درمان مشکلات ارتوپدی با پی آر پی PRP: مزایا، هزینه، تاثیر

4.7/5 - (12 امتیاز)

یکی از مشکلات رایج بین میان سالان و کهن سالان، داشتن انواع مشکلات ارتوپدی و آرتروز می‌باشد. برای رفع یا تسکین درد این مشکلات راه‌های فراوانی از جمله انجام عمل جراحی یا مصرف انواع مسکن‌ها وجود دارد. اما بهبودی به چه قیمت؟! بیشتر عمل‌های جراحی نتیجه خوبی در بر ندارند و همانطور که می‌دانید، استفاده از مسکن‌ها نیز عوارض مخصوص به خودشان را دارند. پس راه حل چیست؟ در این مقاله به توضیح روش درمان انواع آرتروز و مشکلات ارتوپدی با تزریق پی آر پی (PRP) پرداخته ایم. با ما همراه باشید.

پی آر پی (PRP) چگونه باعث درمان آرتروز و مشکلات ارتوپدی می‌شود؟

کلمه پی آر پی (پلاسما درمانی) برگرفته شده از (Platelet-rich plasma) به معنای پلاکت غنی شده از پلاسما است. پلاکت‌ها دارای پروتئین‌هایی به نام “فاکتورهای رشد” هستند که باعث سریع‌تر شدن روند بازسازی استخوان‌ها و بافت‌های آسیب دیده مفصلی می‌شوند. با تزریق پی آر پی در مفصل یا عضو مورد نظر، بهبودی بیمار با سرعت بیشتری اتفاق می‌افتد. به همین دلیل اکثر ورزشکاران در هنگام مصدومیت، از این روش درمانی استفاده می‌کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه پلاسما درمانی، مقاله پی آر پی (PRP) چیست را مطالعه فرمایید.

انواع آرتروز و بیماری های ارتوپدی قابل درمان با پی آر پی (PRP)

به طور قطع نمی‌توان بیماری‌های ارتوپدی قابل درمان با تزریق پی آر پی (پلاسما تراپی) را نام برد زیرا این درمان با توجه به نوع و شدت آسیب دیدگی، بر روی هر شخص پاسخ متفاوتی می‌دهد. اما بصورت کلی بیماری‌های ارتوپدی و آرتروزهای زیر را می‌توان با تزریق پی آر پی درمان کرد.

درمان مشکلات مفصلی با تزریق PRP یا انجام عمل جراحی؟

تزریق (PRP) برای درمان آسیب‌های مزمن و ابتدایی بسیار کارامد است. اما در بقیه موارد نمی‌توان به طور قطع از تاثیر گذاری آن صحبت کرد. با استفاده از فاکتورهای رشد موجود در پی آر پی، بهبودی بیماران دارای آسیب‌های مزمن با سرعت بیشتری اتفاق می‌افتد. در بسیاری از موارد می‌توان گفت با پیش‌گیری از پیشرفت بیماری و انجام پلاسما تراپی در همان مراحل ابتدایی، احتمال احتیاج بیمار به عمل جراحی تقریبا به صفر می‌رسد.

درمان انواع آرتروز و مشکلات ارتپدی با تزریق پی آر پی (PRP)
درمان آرتروز و بیماری های ارتوپدی با پلاسما درمانی

هزینه درمان مشکلات ارتوپدی با تزریق پی آر پی چقدر است؟

معمولا شرکت‌های بیمه، هزینه انجامPRP را پرداخت نمی‌کنند. اما با توجه به هزینه بسیار بالای عمل‌های جراحی، درمان با تزریق پی آر پی بسیار با صرفه و اقتصادی‌تر است. هزینه انجام تزریقات پی آر پی با توجه به تجهیزات مورد استفاده، نوع و شدت بیماری و تعداد جلسات مورد نیاز جهت بهبودی در هر کلینیک متفاوت است.

کلینیک سوزنیران، مجهزترین مرکز طب سوزنی تهران تمامی خدمات مربوط به درمان بیماری‌های ارتوپدی و آرتروز با استفاده از تزریق پی آر پی را ارائه می‌دهد. شما می‌توانید جهت اطلاع از قیمت‌ها و دریافت وقت مشاوره حضوری با شماره‌های مطب در تماس باشید.

مراقبت های قبل و بعد از انجام تزریق پی آر پی مفصلی

داروهایی که ضد فعالیت پلاکت هستند (آسپرین) را باید 1 هفته قبل و 2 هفته بعد از تزریق پی آر پی قطع کنید. انجام تزریق PRP زانوی خود را تا 2 هفته بعد از مصرف کورتن خوراکی و 4 هفته بعد از انجام کورتن داخلی مفصلی به تعویق بیندازید. مصرف مسکن‌هایی مثل بروفن، دیکلوفناک، ناپروکسن و داروهای مشابه که (NSAID) هستند را از 48 تا 72 ساعت قبل از تزریق متوقف کنید. اما استفاده از استامینوفن و پمادهای ضد درد قبل و بعد از تزریق مشکلی ندارد.

موارد منع استفاده از تزریق PRP مفصلی

با وجود اینکه این روش درمانی بسیار طبیعی و بدون عوارض است، اما توصیه می‌شود افرادی که دارای بیماری‌های زیر هستند از روش درمان انواع آرتروز و مشکلات ارتوپدی با تزریق PRP استفاده نکنند.

  • اختلالات پلاکتی
  • اختلالات انعقادی
  • وجود عفونت فعال در محل تزریق
  • ابتلا به کم‌خونی شدید
  • وجود اختلالات سیستم ایمنی
  • ابتلا به سرطان

مزایای درمان مشکلات مفصلی و ارتوپدیک با تزریق PRP

درمان آرتروز و بیماری های ارتوپدی با تزریق پی آر پی از روش‌های کاملا طبیعی و غیرتهاجمی درمانی است. در این روش از خون خود شما جهت تزریق استفاده می‌شود و امکان انتقال هرگونه عفونت به بدن شما به حداقل می‌رسد. درمان با تزریق پی آر پی (PRP) در مقابل درمان‌هایی مانند جراحی، کم ریسک‌تر است و دوره نقاهت آن بسیار کوتاه است.

در نهایت با توجه به مزایای ذکر شده، کاملا روشن است که درمان آرتروز و بیماری های ارتوپدی با تزریق پی آر پی (PRP) یک روش کاملا کاربردی و بدون عوارض است. پیشنهاد ما به شما برای درمان انواع بیماری‌های ارتوپدی با تزریق پی آر پی، جلوگیری از ریزش مو با تزریق پی آر پی ، جوان سازی پوست با تزریق PRP و…؛ کلینیک تخصصی طب سوزنی و کاشت نخ (امبدینگ) سوزنیران تحت نظارت دکتر سید جعفر محقق با بیش از 9 سال سابقه کاری مرتبط در زمینه طب سوزنی و امبدینگ است. برای کسب اطلاعات بیشتر از صفحه درباره ما دیدن فرمایید.

سوالات متداول

  • عوارض درمان بیماری های ارتوپدی با PRP چیست؟

از عوارض روش درمانی پلاسما تراپی برای درمان عارضه های ارتوپدی و انواع آرتروز میتوان به این اشاره کرد که prp با برخی بیماری ها مانند: اختلال در انعقاد خون، تیروئید، مشکلات پوستی، مشکلات کبدی و بسیاری بیماری‌های مزمن دیگر و سرطان تداخل دارد و افرادی که به بیماری های ذکر شده مبتلا هستند باید قبل از اقدام به استفاده از پی ار پی مفصلی، با پزشک خود مشورت کنند.

  • هزینه درمان آرتروز و مشکلات مفصلی با تزریق پی ار پی چقدر است؟

قیمت هر جلسه پی ار پی برای درمان بیماری ها و عارضه های مفصلی بستگی به نوع بیماری هر شخص دارد. شما میتوانید جهت دریافت لیست قیمت درمان بیماری های مفصلی با تزریق پی ار پی، با شماره های مرکز تخصصی طب سوزنی سوزنیران تماس گرفته یا از طریق چت آنلاین با متخصصین ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا