پی آر پی دست چیست؟ جوانسازی پوست دست با پی آر پی PRP دست

4.2/5 - (11 امتیاز)

آیا با روش جوانسازی پوست دست با پی آر پی آشنایی دارید؟ این روزها روش‌های جوان‌سازی طرفداران بسیاری پیدا کرده است و انواع مختلفی از روش‌ها برای از بین بردن چین و چروک وجود دارد. زیبایی و جوانی دست‌ها نیز به اندازه صورت اهمیت دارد. دست‌ها بیشتر از صورت سن واقعی افراد را نشان می‌دهند پس اگر می‌خواهید جوان‌تر به نظر برسید از جوان سازی دست‌ها غافل نشوید!

جوانسازی پوست دست با پی آر پی (PRP) یکی از روش‌های جدید در حوزه زیبایی است. پی آر پی یک روش طبیعی و اثر بخش است که برای جوان سازی پوست آسیب دیده در مناطق صورت، گردن، سر و سینه، دست ها و بدن مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این مقاله قصد داریم کلیت روش پی ار پی و جوان سازی دست با پی آر پی را مورد بررسی قرار دهیم و با شما از مزایا،‌ کاربرد‌ها و هزینه پی آر پی صحبت کنیم. در ادامه مراقبت‌های لازم پیش از انجام پی آر پی را هم توضیح می‌دهیم پس اگر قصد استفاده از این روش را دارید همراه ما باشید.

پی آر پی (PRP) چیست؟

پی آر پی که به آن پلاکت درمانی یا سلول درمانی نیز گفته می‌شود یک روش درمانی جدید در حوزه زیبایی است. با روش پی آر پی انقلابی در جوان سازی به ویژه جوان سازی پوست دست، گردن و نقاط دیگر ایجاد شد. PRP با استفاده از ویژگی‌ پلاکت‌های خون، فیبروبلاست‌ها و سایر سلول‌های بنیادی باعث کلاژن‌سازی در پوست می‌شود. میزان کلاژن سازی تاثیر بسیار زیادی در طراوت و زیبایی پوست دارد، پی آر پی باعث سنتز کلاژن جدید شده و پوست جوانی و زیبایی خود را به تدریج به دست می‌آورد. تغییرات در روش پی آر پی به مرور ظاهر می‌شوند. اولین علائم بهبود معمولاً بعد از دو الی سه هفته ظاهر می‌شوند و نتیجه رضایت‌بخش و مطلوب در پایان ماه دوم و سوم حاصل نمایان خواهد شد.

اگر دوست دارید درباره روش پلاسما درمانی بیشتر بدانید این نوشته را هم از دست ندهید: پی آر پی چیست؟

پی آر پی (PRP) چیست؟
پی آر پی (PRP) چیست؟

مزایای استفاده از پی آر پی دست

پی آر پی دست التهاب‌های این ناحیه را کاهش می‌دهد و می‌تواند در ترمیم پوستی شما کمک کند. به علاوه این روش ساده و غیر تهاجمی است و عوارض خاصی در پی نخواهد داشت.

جالب است بدانید یکی از روش‌های دیگر زیبایی غیر تهاجمی استفاده از کاشت نخ در صورت است. با این روش بیشتر آشنا شوید: لیفت صورت با نخ

PRP چگونه انجام می‌شود؟

برای انجام PRP ابتدا پزشک ده سی‌سی خون از فرد متقاضی پی آر پی گرفته و آن را در دستگاه سانتریفیوژ قرار می‌دهد. سانتریفیوژ دستگاهی است که خون در آن گردش می‌کند و پلاکت‌ها و دیگر اجزای خون جدا می‌شوند. جداسازی پلاکت‌ها حدود ده الی پانزده دقیقه طول می‌کشد. دراین مرحله همه چیز برای تزریق پی ار پی آماده است. ابتدا محل تزریق بی‌حس شده و سپس مواد پی آر پی (PRP) تزریق می‌شود. با انجام پی آر پی کلاژن سازی انجام می‌شود و در نتیجه ترمیم و احیای پوست سرعت می‌گیرد.

اگر درباره روش پی آر پی سوال دیگری دارید این نوشته را بخوانید: سوالات متداول درباره تزریق پی آر پی

پی آر پی (PRP) چگونه انجام می‌شود
پی آر پی (PRP) چگونه انجام می‌شود

مراقبت‌های پیش از تزریق پی آر پی دست:

۱- پیش از انجام پلاسما درمانی به مدت ۲ هفته مصرف دارو‌های ضد التهاب را قطع کنید.
۲- یک ماه پیش از تزریق پی آر پی نباید از دارو‌های استروئیدی استفاده کنید.
۳- در روز انجام پی آر پی دست یا نقاط دیگر از صبحانه‌ای مقوی استفاده کنید.
۴- بهتر است یک تا دو هفته پیش از پلاسما درمانی از ویتامین‌ها و دارو‌های رقیق‌کننده خون استفاده نشود.

مراقبت‌های پیش از تزریق پی آر پی دست
مراقبت‌های پیش از تزریق پی آر پی دست

هزینه پی آر پی دست

قیمت پی آر پی دست به موارد مختلفی از جمله محل تزریق، میزان تزریق و مهارت پزشک بستگی دارد. اما معمولاً PRP دست با فاصله دو تا سه ماه انجام می‌شود و در نهایت هزینه پی آر پی دست بسیار به‌صرفه است.

جوانسازی پوست دست با پی آر پی (PRP)

در این نوشته درباره جوانسازی پوست دست با پی آر پی صحبت کردیم. پلاکت‌ها در پی ار پی عامل اصلی جوان سازی هستند. اما پلاکت‌ها چگونه باعث جوان‌سازی پوست می‌شوند؟ عمل اصلی در فرآیند ترمیم و بازسازی پوست، پلاکت‌ها هستند. پلاکت‌ها حاوی فاکتورهای رشد هستند و سبب رشد و ترمیم سلول‌ها و بافت‌های پوستی می‌شوند. اگر پلاکت‌ها در کنار فولیکول مو تزریق شوند باعث رشد مو شده و تزریق آنها در پوست باعث کلاژن سازی و ترمیم پوست می‌شود. در واقع وجود فاکتور رشد در پلاکت است که باعث می‌شود با تزریق در قسمت‌های مختلف نتایج اثر بخشی را به همراه داشته باشد.

مقالات مرتبط: طب سوزنی برای چین و چروک پوست

با استفاده از PRP برای پوست دست یا صورت خود می‌توانید به جوان‌سازی این ناحیه کمک کنید و اثر آن را حتی پس از اولین جلسه متوجه شوید. آیا شما هم از این روش استفاده کرده‌اید؟ تجربه‌های خود را درباره پی آر پی با ما در میان بگذارید.

همانطور که خواندید پی ار پی یک روش جدید، بدون عارضه و بدون درد است و به سادگی انجام می‌شود.  انجام پی ار پی تقریبا نیاز به یک ساعت زمان دارد. نکته‌ای که در انجام پی ار پی باید توجه داشته باشید مراجعه به متخصصین مجرب در این زمینه است و مراکزی که دستگاه سانتریفیوژ آنها کیفیت خوبی داشته باشد. اگر قصد انجام جوانسازی دست با پی آر پی (PRP) را دارید می‌توانید به مرکز سوزنیران مراجعه کنید و نزد متخصصین برتر ویزیت شوید. برای مشاوره در رابطه با انجام پی ار پی با شماره تلفن های مطب تماس حاصل فرمایید.

سوالات متداول:

  • آیا روش جوانسازی پوست دست با پی آر پی دائمی است؟

این روش به عنوان یکی از بهترین راه‌های جوان‌سازی و ترمیم پوست دست شناخته می‌شود اما به صلاح‌دید پزشک شما ممکن است نیاز به ترمیم چند ماه یک بار داشته باشد.

  • چه کسانی نمی‌توانند پی آر پی دست انجام دهند؟

پلاسما درمانی برای تمامی سنین و افراد توصیه می‌شود، به جز کسانی که بیماری‌هایی مثل هپاتیت سی، اچ آی‌وی یا ایدز دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا