هیدرودرمی پوست چیست؟ فواید هیدرودرمی پوست

4.8/5 - (59 امتیاز)

ممکن است شما نیز مانند سایر افراد جامعه همه روزه در معرض عوامل آسیب‌رسان به پوست مانند نور آفتاب یا آلودگی هوا قرار بگیرید. آنچه مهم است یافتن روشی برای بهبود وضعیت پوست و کمک به آبرسانی به آن می‌باشد. یکی از روش‌های نوین در هیدراته کردن پوست، هیدرودرمی است. فرآیند هیدرودرمی که با دستگاه خاصی و توسط متخصص صورت می‌گیرد، بدون درد و عوارض جانبی است. در این مطلب روش هیدرودرمی پوست، کاربرد و نحوه عملکرد دستگاه را بررسی می‌کنیم.

آنچه در این مطلب خواهید خواند:

هیدرودرمی پوست چیست؟

به جرأت می‌توانیم هیدرودرمی پوست یا هیدرودرم ابریژن را به عنوان یکی از برترین روش‌های پاکسازی پوست معرفی کنیم. این روش بدون هیچ درد و عوارضی بهبود وضعیت پوست شما منجر می‌شود.‌ جالب است بدانید هیدرودرم برند خاصی است که ارائه‌دهنده محصولات پوستی می‌باشد. احتمالاً به همین دلیل است که این فرایند آبرسان را، با این نام می‌شناسیم.

فرایند هیدرودرمی با از بین بردن سلول‌های مرده لایه سطحی پوست، علاوه بر کمک به آبرسانی بهتر به جوانسازی پوست نیز کمک می‌کند. به بیان دیگر با انجام هیدرودرمی با یک تیر چند نشان را خواهید زد. آنچه هیدرودرمی را از سایر روش‌های جوانسازی پوست متمایز می‌کند، عدم استفاده از انواع مواد شیمیایی است.

در این روش تلاش می‌شود با استفاده از دستگاه مخصوص، آبرسانی و جوانسازی پوست به بهترین نحو انجام شود. البته در صورت لزوم، امکان ترکیب کردن روش هیدرودرمی با انواع روش‌های نور درمانی و لایه برداری‌های شیمیایی وجود دارد. شاید برایتان جالب باشد که این روش برای هیدرودرمی مو و هیدرودرمی دور چشم هم به کار می‌آید و در دو حالت تأثیر بالایی دارد. جهت آشنایی بیشتر با این روش درمانی میتوانید مقاله مزایای دستگاه هیدرودرمی گالوانیک را در وبسایت ما مطالعه کنید.

هیدرودرمی مو چیست؟

هیدرودرمی مو روشی مناسب برای تقویت فولیکول‌های مو می‌باشد. در این روش با استفاده الکترودهای منفی و مثبت پوست سر تحریک می‌شود. از مزایای این روش می‌توان به افزایش خون رسانی کف سر، پرپشت شدن موها، رشد مجدد مو و سم زدایی پوست سر اشاره کرد.

هیدرودرمی مو

 

در ادامه به عواملی که باعث آسیب رسیدن به پوست می‌شوند اشاره می‌کنیم. سپس کاربرد و مزایا دستگاه هیدرودرمی گالوانیک و دستگاه های دیگر که روشی در دسترس و بسیار موثر برای پیشگیری و درمان آسیب‌های پوستی به حساب می‌آید را توضیح می‌دهیم.

10 عامل آسیب های پوستی

در دنیای امروز عوامل و عادات زیادی وجود دارند که می‌توانند باعث ایجاد چین و چروک و آسیب رسیدن به پوست شما شوند. آیا می‌خواهید پوستی به درخشش آفتاب و طراوت گلبرگ‌های رز داشته باشید؟ همین حالا از این عوامل مخرب پوست دوری کرده و انجام این کارها را ترک کنید!

  1. استفاده از لوازم آرایش کهنه و تاریخ مصرف گذشته
  2. مصرف بیش از حد مواد غذایی آلرژی‌زا
  3. پاک کردن سطحی پوست با دستمال مرطوب به طور مداوم
  4. لمس کردن بیش از حد پوست صورت در طول روز
  5. استحمام بیش از اندازه
  6. مصرف سیگار
  7. قرارگرفتن زیر نور آفتاب بدون ضدآفتاب
  8. تغذیه غلط
  9. کمبود آب بدن
  10. داشتن استرس

حالا که عوامل آسیب‌های پوستی را ذکر کردیم، بهتر است با راهنمای کامل مراقبت از پوست آشنا شوید تا پوستی شاداب و نرم داشته باشید. عامل آسیب های پوستی

هیدرودرمی پوست در منزل

همانطور که بالا ذکر کردیم عوامل زیادی به مرور زمان باعث ایجاد چین و چروک‌های ریز و درشت روی پوست می‌شود. شما می‌توانید با آبرسانی پوست در منزل، سلول‌های مرده پوست را زنده کرده و شادابی را به پوست خود بازگردانید.

روش‌های طبیعی آبرسانی پوست که در منزل می‌توانید انجام دهید شامل موارد زیر می‌شود:

  • استفاده از خیار و گلیسیرین
  • ماسک آووکادو
  • عسل
  • روغن‌های طبیعی
  • استفاده از سرم‌ها و مرطوب‌کنندها
  • ماسک آبرسان پوست با هلو

برای آشنایی با دیگر روش‌های آبرسانی پوست، به مقاله لینک شده مراجعه نمایید.

کاربردهای دستگاه هیدرودرمی

همانطور که گفتیم با انجام هیدرودرمی از چند مزیت مختلف به صورت همزمان بهره‌مند می‌شوید. در ادامه مزایای هیدرودرمی را برای شما ذکر کرده‌ایم:

  • لایه برداری از پوست
  • از بین بردن سلول‌های مرده
  • بهبود وضعیت منافذ پوست
  • رفع چین و چروک‌های سطحی
  • از بین بردن جوش‌های خاص
  • رفع لکه‌های پوستی تیره
  • آفتاب سوختگی
  • پیری زودرس
  • روشن‌تر کردن پوست
  • رفع خشکی پوست
  • لیفت پوست صورت
  • افزایش جریان خون
  • تنظیم چربی پوست

همانطور که می‌بینید این روش تمامی نیاز‌های پوستی شما را رفع می‌کند. برای انجام این کار کافی است یک متخصص خوب را بشناسید. گام بعدی مراجعه برای درمان خواهد بود.

دکتر محقق به عنوان بهترین متخصص طب سوزنی در تهران با ارائه انواع خدمات پوستی، در خدمت شماست. استفاده از با کیفیت‌ترین دستگاه‌ها برای انجام خدمات درمانی و پوستی مشخصه اول مرکز سوزنیران می‌باشد.

فلذا شما می‌توانید با خیالی آسوه برای درمان انواع امراض پوستی و یا حتی غیرپوستی به ایشان مراجعه کنید. در مقاله کاربرد‌های طب سوزنی و امبدینگ در زیبایی نیز می‌توانید ارتباط دقیق این دو روش با جوانسازی پوست را بدانید.

مزایای هیدودرمی یا آبرسانی پوست چیست؟

هیدرودرمی نیز مانند سایر روش‌های درمانی مزایا دارد. در این بخش از مقاله به معرفی این موارد خواهیم پرداخت. پس با ما همراه باشید. از جمله مزایای هیدرودرمی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • روشی بدون درد و بدون عوارض جانبی است.
  • برای انواع پوست مناسب می‌باشد.
  • هم برای خانم‌ها و هم برای آقایان قابل استفاده است.
  • به عنوان یکی از کم هزینه‌ترین روش‌های پاکسازی پوست شناخته شده است.
  • روش کاملاً غیر تهاجمی است و نسبت به عمل‌های جراحی بیشتر پیشنهاد می‌شود .
  • نیازی به بستری شدن و صرف زمان زیاد ندارد‌‌.
  • آب و اکسیژن لازم برای پوست را تامین می‌کند.
  • با لایه‌برداری کامل پوست، به تنفس مویرگی بهتر منجر می‌شود.

نکته

این روش را می‌توان به عنوان بی‌عیب‌ترین روش ممکن برای بهبود پوست به شمار آورد. تنها نکته حائز اهمیت در این زمینه این است که این روش، برای افرادی که پوست‌های چرب دارند توصیه نمی‌شود.

دلیل آن هم این است که پوست‌های چرب مستعد جوش هستند و ممکن است هیدرودرمی به تشدید جوش‌ها کمک کند. اما برای پوست‌های خشک و نرمال می‌توانید انجام دهید. اگر شما از داشتن جوش و آکنه رنج می‌برید به شما پیشنهاد می‌دهیم مطالعه مقاله درمان جوش و آکنه با طب سوزنی را از دست ندید.

مزایای آبرسانی پوست

هیدرودرمی پوست چگونه انجام می شود؟

همانطور که در مطالب قبلی ذکر شد، هیدرودرمی روش کاملاً بدون درد است. شاید دلیل اصلی آن این است که هیچ گونه مواد شیمیایی و یا سوزنی در دستگاه هیدرودرمی به کار نرفته است. دستگاه و عمل هیدرودرم با نام‌های مختلفی از قبیل هیدراته کردن صورت، میکرودرم آبریژن مرطوب، فیوژن صورت، میکرودرم آبریژن آب، آکوادرم آبریژن در بین مردم مشهور است.

دستگاه هیدرودرمی که معمولاً آن را با نام درم ابریژن نیز می‌شناسیم، با لایه‌برداری عمیق از پوست علاوه بر پاکسازی به از بین بردن سلول‌های مرده نیز کمک می‌کند. در همین حین قطرات بسیار ریز آب با فشار فراوانی به سطح پوست می‌رسند. این فرآیند برای پوست بسیار مفید است. پیشنهاد میکنیم 10 فایده استفاده از دستگاه هیدرودرمی گالوانیک برای جوان سازی پوست را از دست ندهید.

دستگاه هیدرودرمی گالوانیک چیست؟

هیدرودرمی گالوانیزه روشی است که در آن به کمک قطب‌ها و الکترود‌های منفی و مثبت سلول‌های پوستی تحریک می‌شوند. در روش لونتوفورسیس، ژلی با بار مثبت روی پست شما زده می‌شود و بعد یک الکترود با بار منفی نزدیک صورت شما قرار می‌گیرد و جریان سبکی از بار مثبت وارد پوست شما می‌شود. استفاده از این جریان‌ها به لایه‌ی اپیدرمی وارد می‌شوند و آن را برای پذیرش مواد بهداشتی آماده‌تر می‌کنند.

هیدرودرمی گالوانیزه برای انواع پوست‌های معمولی، حساس و چرب کارآیی دارد.

فواید دستگاه هیدرودرمی گالوانیک

فواید دستگاه هیدرودرمی گالوانیک می‌توان به رطوبت‌رسانی، نرم و صافی پوست، گردش خون، پیشگیری از آکنه، تعادل PH پوست و درمان چین و چروک اشاره کرد.

نحوه عملکرد  دستگاه هیدرودرم

پس از پاکسازی کامل پوست، سرم‌های مخصوص و انتخاب شده توسط متخصص باتوجه به شرایط پوستی شما با فشار زیاد وارد لایه‌های زیرین پوست می‌شوند. در نتیجه این عمل، درمان اتفاق خواهد افتاد. برای مثال می‎‌توان به اسید هیالورونیک، ویتامین‌های A,C,B و E اشاره کرد.

از این طریق تمام آنچه که پوست برای بهبود و ترمیم به آن نیاز دارد را دریافت می‌کند. ترکیب این روش با نور درمانی (LED) به افزایش بهبود کمک می‌کند. در ادامه می‌توانید مزایای این روش‌ را بخوانید. مطمئنیم با دانستن مطالب زیر در تصمیم خود مصمم‌تر خواهید شد و می‌توانید از روش‌های هیدرودرمی مو و هیدرودرمی دور چشم هم استفاده کنید.

دستگاه هیدرودرم

ژل هیدرودرمی چیست؟

ژل هیدرودرمی جهت آبرسانی قوی پوست و در عین حال جوانسازی استفاده می‌شود. ژل هیدرودرمی از اسید هیالورونیک و ویتامین‌های ضروری تشکیل شده است. از مزایای ژل آبرسان هیدرودرمی می‌توان به دسترسی راحت، ایجاد لایه محافظتی روی پوست، حفظ رطوبت پوست و تخلیه جوش اشاره کرد.

لیفت صورت با هیدرودرمی

همانطور که می‌دانید با گذشت زمان، پوست شادابی و زیبایی اولیه خود را از دست می‌دهد و شکسته می‌شود. پوست صورت نیز از این قائله مستثنی نیست. به مرور زمان با بالاتر رفتن سن، شکستگی و چروک‌های پوستی به اوج خود می‌رسند.

با انجام هیدرودرمی و آب رسانی پوست در سنین جوانی می‌توان این شکستگی ناشی از کهولت سن را به تعویق انداخته و روند آن را کندتر کرد. همچنین در حالتی که پوست شما به هر دلیلی دچار افتادگی یا چین و چروک شده باشد، لیفت صورت با هیدرودرمی امکان پذیر خواهد بود.

فواید هیدرودرمی برای لیفت پوست

درصورتیکه شما اقدام به لیفت پوست صورت با هیدرودرمی کنید، کلاژن‌سازی در سطح پوستتان افزایش خواهد یافت. افزایش کلاژن‌سازی و آبرسانی قوی به عمق پوست، فواید زیادی از جمله موارد زیر را به همراه خواهد داشت:

  • کم شدن چین و چروک‌های موجود در سطح پوست
  •  جلوگیری از افتادگی و سفت و محکم شدن پوست
  • شادابی و طراوت چندین برابری پوست
  • شفافیت پوست

تعداد جلسات لازم برای هیدرودرمی

فرایند انجام هیدرودرمی پوست معمولاً بین ۴۵ تا ۶۰ دقیقه طول می‌کشد. نتایج انجام آن را، هم در طول زمان و هم پس از اولین جلسه می‌توانید به راحتی مشاهده کنید. ادامه جلسات به نظر پزشک و تمایل شخصی شما بستگی دارد.  به طور معمول این روش در فواصل زمانی دو هفته یک بار و تا شش الی ده جلسه ادامه می‌یابد.

تفاوت هیدرودرمی با میکرونیدلینگ

از آنجا که دستگاه میکرونیدلینگ از سوزن‌های بسیار ریز تشکیل شده است، ممکن است این روش کمی دردناک به نظر برسد. اما هیدرودرمی کاملاً بدون درد به جوانسازی و بهبود پوست شما کمک می‌کند.

هر دوی این روش‌ها برای انواع پوست قابل استفاده می‌باشد. علاوه بر این امکان استفاده در نقاط حساس بدن مانند دور چشم‌ها از دیگر مزایای هر دو روش است. اگر تصمیم دارید از میکرونیدلینگ برای جوانسازی پوست خود استفاده کنید، مطالعه مقاله میکرونیدلینگ چیست را به شما توصیه می‌کنیم.

میکرونیدلینگ

تفاوت هیدرودرمی با میکرودرم ابریژن

این روش‌ها تقریباً شبیه به هم هستند. در هر دو روش تلاش می‌شود تا با ایجاد مکش روی پوست علاوه بر لایه‌برداری، افزایش گردش خون نیز انجام شود. همانطور که احتمالاً تا به اینجا متوجه شدید، هیدرودرمی روشی برای آبرسانی و رطوبت‌رسانی به پوست است و برای جرم‌گیری از پوست به شدت توصیه می‌شود.

اما میکرودرمی معمولاً به افرادی که پوست حساس‌تری دارند توصیه می‌شود. میکرودمی علاوه بر صورت در سایر نقاط بدن نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای آشنایی بیشتر با میکرودرمی، می توانید مقاله میکرودرم پوست را مطالعه کنید.

میکرودرم ابریژن

مقایسه هیدرودرمی با طب سوزنی

هر دو روش جوان‌سازی از نظر هزینه بسیار مناسب خواهند بود. اما اگر شما از آن دسته افرادی هستید که از سوزن می‌ترسید، توصیه ما به شما هیدرودرمی پوست است. با انجام طب سوزنی پس از تقریباً چهار جلسه شفافیت و بهبود پوست خود را احساس می‌کنید.

اما در هیدرودرمی یک روز پس از انجام اولین جلسه شاهد تغییرات مثبت خواهید بود. در نهایت انتخاب با شماست. برای ما کامنت کنید که طب سوزنی را ترجیح می‌دهید یا هیدرودرمی؟ با مطالعه مقاله جوانسازی پوست با طب سوزنی می‌توانید به صورت تخصصی‌تر با مزایای طب سوزنی آشنا شوید.

طب سوزنی

چند نکته مهم برای انجام هیدرودرمی

  • اگر سابقه آکنه شدید دارید، این روش را به شما توصیه نمی‌کنیم. برای درمان آکنه و جوش می‌توانید از طریق طب سوزنی اقدام کنید.
  • بعد از انجام میکرودرمی تا حد امکان از قرار گرفتن در در معرض نور مستقیم آفتاب خودداری کنید.
  • استفاده از ضد آفتاب و عینک‌های دودی را هرگز فراموش نکنید.
  • در صورتی که از داروی خاصی استفاده می‌کنید و یا قبلا از سایر روش‌های جوانسازی پوست استفاده کرده‌اید، حتما این مسئله را با پزشک خود در میان بگذارید.
  • اگر پوست شما از نوع پوست‌هایی است که جراحت و زخم دیر درمان می‌شود، هیدرودرمی را به شما توصیه می‌کنیم.

مراقبت های قبل از هیدرودرمی

بطور کلی هیدرودرمی یکی از انواع مراقبت‌های پوستی است و لازم نیست قبل و بعد از آن نیز کار خاصی انجام دهید. همچنین این روش آبرسانی و جوان سازی پوست دوره نقاهت خاصی ندارد. اما بهتر است قبل از انجام آبرسانی پوست با پزشک خود مشورت کرده و از سلامت پوست خود مطمئن شوید. زیرا ممکن است پوست شما برای انجام هیدرودرمی در آن زمان آمادگی کامل را نداشته باشد.

در انجام هیدرودرمی پوست اگر موارد زیر را رعایت کنید جوابدهی بهتری خواهید داشت:

  • اصلاح نکنید.
  • بوتاکس انجام ندهید.
  • از 2 هفته قبل از مواد لایه بردار استفاده نکنید.
  • مصرف داروهای آکنه از 6 ماه قبل متوقف کنید.

عکس هیدرودرمی پوست ( مراقبت های قبل از هیدرودرمی)

مراقبت های بعد از انجام هیدرودرمی

پس از انجام آبرسانی و پاک سازی پوست بهتر است موارد زیر را رعایت کنید:

  • مرطوب سازی پوست با نوشیدن آب
  • عدم استفاده از انواع پماد های حاوی رتینوئید یا ویتامین A
  • آرایش نکردن تا حداقل 48 ساعت
  • خودداری از کندن پوست‌های مرده و ورقه شده

نکته: پس از انجام پاک سازی پوست توسط هیدرودرمی سعی کنید حداکثر تا 1 هفته در زیر نور آفتاب قرار نگیرید یا درصورتی که در محیط باز و زیر نور خورشید قرار میگیرید حتما از کرم ضدآفتاب با درجه SPF 30 استفاده کنید.

هیدرودرمی برای چه کسانی مناسب است؟

استفاده از هیدرودرمی و انجام آبرسانی پوست هیچگونه محدودیتی ندارد. افراد جوان می‌توانند با هیدرودرمی روند پیری پوست خود را به تعویق انداخته و از پیری زودرس جلوگیری کنند. در مقابل، افرادی که دارای پیری یا چین و چروک در پوست خود هستند می‌توانند با هیدرودرمی این مسئله را بهبود بخشیده و برای جوانسازی پوست خود اقدام کنند.

در نتیجه می‌توان گفت همه افراد با هر سنی می‌توانند از پاکسازی پوست با هیدرودرمی استفاده کرده و به نتیجه مطلوب برسند. هرچند توصیه می‌شود افراد با پوست چرب کمتر از افراد با پوست خشک و معمولی از آبرسانی پوست استفاده کنند. البته روش های متفاوتی برای ازبین بردن چین و چروک صورت وجود دارد. یکی از این روش ها استفاده از طب سوزنی برای چروک صورت است.

موارد منع استفاده از دستگاه هیدرودرمی

همانطور که گفتیم استفاده از هیدرودرمی هیچگونه منع و محدودیتی ندارد. حتی افرادی که دارای مشکلات پوستی از قبیل لک، پسوریازیس، اگزما، جوش، آکنه و.. هستند نیز می‌توانند برای پاک سازی و آب رسانی پوست با هیدرودرمی اقدام کنند. در حین انجام هیدرودرمی پوست متخصص می‌تواند از سرم‌های مخصوص وضعیت پوست شما برای جوابدهی و درمان بهتر استفاده کند. اما افرادی که دچار عارضه‌های شدید پوستی هستند یا در 12 ماه اخیر به بیماری ایزوتِرتینوئین مبتلا بوده‌اند، نمی‌توانند از این روش استفاده کنند.

هیدرودرمی یا آبرسانی پوست چیست؟

در این مقاله تلاش کردیم یکی از نوین‌ترین روش‌های پاکسازی پوست یعنی هیدرودرمی را به شما معرفی کنیم. مزایای هیدرودرمی و همچنین قیمت مناسب آن به شما کمک می‌کند تا در تصمیم‌گیری برای انتخاب روش مناسب، مصمم عمل کنید. مقایسه هیدرودرمی با سایر روش‌های درمانی پوست نیز تصمیم‌گیری را برای شما آسان می‌کند. در آخر شناخت یک متخصص ماهر در این زمینه یکی از مهم‌ترین گام‌ها است.

دکتر محقق به عنوان موسس مرکز سوزنیران با ارائه بهترین و با کیفیت‌ترین خدمات توسط جدیدترین دستگاه هیدرودرمی، به شما کمک می‌کند تا پوست رویایی خود را داشته باشید. شماره تماس مطب را می‌توانید از بخش تماس با ما در سایت یادداشت کنید. نظرات و سوالات خود را برای ما کامنت کنید. دکتر محقق پاسخگوی شما خواهد بود.

سوالات متداول

با توجه به اینکه درخصوص انجام هیدرودرمی و آبرسانی پوست سوالات زیادی از متخصصین ما در کلینیک طب سوزنی سوزنیران می‌شود، تصمیم گرفتیم به چند نمونه از پر تکرارترین آن‌ها پاسخ دهیم.

  • آیا هیدرودرمی عوارض دارد؟

هیدرودرمی یکی از روش‌های طبیعی پاکسازی و جوانسازی پوست صورت است. درصورتی که آن را تحت نظارت متخصص انجام دهید، هیچگونه عوارضی را برای شما بدنبال نخواهد داشت. البته ممکن است پس از اتمام کار پوست شما قرمز و ملتهب شود که کاملا موقتی بوده و پس از چند ساعت از بین خواهد رفت.

  • چه مدت طول می کشد نتایج آبرسانی پوست ظاهر شود؟

بطور کلی شما بلافاصله پس از انجام پاک سازی و آبرسانی پوست خود توسط هیدرودرمی، شادابی، طراوت و شفافیت پوست خود را مشاهده خواهید کرد. اما نتیجه اصلی که لیفت و جوان سازی پوست است، در طولانی مدت و حداقل پس از 6 ماه تکرار مداوم هیدرودرمی نمایان خواهد شد.

  • هیدرودرم آبریژن یا آبرسانی به پوست با دستگاه چیست؟

هیدرودرمی پوست یا هیدرودرم ابریژن بدون هیچ درد و عوارضی بهبود وضعیت پوست شما منجر می‌شود.‌ فرایند هیدرودرمی با از بین بردن سلول‌های مرده لایه سطحی پوست، علاوه بر کمک به آبرسانی بهتر به جوانسازی پوست نیز کمک می‌کند.

4 دیدگاه

    1. درود. برای لیفت ابرو میتوان از روش طب سوزنی و هم از روش کاشت نخ (امبدینگ) استفاده کرد. شما باید بصورت حضوری توسط پزشک معاینه شوید تا بر اساس سن و شدت افتادگی ابرو و ..بهترین روش لیفت ابرو برایتان انتخاب شود.

  1. سلام من صورتم رو حشره سالک ۲۲ سال پیش نیش زده و جاش خیلی بد هست. قرمز و پر از تخلخل. ایا هیدرودرمی پوست بدرد من میخوره؟؟

    1. درود. باید بطور حضوری توسط پزشک معاینه بشید اما بطورکلی چون زمان زیادی از این اتفاق گذشته ما نمیتونیم بطور 100 درصدی انتظار بهبودی رو داشته باشیم. اما تا 80 درصد حداقل میتونیم با طب سوزنی به شما کمک کنیم. برای گرفتن وقت معاینه حضوری توسط پزشک از طریق شماره های مطب اقدام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا