مقابله با اندومتریوز با طب سوزنی

4.7/5 - (3 امتیاز)

ماشینی شدن زندگی‌ها و تغییر سبک زندگی مردم به ویژه استفاده از غذاهای فست فود و کم تحرکی باعث شده است، بیماری‌ها گسترش یابند. برخی از این بیماری‌ها مختص زنان است. اندومتریوز یک بیماری زنانه است که در زنان جوان بین 30 الی 40 سال شایع است و به طورکلی 11 درصد از زنان را درگیر می‌کند. اندومتریوز یک بیماری دردناک است و نیاز به درمان و پیگیری جدی دارد. خوشبختانه امروزه راه‌های دیگری نیز برای درمان این بیماری وجود دارد. مقابله با اندومتریوز با طب سوزنی یک روش درمانی جدید و بی عارضه است. در این مقاله قصد داریم درمان اندومتریوز با طب سوزنی را معرفی نماییم.

اندومتریوز چیست؟

بافت داخلی رحم اندومتریوز نام دارد. این بافت در داخل رحم رشد می‌کند و رحم را برای تخمک گذاری آماده می‌کند و هرماه با قاعدگی این بافت از بین رفته و دوباره تشکیل می‌شود، اما مشکل زمانی رخ می‌دهد که این بافت به داخل لگن نفوذ می‌کند و در آنجا رشد کرده و باعث خونریزی، دردهای مزمن لگنی، چسبندگی لگنی و التهاب می‌شود. این دقیقا همان بیماری اندومتریوز است. اندومتریوز عمدتا تخمدان‌ها، اجزای داخل لگن و عضله‌های رحم را درگیر می‌کند.

علائم اندومتریوز

علائم اندومتریوز ممکن است برای افراد مختلف متفاوت باشد، اما شابع ترین علائم که دربیشتر بیماران مشاهده میشود به شرح زیر است.

  • درد مزمن در ناحیه لگن
  • دردهای شدید زمان قاعدگی
  • درد هنگام مقاربت جنسی
  • پریودهای طولانی تر از هفت روز
  • خونریزی شدید قاعدگی
  • مشکلات روده ای و ادراری شامل درد، اسهال، یبوست و نفخ
  • مشاهده خون در مدفوع یا ادرار
  • تهوع و استفراغ بی دلیل
  • خستگی مزمن

عوارض اندومتریوز

اندومتریوز در زنان جوان که در سن باروری هستند شیوع بیشتری دارد و همچنین افراد با سابقه عفونت لگن، مصرف الکل، مصرف کافئین زیاد، افراد با قاعدگی بیش از هفت روز و … بیشتر در معرض ابتلا به این بیماری هستند. اندومتریوز عوارض زیر را در پی خواهد داشت.

  • ناباروری
  • افزایش احتمال ابتلا به سرطان تخمدان
  • التهاب لگنی
  • مشکلات روده و مثانه
  • ایجاد چسبندگی

تشخیص و درمان اندومتریوز

درصورتی که هریک از علائم اندومتریوز  را دارید سریعا به پزشک مراجعه کنید. پزشک با بررسی علائم اندومتریوز ظاهر شده، پس از انجام سونوگرافی از ناحیه شکم، لگن و تخمدان‌ها اندومتریوز را تشخیص می‌دهید. ممکن است برای از بین بردن درد ناشی از اندومتریوز برایتان داروهای مسکن تجویز شود. در کنار داروهای مسکن باید از داروهای هورمونی با تجویز پزشک استفاده کنید و در طی استفاده از داروها در فواصل مشخص سونوگرافی انجام دهید تا اثر داروها مشخص شود.

گاهی داروهای هورمونی در اندومتریوز اثر گذار نیستند و بیمار هم چنان درد دارد، در این مواقع پزشکان انجام عمل جراحی را انتخاب می‌کنند.  جراحی لاپاراسکوپی درمان بعدی است که امروزه به تعداد زیادی توسط پزشکان متخصص جراحی زنان انجام می‌شود. دراین عمل جراحی  بافت اندومتریوز که به بیرون از رحم تجاوز کرده بود برداشته می‌شود. در موارد حاد نیاز است که هیسترکتومی انجام شود و تخمدان‌ها از بدن بیمار خارج شود.

مطالب مرتبط: درمان اختلال در قاعدگی با طب سوزنی چگونه است؟

درمان اندومتریوز با طب سوزنی

در بیماری اندومتریوز درد و خونریزی‌های شدید بیمار را به شدت آزار می‌دهد. طب سوزنی یک روش درمانی جدید است که می‌تواند برای مقابله با اندومتریوز بسیار موثر باشد. در کنار درمان‌های دارویی، طب سوزنی باعث می‌شود کانال‌های انرژی در بدن شما فعال شود و درد به میزان زیادی از بین برود. پزشکان برای درد در این بیماری مسکن تجویز می‌کنند اما داروهای ضد درد نیز اغلب خواب آور و داری عوارض بدی هستند، اما شما با استفاده از طب سوزنی می‌توانید درد را کاهش داده و استرس ناشی از بیماری اندومتریوز را از بین ببرید.  مقابله با اندومتریوز با طب سوزنی در کنار داروهایی شیمیایی می‌تواند شما را در این میدان نبرد پیروزکند. اینکه چگونه طب سوزنی باعث درمان بیماری ها می‌شود و به طور کل طب سوزنی چیست را می‌توانید در مقاله مزایا و معایب طب سوزنی مطالعه بفرمایید.

درمان و مقابله با اندومتریوز با طب سوزنی
انجام طب سوزنی روی نقاط حساس کمی برای درمان و مقابله با اندومتریوز

پیشنهاد می‌شود برای انجام طب سوزنی به متخصصین طب سوزنی مراجعه کنید و در یک مرکز کاملا بهداشتی و توسط افراد مجرب طب سوزنی را انجام دهید. مرکز تخصصی طب سوزنی سوزنیران به عنوان یکی از معتبرترین مراکز طب سوزنی تهران می‌تواند برای درمان اندومتریوز کمک بسیار بزرگی برای بیماران باشد. درمان این بیماری را جدی بگیرید و در کنار آن جلسات طب سوزنی را فراموش نکنید.

5 دیدگاه

  1. سلام. من بیماری آندومتریوز دارم. عمل لاپاراسکوپی انجام دادم و حالا باید داروهای هورمونی استفاده کنم میخواستم بدونم میشه به جای استفاده از داروهای هورمونی از امبدینگ استفاده کنم. سپاس

    1. سلام.
      شما می‌توانید به کمک طب سوزنی و امبدینگ، نقاط درد را تحریک کرده و آنها را تسکین دهید. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید با ما تماس بگیرید.
      آرزوی سلامتی برای شما داریم‌.

    2. سلام.
      امبدینیگ و طب سوزنی در تسکین دردهای مختلف موثر هستند اما برای بررسی اثر دقیق‌شان روی بیماری شما بهتر است با دکتر محقق تماش حاصل فرمایید.

  2. سلام دخترم کیست اندومتریوز در اندازه ۸×۷ داره و هیچگونه علائم و دردی نداره، آیا با طب سوزنی میشه این کیست رو از بین برد

    1. عرض ادب بله این بیماری با طب سوزنی قابل درمان هست باید تشریف بیارید مطب ویزیت بشید. شرح حال کامل رو پزشک ازتون بگیرن و تمام عکس ها مدارکتون هم مطالعه کنند و خدمتتون بگند که دوره درمانی به چه صورت خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا