درمان تیروئید با طب سوزنی | تیروئید کم کار | تیروئید پر کار

3.8/5 - (5 امتیاز)

آیا تا به حال بطور همزمان عصبی، بی‌حوصله و خواب آلود بوده‌اید؟ از عوارض مشکلات تیروئیدی می‌توان به موارد ذکر شده اشاره کرد. اما تیروئید چیست؟ چگونه مشکلات تیروئیدی خود را درمان کنیم؟ برای رسیدن به پاسخ سوالات خود در خصوص درمان کم‌کاری یا پرکاری تیروئید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

تیروئید چیست؟

تیروئید غده‌ای پروانه‌ای شکل در جلوی گلو است. این غده، مسئولیت بسیار مهم تنظیم هورمون‌ها و سوخت و ساز بدن را بر عهده دارد. غده تیروئید با ترشح دو هورمون T3 و T4، میزان مصرف انرژی و نحوه برخورد بدن با هورمون‌های استرسی را مشخص می‌کند. به همین دلیل ایجاد مقداری اختلال در کار این غده، باعث بروز عوارض و مشکلات زیادی خواهد شد.

مشکلات تیروئیدی می‌تواند به پرکاری یا کم‌کاری غده تیروئید مربوط شود که در ادامه درمورد علائم هرکدام بحث خواهیم کرد.

کم‌کاری تیروئید و علائم آن

هنگامی که غده تیروئید کم‌تر از حد معمول هورمون ترشح کند، اصطلاحا کم‌کاری تیروئید ایجاد می‌شود. کم‌کاری تیروئید طی سالیان زیاد، عوارض خود را نشان می‌دهد. از علائم اصلی آن می‌توان به حساسیت به سرما، کم اشتهایی، خستگی مفرط، افسردگی و اختلال حافظه اشاره کرد.

پرکاری تیروئید و علائم آن

برخلاف مورد قبل، هنگامی که غده تیروئید بیش از حد معمول کار ترشح هورمون رو انجام دهد؛ پرکاری تیروئید ایجاد می‌شود. پرکاری تیروئید دارای عوارض زیادی در دراز مدت خواهد بود. افرادی که پرکاری تیروئید دارند اکثرا حساس به گرما، بیش فعال و دچار پر خوری افراطی هستند.

بطور کلی، پرکاری و کم‌کاری تیروئید با روش‌های مختلفی قابل درمان هستند. اما کدام روش بهترین روش است؟ پیشنهاد ما به شما، درمان تیروئید با طب سوزنی است. برای کسب اطلاعات بیشتر، با ما همراه باشید.

درمان تیروئید با طب سوزنی

منشا اصلی هر بیماری در طب شرقی، اختلال در حرکت انرژی در بدن است. با استفاده از همین اصل، درمان تیروئید با طب سوزنی امکان پذیر است. نقاطی در بدن وجود دارد که تاثیر مستقیم روی تولید و تنظیم هورمون‌های بدن دارند. با انجام طب سوزنی در این نقاط، گردش انرژی در بدن بهبود خواهد یافت. در نتیجه این عمل، غده تیروئید به حالت طبیعی باز گشته و کم‌کاری یا پرکاری تیروئید درمان می‌شود.

انتخاب این نقاط با تشخیص پزشک متخصص طب سوزنی صورت می‌پذیرد. مدت زمان ماندن سوزن‌های طب سوزنی در بدن شما نیز بسته به تشخیص پزشک دارد. این زمان ممکن است بین 20 تا 60 دقیقه متغیر باشد. نکته قابل توجه این است که، برای دیدن نتیجه‌ی طب سوزنی در درمان تیروئید، باید چندین جلسه طب سوزنی انجام دهید.

درمان تیروئید با طب سوزنی
استفاده از طب سوزنی باعث تحریک غدد ترشح هورمون و درمان تیروئید میشود.

رژیم غذایی مکمل طب سوزنی

پس از انجام طب سوزنی برای جواب گیری بیشتر، بهتر است رژیم غذایی و تمرینات ورزشی مکمل طب سوزنی را انجام دهید.

مصرف مواد غذایی مانند گل کلم، کلم، بادام زمینی، سویا و کلم بروکلی که سرشار از پروتئین، کلسیم، منیزیم و ید هستند باعث تنظیم هورمون‌ها خواهد شد. تمرینات ورزشی کاهش دهنده استرس مثل یوگا و تای چی نیز مکمل‌های خوبی برای طب سوزنی هستند.

داروهای گیاهی مکمل طب سوزنی

برخی افراد عقیده دارند که دارو و طب کلاسیک عوارض زیادی دارند. به همین دلیل از طب شرقی و طب سوزنی استفاده می‌کنند. برای جواب دهی بهتر طب سوزنی، باید از داروهای گیاهی که به طب شرقی مرتبط هستند نیز استفاده کنید.

از داروهای گیاهی مکمل درمان پرکاری تیروئید می‌توان به کرونوس، گیاه پاکسازی کننده کبد و تونیک اشاره کرد. برای درمان کم‌کاری تیروئید با طب سوزنی نیز می‌توانید از داروهای گیاهی مکمل دارچین، آکونیت و یانگ تونیک استفاده کنید.

مزایای درمان تیروئید کم کار و پر کار با طب سوزنی

درمان تیروئید با طب سوزنی روشی کاملا طبیعی است. به همین دلیل مزایای آن نسبت به سایر روش‌های درمانی بیشتر است. از جمله مزایای این روش می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • افزایش ترشح هورمون‌های تیروئیدی در بیماران دارای تیروئید کم‌کار
  • کاهش ترشح هورمون‌های تیروئیدی در بیماران دارای تیروئید پرکار
  • کاهش حساسیت به درد و استرس
  • احساس آرامش با تولید هورمون‌های آدنوزین
  • افزایش گردش خون در رگ‌های خونی کوچک
  • کاهش التهاب و تورم

به طور کلی می‌توان گفت درصورتی که پزشک متخصص از سوزن‌های یکبار مصرف و استریل استفاده کند، درمان تیروئید با طب سوزنی عوارضی در پی نخواهد داشت. در راستای انتخاب بهترین پزشک طب سوزنی تهران، مفتخریم کلینیک تخصصی طب سوزنی سوزنیران تحت نظر دکتر سید جعفر محقق برای ارائه خدمات طب سوزنی، امبدینگ و انواع درمان‌های مکمل طب سوزنی را به شما معرفی کنیم.

سوالات متداول

آیا طب سوزنی به عنوان روش درمانی برای بیماری‌های تیروئیدی مؤثر است؟

طب سوزنی به عنوان یکی از روش‌های جایگزین درمان بیماری‌های تیروئیدی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این روش درمانی می‌تواند برای برخی بیماری‌های تیروئیدی مانند گواتر، هیپوتیروئیدی، هیپرتیروئیدی و آدنوم‌های تیروئید مناسب باشد.

آیا درمان تیروئید با طب سوزنی دارای عوارض جانبی است؟

همانند هر روش درمانی دیگری، درمان تیروئید با طب سوزنی نیز ممکن است با عوارض جانبی همراه باشد. برخی از عوارض جانبی احتمالی شامل درد، خونریزی، سردرد، تب، تورم و قرمزی در محل سوزن‌گذاری، افت فشار خون، و بی‌خوابی هستند. با این حال، عوارض جانبی این روش درمانی بسیار کمتر از روش‌های درمانی دیگری مانند داروهای شیمیایی هستند. همچنین، در صورتی که طب سوزنی توسط پزشک متخصص و با دقت انجام شود، خطر عوارض جانبی به حداقل ممکن می‌رسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا