طب سوزنی برای لاغری + تعداد جلسات و قیمت

4.1/5 - (27 امتیاز)

داشتن اضافه وزن زندگی طبیعی را برای هر فردی با چالش‌های زیادی همراه می‌کند. به همین دلیل است افرادی که وزنشان زیاد است، به دنبال راهی هستند تا بتوانند اضافه وزن خودشان را کم کرده و به تناسب اندام برسند.

یکی از روش‌های مناسبی که برای این کار وجود دارد، استفاده از طب سوزنی برای لاغری است. با این روش می‌توانید با کمترین عارضه و مشکل چربی‌هایی که در نواحی مختلف بدنتان تجمع کرده را کاهش داده و به اندام ایده آلتان برسید. با سوزنیران همراه باشید و در این باره اطلاعات بیشتری به دست بیاورید.

طب سوزنی چیست؟

طب سوزنی از انواع طب شرقی است که بیش از 2500 سال مورد استفاده قرار می‌گیرد. این طب سرچشمه تمام بیماری‌ها در بدن را اختلال در حرکت انرژی (چی) در گذرگاه‌ها می‌داند. با تحریک نقاط حساس موجود در بدن توسط سوزن‌های طب سوزنی، حرکت انرژی در بدن به حالت عادی بازگشته و بیمار رفته رفته بهبود می‌یابد. برای کسب اطلاعات بیشتر در باره این روش درمانی می‌توانید مقاله طب سوزنی چیست را مطالعه کنید.

چگونه طب سوزنی باعث لاغری می‌شود؟

از نظر طب سنتی چینی، افزایش وزن ناشی از عدم تعادل بدن است. طبق تعالیم باستانی، این عدم تعادل می‌تواند ناشی از سوء عملکرد کبد، طحال، کلیه، غده تیروئید یا سیستم غدد درون ریز باشد. برای درمان چاقی با استفاده از طب سوزنی چند روش وجود دارد. کاهش اشتها، افزایش متابولیسم بدن، استفاده از دستگاه‌های لاغری، رژیم و ورزش چند نمونه از این روش‌ها است. بسته به شرایط فرد گاهی به صورت همزمان و گاهی به صورت تکی از این روش‌ها استفاده می‌شود. در ادامه این روش‌ها را به شما شرح می‌دهیم.

کاهش اشتها با طب سوزنی

یک روش در درمان چاقی کاهش و کنترل اشتها به وسیله طب سوزنی است. این روش به دو صورت انجام می‌شود. در روش اول به وسیله‌ی سوزن‌های طب سوزنی به نقاط خاصی از بدن فشار وارد می‌شود. سپس با ترشح مواد و هورمون‌های خاصی باعث احساس سیری و کاهش اشتها در فرد می‌شود.

در روش دیگر از دانه‌های سید و یا پرس نیدل که سوزن‌های بسیار نازکی هستند استفاده می‌شود. همچنین برای افرادی که نمی‌توانند به طور مرتب به مطب مراجعه داشته باشند، از ایمپلنت‌های دائمی و نیمه دائمی مانند ASP برای کاهش اشتها استفاده می‌شود.

روش های کاهش وزن با طب سوزنی
روش های کاهش وزن با طب سوزنی

تسریع سوخت و ساز بدن با طب سوزنی

در این روش طب سوزنی باعث افزایش سوخت و ساز و متابولیسم بدن می‌شود. در نتیجه سوخت و ساز بدن باعث کاهش چربی و لاغری می‌شود. در این روش اکسیژن رسانی به سلول افزایش پیدا می‌کند. هنگامی که سلول‌ها اکسیژن بیش‌تری دریافت کنند فرایند سوخت و ساز چربی نیز بیش‌تر می‌شود.

کاهش استرس با با طب سوزنی

احتمالاً شما هم شنیده‌اید که یکی از دلایل چاقی استرس است. طب سوزنی باعث کاهش استرس شده و فعالیت چربی سوزی را افزایش می‌دهد. به این ترتیب فرایند لاغری با طب سوزنی صورت می‌گیرد. این روش با تحریک نقاط خاصی از بدن باعث افزایش دفع و کاهش جذب مواد غذایی در بدن بیمار می‌شود.

نحوه لاغری با طب سوزنی

آیا طب سوزنی باعث لاغری می‌شود؟ اگر ذهن شما هم درگیر این سؤال است باید بگوییم که مشخص شده که طب سوزنی از بسیاری از اقدامات سنتی کاهش وزن موثرتر است. طب سوزنی برای کاهش وزن به نقاط خاص بدن فشار وارد می‌کند. به این ترتیب در بدن گرما و رطوبت اضافی دفع می‌شود و در نتیجه به گردش خون در بدن بهبود پیدا می‌کند. نقاط سوزنی برای کاهش وزن در بدن وجود دارد که در صورت بهره برداری صحیح می‌توان روند هضم و جریان خون را بهبود بخشید.

طب سوزنی شامل استفاده از سوزن برای تحریک مناطق خاصی از بدن برای کاهش وزن، کوچک کردن سینه با طب سوزنی و… است. البته در همین حوزه می‌توان برای لاغری و کاهش وزن از امبدینگ نیز استفاده کرد. در صورتی که نمی‌دانید امبدینگ چیست و چگونه باعث لاغری می‌شود، پیشنهاد می‌کنیم مقاله کاهش وزن با امبدینگ را مطالعه کنید.

استفاده از طب سوزنی برای لاغری موضعی

در طب سوزنی علاوه بر لاغری کل بدن، می‌توان کاهش وزن را در قسمت‌های خاصی از بدن و به صورت موضعی نیز انجام داد. مثلاً درمان چاقی موضعی در نقاط خاصی مانند شکم، پهلو، بازوها، ران‌ها، ساق پا، سینه، باسن و… با کمک طب سوزنی یا امبدینگ انجام می‌شود.

همچنین در بدن افرادی که دوره‌ی طولانی از اضافه وزن آن‌ها گذشته، چربی‌ها به صورت متراکم شده و به اصطلاح به سلولیت تبدیل شده‌اند. از آن جایی که این سلولیت‌ها به صورت کمپرس و فشرده در بدن قرار دارند، شکسته شدن، اکسید شدن و تجزیه‌ی آن‌ها نسبت به بقیه‌ی درمان چاقی‌ها طولانی‌تر خواهد بود.

تقریباً با قطعیت می‌توان گفت لاغری موضعی با استفاده از طب سوزنی از هر روش دیگری بهتر انجام می‌شود. لاغری موضعی با طب سوزنی در موارد زیر انجام پذیر می‌باشد:

 لاغری موضعی شکم با طب سوزنی

اگر برای شما هم سؤال “آیا طب سوزنی در لاغری تأثیر دارد؟” پیش آمده است، باید بگوییم که طب سوزنی نه تنها در کاهش وزن تأثیر دارد بلکه در لاغری موضعی مانند لاغری شکم نیز تاثیرات مثبتی دارد. اگر شما هم از چربی‌های اطراف شکم خود رنج می‌برید و به دنبال راهی کم خطر برای از بین بردنشان هستید، بهتر است طب سوزنی برای لاغری شکم را امتحان کنید!

 لاغری موضعی ران با طب سوزنی

همانطور که قبلاً هم اشاره شد، طب سوزنی در درمان چاقی‌های موضعی اثر بخش است و شما می‌توانید هر ناحیه از بدنتان را با این روش درمانی به سایز دلخواه خود تبدیل کنید. کاهش سایز و لاغری ران‌ها نیز از این قضیه مستثنی نیستند. جهت دریافت مشاوره رایگان برای کاهش وزن در مرکز تخصصی طب سوزنی سوزنیران می‌توانید در هر ساعت از شبانه روز از طریق چت آنلاین اقدام کنید.

 لاغری موضعی پهلوها با طب سوزنی

افراد زیادی از تجمع چربی‌ها و اضافه وزن به خصوص در ناحیه پهلوها و شکم خود رنج می‌برند؛ اما دیگر جای هیچ نگرانی نیست! طبق تحقیقات انجام شده، نتایج کوچک کردن شکم و پهلوها با طب سوزنی تاکنون بسیار رضایت بخش بوده است. طب سوزنی برای لاغری پهلوها در مقایسه با روش‌هایی همچون پیکر تراشی و عمل‌های جراحی، مزیت‌های زیادی از جمله قیمت مناسب و عوارض کم می‌باشد.

لاغری موضعی سینه با طب سوزنی

علاوه بر این موارد می‌توانید برای کوچک کردن سینه بدون جراحی نیز از طب سوزنی کمک بگیرید و سینه‌هایتان را خوش‌فرم و خوش تراش کنید. این روش برای افرادی که سینه‌هایشان افتاده یا بزرگ است، یا به دلیل شیردهی و … سینه‌هایشان نامتقارن شده یک گزینه مناسب محسوب می‌شود.

نقاط حساس در طب سوزنی برای لاغری

برای گرفتن بهترین نتیجه از طب سوزنی، باید نقاط مناسب طب سوزنی را برای اعمال فشار بدانید. در ادامه چند نمونه نقاط طب سوزنی برای لاغری را به شما معرفی می‌کنیم.

نقطه ST36 بدن

این نقطه یکی از نقاط طب سوزنی یانگ بوده و باعث بالارفتن حرارت در معده می‌شود که در برخی مواقع برای درمان چاقی تحریک می‌شود. نقطه ST36 حدود 4 انگشت بالاتر از زانو قرار دارد. در برخی موارد خاص، هنگامی که متخصص طب سوزنی نقطه ST36 را مورد هدف خود قرار می‌دهد، در نتیجه آن انرژی (چی) در بدن تنظیم شده و همین امر موجب لاغری و کاهش وزن بیمار خواهد شد.

نقطه SP6 بدن

طحال 6 در منطقه‌ای قرار دارد که مسیرهای انرژی طحال، کبد و کلیه یکدیگر را رهگیری می‌کنند. نقطه طحال 6 در بالای استخوان مچ پا قرار دارد. مسیر انرژی طحال مایعات موجود در بدن را متعادل می‌کند؛ بنابراین، اگر احساس خستگی می‌کنید یا باید تعادل مناسب آب را روی بدن خود تقویت کنید، اعمال فشار بر روی این نقطه می‌تواند به شما کمک کند.

نقطه SP6 بیشتر برای درمان چاقی در افرادی مورد استفاده قرار می‌گیرد که پر خوری عصبی دارند، به شیرینی علاقه زیادی داشته یا در اکثر مواقع اصطلاحاً دچار ریزه خواری هستند. با تحریک این نقطه، انرژی چی در طحال بالا رفته و کاهش وزن اتفاق خواهد افتاد.

نقطه ST36 در طب سوزنی
نقطه ST36 در طب سوزنی

طب سوزنی برای گوش

گوش منطقه دیگری است که پزشکان طب سوزنی برای کاهش وزن هدف قرار می‌دهند. اعتقاد بر این است که با دستکاری نقاط روی گوش، اشتهای مصرف غذا قابل کنترل است.

فواید طب سوزنی برای لاغری

طب سوزنی شامل قرار دادن سوزن‌های بسیار ظریف و استریل در نقاط خاص بدن یا “مسیرهای انرژی” است. سوزن‌های وارد شده برای تحریک ترشح اندورفین، هورمون‌های طبیعی خوب بدن عمل می‌کنند. این عمل یک اثر آرام بخش ایجاد می‌کند که نیاز به غذای بیش از حد ناشی از افزایش استرس، ناامیدی یا اضطراب را خنثی می‌کند. از این لحاظ، طب سوزنی می‌تواند افراد دارای اضافه وزن را آرام کرده و به آن‌ها کمک کند تا بدون استفاده از داروها، وزن کم کنند.

عوارض لاغری با طب سوزنی

حتماً به این نکته توجه کنید که طب سوزنی حتماً باید توسط متخصص و پزشک مجاز انجام شود. گاهی ممکن است عوارضی مانند درد، کبودی، خونریزی، عفونت و یا آسیب به وجود آید. در انجام عمل طب سوزنی حتماً باید از سوزن‌های استریل شده و یک بار مصرف استفاده شود. همچنین در صورتی که باردار هستید قبل از طب سوزنی حتماً باید با پزشک متخصص خود مشورت کنید.

هزینه طب سوزنی برای لاغری شکم

البته این مورد را نمی‌توان به طور دقیق اعلام کرد. قیمت و هزینه طب سوزنی برای لاغری به عوامل متعددی بستگی دارد. به عنوان مثال تعداد جلسات، تعداد سوزن‌ها و یا جنس سوزن استفاده شده در طب سوزنی روی قیمت آن تاثیرگذار هستند. همچنین هزینه کاهش وزن با امبدینگ نیز به عوامل زیادی مانند جنس نخ و زمان جلسه درمانی بستگی دارد. برای کسب اطلاعات بیش‌تر در اینباره پیشنهاد می‌کنیم مقاله هزینه طب سوزنی و مقاله قیمت امبدینگ را مطالعه کنید. همچنین می‌توانید با تماس با مطب سوزنیران از قیمت‌ها مطلع شوید.

با چند جلسه طب سوزنی لاغر می‌شویم؟

برای درمان چاقی با طب سوزنی معمولاً بین 12 تا 15 جلسه مورد نیاز است. بعد از این مدت ممکن است بیمار نیاز به جلسات بعدی نداشته باشد و یا نیاز باشد بعد از گذشت 2 هفته و یا یک ماه برای درمان مجدد مراجعه کند؛ اما درمان چاقی به وسیله‌ی امبدینگ به طور ماهیانه تکرار شده و تا زمانی که باعث کاهش وزن و سایز بیمار می‌شود ادامه پیدا خواهد کرد.

تأثیر یک دوره طب سوزنی یا امبدینگ برای درمان چاقی برای افراد مختلف متفاوت است که معمولاً 4 الی 8 سانت سایز و بین 2 تا 4 کیلو وزن کم می‌شود. این اعداد برای افرادی است که در کنار طب سوزنی از رژیم و ورزش استفاده نکرده باشند. در صورتی که طب سوزنی با ورزش و رژیم مناسب همراه باشد، تاثیرات بسیار بهتری خواهد داشت. همچنین بیمار می‌تواند بنا به تشخیص و صلاح دید پزشک در کنار طب سوزنی از روش‌های دیگر لاغری مانند دستگاه فارادیک، کویتیشن، دستگاه لیزر طب سوزنی، روش مزوتراپی نیز استفاده کرد.

کاهش وزن با طب سوزنی پس از بارداری چگونه است؟

در بعضی از بیماران به دنبال کاهش وزن و یا در خانم‌ها بعد از زایمان افتادگی اندام‌ها مشاهده می‌شود. طب سوزنی و امبدینگ می‌تواند در این افراد علاوه بر درمان چاقی، افتادگی اندام‌ها را نیز درمان کند. البته در مورد خانم‌هایی که بعد از سزارین دچار افتادگی اندام شده‌اند، کاهش وزن با طب سوزنی یا امبدینگ 10 تا 15 درصد نسبت به بقیه کمتر خواهد بود اما عمده‌ی مشکل افتادگی اندام در آن‌ها قابل درمان است.

همچنین یکی از شایع ترین‌مواردی که بعد از افزایش و کاهش وزن در افراد دیده می‌شود، ایجاد ترک‌های پوستی در قسمت‌های مختلف بدن است. با کمک طب سوزنی می‌توان این ترک‌های پوستی یا استریاهای سفید رنگ را کم رنگ‌تر و استریاهای بنفش رنگ را به طور کلی از بین برد. همچنین از درمارولر یا درماپن برای درمان این ترک‌ها استفاده می‌شود.

آیا در کنار طب سوزنی برای لاغری باید رژیم بگیریم؟

برای تأثیر بیشتر طب سوزنی برای درمان چاقی، می‌توان از رژیم غذایی‌، زیر نظر پزشک تغذیه نیز استفاده کرد. البته طب سوزنی به تنهایی باعث کاهش وزن خواهد شد؛ اما اگر در کنار آن از ورزش و رژیم غذایی استفاده کنید مطمئناً این کاهش وزن سریع‌تر و بیش‌تر اتفاق خواهد افتاد.

توصیه ما به همه‌ی بیماران بعد از کاهش وزن و افزایش پیدا نکردن دوباره‌ی وزن آن‌ها، داشتن یک سبک زندگی سالم و کنترل ورودی و خروجی کالری به بدنشان است. در غیر این صورت نه تنها طب سوزنی و امبدینگ بلکه تمامی روش‌های لاغری من جمله جراحی نیز برگشت‌پذیر است. شما می‌توانید با مشاوره‌ی رایگان دکتر محقق، یک رژیم مناسب از مطب سوزنیران تهیه کنید تا لاغری و با طب سنتی چینی به بهترین شکل انجام شود.

چه کسانی از طب سوزنی دیر نتیجه می‌گیرند؟

لاغری با کمک طب سوزنی و امبدینگ در بعضی افراد تأثیر کمتری نسبت به بقیه دارد. مثلاً بیماری که دارای هایپوتیروئید یا تیروئید کم کار است و به واسطه‌ی آن متابولیسم بدن پایین بوده و چاقی اتفاق می‌افتد. یا خانم‌هایی که در دوران قبل از یائسگی به سر می‌برند که معمولاً دوره‌ای نزدیک به 2 سال طول خواهد کشید. در این دوره به دلیل نوسانات شدید هورمونی چاقی اتفاق می‌افتد‌.

همچنین این روش برای افرادی که به واسطه‌ی بیماری خود از داروهایی نظیر داروهای فشار خون و یا کورتون‌ها استفاده می‌کنند و به خاطر بلوکه شدن بدن نسبت به کاهش وزن درمان چاقی برای آن‌ها جوابگو نخواهد بود.

نکات مهم انجام طب سوزنی برای لاغری

با توجه به اینکه طبق سوزنی مانند سایر روش‌های درمانی با عوارض و فواید زیادی همراه است، لازم است که نکات مهمی که پزشکان در این زمینه ارائه می‌دهند را بشناسید و قبل از انجام طب سوزنی برای لیفت سینه بدون جراحی یا استفاده از این روش برای اصلاح فرم پهلوها، ران‌ها و غیره درباره این موارد اطلاعات کافی داشته باشید.

  • طب سوزنی حتماً باید توسط متخصص انجام شود، تا فرد با عوارض شدیدی پس از انجام آن مواجه نشود.
  • تنها استفاده از طب سوزنی برای لاغری کافی نیست و حتماً باید با رژیم غذایی سالم و ورزش منظم را نیز مد نظر داشته باشید.
  • طب سوزنی برای همه افراد مناسب نخواهد بود و زنان باردار، افراد مبتلا به بیماری‌های خاص و کسانی که مشکلات انعقاد خون دارند نباید این روش را استفاده کنند.
  • حتماً باید جلسات درمان را کامل کنید، تا شاهد رفع چربی‌های موضعی با کمک طب سوزنی باشید.

جمع بندی

بزرگ کردن سینه با طب سوزنی یکی از روش‌هایی است که می‌توانید برای تغییر بافت سینه‌هایتان و اصلاح فرم و حالت آن‌ها در نظر داشته باشید. در این روش که به عنوان بزرگ کردن سینه بدون جراحی نیز شناخته می‌شود می‌توانید نامتقارن بودن یا درشتی سینه‌هایتان را اصلاح کرده و فرم مناسبی به آن‌ها بدهید.

البته برای کوچک کردن گونه‌ها و خوش‌فرم کردن آن‌ها یا کوچک کردن ران شکم پهلوها و لاغری نیز می‌توانید از طب سوزن کمک بگیرید در این حالت پزشک متخصص به فرد کمک می‌کند تا در جلسات درمانی مختلف بافت‌های چربی را شکسته و اندام و مناسب پیدا کنند بنابراین در صورتی که از چربی‌های که در ناحیه شکمف پهلو، ران و… تجمع کرده‌اند و به هیچ عنوان با ورزش و غیره از بین نمی‌روند خسته شده‌اید می‌توانید از طب سوزنی برای رفع آن‌ها کمک بگیرید.

سؤالات متداول

  • با طب سوزنی چند کیلو در ماه لاغر می‌شویم؟

این موضوع کاملاً بستگی به شرایط بدن، رژیم غذایی و میزان ورزش شما دارد و به صورت قطعی نمی‌توان پاسخی برای آن بیان کرد.

  • آیا لاغری با طب سوزنی برگشت پذیر است؟

در صورتی که پس از رسیدن به وزن ایده آل خود، رژیم غذایی و ورزش مناسبی داشته باشید امکان بازگشت کمتر می‌شود. بطور کلی اگر مراقبت‌های پس از درمان را نداشته باشید، طب سوزنی درمان قطعی چاقی نمی‌تواند باشد.

8 دیدگاه

    1. سلام و وقت بخیر. خوشحالیم که مقاله طب سوزنی برای لاغری وبسایت ما برای شما کارامد بوده است.

  1. سلام وقت بخیر مرسی از توضیحات کاملتون فقط اینکه در مطب شما طب سوزنی برای لاغری هزینش چقدره؟

    1. درود. جهت اطلاع لحظه ای از قیمت طب سوزنی برای لاغری میتونید با شماره 02122904799 تماس بگیرید یا از طریق چت واتسپ با متخصصین ما در ارتباط باشید.

  2. ببخشید طب سوزنی برای لاغری را میتوان زمان ابتلا به بیماری های خود ایمنی انجام داد؟ یا ممکنه خوب نشه جای سوزن ها و عفونت کنه؟ سیستم ایمنی ضعیفی دارم.

    1. درود. بیماریهای خود ایمنی متفاوتی داریم که توی برخی از اونها میشه از امبدینگ استفاده کرد و توی برخی خیر. باید توسط پزشک بررسی بشه بیماریتون و درصورتی که نشه امبدینگ انجام داد از طب سوزنی براتون استفاده میکنند.

  3. سلام. ممنون از ویدیو کاملتون درمورد این نحوه کاهش وزن
    من قبلا خیلی وزن زیادی داشتم. ب شدت روی اعتماد به نفسم تاثیر داشت. خیلی تلاش کردم و با ورزش تونستم حدود ۴۵ یککلو توی مدت طولانی کم کنم الان یه سری جاهای بدنم که چربی ها از بین رفته شل شده و پوست افتاده هست. میخواستم بدونم امکانش هست این ها رو با طب سوزنی یکاریش کنیم؟ اصلن روش طبیعی برای از بین بردن این پوست اضافی های بعد از کاهش وزن وجود داره؟ نمیخوام برم عمل کنم هم هزینهش زیاده هم اینکه از عوارضش میترسم.
    تشکر از پاسختون پیشاپیش

    1. عرض ادب. کار لیفت بصورت موضعی با طب سوزنی و امبدینگ انجام پذیر هست منتها میزان جوابدهی بستگی به شرایط و وضعیت مراجعه کننده دارد. باید تشریف بیارید اینجا ویزیت بشید و باتوجه به میزان افتادگی پوستتون توضیحات خدمتتون داده بشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا