فاصله جلسات طب سوزنی | تعداد جلسات طب سوزنی برای درمان بیماریهای مختلف

4.8/5 - (14 امتیاز)

شاید شما هم پیش از این از روش سوزن درمانی یا طب سوزنی استفاده کرده‌اید و اکنون می‌خواهید بدانید فاصله بین جلسات طب سوزنی چه قدر است؟ در این نوشته به سراغ پاسخ این سؤال می‌رویم و می‌کوشیم دیگر پرسش‌های شما در زمینه طب سوزنی را به شما پاسخ بگوییم. با ما در سوزنیران همراه باشید.

اثرگذاری طب سوزنی چه‌قدر است؟

طب سوزنی به عنوان روشی مؤثر برای درمان بسیاری از علائم شناخته شده است. از آنجایی که بدن و نوع اختلال افراد متفاوت هستند، تعمیم مزایای طولانی مدت طب سوزنی برای همه دشوار است. اثرات طب سوزنی به فرد و علائمی که با آن به پزشک طب سوزنی مراجعه می‌کنند بستگی دارد. سابقه پزشکی آنها نیز در اثربخشی طب سوزنی دخیل است.

اثر طب سوزنی برای دردهای وخیم

فردی با علائم شدید و وخیم ممکن است به اندازه فردی با مقدار درد کمتر، رهایی طولانی مدت نداشته باشد. این به این دلیل است که بیماران با درد شدید معمولاً به درمان‌های بیشتری نیاز دارند تا نتایج مورد انتظار را ببینند، زیرا اغلب کارهای بیشتری باید انجام شود تا تنش ذخیره شده در بدن آن‌ها آزاد شود.

در همین حال، بیماران با صدمات یا درد جزئی ممکن است پس از یک یا چند جلسه درمان، تسکین قابل‌توجهی را تجربه کنند.

اثر طب سوزنی برای دردهای خفیف

بسیاری از بیمارانی که آسیب‌هایی با شدت کم دارند ترجیح می‌دهند درمان‌های طب سوزنی خود را به دفعات کمتر دریافت کنند. با این حال، حتی در بیمارانی که شدت علایم در آنها کمتر است بدن اغلب به زمان نیاز دارد تا با روش درمان و تغییرات در سلامت فرد سازگار شود. این به ویژه در مورد طب سوزنی صادق است، زیرا گاهی اوقات بدن قبل از پاسخ دادن و نشان دادن نتایج نیاز به تعادل مجدد دارد.

اثر طب سوزنی برای دردهای خفیف

به طور خلاصه، مدت زمان ماندگاری اثرات طب سوزنی تا حد زیادی به سن، علائم و درمان‌های فرد بستگی دارد. این به این معنی است که اثرات می‌تواند برای چند روز تا چند هفته باقی بماند.

فاصله بین جلسات طب سوزنی

بعضی از بیماران برای جلسات به صورت هفتگی مراجعه می‌کنند، بعضی دیگر طبق برنامه ماهانه مراجعه می‌کنند، و بعضی دیگر بر اساس نیاز مراجعه می‌کنند. هیچ تحقیقی وجود ندارد که نشان دهد جلسات متعدد طب سوزنی برای بدن مضر است، بنابراین بیمار می‌تواند هر چند وقت یکبار که توصیه می‌شود به یک متخصص طب سوزنی حرفه‌ای مراجعه کند.

مثلاً در فردی که با کمردرد موضعی مراجعه می‌کند، تنها با یک جلسه، درد بیمار به طور کامل برطرف می‌شود، ولی در فردی که با درگیری عصب سیاتیک یا تنگی کانال نخاعی مراجعه می‌کند، علی‌رغم بهبود چشمگیر در اولین جلسه، نیازمند جلسات درمانی بیشتر است یا در فردی که کمر دردش با زمینه‌ای از کهولت سن همراه است، جهت تقویت بنیه عمومی بیمار و پیشگیری از عود کمر درد یا بروز سایر مشکلات، توصیه به درمان‌های تکمیلی می‌شود.

فاصله بین جلسات طب سوزنی برای بیمارهای خاص

برخی بیماری‌های صعب‌العلاج یا مزمن مانند نارسایی غده فوق‌کلیوی یا MS و پارکینسون، نیازمند درمان طولانی خواهند بود. البته بسته به میزان پیشرفت بهبودی و شرایط دیگر، ممکن است فواصل جلسات درمانی افزایش یابد و مثلاً به بیمار توصیه شود ماهیانه یک جلسه برای حفظ و تداوم اثرات درمانی، مراجعه کند.

فاصله بین جلسات طب سوزنی به‌طورکلی …

به طور خلاصه می‌توان گفت درمان‌های معمول، شامل ده تا چهارده جلسه هستند که دست کم دو هفته اول، یک روز در میان خواهد بود. مدت زمان هر جلسه نیز دست کم بیست دقیقه در نظر گرفته می‌شود که در برخی موارد تا یک ساعت یا بیشتر نیز ممکن است به طول بیانجامد، خصوصاً اگر نیازمند اقدامات همراه مانند بادکش، موکسی باسیون یا ماساژ درمانی باشد.

جلسات طب سوزنی در درمان افسردگی

تعداد جلسات طب سوزنی جهت درمان افسردگی معمولاً از دو جلسه در هفته آغاز می‌شود و زمانی که علائم آن کاهش پیدا کرد تعداد جلسات آن نیز به همان میزان کم می‌شود. برای کاهش تعداد جلسات حتماً باید با پزشک معالج مشورت شود. گاهی اوقات پزشک ممکن است ترجیح دهد که برای سرعت بخشیدن به روند بهبود و همچنین جلوگیری از عود بیماری کاهش تعداد جلسات دیرتر انجام شود.

جلسات طب سوزنی در درمان افسردگی

می‌توان گفت که کاهش جلسات در طب سوزنی فرایندی است که باید بر اساس شرایط بیمار و همچنین صلاح پزشک انجام شود. علاوه بر تعداد جلسات طب سوزنی معمولاً جلسه اول درمان که با معاینه همراه است ۶۰ دقیقه زمان می‌برد. بعد از آن معمولاً هر جلسه نیاز به نیم ساعت زمان دارد. اما به‌طورکلی می‌توان گفت که تعداد جلسات از ۶ تا ۸ جلسه است که باز هم بستگی به شدت و شرایط بیماری دارد.

مجموعه سوزنیران با مدیریت دکتر محقق متشکل از متخصصین مجرب با برترین تجهیزات روز دنیا در کلیهٔ زمینه‌های طب سوزنی و امبدینگ آمادهٔ خدمت رسانی به مراجعین محترم است. با مراجعه به سایت دکتر محقق می‌توانید بیشتر با کاربردها و اثرات درمانی طب سوزنی آشنا شوید و از خدمات و هزینه‌های خدمات تیم سوزنیران مطلع شوید.

البته تعداد جلسات برای هر فرد با هر بیماری متفاوت است. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت  irsoozan.ir مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا