پی آر پی صورت چیست؟ روشی جادویی برای جوانسازی پوست!

4.6/5 - (9 امتیاز)

با پیشرفت‌های روز افزون علوم پزشکی، می‌توانیم این نوید را به شما بدهیم که دیگر لازم نیست نگران مشکلات پوستی خود باشید. تا به حال روش‌های زیادی را که در جوانسازی پوست کاربرد دارند، در سایت سوزنیران به شما معرفی کرده‌ایم. در این مقاله نیز به معرفی روش جوان سازی پوست با تزریق پی آر پی خواهیم پرداخت. علاوه بر موارد بالا با مطالعه این مطلب، می‌توانید مزایا و معایب PRP را بررسی کرده و برای انتخاب این روش تصمیم بگیرید.

پی آر پی (PRP) چیست؟

اگر همواره به دنبال تجربه نوینترین روش‌ها در درمان مشکلات خود بوده اید، استفاده از پی آر پی را به شما توصیه می‌کنیم. در  روش جوان سازی پوست با تزریق پی آر پی پزشکان از خون خود شما برای درمان بیماری‌ یا افزودن بر زیبایی شما استفاده می‌کنند. در ادامه کاربردهای پی آر پی را خواهید خواند. اما الان لازم است بدانید در این روش درمانی چه اتفاقی می‌افتد.

در روش پی آر پی (PRP) پزشک معالج، مقدار مشخصی خون (معمولاً بین ۳۰ الی ۶۰ میلی لیتر) از بدن شما می‌گیرد. سپس اجزای خون با استفاده از دستگاه خاصی از هم جداسازی می‌شوند. با جدا شدن اجزای خون طی این فرآیند، غلظت پلاکت‌های موجود در خون افزایش می‌یابد. حالا زمان آن است که پلاکت‌های فعال شده به بافت‌های آسیب دیده ناحیه مورد نظر در بدن تزریق شوند. تمام این مراحل کمتر از یک ساعت طول می‌کشد و بیمار می‌تواند پس از پایان تزریق، به فعالیت‌های روزمره خود بپردازد.

از روش پلاسما درمانی برای درمان بیماری‌های مختلفی مانند کاهش و رفع دردهای ارتوپدی، رفع التهاب‌ها و کاشت و رشد موها و… استفاده می‌شود. حتی اخیراً دانشمندان دریافته اند که برای درمان ویروس کرونا نیز می‌توان از پلاسما درمانی بهره جست. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید به مقاله پی ار پی چیست مراجعه کنید.

کاربرد های درمانی پی آر پی (PRP)

جالب است بدانید پلاکت‌های خونی که در پلاسما قرار دارند، از محرک‌های رشد بسیار زیادی تشکیل شده‌اند که می‌توانند باعث افزایش تولید کلاژن و در نتیجه بهبود وضعیت بافت‌ها در بدن شوند. می‌توان گفت دقیقا همین ویژگی است که کاربردهای فراوانی را برای روش پی آر پی به وجود آورده است. ۳ مورد از کاربردها را به صورت جزئی با یک دیگر بررسی خواهیم کرد:

جلوگیری از ریزش مو و رشد دوباره آن

تحقیقات انجام شده حاکی از آن است که با استفاده از روش PRP می‌توان از طاسی بیشتر سر جلوگیری کرد. همچنین رویش مجدد و طبیعی مو نیز از دیگر نتایج تزریق است. یکی دیگر از راه های جلوگیری از ریزش مو، هیدرودرمی مو است که پیشنهاد میکنیم مقاله لینک شده را درمورد این روش عالی از دست ندهید!

کاشت مو

در فرایند کاشت مو با تزریق کردن و یا اسپری کردن محلول PRP روی پوست سر، علاوه بر کمک به جای گیری بهترین گرافت‌ها، به بهبود سریع‌تر زخم‌های ناحیه نیز کمک می‌شود.

رفع چین و چروک‌ ها و ترک‌ های پوستی

پی آر پی با فعال کردن فیبرو پلاست‌ها و در نتیجه افزایش کلاژن سازی باعث بهبود و ترمیم بافت‌های پوستی شما خواهد شد. علاوه بر چین و چروک‌ها شما می‌توانید تیرگی‌ها و جای زخم و جوش را نیز با استفاده از این روش از بین ببرید. در نتیجه همین فرآیند است که جوان سازی پوست با تزریق پی آر پی اتفاق می‌افتد. جالب است بدانید پی آر پی برای صورت برای جای جوش نیز کاربرد دارد.

تمامی خدمات زیبایی و جوانسازی پوست در مطب سوزنیران توسط دکتر محقق با بهترین کیفیت متریال و در سریعترین زمان ممکن انجام می‌شود. طب سوزنی برای چین و چروک صورت یکی از پیشنهادات ما به عزیزانی است که درصدد جوانسازی پوست خود هستند. برای مراجعه کافیست آدرس مرکز را از بخش تماس با ما در سایت بردارید.

مزایا و معایب روش PRP

تزریق پی آر پی مزایای بیشتری نسبت به سایر روشهای جوانسازی یا درمان دارد. طبق نظر متخصصان این حوزه، مزایای این روش عبارتند از:

  • کاملاً غیر تهاجمی و ایمن است.
  • هزینه کمتری نسبت به عمل های جراحی و سایر روش‌ها دارد.
  • کاهش احتمال انتقال بیماری‌های عفونی به دلیل استفاده از خون خود فرد از دیگر مزایای روش PRP است.
  • ماندگاری آثار درمان عارضه‌ها بسیار بالاست.
  • این روش هم برای بانوان و هم آقایان بدون داشتن محدودیت سنی قابل استفاده است.
  • امکان استفاده از این روش در تمامی نقاط بدن و در دفعات متعدد وجود دارد.
  • برخلاف سایر امور زیبایی که معمولاً برای بانوان باردار و شیرده توصیه نمی شود، استفاده از جوان سازی پوست با تزریق پی آر پی برای زنان باردار و شیرده کاملاً بدون مانع است.

اگر بخواهیم معایب روش پی آر پی را بررسی کنیم، به موارد اندکی از جمله موارد زیر برمی‌خوریم:

مشاهده آثار این روش درمانی سریعاً میسر نمی‌شود و باید مدتی صبر کنید. این روش در درمان افتادگی‌های خیلی شدید و یا از بین بردن چین و چروک‌های عمیق چندان موثر عمل نمی‌کند. برای رفع چین و چروک‌های خیلی عمیق می‌توانید از روش “جوان سازی پوست با طب سوزنی” استفاده کنید. با مطالعه مقاله مربوطه این روش را بهتر بشناسید.

عوارض جانبی PRP

همانطور که گفته شد، در این روش برای درمان بیماری از خون خود فرد استفاده می شود. فلذا احتمال درگیری با بیماری‌های عفونی تقریباً صفر است. تنها ممکن است تا چند روز پس از انجام این کار، مقداری کبودی و قرمزی روی پوست خود مشاهده کنید. اما جای نگرانی نیست؛ این موارد با مرور زمان خود به خود رفع می‌شوند و اثرات جوان سازی پوست با تزریق پی آر پی مشخص می‌شوند. خوب است بدانید عوارض پی آر پی مو نیز در همین حد است و به هیچ وجه مشکل خاصی برای شما ایجاد نمی‌کند.

هزینه انجام PRP پوست

می‌توان گفت پی آر پی تقریباً از روش‌های پرهزینه برای جوان سازی و بهبود عارضه هاست. معمولاً هزینه انجام جوان سازی پوست با تزریق پی آر پی با توجه به وسعت محدوده درمان، تعداد و نوع کیت‌های مصرف شده و همچنین مرکز درمانی که انتخاب می‌کنید متغیر است. واضح است که با افزایش وسعت منطقه درمان و یا همچنین تعداد کیت‌ها، قیمت خدمات PRP نیز افزایش می‌یابد.

شما می‌توانید با انجام این فرایند در مرکز طب سوزنی سوزنیران، بهترین تجربه بهبود عارضه‌ها را آن هم بدون درد و با باکیفیت‌ترین کیت‌های مصرفی داشته باشید. کافیست برای کسب اطلاعات بیشتر، با شماره تلفن مرکز در تماس باشید.

از دست ندهید: 10 مزیت استفاده از دستگاه هیدرودرمی گالوانیک

جوان سازی پوست با تزریق پی آر پی برای چه کسانی ممنوع است؟

افرادی که شرایط زیر را دارا می باشند، بهتر است از انجام PRP پوست خودداری کنند:

  • افرادی که عفونت های موضعی و عمومی دارند.
  • افرادی که بیماری های پوستی مزمن دارند.
  • افرادی که از بیماری های خونی و اختلالات انعقادی رنج می برند.
  • افرادی که سابقه سرطان و شیمی درمانی دارند.

در نظر داشته باشید که در حین مراجعه به پزشک برای انجام پی آر پی پوست، تمام آنچه لازم است را با پزشک معالج در میان بگذارید. اگر داروی خاصی مصرف می‌کنید (به ویژه آسپرین و داروهای ضد انعقادی) و یا اگر از بیماری خاصی رنج می‌برید، به پزشک خود بگویید.

لیفت و جوان سازی خط اخم پیشانی با تزریق پی آر پی
بهترین روش لیفت و جوان سازی خط اخم پیشانی، تزریق پی آر پی است.

دوره درمانی PRP چه مدت است؟

دوره درمانی پی آر پی با توجه سن فرد مراجع و همجنین بیماری هدف تعیین می‌شود. دوره‌های درمانی که با توجه به سن فرد تعیین می‌شود، به شرح زیر است:

  • مراجعه افراد پیش از ۳۰ سالگی که معمولاً با هدف جلوگیری از پیری زودرس و به صورت سالیانه انجام می‌شود.
  • مراجعه افرادی که بین سنین ۳۰ تا ۴۰ سال هستند. دوره درمانی برای این سنین به صورت ۶ ماه یک بار است و به دلیل عمیق نبودن چین و چروک‌ها تاثیر درمانی بسیار خوبی نیز دارد.
  • افرادی که بین ۴۰ تا ۵۰ سال هستند، برای رفع مشکلات پوستی خود، به سه جلسه درمان با PRP در ۳ ماه مداوم نیاز دارند تا نتیجه جوان سازی پوست با تزریق پی آر پی را دریافت کنند. پس از آن تزریق سالیانه نیز برای نگهداری نتایج مناسب است.

اگر بیش از ۵۰ سال دارید بهتر است روش دیگری را برای جوانسازی پوست خود انتخاب کنید. برای مثال می‌توانید از هیدرودرمی پوست و یا جوانسازی پوست با طب سوزنی استفاده کنید. برای این‌کار توصیه می‌کنیم ابتدا مقاله زیر را مطالعه نمایید: هیدرودرمی چیست و چگونه عمل می‌کند؟

شما می‌توانید برای دریافت مشاوره رایگان در زمینه خدمات جوان سازی پوست، با مرکز طب سوزنی سوزنیران در تماس باشید.

مراقبت‌ های لازم قبل و بعد از PRP

اگر قصد تزریق پلاسما و جوان سازی پوست با تزریق پی آر پی را دارید، بهتر است پیش از آن، نکات زیر را بدانید:

  • بهتر است در یک هفته قبل از انجام تب نداشته باشید. در این شرایط بهتر است صبر کنید تا وضعیت بدن پایدار شود.
  • ۳ هفته قبل از تزریق پی آر پی استفاده از ترکیب‌های کورتون‌دار را متوقف کنید.
  • تا دو روز قبل از انجام، استفاده از داروهای ضد التهاب و ضد درد را کنار بگذارید.
  • اگر بیماری های خونی انعقادی دارید، از انجام پلاسماجت خودداری کنید.

پس از انجام پی آر پی نیز بهتر است، توصیه‌های زیر را عملی کنید:

  • از عینک آفتابی و کرم ضد آفتاب استفاده کنید.
  • حداقل تا دو هفته در معرض آفتاب مستقیم نباشید.
  • موضع درمانی را تا ۴۸ ساعت از آب دور نگه دارید.
  • اگر از پی آر پی در ناحیه سر خود استفاده می‌کنید، تا یک هفته پس از تزریق پلاسما از رنگ کردن مو و یا استفاده از محصولات صاف‌کننده خودداری کنید.
  • مصرف روزانه زیاد آب پس از انجام پی آر پی توصیه می‌شود.

اگر از کم پشتی و یا ریزش موهای خود رنج می برید، اگر از چین و چروک‌های پوست خود خسته شده‌اید و یا اگر دوست دارید تیرگی‌ها و گودی‌های عمیق زیر چشم را از بین ببرید، راه حل قطعی آن تزریق پی آر پی است. مزایا و معایب PRP را در این مطلب مطالعه کردید.

شما می‌توانید با مقایسه روش پی آر پی با سایر روش‌های جوانسازی پوست تصمیم نهایی خود را بگیرید. خدمات زیبایی پی آر پی درمرکز سوزنیران، با بهترین کیفیت صورت میگیرد. دکتر سید جعفر محقق به عنوان موسس مرکز طب سوزنی سوزنیران در خدمت شماست. برای مشاوره رایگان در زمینه جوان سازی پوست با تزریق پی آر پی با شماره‌های مطب در تماس باشید. نظرات خود را برای ما کامنت کنید و پاسخ خود را دریافت کنید.

2 دیدگاه

  1. ممنون از توضیحات کاملتون فقط یه سوال. بجز پی ار پی، ایا خود طب سوزنی هم روی چین و چروک پیشانی و خط اخم تاثیر داره و میتونه اونها رو کاهش بده؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا