مدت زمان تاثیر طب سوزنی چقدر است؟

4.5/5 - (8 امتیاز)

طب سوزنی یکی از بخش‌های طب چینی است که به بهبود علائم و نشانه‌های بسیاری از بیماری‌ها کمک فراوانی می‌کند. درمان‌های طب سوزنی بسته به نوع و شدت آسیب یا وضعیت سلامتی که دارید، می‌تواند به شما کمک کند تا روزها یا هفته‌ها احساس بهتری داشته باشید.

بسیاری از افراد وقتی تاثیرات خارق العاده طب سوزنی بر بیماری‌ها را مشاهده می‌کنند، دوست دارند تا مدت زمان تاثیر طب سوزنی را تا آن جا که ممکن است افزایش دهند. در این مقاله ابتدا با طب سوزنی و بیماری‌هایی که موجب بهبود علائم آن‌ها می‌شود، آشنا خواهیم شد و در ادامه خواهیم دانست که مدت زمان تاثیر طب سوزنی چقدر است؟

طب سوزنی چیست؟

اگر از دردهای مزمنی مانند میگرن، کمردرد، زانودرد و یا مشکلات سلامتی مزمن دیگر رنج می‌برید، ممکن است از خوردن مسکن‌ها به صورت طولانی مدت خسته شده باشید. مسکن و یا درمان‌های نگهدارنده ممکن است فقط علائم شما را بهبود بخشند و پس از مدتی نیز دیگر جوابگوی بدن شما نخواهند بود.

طب سوزنی یک روش سنتی چینی است که برای تسکین برخی شرایط و علائم سلامتی مانند دردهای گوناگون استفاده می‌شود. یک متخصص طب سوزنی سوزن‌های بسیار نازکی را در چندین نقطه از بدن بیمار، وارد پوست می‌کند. این سوزن‌ها انرژی بدن را دوباره متعادل می‌کنند و بدن انسان را وادار می‌کنند تا مواد شیمیایی طبیعی را برای مبارزه با بیماری یا علامت مورد نظر مانند دردی خاص، آزاد کند.

مدت زمان تاثیر طب سوزنی چقدر است؟

ممکن است سوال کنید که چقدر طول می‌کشد تا اثرات طب سوزنی بر روی سلامتی شما آشکار شود؟ این موضوع به عوامل زیادی بستگی دارد. از جمله:

  • مدت زمان علائم بیمار
  • انواع علائمی که بیمار تجربه می‌کند
  • شدت علائم بیماری
  • این که آیا علائم مربوط به یک آسیب مزمن یا بیماری معمولی است
  • سبک زندگی، رژیم غذایی و عادات زندگی

اگر یک بیماری مزمن مدت زمان زیادی با شما بوده است مانند آسم یا سندرم روده تحرک‌پذیر (IBS) و … درمان ممکن است چند روز طول بکشد. در طول این مرحله از درمان طب سوزنی تلاش می‌شود تا با از بین بردن انسداد انرژی‌ها بدن و بازگرداندن عملکرد متناسب به بخش‌های گوناگون، علائم شما را تحت کنترل درآید. در طول این مرحله از درمان، ممکن است لازم باشد دو یا سه بار در هفته به پزشک طب سوزنی برای تکرار مراحل درمانی مراجعه کنید.

با ادامه درمان طب سوزنی، متوجه خواهید شد که درد شما کاهش می‌یابد و سایر علائم نیز به تدریج بهبود می‌یابند. در این مرحله پزشک ممکن است جلسات درمان را در فواصل بیشتری تنظیم کند. در نهایت، ممکن است فقط لازم باشد هر ماه یا هر چند ماه یکبار به بهترین پزشک طب سوزنی در تهران مراجعه کنید تا نتایج به دست آمده از درمان را حفظ کنید.

طب سوزنی چیست

طب سوزنی در درمان چه بیماری‌هایی موثر است؟

طب سوزنی می‌تواند بسیاری از مشکلات سلامتی را درمان کند. بیشتر افراد از آن برای تسکین دردهای مزمن و طولانی مدت استفاده می‌کنند. برخی از بیماری‌ها و یا مشکلات سلامتی که می‌تواند با طب سوزنی بهبود پیدا کند عبارت است از:

  • آرتریت یا دردهای روماتیسمی
  • کمر درد، گردن درد یا درد عضلانی مزمن
  • سردرد و میگرن
  • زانو درد
  • دردهای قاعدگی
  • آسیب‌های ورزشی که به صورت مزمن درآمده باشند

برخی از مشکلات سلامتی که طب سوزنی ممکن است کمک کند عبارت است از:

  • سرطان و عوارض جانبی درمان‌های سرطان مانند شیمی درمانی و رادیوتراپی
  • ناراحتی‌های عصبی و روحی
  • مشکلات سیستم ایمنی
  • ناباروری
  • سندرم روده تحریک پذیر
  • یائسگی و گرگرفتگی ناشی از آن
  • مشکلات و ناراحتی‌های دوران بارداری

البته در موارد فوق مدت زمان تاثیر طب سوزنی متغیر است و ممکن است نیاز باشد تا درمان کامل تعداد جلسات بیشتری انجام شود. برای اطلاع از بیماری‌های قابل درمان با طب سوزنی مطالعه مقاله لینک شده را از دست ندید!

مدت زمان جلسات طب سوزنی چقدر است؟

در طب سوزنی (سنتی) کشور چین به طور معمول مدت زمان هر جلسه حدود 20 تا 30 دقیقه طول می‌کشد و در این مدت سوزن‌ها باید در بدن بیمار باقی بماند. البته این موضوع که جلسه درمان شما با طب سوزنی چقدر ممکن است طول بکشد به روش پزشک و نوع بیماری و شدت آن نیز بستگی دارد. برای اطلاع از فاصله بین جلسات طب سوزنی بهتر است مقاله مربوطه را مطالعه کنید.

مدت زمان جلسات طب سوزنی

چگونه بفهمم که طب سوزنی موثر بوده است؟

به احتمال زیاد بعد از اولین درمان طب سوزنی و پس از مدت زمان تاثیر طب سوزنی، احساس بهتری خواهید داشت. اگر چه استفاده از این روش درمانی، برای رفع کامل علائم بیماری به بیش از یک جلسه نیاز خواهد بود. علائمی که نشان می‌دهد درمان طب سوزنی برای بیماری شما موثر بوده است عبارت است از:

  • درد کمتر

  درد ممکن است در همان مراحل اولیه به طور کامل ناپدید نشود، اما باید توجه داشته باشید که شدت آن کمتر شده است، مثل همیشه بروز نمی‌کند یا به مدت طولانی ادامه نمی‌یابد.

  • بهبود عملکردهای بدن

  درمان‌های طب سوزنی می‌توانند عملکرد سیستم‌های تنفسی، گوارشی و سایر سیستم‌های شما را بهبود بخشند. ممکن است متوجه شوید که تنفس شما کمی راحت‌تر شده است یا متوجه شوید که ناراحتی معده یا مشکلات گوارشی را کمتر تجربه می‌کنید.

  • کاهش استرس

  طب سوزنی در کاهش استرس بسیار موثر است. در واقع، تغییر در سطح استرس ممکن است یکی از اولین اثرات مثبتی باشد که پس از شروع درمان طب سوزنی تجربه می‌کنید.

کاهش استرس با طب سوزنی

  • بی‌خوابی کمتر

  به محض شروع طب سوزنی ممکن است متوجه شوید که مشکلات خواب کمتری را تجربه می‌کنید. این اثر به ویژه بلافاصله پس از درمان قابل توجه است

  • انرژی بیشتر

  جای تعجب نیست که به احتمال فراوان با استفاده از طب سوزنی، بعد از یک خواب خوب شبانه، احساس آرامش و انرژی بیشتری خواهید کرد. همچنین ممکن است متوجه شوید که تمرکز در محل کار یا مدرسه برای شما کمی راحت‌تر خواهد شد.

چگونه می‌توان مدت زمان تاثیر طب سوزنی را طولانی‌تر کرد؟

نتایج درمان با طب سوزنی برای بیشتر افراد و بیشتر بیماری‌ها اعجاب انگیز و خیره‌کننده است. به همین دلیل افراد به دنبال آن هستند تا شرایطی را فراهم کنند تا نتایج بیشتر و به مدت طولانی‌تری در بدن آنان باقی بماند. در ادامه روش‌هایی برای مراقبت‌های بعد از جلسات طب سوزنی را مرور می‌کنیم:

  • تغییرات مثبت در سبک زندگی

اگر برای کمردرد و یا دردهای عضلانی تحت درمان هستید، باید به وضعیت بدن خود توجه کنید و از یک صندلی ارگونومیک در محل کار استفاده کنید. رعایت نکردن برخی نکات ممکن است اثرات مثبت طب سوزنی را معکوس کند. ممکن است با روش طب سوزنی، آسم شما بهتر کنترل شود، اما اگر به سیگار کشیدن ادامه دهید، احتمال بدتر شدن آن وجود دارد. تغییرات سبک زندگی بخش مهمی از بهبود سلامت شما است.

  • آرامش

پس از یک درمان طب سوزنی، در صورت امکان بهتر است از روش‌های آرامش‌بخش برای ریلکس کردن استفاده کنید. بهتر است کار خود را تعطیل کنید و استراحت کنید.

  • استفاده از داروهای گیاهی

  پزشک طب سوزنی ممکن است استفاده از برخی داروهای گیاهی را پس از جلسات درمان، توصیه کند. استفاده از این داروها یا ممکن است اثرات و یا نتایج درمان را افزایش دهد و کمک کند تا مدت زمان تاثیر طب سوزنی برای شما طولانی‌تر باشد.

استفاده از داروهای گیاهی در درمان طب سوزنی

  • بهبود رژیم غذایی

  یک رژیم غذایی سالم برای بهبودی شما ضروری است. در طول جلسات درمانی، متخصص طب سوزنی چند پیشنهاد برای بهبود علائم و نیز بالا بردن اثرات درمان ارائه خواهد کرد که به شما در بهبود رژیم غذایی کمک می‌کند.

مدت زمان تاثیر طب سوزنی به چه عواملی بستگی دارد؟

مدت زمان درمان شدن بیماری شما با طب سوزنی به عوامل زیادی بستگی دارد. از جمله این عوامل میتوان به شدت بیماری، نوع بیماری و شرایط بدنی شما اشاره کرد. هرچه بیماری شما وخیم تر باشد طبیعتا مدت زمان درمان آن با طب سوزنی نیز بیشتر خواهد شد.

جمع بندی

طب سوزنی راهی ایمن و بدون دارو برای درمان درد، جراحات و انواع بیماری‌ها و شرایط سلامتی نامطلوب ارائه می‌دهد. اگر می‌خواهید که درمان باکیفیتی داشته باشید و مدت زمان تاثیر طب سوزنی موثرتری را تجربه کنید، باید از درمان‌های درست و روش‌های اصولی و متخصصان باتجربه استفاده کنید.

مرکز درمانی سوزنیران به عنوان بهترین مرکز طب سوزنی در ایران آماده ارائه خدمات به بیماران و افرادی است که برای سلامتی خود ارزش زیادی قائل هستند. برای دریافت نوبت و نیز کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به وب سایت مرکز سوزنیران مراجعه نمایید.

2 دیدگاه

  1. سلام خوبید مدت زمان تاثیر طب سوزنی که نمایان بشه برای درمان تنبلی تخمدان چقدره؟

    1. درود. معمولا برای درمان تنبلی تخمدان ۱۰ الی ۱۲ جلسه طب سوزنی (هفته ای ۲ بار) انجام میپذیرد. تغییرات معمولا از جلسه ۴ به بعد شروع و دیده میشود. درصورتی که مشکل شما به لحاظ نامنظمی در قاعدگی باشد، نتایج قابل رویت خواهد بود و در صورتی که مشکل ظاهری نداشته باشید پس از اتمام جلسات سونوگرافی انجام میشود و با نتایج دوره های قبل مقایسه صورت میگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا