درمان فلج بلز با طب سوزنی: آیا درمان خانگی فلج صورت در طب سنتی وجود دارد؟

5/5 - (4 امتیاز)

بیماری‌های زیادی با طب سوزنی قابل درمان هستند. برخی از این بیماری‌ها را در مقالات قبلی سوزنیران، بررسی کرده‌ایم که می‌توانید آن‌ها را مطالعه کنید. در این مقاله نیز مطالبی درباره تاثیر درمانی طب سوزنی و امبدینگ بر فلج صورت بلز برای شما جمع آوری کرده‌ایم. در این مقاله با ما همراه باشید تا آثار درمانی طب سوزنی درمان فلج بلز را یاد بگیرید‌. پیش از این مطالبی را درباره فلج بلز می‌خوانیم.

فلج بلز چیست؟

در این نوع از فلج سمت خاصی از صورت افتادگی پیدا می‌کند. این حالت معمولاً همراه با درد در ناحیه سر و پشت گوش طرف آسیب دیده همراه است در نتیجه احساس ناخوشایندی را برای فرد بیمار ایجاد می‌کند. علت قطعی این بیماری همچنان کشف نشده باقی مانده است. اما بسیاری از متخصصان معتقدند که دلیل آن التهاب عصبی در عضلات صورت می‌باشد. عفونت‌های ویروسی نیز یکی از دلایل احتمالی این فلج به شمار می‌رود.

این بیماری معمولا در افرادی که عفونت های تنفسی فوقانی دارند و یا افرادی که مبتلا به دیابت هستند بیشتر رخ می‌دهد. علاوه بر این افرادی که سابقه خانوادگی ابتلا به فلج صورت را دارند، باید مراقب این مسئله باشند. فلج بلز پس از یک تا شش ماه به صورت خود به خود درمان می‌شود اما در موارد نادری، در صورت ادامه بیماری عوارضی فرد بیمار را تهدید می‌کند. از جمله عوارض فلج بلز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • خشکی قرنیه چشم
  • بروز آسیب‌های برگشت‌ناپذیر
  • کاهش حس چشایی و خشکی آب دهان
  • عدم کنترل بزاق
  • و غیره

در ادامه روش‌های درمان فلج ‌بلز و داروهایی ک معمولا تجویز می‌شود را به شما معرفی خواهیم کرد. پس همراه ما باشید.

روش‌های درمانی فلج صورت

در برخی موارد ممکن است نام فلج ‌بل را نیز برای این بیماری شنیده باشید. روش‌هایی که معمولاً برای درمان این فلج به کار می‌رود را در ادامه آورده‌ایم:

فیزیوتراپی

با انجام فیزیوتراپی شما یاد می‌گیرید چگونه با حرکات نرمشی و ورزشی خاصی توان حرکتی بدن خود را افزایش دهید. علاوه بر این فیزیوتراپی به شما کمک می‌کند عملکرد فیزیکی بدن‌تان را تقویت کنید.

عمل جراحی

امروزه درمان فلج بلز با عمل جراحی چندان توصیه نمی‌شود اما در گذشته این روش به عنوان اصلی‌ترین روش درمان به شمار می‌رفت. با انجام جراحی رفع فشار، متخصصان تلاش می‌کنند مسیر استخوانی که عصب آسیب‌دیده از آن گذر می‌کند را باز کنند. این روش به دلیل تهاجمی بودن و عوارض زیاد اعتبار خود را از دست داده‌است.

داروهایی که برای درمان فلج بلز توصیه می‌شوند، شامل موارد زیر است:

  • داروهای ضد التهاب با هدف بهبود بیماری
  • داروهای ضد ویروس

با توجه به اینکه علت حقیقی این بیماری هنوز کشف نشده است، تجویز دارو شاید چندان مفید به نظر نرسد. عمل جراحی نیز همانطور که گفتیم چندان توصیه نمی‌شود. فلذا در ادامه از تاثیرات طب سوزنی در درمان فلج بلز خواهیم گفت.

طب سوزنی و درمان فلج صورت بلز

طب سوزنی به عنوان روش کاملا شناخته شده و با بیش از ۲۵۰۰ سال سابقه در درمان انواع بیماری ها، در درمان انواع فلج ها تاثیر مثبت خود را نشان داده است. تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد بیش از نیمی از بیماران مبتلا به فلج بلز خود به خود و با گذشت زمان درمان می‌شوند، اما اقلیت باقی‌مانده به روش درمانی نیاز دارند. علاوه بر تاثیرات مخرب جسمی فلج بلز، به دلیل بروز این اتفاق روی صورت، تاثیرات روحی بدی چون کاهش اعتماد به نفس نیز در افراد مبتلا مشاهده شده است. درباره اهمیت داشتن پوست زیبا در مقالات سوزنیران بخوانید.

طب سوزنی و کاشت نخ با افزایش گردش خون در ناحیه خاص و همچنین کمک به تحریک عصبی ناحیه به درمان بیماری کمک می‌کند. علاوه بر این شما با انجام طب سوزنی می‌توانید از دیگر مزایای آن بهره‌مند شوید، به عبارتی یک تیر و چند نشان!!!

درمان فلج صورت با امبدینگ

در امبدینگ به این دلیل که نخ در بدن بیمار باقی می‌ماند، می‌توانیم آثار طب سوزنی را به صورت بلندمدت داشته باشیم. این مسئله در تعداد و مدت زمان جلسات درمان تاثیرگذار است. در ادامه مطلب در این باره صحبت خواهیم کرد.

مراجعه به پزشک طب سوزنی برای درمان فلج بلز باید در سه ماه اول بیماری (در صورت تداوم) انجام شود. به یاد داشته باشید که فرآیند انجام طب سوزنی یک امر کاملاً تخصصی است و باید نزد پزشک متخصص انجام شود. دکتر سید جعفر محقق به عنوان اولین مدرس رسمی امبدینگ در انجمن طب سوزنی، با سابقه ۹ ساله در درمان انواع بیماری با این روش بهترین گزینه برای مراجعه توسط شما خواهد‌ بود. آدرس و شماره تماس مرکز را می‌توانید از بحش ماس با ما در سایت یادداشت کنید. در ادامه درباره تعداد جلسات لازم برای درمان فلج بلز با طب سوزنی خواهیم گفت.

تعداد جلسات لازم طب سوزنی برای درمان بلز

درمان با طب سوزنی طی یک دوره ۱۰ الی ۱۵ جلسه‌ای و معمولا به صورت روزانه انجام خواهد شد. سپس یک استراحت کوتاه مدت انجام می‌شود و دوره دوم به مدت چهار هفته و به صورت دو بار در هفته صورت می‌گیرد. هزینه طب سوزنی نسبت به انجام عمل جراحی و یا داروها مناسب‌تر می‌باشد. اما در نهایت انتخاب با شماست. با سنجش بودجه و میل خود تصمیم بگیرید. در صورتی که درباره هزینه جلسات طب سوزنی به اطلاعات بیش‌تری نیاز دارید مقاله هزینه طب سوزنی را مطالعه کنید.

در این مقاله تلاش کردیم تاثیر درمانی طب سوزنی و امبدینگ را در بهبود فلج بلز برای شما روشن کنیم. طب سوزنی با تاثیر در گردش خون به بهبود فلج بلز کمک می‌کند. اگر یک مرکز مطمئن طب سوزنی را نمی‌شناسید، مفتخریم به شما مرکز سوزنیران را معرفی کنیم. دکتر محقق به عنوان موسس این مرکز برای درمان انواع بیماری ها در خدمت شماست. استفاده از برترین و باکیفیت‌‌ترین سوزن‌ها و نخ‌های امبدینگ یکی‌ از ویژگی‌های سوزنیران است که می‌تواند شما را برای مراجعه مطمئن سازد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا