درمان سرگیجه با طب سوزنی

4/5 - (5 امتیاز)

قطعا برای همه افراد اتفاق افتاده است که به طور ناگهانی دچار سرگیجه می‌شوند و برای چند ثانیه محیط اطراف را به طور واضح نمی‌بینند. گاهی ضعف عمومی بدن علت این مشکل است، اما اگر به طور مداوم و به دفعات تعادل خود را از دست می‌دهید، حتما به پزشک مراجعه کنید و در پی درمان آن باشید.

گردش سر و گیجی نشان دهنده علائم یک بیماری است و معمولا علائمی مانند از دست دادن تعادل، سردرد، خستگی، احساس چرخش و غش کردن را دارد. این موارد در افراد مختلف متفاوت می‌باشد و می‌تواند همراه با حالت تهوع باشد.

امروز طب سوزنی به عنوان یک روش کاملا بی ضرر و موثر در این زمینه به کار برده می‌شود. در ادامه مطلب به انواع سرگیجه و درمان سرگیجه با طب سوزنی پرداخته‌ایم. پس با ما همراه باشید.

علت سرگیجه چیست؟

سرگیجه حالتی است که فرد تصور می‌کند تمام محیط اطراف به دور او می‌چرخد. علت‌های متفاوتی برای بروز این اختلال وجود دارد. دانستن علت این مشکل در هر فرد باعث می‌شود درمان آن زودتر انجام شود. گاه این حالت به صورت موقت در اثر چرخیدن، خندیدن بیش ازحد یا اضطراب به وجود می‌آید که موقتی است و با از بین رفتن این موارد گیجی نیز برطرف می‌شود.

اما اگر از دست دادن تعادل به دلایل ضعف عمومی بدن، خستگی، مشکلات داخلی، اختلالات گوش (بیماری مینیر)، اختلال چشم، عفونت، حساسیت و… باشد باید حتما به پزشک مراجعه کنید و در پی درمان آن باشید. برای آگاهی از علت و درمان آن به روش طب سوزنی می‌توانید به متخصصین مجرب مرکز طب سوزنی سوزنیران مراجعه کنید.

علت سرگیجه چیست

درمان مینیر با طب سوزنی

همانطور که در بالا صحبت کردیم بیماری مینیر یا اختلال در گوش داخلی یکی از دلایل گیج رفتن سر می‌باشد. این بیماری در سنین 40 تا 60 سالگی برای افراد پیش می‌آید و با آسیب دیدن گوش داخلی علائمی مانند از غش کردن، تهوع و کاهش شنوایی بروز داده می‌شود.

علت دقیق بیماری منیر مشخص نیست اما عواملی مانند دیابت، عفونت ویروسی و تغییرات هورمونی بر این بیماری موثر است. برای درمان مینیر از دارو و تغذیه مناسب و جراحی استفاده می‌شود. اما در سال‌های اخیر متخصصان درمان مینیر با طب سوزنی را یکی از بهترین روش‌های درمان معرفی کرده‌اند.

یکی دیگر از بیماری‌هایی که منجر به از دست دادن تعادل و حالت تهوع می‌شود میگرن نام دارد. برای اطلاعات بیشتر مقاله سردرد میگرنی چیست را مطالعه کنید.

انواع سرگیجه

سرگیجه‌‌ به دو نوع محیطی و مرکزی تقسیم می‌شود:

  • سرگیجه محیطی

در حالت محیطی در اثر اختلالات گوش داخلی و اندام‌های دهلیزی به وجود می‌آید. عواملی مانند قرار گرفتن در سرمای شدید، آنفولانزا، کمبود آب بدن، سرماخوردگی و مصرف برخی داروها می‌توانند علت بروز این نوع از اختلال باشند.

  • سرگیجه مرکزی

مرکزی نوعی است که علت بروز آن عوامل مربوط به مغز مانند سکته مغزی، میگرن، بیماری خودایمنی گوش داخلی، تومورهای مغزی، صدمات وارد شده به مغز در هنگام ورزش، تصادف یا سقوط از ارتفاع و… است. این نوع از مشکل معمولا به مدت طولانی همراه فرد است.

انواع سرگیجه

  • سرگیجه‌های خطرناک

برخی افراد زمانی که دچار سرگیجه‌های موقت می‌شوند، به طور جدی در پی درمان و علت آن نیستند. هرچند که پیشنهاد ما این است که اختلال موقت را پیگیری کنید، اما اگر از علائم‌های طولانی رنج می‌برید حتما در پی درمان آن باشید.

اگر با علائمی مانند سردرد‌های بی‌سابقه، دوبینی، ازدست دادن شنوایی یا بینایی، ضعف در دست و پا، درد در قفسه سینه، تغییر در ضربان قلب، کاهش هوشیاری و… مواجه باشید از گیجی‌های خطرناک محسوب می‌شود و نیاز به درمان جدی دارد.

درمان سرگیجه با طب سوزنی

طب سوزنی از روش‌های درمانی ساده، بدون درد و بدون هر گونه عوارض است. برای شناخت بیشتر مزایای طب سوزنی، مقاله طب سوزنی چیست را مطالعه کنید. طب سوزنی یک روش درمانی از چین باستان است، که امروزه نظر بسیاری از متخصصین را جلب کرده است.

متخصصین بر این باورند که علت بسیاری از علائم‌ها علاوه بر موارد گفته شده اختلال در تعادل فرد است. پزشک با دانستن علت این اختلال نقاط مربوطه را مشخص و با استفاده از سوزن اقدام به تحریک عصب فرد می‌نماید و تعادل فرد به مرور باز می‌گردد.

نکته

نقاط انتخاب شده برای هر فرد و بسته به علت آن بنا به تشخیص پزشک متفاوت است. یکی از مزایای درمان گیجی سر با طب سوزنی این است که در درمان نقاط انرژی بدن تحریک شده و این انرژی در تمام بدن فرد پخش می‌شود، گاها در برخی موارد دیده شده علاوه بر درمان این مشکل ناراحتی‌های دیگر بیمار نیز بهبود یافته و بیمار از نظر جسمی و روحی وضعیت بهتری دارد.

تعداد جلسات طب سوزنی برای درمان سرگیجه

به طورکلی طب سوزنی روش درمانی است که طی چند جلسه انجام می‌شود. تعداد جلسات برای هر فرد بسته به علت، شدت و وخامت متفاوت است. اما معمولا در طی جلسات فرد متوجه بهبود وضعیت خود می‌شود و این بهبودی منجر به رضایت فرد و تمایل به ادامه جلسات می‌شود. معمولا افرادی که روش طب سوزنی را برای درمان انتخاب می‌کنند به دلیل سادگی درمان، موثر بودن و نداشتن عوارض تمایل زیادی به ادامه درمان نشان می‌دهند.

تعداد جلسات طب سوزنی

درمان سرگیجه با طب سنتی

در این مطلب در مورد انواع گیجی سر، بیماری منیر و درمان سرگیجه با طب سوزنی صحبت کردیم. اگر به صورت استمرار علائم داشتید حتما به بهترین پزشک طب سوزنی در تهران مراجعه کنید.

مراجعه به افرادی که دارای تجربه و دانش در زمینه طب سوزنی نیستند منجر به بروز اختلالات دیگری خواهد شد. مرکز طب سوزنی سوزنیران با کادری متخصص و مجرب آماده ارائه خدمات درمان با طب سوزنی است. برای گرفتن وقت مشاوره یا معاینه حضوری با شماره های کلینیک در تماس باشید.

سوالات رایج

در این به بخش به سوالات رایج شما مخاطبان پاسخ داده‌ایم.

  • علت سر گیجه چیست؟

علت این حالت می‌تواند ضعف عمومی بدن، خستگی، مشکلات داخلی، اختلالات گوش (بیماری مینیر)، اختلال چشم، عفونت، حساسیت و… باشد.

  • آیا امکان درمان سرگیجه با طب سوزنی وجود دارد؟

بله امروزه با روش سنتی یعنی طب سوزنی امکان درمان گیجی سر وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا