جوانسازی صورت با RF فرکشنال | مزایا – معایب و هزینه جوانسازی پوست با آر اف فرکشنال

5/5 - (3 امتیاز)

جوانسازی و زیباسازی پوست یکی از مسائل مهم برای افراد است. در مقالات قبلی سایت یکی از روش‌های زیباسازی و جوانسازی پوست یعنی میکرودرم را به شما معرفی کرده و تاثیرات مثبت میکرودرمی پوست را برای شما ذکر کردیم. در این مقاله نیز یکی دیگر از روش‌های زیباسازی پوست را به شما معرفی می‌کنیم و  تاثیرات مثبت آن را خواهیم دید. این روش RF فرکشنال نام دارد که تاثیر مثبتی در کلاژن سازی پوست و در نتیجه جوانسازی پوست دارد. در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا کاملا با فرآیند، تاثیرات، تعداد جلسات لازم برای بهبود کامل و… در این روش (RF Fractional) آشنا شوید.

RF فرکشنال (RF Fractional) چیست؟

روش آر اف فرکشنال که یکی از مدرن‌ترین روش‌های جوانسازی پوست می‌باشد، برای انواع پوست قابل استفاده است. در این روش با استفاده از سوزن‌های بسیار ریزی، برای رساندن امواج رادیویی ایمن به پوست تلاش می‌کنند. اگرچه استفاده از این سوزن ها باعث ایجاد زخم‌هایی در پوست می‌شود اما باید به شما بگویم که نگران این زخم‌ها نباشید. پوست شما خود به خود این زخم‌ها را ترمیم می‌کند.

از دست ندهید: پلاسما جت چیست؟ با کاربردها و مزایای پلاسما جت آشنا شوید!

آر اف فرکشنال پوست شما را تحریک می‌کند و با تاثیر مثبت در افزایش کلاژن‌سازی به ترمیم پوست کمک می‌کند. طبق آمار حدود ۸۰ درصد از افرادی که از این روش برای بهبود وضعیت پوست خود استفاده می‌کنند از نتایج به دست آمده راضی هستند. در ادامه برخی تاثیرات مثبت کلاژن در جوان سازی پوست را برای شما مطرح می کنیم. اما قبل از آن بهتر است بدانیم که کلاژن چیست؟

کلاژن چیست؟

فراوان‌ترین نوع پروتئین در بدن انسان که نقش مهمی در تشکیل ساختار پوست انسان دارد در واقع همین کلاژن است. ‌‌‌یکی دیگر از نقش های مهمی که کلاژن در بدن انسان دارد،غضروف سازی است. هر چه سن شما بیشتر شود کلاژن سازی در بدن شما کاهش یافته و شما می‌توانید نتایج آن را در پوست خود احساس کنید. به تدریج با کاهش این پروتئین در بدن پوست شما شادابی و جوانی خود را از دست می‌دهد.

در نتیجه استفاده از فرکشنال می ‌تواند در افزایش کلاژن سازی بدن نقش موثری داشته و به بهبود وضعیت پوست شما کمک کند. سوالی که در اینجا مطرح می‌شود این است که RF فرکشنال چگونه به کلاژن سازی بیشتر کمک می کند؟

RF  فرکشنال چگونه باعث جوان سازی پوست می شود؟

طی فرآیند انجام این عمل، ابتدا سلول‌های مرده لایه بیرونی پوست از بین می‌رود و کم کم با حذف ترشحات چرب، منافذ پوست باز می‌شود. پس از آن در مرحله بعدی حذف جوش‌های سرسیاه اتفاق می‌افتد. مرحله نهایی نیز سم زدایی است که در آن آنتی اکسیدان‌ها و مواد معدنی برای جوانسازی پوست استفاده می‌شوند. امواج ناشی از دستگاه RF فرکشنال، فیبروپلازی بدن را فعال نموده و در نتیجه به تولید بیشتر کلاژن منجر می شود.

مزایا و معایب آر اف فرکشنال

از جمله مزایای این روش می‌توان به عدم نیاز به عمل جراحی و بیهوشی‌های موضعی اشاره کرد. به بیان دیگر می‌توان گفت این روش یک روش غیر تهاجمی و ایمن برای جوانسازی پوست است. این روش همچنین عوارض جانبی بسیار کمی دارد. برای مثال ممکن است در چند روز اول پس از انجام پوست فرد دچار قرمزی و سوزش شود. اما این مسئله موقت است و نباید باعث نگرانی شما باشد.

در حین انجام فرایند نیز ممکن است روی پوست خود احساس داغی و حرارت داشته باشید. ولی این حرارت باعث آزار فرد و یا آسیب به پوست شما نخواهد شد. این روش برای انواع مشکلات پوستی کاربرد دارد و در رفع آنها موثر است. برای مثال می‌توان به خطوط و چین و چروک ها، جای زخم و جوش و آکنه، پوست شل و افتاده و یا حتی تر‌ های پوستی اشاره کرد. همچنین پس از انجام این کار می‌توانید سریع و بدون اضطراب از لوازم آرایشی استفاده کنید.

از جمله معایب آر اف فرکشنال می‌توان به منع مصرف برای بانوان باردار، افراد مبتلا به دیابت و افراد مبتلا به چربی خون اشاره کرد. همچنین افرادی که از بیماری‌های قلبی شدید رنج می‌برند و یا قلب آنها با باتری کار می‌کند، نباید از این روش استفاده کنند.

در حالت کلی هیچ یک از روش‌های جوانسازی پوست بدون عوارض نیستند. اما این عوارض در افراد مختلف با اشکال مختلفی بروز پیدا می کند. از دیگر عوارض آر اف فرکشنال می توان به التهاب در پوست و یا ایجاد گوشت اضافه اشاره کرد. اما همانطور که گفته شد بروز این عوارض به عوامل مختلفی بستگی دارد. از جمله این عوامل میتوان به خبره نبودن پزشک مورد نظر اشاره کرد. با انتخاب بهترین پزشک طب سوزنی ایران و انجام جوانسازی پوست با RF فرکشنال تحت نظارت او، دیگر جای هیچ نگرانی برای عوارض پوستی نخواهید داشت.

هزینه RF فرکشنال

هزینه درمانی در این روش بسته به ناحیه پوستی درمان‌شده و مدت زمان جلسات و تعداد آن‌ها متغیر است. شما می‌توانید با مراجعه به مرکز طب سوزنی سوزنیران به کمک متخصصان مطرحی که در این زمینه هستند، برای بهبود وضعیت پوستی خود گامی مثبت بردارید. دکتر محقق به عنوان اولین مدرس امبدینگ در ایران با بیش از ۹ سال تجربه تخصصی در زمینه های زیبایی، به بهبود وضعیت پوست شما کمک خواهند کرد.

در این روش درمانی هر جلسه حدود ۱۵ الی ۳۰ دقیقه زمان می‌برد. با توجه به شرایط پوست، بهبود کامل می‌تواند بین ۳ الی ۱۲ جلسه طول بکشد. طبق تحقیقات و تجربیات به دست آمده معمولاً پس از ۴ هفته بهبود کامل حاصل می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا