن دچار افسردگی میشوند، جای جوش و آکنه روی صورتشان است و با مصرف آنتی بیوتیک سعی به درمان آن میکنند. اما آیا راه بهتری برای درمان جای جوش و آکنه وجود دارد؟!

به گفته محققان چینی، یکی از بهترین راه های بدون عوارض درمان این عارضه، استفاده از طب سوزنی است. اما درمان جای جوش و آکنه با طب سوزنی چگونه انجام میشود؟ اصلا چقدر تاثیر گذار است و در چند جلسه ما را به نتیجه دلخواهمان میرساند؟ با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید تا پاسخ تمام سوالات خود در رابطه با روش درمان جای آکنه و جوش با طب سوزنی را بفهمید!

درمان جوش و آکنه با طب سوزنی

درمان جوش و آکنه با طب سوزنی

احتمالاً شما هم به این نتیجه رسیده اید که پیدا کردن یک راه حل همیشگی برای رهایی از شر جوش‌های روی صورت به شدت سخت است. اما با قطعیت می‌توان گفت که طب سوزنی در درمان جوش و آکنه بسیار موثر واقع می‌شود. این روزها از طب سوزنی در درمان خیلی از بیماری‌ها یا زیبایی و جوان سازی پوست استفاده می‌شود.

در یک مطالعه تصادفی در بیمارستانی در پکن، مشخص شده است که طب سوزنی پیشرفت قابل توجهی در درمان آکنه ایجاد می‌کند. طب سوزنی برای درمان جای جوش تاثیری حدود 96 درصدی داشته است. پس با قطعیت می‌توان گفت که در درمان جوش‌های صورت، طب سوزنی کاملا موثر است.

تفاوت طب سوزنی در بهبود جای جوش با دیگر روش ها

در حقیقت طب سوزنی، به جای اینکه مانند بقیه روش‌ها فقط به صورت موضعی جوش‌ها را درمان کند، با هدف قرار دادن علت اصلی ایجاد جوش در بدن به مقابله با آن می‌پردازد. به گفته محققین فرد بیمار می‌تواند با صحبت کردن با متخصص طب سوزنی و ریشه یابی موضوع، به وسیله رژیم غذایی مناسب، چند جلسه درمانی و استفاده از گیاهان دارویی پوست را از داخل ترمیم ببخشد. به این ترتیب درمان ماندگاری برای رفع جوش‌های صورت به دست خواهد آمد.

مفتخریم دکتر سید جعفر محقق، یکی از بهترین پزشکان طب سوزنی در ایران که در زمینه درمان جای جوش صورت با طب سوزنی تجربه بسیاری دارد را به شما معرفی کنیم. شما می‌توانید با مراجعه به سایت سوزنیران و با استفاده از چت آنلاین یا تماس با مطب؛ از مشاوره‌های رایگان دکتر محقق درباره درمان آکنه و جوش صورت با طب سوزنی و امبدینگ بهره‌مند شوید.

طب سوزنی چیست؟

طب سوزنی نوعی روش درمانی جایگزین دارو برای درمان بیماریهای مختلف است که در چین باستان انجام می‌شد. این روش درمانی شامل وارد کردن سوزن‌های نازک به بدن در نقاط خاص برای درمان بیماری‌های مختلف جسمی و روحی است. به گفته اکثر محققین طب سوزنی، بدن انسان توانایی معجزه آسایی برای بهبودی خود را دارد. طب سوزنی یک روش است که آن روند خودبهبودی را فعال می‌کند.

دافنه لیم متخصص طب سوزنی:

«طب سوزنی یکی از ابزارهای درمانی است که پزشکان طب سنتی چین برای ارتقا سلامت و تعادل و درمان بیماری‌ها استفاده می‌کنند.»

در صورتی که درباره طب سوزنی به اطلاعات بیش‌تری نیاز دارید، مقاله طب سوزنی چیست از سایت سوزنیران را مطالعه کنید.

از دست ندهید:

درمان جوش صورت با طب سوزنی

دلایل به وجود آمدن آکنه و جوش

درمان جوش و آکنه برای مردم از اهمیت بالایی برخوردار است. بیش از 650 میلیون نفر از مردم سراسر جهان درگیر جوش‌های صورت هستند. آکنه و جوش معمولا در بانوان شایع‌تر از آقایان است. طب سنتی چینی معتقد است این بیماری توسط دو عامل اصلی به وجود می‌آید. گرما و رطوبت.

به گفته محققین اگر در ریه‌ها و معده گرمای زیادی وجود داشته باشد، به سمت بالا جاری می‌شود و باعث ایجاد جوش می‌شود. معمولا مصرف غذاهای چرب و پر ادویه باعث ایجاد گرما و رطوبت درون معده می‌شود. در نتیجه هرچه مصرف چربی و ادویه بیش‌تر شود جوش و آکنه نیز افزایش میابد.

انواع روش های درمان جای جوش و آکنه

درمان این عارضه روش های متفاوتی دارد، از مصرف داروهای شیمیایی و آنتی بیوتیک گرفته تا روش های خانگی و سنتی و رژیم های غذایی خاص. اما کدام یک از این روش ها موثر تر است؟ در ادامه به بررسی انواع روش های بهبود و درمان جوش و آکنه صورت در طب چینی میپردازیم.

طب سوجوک برای جوش صورت

در طب سوجوک با سوزن‌های ظریف تا طول 0.6 سانتی‌متر، نقاطی در دست و پا تحریک شده و درمان بیماری‌ها انجام می‌شود. درمان لک صورت با طب سوجوک امکان پذیر است. همچنین در درمان افسردگی، اضطراب، اعتیاد و جراحت‌های دست و پا نیز تاثیرگذار می‌باشد.

درمان آکنه روزاسه با طب سوزنی

روزاسه یک بیماری پوستی است که با قرمزی و رگ‌های خونی قابل رویت و التهاب روی پوست ظاهر می‌شود. علت این بیماری هنوز به طور دقیق مشخص نیست اما عواملی مانند خوردن غذاهای تند، استرس، نور مستقیم خورشید و مواد مخدر در تشدید این بیماری پوستی موثر هستند.

برای درمان خانگی آکنه روزاسه می‌توانید از عسل، تخم کتان، بابونه، خیار و کمپرس سرد استفاده کنید. اما امروزه برای نتیجه بهتر، امکان درمان آکنه روزاسه با طب سوزنی نیز محیا شده است.

درمان آکنه روزاسه با طب سوزنی

تاثیر طب سوزنی برای جای جوش

در یک مطالعه صورت گرفته 200 بیمار مبتلا به آکنه تحت درمان و مورد ارزیابی قرار گرفتند. از این 200 نفر، 120 نفر با طب سوزنی و 80 نفر آن‌ها با روش‌های دیگر تحت درمان قرار گرفتند. در نتیجه این درمان‌ها مشخص شد گروهی که با طب سوزنی درمان شدند به شدت بهتر بهبود یافتند.

میزان تاثیر گذاری طب سوزنی برای جای جوش 95 درصد بود. تاثیر گذاری درمان برای کسانی که با قرص و کرم درمان شدند حدود 80 درصد بود. نتایج تحقیق نشان داد که طب سوزنی نتایج قابل توجه مثبتی برای درمان جای جوش و آکنه به همراه دارد.

طب سوزنی علاوه بر تاثیراتی که برای درمان جای جوش و آکنه دارد در موارد دیگری نیز استفاده میشود. از جمله این موارد میتوان به چاقی صورت اشاره کرد که ما در مقاله ای دیگر از وبسایت سوزنیران بصورت کامل مزایا و تاثیرات طب سوزنی در چاقی صورت را برای شما عزیزان شرح داده ایم.

چند جلسه طب سوزنی برای جوش صورت لازم است؟

این موضوع برای اشخاص مختلف، متفاوت است. زمان بهبودی هر بیمار با بیمار دیگر ممکن است متفاوت باشد. با این حال معمولاً تغییرات سریع اتفاق میافتد. اکثر بیماران بهبودی و تغییرات پوست را 1 الی 2 هفته بعد از اولین جلسه طب سوزنی مشاهده می‌کنند. جای جوش‌ها بعد از حدود دو هفته خوب می‌شود و حدودا بعد از 6 هفته پوست به طور کامل بهبود میابد. بطور کلی میتوان گفت بین 10 تا 12 جلسه طب سوزنی برای جوش صورت کافیست.

چه نوع جوش هایی با طب سوزنی درمان می شوند؟

جوش‌هایی که در طب سوزنی زیبایی معمولاً درمان می‌شوند شامل به شرح زیر هستند:

  • جوش‌های هورمونی
  • جوش‌های دوره بلوغ
  • جوش‌های بزرگسالان
  • جوش‌های شایع (جوش‌های سر سفید و برجستگی های قرمز)
  • جای زخم به صورت رنگدانه، برجستگی و حفره.

درمان انواع جوش با طب سوزنی

طب سوزنی چه نوع آکنه‌هایی را برطرف می‌کند؟

طب سوزنی در درمان آکنه‌های ولگاریس، پاپول، پوسچول، کیست، آکنه سرسفید و سرسیاه موثر می‌باشد. البته قبل از هرچیز نظر پزشک معالج شما درمورد نحوه درمان انواع عارضه های پوستی نام برده شده مهم است. زیرا روش های غیرتهاجمی دیگری برای درمان جای آکنه و مشکلات پوستی وجود دارد. از جمله روش‌های رفع جوش صورت، تزریق PRP بوده که ممکن است متخصص طب سوزنی پس از بررسی شرایط پوستی و معاینه شما،  درمان جای جوش و آکنه با پی آر پی (PRP) را پیشنهاد دهد.

طب سوزنی برای درمان جای جوش به چه افرادی توصیه میشود؟

 در بسیاری از مواقع به بیماران دارای آکنه پوستی توصیه می‌شود به سراغ محصولات شیمیایی، آنتی بیوتیک یا سایر داروهای تجویز شده بروند. این درمان‌ها اگرچه گاهی اوقات روی سطح پوست موثر هستند، اما ممکن است مشکلات دیگری ایجاد کنند.

طب سوزنی برای افرادی که به دارو حساس هستند یا نمی‌خواهند دچار عوارض جانبی شدید داروهای شیمیایی شوند مفید است. اغلب اوقات، بهبود جوش با طب سوزنی به زمان، ثبات درمان و تغییر سبک زندگی نیاز دارد.

طب سوزنی چگونه به درمان جای جوش و فرورفتگی های پوستی کمک میکند؟

فرو کردن سوزن ها در نقاط حساس بدن توسط متخصص طب سوزنی باعث تحریک سلول های پوستی و افزایش خون رسانی و کلاژن سازی در سطح پوست میشود. این روش دقیقا مشابه به عملکرد روتین بدن برای ترمیم جای زخم است و به همین جهت هیچگونه عوارضی را برای بیمار در پیش ندارد. پس از تحریک سلول های پوستی و کلاژن سازی، عمل ترمیم و درمان جای جوش و آکنه توسط طب سوزنی شروع شده و پس از چند جلسه طب سوزنی نتیجه دلخواه شما نمایان خواهد شد.

فواید رفع جوش و آکنه با طب سوزنی

همانطور که اشاره کردیم، طب سوزنی یک روش غیر تهاجمی است و برای کسانی که به دارو حساسیت دارند بسیار مفید است. در اکثر مواقع درمان جوش و آکنه با طب سوزنی بعد از چند جلسه موفقیت آمیز است. در نتیجه از جمله مزایای استفاده از طب سوزنی برای جوش صورت و عارضه های پوستی پاسخدهی سریع آن، نزدیک بودن نحوه کار این روش درمانی به سیستم طبیعی بدن جهت رفع عارضه های پوستی و بی خطر بودن آن است.

جمع بندی نهایی: درمان فرورفتگی جای جوش با طب سنتی یا داروهای شیمیایی؟

در این مقاله به بررسی دقیق نحوه درمان و بهبود جای انواع جوش و اکنه با طب سوزنی پرداختیم. همانطور که اشاره شد، این روش درمانی بدون عارضه بوده و در سریعترین زمان ممکن شما را به نتیجه دلخواهتان میرساند. اگر به دنبال بهترین روش برای درمان فرورفتگی جای جوش خود هستید، پیشنهاد ما استفاده از طب سوزنی است اما حتما در نظر داشته باشید که برای درمان به یک متخصص طب سوزنی با سابقه بالا مراجعه کنید. زیرا با اینکه روش درمانی طب سوزنی یک روش غیر تهاجمی است اما درصورتیکه پزشک شما از تخصص کافی برخوردار نباشد، عوارض جبران ناپذیری بوجود خواهد آمد.

برای اطلاعات بیش‌تر درباره طب سوزنی و هزینه درمان جای جوش با طب سوزنی می‌توانید به سایت سوزنیران مراجعه کنید یا مقاله هزینه طب سوزنی را مطالعه کنید. در صورتی که همچنان در زمینه درمان جای جوش و آکنه با طب سوزنی سوالی دارید در بخش نظرات با ما درمیان بگذارید تا در اولین فرصت پاسخگوی شما باشیم.

16 دیدگاه

  1. من احسانم ولی هنوز برای رفع جوشام کاری نکردم :)))
    چند جلسه طب سوزنی برای برطرف شدن کامل جوش نیاز هست؟

    1. برای اطلاع از تعداد جلسات باید از دکتر مشورت بگیرید. با شماره تماس های مطب سوزنیران تماس بگیرید.

  2. سلام، ممنون از مطلب خوبتون
    منم چند سالی هست که جوش و آکنه داره اذیتم میکنه. انقدر جوشام گاهی بزرگ میشه که گاهی زخم میشن.
    این هفته پیش دکتر محقق وقت گرفتم، ولی فراموش کردم بپرسم چند جلسه نیاز هست. میشه توضیح بدید چند جلسه طب سوزنی برای درمان زخمای جوش نیاز هست؟

    1. معمولا جلسات درمان جای جوش و آکنه حدود 10 جلسه یا نهایتا 12 جلسه میباشد. جلسات بصورت هفته ای 2بار و با فاصله 2 یا 3 روزی یک بار است.

  3. سلام من پوستم چربه و بخاطر همین خیلی جوش میزنم. بخاطر استرس هم هست البته. 22 سالمه و جای جوش زیادی توی صورتم هست. با طب سوزنی چند درصد میتونم جای جوش هام رو برطرف کنم؟

    1. درود. شما باید بطور حضوری توسط پزشک ویزیت و بررسی بشید. پس از گرفتن شرح حال و بررسی زبان و نبض شما، پزشک مشخص میکنند که طب سوزنی برای رفع جای جوش یا حتی جلوگیری از ایجاد جوش جدید در صورت شما کارامد هستش. ولی بصورت کلی انجام طب سوزنی برای ازبین بردن جای جوش، جوابدهی بالایی دارد.

  4. سلام و خسته نباشید خدمت شما. ممنون از سایت خوبتون. جسارتن هزینه ازبین بردن لک و جای جوش برای هرجلسه امبدینگ چقدر هست؟

    1. درود. هزینه درمان جای لک و جوش با امبدینگ بسته به شرایط و سایر عوامل در هر فرد متفاوت هست. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره های مطب در ارتباط باشید.

  5. سلام. آیا لکه های تیره ی ماه گرفتگی روی صورت هم با طب سوزنی قابل درمان هست؟

    1. سلام. متاسفانه ماه گرفتگی با طب سوزنی قابل درمان نیست اما اگر لکه هایی مثل ماه گرفتگی بر اثر اتفاقات دیگر روی صورت بوجود آمده باشد، توسط طب سوزنی قابل درمان است.

  6. سلام برای از بین بردن جای اسکار ، جوش و اکنه با طب سوزنی برای پوست های چرب چند جلسه لازم هست؟

    1. سلام تعداد جلسات طب سوزنی برای جای جوش و .. بستگی به شدت جای آکنه یا اسکار و جوش دارد. شما باید بصورت حضوری مورد معاینه قرار بگیرید. برای هماهنگ کردن نوبت معاینه حضوری با شماره های مطب سوزنیران در تماس باشید.

  7. سلام وقت بخير من حدودا چند ماهي ميشه که تزريق کورتون براي بيني انجام ميدم تو اين چند ماه از وقتي که کورتونو شروع کردم جوش هاي زيادي رو صورتم زده ميخواستم بدونم بايد دوره کورتون تموم بشه بعد طب سوزني رو براي جوشام شروع کنم يا همزمان مشکلي نداره؟ ممنون ميشم راهنماييم کنيد

  8. سلام خسته نباشید
    میخواستم بدونم فرو رفتگی هایی که به خاطر جوش به وجود اومدن درمان کامل پیدا میکنن؟

    1. سلام و عرض ادب. برای درمان جای جوش هم میتونید از روش طب سوزنی استفاده کنید و هم از روش prp. منتها بستگی داره به وضعیت پوستتون. باید ویزیت بشید و بعد پزشک تصمیم بگیرن نسبت به نوع درمان مناسب براتون.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا