عوارض لیفت صورت با جراحی کدامند؟! بررسی خطرناکترین عوارض جراحی لیفت صورت

5/5 - (1 امتیاز)

با افزایش سن، کلاژن سازی کاهش می‌یابد و حالت ارتجاعی پوست به مروز زمان کم‌تر می‌شود. افتادگی پوست چیزی نیست که یک روزه اتفاق بیفتد، شب بخوابید و صبح از خواب برخیزید و افتادگی پوست خود را ببینید! این فرآیند در طی زمان و آهسته رخ می‌دهد. در گذشته اعتماد به نفس افراد با دیدن چین و چروک‌های صورت و افتادگی پوست کمتر می‌شد و پذیرش آن سخت بود، اما امروزه به لطف علم پزشکی مشکل افتادگی پوست به راحتی قابل حل است اما رفع افتادگی پوست به چه قیمت؟ در این مقاله قصد داریم شما را با لیفت صورت و عوارض لیفت صورت با جراحی آشنا کنیم.

لیفت صورت چیست؟

به عمل کشیدن پوست صورت برای جوانسازی، لیفت صورت گفته می‌شود. پس از لیفت صورت چهره‌ای شاداب، جوان و سرزنده خواهید داشت. بنابراین لیفت صورت یک روش جوانسازی به شمار می‌آید. لیفت صورت با روش‌های متعددی مانند عمل جراحی، طب سوزنی، امبدینگ، تزریق چربی، تزریق ژل و… قابل انجام است. هر شخص خودش روش انجام لیفت صورت را انتخاب می‌کند. آنچه که اهمیت دارد این است که یک روش غیرتهاجمی و با کمترین عوارض را انتخاب کنید و سلامتی خود را فدای زیبایی نکنید.

عمل جراحی لیفت صورت چیست؟

عمل جراحی لیفت صورت یک روش تهاجمی است و طی این عمل قسمت هایی از پوست برش می‌خورد و برداشته می‌شود. برش‌ها در نقاطی مانند قسمت بالایی پیشانی، زیر فک، پشت گوش و پایین چانه ایجاد می‌شود. پزشک قسمت‌های شل شده و دارای چروک را از ناحیه گوش به سمت عقب می‌کشد، به همین دلیل است که بیشتر برش‌ها در قسمت گوش انجام می‌شود. برای جلوگیری از دیده شدن برش‌ها آن در خطر رویش مو قرار می‌گیرند. در این روش‌ دارو‌های آرام بخش و تقویتی به پوست تزریق می‌شود. مدت زمان انجام این عمل بسته به میزان چروک‌ها بین 2 تا 6 ساعت زمان بر است. برخی از پزشکان برای انجام این عمل از بیهوشی کامل استفاده می‌کنند.

از دست ندهید: مزایا لیفت صورت با طب سوزنی

مزایای لیفت صورت

با لیفت صورت چین و چروک‌ها به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد و شما به وضوح تغییرات را در پوست خواهید دید. مزایای لیفت صورت به شرح ذیل است:

  • چروک‌های صورت به طور کامل از بین می‌روند، حتی چروک‌های ناحیه گونه، گردن و…
  • نتایج لیفت به صورت دائمی است.
  • ناحیه‌های برش زده در خط مو قرار می‌گیرند و به سختی قابل دیدن هستند.

عوارض لیف صورت با عمل جراحی

عمل لیفت صورت نیز مانند تمامی عمل‌های جراحی دیگر دارای عوارضی است. توصیه می‌شود همیشه برای انتخاب یک روش جوانسازی و زیبایی ابتدا مزایا و عوارض آن را باهم مقایسه کنید، سپس روش‌های مختلف را بررسی کنید. همواره سعی کنید از روش‌های غیر تهاجمی با عوارض کمتر مانند طب سوزنی برای چروک صورت استفاده کنید. عوارض شایع لیفت صورت و گردن به شرح زیر است:

  • کبودی در ناحیه صورت و گردن

بیشتر افراد بعد از عمل لیفت در قسمت‌هایی مانند دور چشم و قسمت‌های برش خورده پوست، دارای کبودی هستند. کبودی‌ها پس از 3 الی 4 هفته از بین می‌روند. افرادی که دارای فشارخون بالا هستند و افرادی که داروهای انعقادی استفاده می‌کنند، بیشتر در معرض عارضه کبودی قرار دارند.

  • درد در ناحیه صورت

پس از انجام عمل مانند بسیاری از جراحی‌ها در قسمت صورت و گردن دردهایی را حس خواهید کرد که موقتی است و با مصرف مسکن پس از 3 روز کاهش می‌یابد.

  • بی حسی پوست و تورم صورت

به دلیل برش‌ها صورت دارای تورم خواهد شد. تورم صورت در افرادی که صورت بزرگ و پری دارند ناخوشایند خواهد بود. تورم پس از گذشت 3 الی 4 هفته و بی حسی پس از 3 روز از بین خواهد رفت.

  • ناهمواری و عدم تقارن در صورت

بعد از انجام عمل هنگامی که پوست صورت را لمس می‌کنید، در برخی قسمت‌ها با نقاط سفت و برآمده مواجه خواهید شد. یکی دیگر از عوارض عمل لیفت صورت، عدم تقارن است که به دو حالت استاتیک و دینامیک رخ می‌دهد. حالت عدم تقارن استاتیک یعنی زمانی که فرد در حالت عادی قرار دارد عدم تقارن وجود دارد و حالت دینامیک زمانی است که فرد در حال سخن گفتن، خندیدن، اخم کردن و… است که در این زمان صورت عدم تقارن خود را نشان می‌دهد.

مطالب مرتبط: بهترین دکتر لیفت صورت با نخ در تهران کیست؟

  • باقی ماندن جای بخیه

برش‌هایی که در اطراف صورت زده می‌شود، باید با بخیه بسته شوند. هرچند که برش‌ها در قسمت‌هایی انجام می‌شود که خیلی قابل مشاهده نباشند، اما بازهم باقی ماندن جای بخیه در این نواحی اجتناب ناپذیر است. جای بخیه در افرادی که سیگار مصرف می‌کنند بیشتر و نمایان‌تر خواهد بود.

  • جابه جایی محل رویش مو در ناحیه شقیقه‌ها

هرچند که این عارضه امروزه نسبت به گذشته کمتر اتفاق می‌افتد اما هنوز هم از عوارض عمل لیفت صورت است و نمیتوان آن را نادیده گرفت. عدم انتخاب درست نواحی برش باعث این عارضه می‌شود.

  • آسیب به شاخه های عصبی صورت

میتوانیم بگوییم خطرناک‌ترین عارضه عمل لیفت صورت آسیب به شاخه‌های عصبی است. هرچند که این عارضه به ندرت اتفاق می‌افتد اما نمی‌توان آن را از لیست عوارض حذف نمود. افرادی که سابقه عمل لیفت صورت یا جراحی دیگر مانند تخلیه ژل پاژ را داشته اند بسیار در معرض ابتلا به این عارضه قرار دارند.

سخن آخر

اکنون با عوارض عمل جراحی و لیفت صورت آشنا شدید و این شما هستید که تصمیم می‌گیرید این عمل را انجام دهید یا خیر؟ اما پیشنهاد ما این است که لیفت صورت با طب سوزنی یا امبدینگ صورت را به عنوان یک روش غیر تهاجمی بررسی کنید. روش‌های غیر تهاجمی همواره ایمن‌تر هستند و عوارض کمتری دارند. در رابطه با لیفت صورت با طب سوزنی یا امبدینگ میتوان گفت که یک روش کاملا بدون عارضه و حتی درمانی است. برای اطلاع و کسب آگاهی از روش لیفت صورت با نخ یا طب سوزنی به مرکز تخصصی طب سوزنی سوزنیران مراجعه کنید یا با شماره تلفن های مطب در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا