جوانسازی پوست صورت با طب سوزنی | لیفت صورت با طب سوزنی

4.9/5 - (18 امتیاز)

آیا تا به حال به درمان و رفع چین و چروک‌های پوست خود فکر کرده‌اید؟ آن هم بدون نیاز به عمل جراحی و یا هر گونه تزریقات! یکی از روش‌های جوانسازی پوست صورت که نیازی هم به صرف هزینه‌های هنگفت ندارد، استفاده از طب سوزنی است که مثل روش‌هایی هم‌چون جوانسازی پوست با لیرز، درد و عوارض هم ندارد. در این مقاله تمام نکاتی که مربوط به جوان سازی پوست با طب سوزنی است را به شما معرفی کرده‌ایم.

جوان سازی پوست با طب سوزنی چگونه انجام می‌شود؟

تمام مواردی که در بالا ذکر شد باعث کاهش و افزایش الاستین و کلاژن سازی در بدن خواهد شد. این دو ماده تاثیر به سزایی در تثبیت وضعیت و بهبود و جوانسازی پوست دارد. طب سوزنی با تحریک پوست و بهبود گردش خون به کلاژن سازی بیشتر کمک می‌کند و در نتیجه از این طریق در بهبود وضعیت پوست افراد تأثیر خوهد گذاشت.

از آنجا که سوزن‌های طب سوزنی بسیار نازک هستند، به جرأت می‌توانیم بگوییم لازم نیست نگران جای زخم و جراحت ناشی از آن باشید. چرا که پوست خاصیت خوددرمانی دارد و خیلی سریع جای سوزن‌ها را از بین خواهد برد. آنچه بعد از خارج شدن سوزن از پوست باقی می‌‌ماند، تقویت فیبروپلاست‌های پوست و افزایش میزان پروتیین‌های لازم است. این روش‌ جتی می‌تواند در جوان سازی پوست دست هم موثر باشد.

 شفافیت پوست کودکان به دلیل الاستین و کلاژن موجود در سطح درم می‌باشد. اما با افزایش سن و کهولت، کلاژن‌ها به تدریج استحکام خود را از دست داده و سطح الاستین نیز به شدت کاهش می‌یابد. شما می‌توانید با انجام طب سوزنی فرایند کاهش این پروتیین‌ها را متوقف و یا حداقل به تاخیر بیاندازید.

انواع جوان سازی پوست با طب سوزنی

جالب است بدانید انجام طب سوزنی صورت، می‌تواند تأثیرات دیگری هم داشته باشد. از جمله‌ آن‌ها به موارد زیر اشاره می‌کنیم:

  1. رفع افتادگی پوست
  2.  مرطوب کردن سطح پوست
  3.  رفع تیرگی پوست
  4.  رفع التهاب و اگزما‌های پوستی

دلایل ایجاد چین و چروک‌های صورت

قبل از مطالعه در زمینه رفع خطوط صورت با طب سوزنی، خوب است دلایل ایجاد این چین و چروک‌های پوستی را بدانیم.

۱- افتادگی پوست

معمولاً چروک‌هایی که به دلیل افتادگی روی پوست ایجاد می‌شوند قابل درمان نیستند. برای جلوگیری از ایجاد افتادگی پوست توصیه می‌کنیم همواره لبخند بزنید چرا که این عمل به طور طبیعی شادابی و جوانی پوست را تأمین می‌کند.

۲- ایجاد چروک در نقاط فعال صورت

صورت و حالت چهره یکی از مواردی است که در زبان بدن و یا به بیان دیگر ارتباط بدون تکلم بسیار حائز اهمیت می‌باشد. حرکت دادن دائمی نقاط مختلف صورت (برای مثال بالا بردن ابروها) اگرچه در کوتاه مدت تاثیر چندان محسوسی ندارد، اما در بلند مدت و در حین پیری می‌تواند باعث ایجاد خطوط و چروک‌های روی صورت باشد. راه حل عدم ایجاد این نوع از خطوط انجام ندادن حرکات مختلف می‌باشد که تقریبا می‌توان گفت غیرممکن است. البته می‌توانید با کنترل حرکات، فرایند ایجاد چین و چروک را به تعویق بیاندازید.

۳- شرایط زندگی موثر در جوانسازی پوست

سبک زندگی افراد و کارهایی که در طول شبانه روز انجام می‌دهند، در وضعیت پوستی آن‌ها به شدت موثر می‌باشد. استعمال دخانیات و الکل، خواب ناکافی و نامرتب و عدم مصرف آب کافی از جمله مواردی هستند که در تخریب پوست صورت افراد نقش دارند. همواره تلاش کنید سبک زندگی سالم و متناسبی داشته باشید. همچنین شما میتوانید برای ترک سیگار با طب سوزنی اقدام نمایید.

همچنین عوامل محیطی مانند آلودگی و خشکی هوا، عوامل وراثتی و غیره نیز در ایجاد چین و چروک های پوستی تاثیر گذار است. علاوه بر موارد بالا، افزایش سن و گذر زمان نیز می‌تواند باعث ایجاد چین‌ و چروک روی پوست صورت شود. یکی از راه‌های کاهش چین و چروک‌ها و جوانسازی پوست استفاده از طب سوزنی است.

در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا از تأثیر طب سوزنی در از بین بردن خطوط و چروک‌های پوستی شگفت زده شوید.

تاثیر امبدینگ در جوانسازی پوست

علاوه بر طب سوزنی، یکی دیگر از روش‌های طب مکمل برای تامین شادابی پوست، لیفت صورت با امبدینگ یا امبدینگ است. در این روش نخ‌های قابل جذبی توسط متخصص در بدن کاشت می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید مقاله کاربرد‌های طب سوزنی و امبدینگ در زیبایی را بخوانید.

نتیجه جوانسازی صورت

اهمیت مراجعه به یک متخصص خوب را هرگز فراموش نکنید. فرایند انجام طب سوزنی به ویژه در صورت بسیار حساس بوده و باید زیر نظر یک پزشک ماهر انجام شود. به شما اطمینان می‌دهیم دکتر سید جعفر محقق با 9 سال سابقه در درمان انواع ‌بیماری‌ها با طب سوزنی، مهارت و تجربه کافی برای انجام این عمل را دارد. کافیست به سوزنیران مراجعه کنید.

مزایای طب سوزنی در مقایسه با سایر روش‌های جوانسازی پوست

از آنجایی که هزینه طب سوزنی بسایر معقول است با استفاده از طب سوزنی می‌توانید علاوه بر کاهش چشمگیر هزینه‌ها احتمال بروز ناهنجاری‌های پوستی که در اثر تزریقات موضعی به وجود می‌آید را به صفر برسانید. احتمال درمان همزمان بیماری‌های دیگر به دلیل ورود سوزن به بدن نیز وجود دارد. می توانید در مقاله طب سوزنی چه بیماری‌هایی را درمان می‌کند با انواع آن‌ها آشنا شوید. بنابرین شما می‌توانید در حین جوان سازی پوست با طب سوزنی به درمان بیماری‌های دیگر خود نیز بپردازید و این یعنی با یک تیز چند نشان می‌زنید.

یکی دیگر از مزیت‌های طب سوزنی برای جوانسازی پوست، نداشتن عوارض دارویی و بیهوشی است. چرا که می‌دانیم عوارض لیفت صورت با جراحی بسیار زیاد و آسیب‌زننده هستند. به یاد داشته باشید که در کنار انجام طب سوزنی باید رژیم غذایی مناسب و همچنین سبک زندگی سالم را در نظر گرفته و مطابق آن‌ها رفتار کنید.

مدت زمان لازم برای بهبود پوست در طب سوزنی

 مدت زمان مورد نیاز برای بهبود پس از انجام جوانسازی پوست با طب سوزنی با توجه به عوامل مختلف، در افراد متفاوت است. تحقیقات و تجربیات نشان داده است که به طور معمول افراد پس از جلسات سوم و چهارم شاهد شفافیت و شادابی و جوانسازی پوست خود خواهند بود. چین و چروک‌ها و خطوط نیز با توجه نوع و عمق مختلفی که دارند در جلسات بعدی از بین خواهند رفت. برای مشاوره در زمینه تعداد جلسات لازم و همچنین هزینه و معاینات می‌توانید با مراجعه به مرکز سوزنیران، از مشاوره‌های رایگان دکتر سید جعفر محقق بهره‌مند شوید.

اگر دوست دارید درباره‌ی دیگر روش‌های جوان سازی پوست با طب سوزنی و دیگر راه‌های آن آشنا شوید، توصیه می‌کنیم مقاله جوانسازی با FR فرکشنال را هم مطالعه کنید.

آیا طب سوزنی دردناک است؟

حساسیت بیشتر پوست صورت ممکن است شما را هم نگران کند که آیا انجام طب سوزنی در این ناحیه دردناک است؟ ما با اطمینان خاطر به شما می‌گوییم با توجه به ضخامت بسیار کم سوزن‌ها و خاصیت خودترمیمی پوست انسان، نگرانی از جهت درد و یا باقی ماندن جای زخم‌ها نداشته باشید. سوزن‌های مخصوص این کار در مقایسه با سرنگ های درمانی بسیار نازک‌تر بوده و در نتیجه می‌توان گفت درد ناشی از آن‌ها از آمپول نیز کمتر می‌باشد. در حدی که می‌توان آن را صفر در نظر گرفت.

البته با اینکه میزان درد پس از لیفت با نخ یا طب سوزنی کم و قابل تحمل است اما تخصص دکتر نیز در میزان عوارض جوانسازی پوست با طب سوزنی موثر است. برای اینکه عوارض و درد کمتری را تجربه کنید، توصیه می‌کنیم از افراد متخصص کمک بگیرید.

جمع بندی

در این مقاله نحوه جوانسازی پوست با طب سوزنی را برای شما توضیح دادیم و مزیت‌های آن را شرح دادیم. اگر جوانی و زیبایی پوستتان برایتان مهم است، کافیست خود را به دکتر محقق بسپارید. سوزنیران آماده خدمت‌رسانی به شما در این زمینه است. کافیست آدرس و شماره تماس را از بخش تماس با ما در سایت بردارید. در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر با مطب تماس بگیرید و مشاوره رایگان نیز بهره‌مند شوید. سوالات خود را در بخش نظرات برای ما کامنت کنید. از پاسخگویی به شما خوشحال خواهیم شد.

سوالات متداول

  • ماندگاری طب سوزنی برای جوانسازی پوست و رفع چین چروک ها چقدر است؟

مدت زمان ماندگاری تاثیرات طب سوزنی برای از بین بردن چروک های صورت شما بستگی به عوامل زیادی دارد. از جمله این عوامل میتوان به نوع پوست و میزان وخامت اوضاع پوستتان اشاره کرد.

  • هزینه جوان سازی پوست صورت با طب سوزنی چقدر است؟

در مقایسه با هزینه های عمل، تزریق ژل و بوتاکس؛ قیمت جلسات طب سوزنی برای جوانسازی صورت بسیار کم هستند که میتوانید برای دریافت قیمت بصورت لحظه ای با متخصصین ما در سوزنیران در ارتباط باشید.

2 دیدگاه

    1. سلام. تعداد جلسات و جوابدهی طب سوزنی در جوانسازی پوست به عوامل زیادی بستگی دارد. برای اطلاعات بیشتر باید مورد معاینه حضوری توسط پزشک قرار بگیرید. جهت دریافت وقت معاینه حضوری با شماره های مطب در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا