امبدینگ صورت: همه چیز درمورد و جوانسازی صورت با امبدینگ

4.5/5 - (11 امتیاز)

آیا با مزایای روش لیفت صورت با نخ آشنایی دارید؟ عوامل مختلفی باعث شکسته‌شدن چهره و خراب شدن پوست صورت افراد می‌شوند. برای جوانسازی پوست صورت راه‌های مختلفی وجود دارد. اما در این نوشته می‌خواهیم به معرفی روش امبدینگ برای جوانسازی صورت بپردازیم. اگر دوست دارید بدانید امبدینگ صورت چیست و لیفت صورت با کاشت نخ چگونه انجام می‌شود با ما همراه باشید. در این نوشته همچنین درباره هزینه امبدینگ صورت و نخ امبدینگ با شما صحبت می‌کنیم. در ادامه نیز مزایای استفاده از امبدینگ برای شادابی پوست و ۵ مورد از سوالات متداول راجع به لیفت و جوان‌سازی صورت با امبدینگ را بررسی می‌کنیم.

امبدینگ صورت

تا چند سال پیش تنها راه لیفت و جوان سازی پوست صورت انجام عمل های جراحی خطرناک و پر هزینه بود. اما امروزه روش های جدید و بی خطری مانند لیفت و جوان سازی صورت با کاشت نخ یا حتی طب سوزنی شناخته تر از قبل شده اند. این روش ها بی خطر بوده و در مقایسه با عمل های جراحی هزینه بسیار کمی را در بر دارند. اما لیفت صورت با نخ چیست؟ چه مزایایی دارد؟ اصلا به چه کسانی توصیه میشود؟ اگر شما هم مانند اکثر مردم با این روش سنتی اما کارامد آشنایی کامل را ندارید، ادامه این مقاله را از دست ندهید!

امبدینگ صورت چیست؟

امروزه راه‌های زیادی جهت لیفت و جوان‌سازی پوست صورت وجود دارد. یکی از بی‌خطرترین و طبیعی‌ترین راه‌ها، استفاده از طب سوزنی و امبدینگ صورت است. در امبدینگ، با کاشت نخ در نقاط حساس، پوست صورت لیفت شده و به جوان‌سازی آن کمک می‌شود. نخ‌های مورد استفاده عموماً همان نخ بخیه هستند. با جذب این نخ‌ها، لیفت و جوان‌سازی پوست انجام می‌شود. نقاط کاشت، ابعاد و تعداد نخ لازم، توسط پزشک متخصص تشخیص داده می‌شوند.

امبدینگ صورت چیست؟
امبدینگ صورت چیست؟

اگر دوست دارید اطلاعات خود را درباره این روش بیشتر کنید،‌ این نوشته را از دست ندهید: کاشت نخ یا امبدینگ چیست؟

کاشت نخ چگونه باعث لیفت و جوان سازی صورت می شود؟

هرچه حجم پوست و کلاژن آن کمتر شود، مقاومت پوست در برابر جاذبه زمین و عوامل دیگر در جهت افتادگی کمتر می‌شود. در نتیجه این اتفاق، چین و چروک‌های پوستی به‌وجود می‌آیند. کلاژن پروتیین اصلی جهت جوان‌سازی پوست است. با کاشت نخ در نقاط حساس صورت، سوخت و ساز سلول‌های پوستی بیشتر می‌شود. این التهابات پوستی، کلاژن بیشتری در پوست صورت تولید کرده و جوان‌سازی پوست را برای شما به ارمغان می‌آورد. لیفت صورت با نخ یکی دیگر از کاربردهای امبدینگ است و باعث می‌شود پوست شما دیگر حالتی افتاده و شل نداشته باشد.

لیفت صورت همچنین با استفاده از طب سوزنی نیز ممکن است. اگر درباره طب سوزنی و تاثیرات آن در زیبایی و جوان‌سازی پوست به کمک نیاز دارید، این نوشته را بخوانید: جوان سازی پوست با طب سوزنی

مزایای جوان سازی و صورت با کاشت نخ چیست؟

با انجام امبدینگ جهت لیفت و جوان‌سازی صورت، دیگر خبری از جراحی‌های تهاجمی خطرناک نیست! روش امبدینگ صورت نه تنها تهاجمی نیست، بلکه طبیعی است و دوران نقاهت آن نیز بسیار کوتاه است. حداکثر طی ۵ روز پس از انجام امبدینگ سلامت خود را به طور کامل به‌دست خواهید آورد. ماده اصلی نخ‌های مورد استفاده در کاشت نخ، پلی دی اکسان است که سال‌هاست در عمل‌های جراحی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ماده کاملا بی خطر بوده و درصد کمی از مردم به آن حساسیت نشان می‌دهند. در صورت بروز حساسیت نیز پزشک متخصص می‌تواند با تجویز دارو آن را برطرف کند. علاوه بر مزایای ذکر شده، روش امبدینگ صورت صرفه اقتصادی زیادی دارد. هزینه انجام کاشت نخ نسبت به بقیه روش‌های لیفت صورت مانند جراحی، بسیار کمتر است.

آیا میدانید: طب سوزنی برای چاق شدن صورت بسیار موثر است. مقاله ما درمورد این موضوع را از دست ندهید!

انواع نخ های مورد استفاده در امبدینگ صورت کدام اند؟

نخ‌های انجام امبدینگ از تنوع زیادی برخوردارند. هرکدام از این نخ‌ها بر اساس ظاهر و خاصیت خود، تاثیرات متفاوتی در امبدینگ و جوان‌سازی پوست صورت دارند. هرچه درگیری و سطح تماس نخ با پوست بیشتر باشد، عمل کلاژن سازی بهتر و بیشتر انجام می‌شود. در نتیجه لیفت و جوان‌سازی پوست نیز بهتر اتفاق می‌افتد. در ادامه چند مورد از انواع نخ‌های کاشت و امبدینگ را بررسی می‌کنیم:

  • نخ PDO: این نوع نخ، تک رشته‌ای است و در لیفت صورت با نخ تاثیر خاصی ندارد.
  • نخ PDO-COG: این نوع نخ‌ها، تک رشته‌ای و دارای خارهای کوچک هستند. وجود این خارها باعث درگیری بیشتر پوست صورت با نخ می‌شود. درنتیجه سوخت و ساز و کلاژن سازی در امبدینگ بیشتر انجام می‌گیرد. به همین دلیل تاثیر این نخ‌ها ۱۰ درصد بیشتر از سایر نخ‌های امبدینگ است و یکی از انواعی است که برای لیفت صورت با نخ پیشنهاد می‌شود.
  • نخ PGA: این نوع نخ‌ها چند رشته‌ای بوده و باعث بالا رفتن سوخت و ساز در پوست می‌شوند. علاوه بر آن، در ساختار این نخ‌ها از گلیکولیک اسید استفاده شده است. گلیکولیک اسید ترکیبی برای تولید کلاژن بیشتر در پوست است. عوامل ذکر شده باعث جوان‌سازی بیشتر پوست توسط این نخ‌ها می‌شود.
  • نخ Hurricane: این نوع نخ‌ها ساختاری چند مارپیچی دارند. به همین دلیل مقدار بیشتری از این نخ‌ها در امبدینگ و لیفت صورت با نخ استفاده می‌شود. همین امر باعث افزایش سطح تماس و بالا رفتن سوخت و ساز و کلاژن سازی در پوست می‌شود. از این نخ‌ها بیشتر در کنار نخ‌های کاگ استفاده می‌شود.
نخ امبدینگ
نخ امبدینگ

تعداد نخ برای لیفت صورت

به‌طور متوسط در هر سمت صورت از ۲ تا ۴ نخ استفاده می‌شود. در برخی از موارد لازم است ۲ تا ۴ نخ دیگر بسته به صلاح‌دید پزشک برای قسمت‌های پایین صورت و گردن بیمار استفاده شود. پس این تعداد می‌توانند متغیر باشند و نیاز به معاینه و تشخیص پزشک متخصص لیفت صورت با نخ دارند.

تعداد نخ برای لیفت صورت
تعداد نخ برای لیفت صورت

عوارض امبدینگ صورت چیست؟

روش جوانسازی صورت با کاشت نخ کاملا طبیعی بوده و تقریباً بدون عوارض است. غیر از عفونت که در برخی موارد ناشی از سهل‌انگاری پزشک یا بیمار است، معمولاً مابقی عوارض مانند کبودی، خارش، تورم و موارد این‌چنین جدی نبوده و به‌دلیل پروسه التهابی جهت کلاژن سازی پوست هستند. عوارض ذکر شده خود به خود درمان و در مواردی که پوست بسیار حساس است، با تجویز دارو کنترل می‌شوند. البته بهتر است قبل از انجام این روش درمانی، مقاله لیفت با نخ و مراقبت های بعد از آن را در وبلاگ ما معالعه کنید.

جهت جلوگیری از بروز عوارض ناگوار طی انجام امبدینگ صورت، بهتر است این خدمات را تحت نظارت بهترین پزشک لیفت با نخ در تهران، دکتر سید جعفر محقق با بیش از ۱۵ سال سابقه درخشان در زمینه امبدینگ و طب سوزنی انجام دهید. البته برای کسب اطلاعات کامل درباره عوارض امبدینگ، پیشنهاد می‌کنیم مقاله عوارض امبدینگ را مطالعه کنید.

مراقبت های قبل از لیفت و جوان سازی صورت با امبدینگ چیست؟

  • ابتدا پزشکی را انتخاب کنید که به او اعتماد کامل دارید و اطمینان دارید به طب سوزنی و امبدینگ تسلط کافی دارد.
  • ویتامین C مصرف کنید؛ زیرا باعث بهبودی بهتر پوست شما می‌شود.
  • داروهای حاوی ایبوپروفن و آسپرین را مصرف نکنید زیرا ممکن است این دست داروها باعث کبودی شوند.
  • از مصرف سیگار و نیکوتین خودداری کنید؛ زیرا با تاخیر در مراحل بهبودی مواجه خواهید شد.

مراقبت های بعد از امبدینگ صورت چیست؟

  • پس از عمل لیفت صورت با نخ، طی ۲۴ ساعت مراقبت، می‌توانید به فعالیت‌های عادی خود بازگردید.
  • کمپرس‌های یخ و حرارتی را مستقیما بر روی صورت نگذارید زیرا باعث از دست دادن بافت تشکیل شده روی پوست می‌شود.
  • از انجام فعالیت‌هایی که ممکن است فشار خونتان را افزایش دهد اجتناب کنید. تمرینات فیزیکی را می‌توان ۳ هفته بعد از عمل کاشت نخ برای لیفت صورت ادامه داد.
  • از سیگار کشیدن بپرهیزید زیرا خون رسانی به بافت‌های درمانی را کاهش می‌دهد.

اگر قصد انجام امبدینگ را دارید، این نوشته را از دست ندهید: مراقبت‌ های قبل و بعد امبدینگ

ماندگاری لیفت و جوان سازی صورت با امبدینگ چقدر است؟

یکی از مزایای لیفت صورت با نخ آن است که، پس از تولید کلاژن هنگام انجام امبدینگ صورت، کلاژن‌ها جذب پوست شده و باعث جوان‌سازی آن می‌شوند. جذب نخ‌های کاشته شده ۴ تا ۱۸ ماه طول می‌کشد. اگرچه ۳۰ درصد از تاثیر انجام  امبدینگ برای جوان‌سازی پوست صورت در همان ابتدای کار مشخص است. اما این اثر بخشی و فرایند لیفت صورت با نخ می‌تواند ۱ تا ۵ سال ادامه داشته باشد. البته نکته قابل توجه این است که زمان اثربخشی امبدینگ به عوامل زیادی از جمله جنس پوست مراجعه کننده و جنس نخ استفاده شده بستگی دارد.

بیشترین بازدهی لیفت و جوان سازی صورت با امبدینگ در چه محدوده سنی است؟

همانطور که در قبل اشاره کردیم، لیفت یا کاشت نخ یک روش طبیعی جوان‌سازی پوست است. به همین جهت تهاجم خاصی روی پوست صورت اتفاق نمی‌افتد. در جراحی‌های لیفت، عضلات و زیرساخت‌های پوستی دست‌خوش تغییرات می‌شوند. در نتیجه بازدهی آن‌ها برای افراد ۵۰ تا ۶۰ سال بالاتر است. اما انجام امبدینگ برای لیفت و جوان‌سازی پوست، بیشتر به افراد ۲۰ تا ۵۰ سال توصیه می‌شود؛ زیرا پایداری روش لیفت صورت با نخ برای این افراد بیشتر از سایرین است.

اگر شما هم در سنین جوانی هستید و از داشتن جوش‌های زیاد صورت خود اذیت می‌شوید، شاید برایتان این سوال پیش آمده باشد که آیا طب سوزنی برای جوش‌های صورت هم جوابگو است؟ اگر این طور است این نوشته را از دست ندهید: درمان جای جوش با طب سوزنی

هزینه امبدینگ صورت

قیمت امبدینگ صورت به عوامل مختلفی بستگی دارد. برخی از این عوامل عبارت‌اند از:

  1.  تعداد نخ‌های به‌کار رفته: دیدیم که بسته به نیاز بیمار و تشخیص پزشک، تعداد نخ‌های کاشته شده در صورت فرد می‌تواند متفاوت باشد.
  2.  نوع نخ‌های به کار رفته: دیدیم که برای لیفت صورت با کاشت نخ می‌توان از چندین نوع نخ استفاده کرد. هزینه امبدینگ صورت به نوع این نخ‌ها نیز بستگی دارد.
  3.  ناحیه کاشت نخ: یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار در قیمت امبدینگ ناحیه‌ای است که کاشت نخ در آن انجام می‌شود.
  4. هزینه‌های جانبی: شما پیش از انجام امبدینگ صورت نیاز به معاینه و در حین انجام عمل نیاز به تجهیزاتی دارید. این تجهیزات نیز بر هزینه امبدینگ صورت تاثیر می‌گذارند.

سخن پایانی

در این نوشته به این مورد پرداختیم که امبدینگ صورت چیست و چه انواعی از نخ امبدینگ در آن استفاده می‌شود. از آن‌جایی که پیری زودرس و افتادگی پوست یکی از معضلات زیبایی به حساب می‌آید. برای رفع این مشکل، روش‌های زیادی وجود دارد. عمده‌ی این روش‌ها تهاجمی بوده و دارای عوارض فراوانی هستند. یکی از بهترین روش‌های لیفت و جوان‌سازی پوست در سنین ۲۰ تا ۵۰ سال، استفاده از امبدینگ و لیفت صورت با نخ است. این نخ‌ها در نقاطی همچون زیر پلک چشم، خط خنده، خط اخم و چروک‌های دیگر قابل استفاده و کاشت هستند. ویژگی اصلی نخ‌های امبدینگ صورت، قابل جذب بودن آن‌هاست. با جذب شدن نخ‌ها طی نهایتاً ۱ ماه، عمل لیفت صورت انجام می‌شود.

انجام امبدینگ صورت باید تحت نظر پزشک متخصص و در مرکز درمانی معتبر انجام پذیرد. امبدینگ جهت لیفت و جوان‌سازی پوست در کلینیک سوزنیران، مجهزترین مرکز طب سوزنی تهران با بیش از ۹ سال سابقه کاری تحت نظر دکتر سید جعفر محقق بهترین پزشک طب سوزنی و امبدینگ تهران انجام می‌پذیرد. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره حضوری، صفحه درباره ما را مطالعه فرمایید.

سوالات متداول:

  • تعداد نخ برای لیفت صورت چند عدد است؟

بسته به تشخیص پزشک، تعداد نخ برای لیفت صورت می‌تواند بین ۴ تا ۱۲ نخ باشد.

  • هزینه امبدینگ صورت چقدر است؟

هزینه امبدینگ صورت به عوامل مختلفی مثل نوع و تعداد نخ‌های به کار رفته در صورت و محل کاشت نخ‌ها بستگی دارد.

27 دیدگاه

  1. سلام ممنون از مقاله خوبتون. ببخشید یه سوال داشتم. جا و عمق سوزن ها توی صورت چقدر هست؟؟ جاش میمونه؟

    1. سلام. سوزن های مورد استفاده برای طب سوزنی بسیار ظریف هستن و عمق زیادی دز پوست نخواهند داشت درنتیجه جای سوزن ها روی پوست نمیمونه.

      1. سلام
        من 45 سالمه آیا برای استفاده از لیفت صورت و جوان سازی پوست با امبدینگ زمان مناسبی نیست یا خیر؟

        1. درود. امبدینگ و طب سوزنی برای لیفت صورت و جوان سازی پوست هیچگونه محدودیت سنی ندارد. اما توصیه میشود که از لیفت صورت با کاشت نخ در سن های کم که هنوز افتادگی و چروکی در پوست شما وجود نداره شروع کنید. چون جوانسازی با کاشت نخ یک حالت پیشگیری هم داره. اما بهرجهت شما با هر محدوده سنی میتونید این کار رو شروع کرده و نتیجه بگیرید.

        2. سلام یه سوال داشتم درباره سوزن ها که این سوزن ها یکبار مصرف هستن یا چند باره استفاده میشن؟

  2. خسته نباشید یه سوال داشتم کار لیفت صورت رو باید چند در سال انجام بدیم بهتره و کارایی بهتری داره؟

    1. درود. با انجام امبدینگ صورت، 6 ماه زمان میبره تا نخ های کت گوت کاشته شده زیر پوست شما جذب بشن. از ماه 2 نتایج برای شما نمایان شده و نتیجه اصلی بعد از 6 ماه بدست میاد. حالا اگر قسمت هایی از صورت کمتر نتیجه داده باشه، بعد از 9 ماه فقط همون قسمت رو میتونید دوباره شارژ کنید. در حالت کلی لیفت صورت با امبدینگ تا 2 سال به قوه خود باقیست و اگه نیازی به شارژ داشته باشید میتونید جوان سازی پوست صورت با امبدینگ رو بطور کامل بعد از 2 سال شارژ کنید.

    1. درود. لیفت صورت با امبدینگ یکی از طبیعی ترین راه های جوان سازی پوست هست که شما میتونید با خیال راحت انجام بدید. جنس نخ هایی که برای جوان سازی صورت با امبدینگ استفاده میشوند از جنس نخ های جراحی هست و عوارضی نداره. بعلاوه از هیچ ماده شیمیایی هم در این کار انجام نمیشه.

  3. سلام روز بخیر، ببخشید من باشگاه میرم ،اکه لیفت صورت انجام بدم بعد از چند روز میتونم به باشگاه برم؟

  4. سلام نخ های استفاده شده در لیفت صورت برای پوست های نازک و ضخیم متفاوت یا مثل هم هستن

  5. سلام وقت بخیر من لیفت صورت رو در کلینیک ایران سوزن انجام دادم و فوق العاده بوده تاثیرش ،خواستم تشکر کنم ازتون

  6. سلام روز خوش، من پوست صورتم چروکیده آیا با لیفت صورت میشه صاف شد یا نه ؟ ۵۰ سالمه

    1. شرایط شما باید توسط پزشک بررسی شود. لطفا از طریق واتس اپ با مطب در تماس باشید

  7. سلام / ممنون بابت این اطلاعاتی که به صورت رایگان در اختیار ما قرار دادین ، برای مراجعه حضوری لیفت صورت آدرس شما کجاست؟

  8. سلام ، ببخشید نخ های که توی لیفت صورت انجام میدین چقدر طول می‌کشه تا جذب پوست بشه؟

  9. سلام ، ببخشید نخ های که توی لیفت صورت انجام میدین چقدر طول می‌کشه تا جذب پوست بشه

  10. مقاله ی خیلی خوبی بود درباره لیفت صورت ، ممنون بابت اطلاعاتی که در اختیارمان می‌گذارید

  11. سلام واقعا عالی هستید ، من برای اولین بارم بود که امبدینگ میکردم و شما رو از اینترنت پیدا کردم و واقعا کارتون عالیه

  12. سلام ببخشید ، امبدینگ صورت رو باید از چند سال یکبار انجامش بدیم؟ یا یکبار کافیه؟

    1. باسلام خدمت جنابعالی من از داروی لوزارتان واتورواستاتین استفاده میکنم میتونم از امبدینگ استفاده کنم ممنون میشم پاسخ بدید

      1. درود. بله مشکلی نداره و انجام امبدینگ حتی میتونه به بهبود فشار خون و قند خون کمک کنه.

  13. سلام من بخاطر سن بالای که داشتم صورتم افتاده بود و از روش امبدینگ استفاده کردم و تاثیر گذار بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا