درمان خار پاشنه با طب سوزنی | هزینه | عوارض | مزایا

4/5 - (4 امتیاز)

خار پاشنه یکی از بیماری‌های مرتبط با پا است. شاید تصور کنید یک بیماری ساده و قابل تحمل است، اما تصورتان نادرست است. خارپاشنه درد بسیار زیادی را در پاشنه پا ایجاد می‌کند به طوری که با هر قدم برداشتن حس می‌کنید، سوزنی در پاشنه وارد می‌شود و پیاده روی و راه رفتن را برایتان سخت می‌کند. بهتر است بدانید که به همین حد کفایت نکرده و درد در کل کف پا پخش می‌شود. تا چندی پیش مردم تصور می‌کردند که درمانی برای خارپاشنه وجود ندارد اما اینطور نیست درمان خار پاشنه با طب سوزنی، لیزر و عمل جراحی امکان‌پذیر است و این شما هستید که بر اساس نظرات خود یکی از درمان‌ها را انتخاب می‌کنید. در این مقاله قصد داریم شما را با درمان خارپاشنه با طب سوزنی آشنا کنیم.

خار پاشنه چیست؟

خار پاشنه یا استئوفیت یک عارضه دردناک است که در اثر رسوب کلسیم به وجود می‌آید.‌ یک زائده استخوانی که در قسمت داخلی کف پا دیده می‌شود و قسمت سر آن می‌تواند نوک تیز، قلاب مانند یا چهار گوش باشد. این عارضه و دیگر عارضه های ارتوپدی با طب سوزنی قابل درمان هستند. در مقاله بیماری های قابل درمان با طب سوزنی بیشتر در این مورد صحبت کردیم.

علائم خار پاشنه

درست است که درد در خارپاشنه از نشانه‌های رایج خارپاشنه است ولی در هرصورت برای تشخیص قطعی مراجعه به پزشک ضروری است. علائم زیر از نشانه‌های خارپاشنه است:

  • صبح ها هنگام برخواستن از خواب دردی شبیه به ورود چاقو در پاشنه پا حس می‌شود.
  • احساس درد زیاد در پاشنه پا هنگام راه رفتن یا استراحت کردن
  • برآمدگی سفت استخوانی شکل در قسمت پاشنه
  • التهاب و ورم در پاشنه

علت ابتلا به خار پاشنه

  • راه رفتن روی سطوح سخت
  • چاقی
  • فعالیت‌های بدنی سنگین و پیاده‌روی‌ زیاد
  • ضربه‌های مکرر به کف پا مانند ورزش‌هایی که پریدن زیاد دارند.
  • صافی کف پا یا قوس بیش از اندازه
  • افزایش سن و تغییر یافتن جنس بافت فاشیای پلانتار
  • پوشیدن کفش‌های نامناسب
  • چرخش کف پا به سمت خارج
  • سفت بودن عضلات ساق پا که سبب گام برداشتن نادرست میشود.

روش های درمان خار پاشنه

اگر مبتلا به خار پاشنه هستید یا علائم آن را دارید، اولین کار مراجعه به پزشک است. در مرحله بعد باید حتما از کفش‌های طبی یا کفی‌های طبی استفاده کنید. به هیچ وجه بدون دمپایی طبی در منزل راه نروید. روی سطوح سخت مانند سرامیک بدون دمپایی طبی راه نروید. از کمپرس یخ روی ناحیه دردناک استفاده کنید. برای کاهش درد می‌توانید از استامینوفن استفاده کنید. پزشکان در موارد حاد عمل خارپاشنه را پیشنهاد می‌دهند اما به ندرت این اتفاق رخ می‌دهد. پیشنهاد ما به شما این است که روش درمان خار پاشنه با طب سوزنی را امتحان کنید. زیرا این روش کاملا طبیعی و بدون عارضه است و در سریع ترین زمان ممکن شما را به بهترین نتیجه خواهد رساند. درمورد عارضه های طب سوزنی میتوانید عوارض طب سوزنی را مطالعه کنید.

درمان خار پاشنه با طب سوزنی

خوشبختانه به تازگی طب سوزنی به عنوان روشی برای کاهش درد و درمان خارپاشنه استفاده می‌شود. روش‌هایی مانند استفاده از کفی طبی، کفش طبی و… در کاهش درد بسیار موثر هستند، اما طب سوزنی با انتخاب نقاط مربوط به انرژی موجود در پاها سبب رفع التهاب موضعی، کاهش انقباض ساق پا و کشش فاسیای پا، بهبود خونرسانی موضعی و کاهش وزن بیمار می‌شود، که همگی از علت‌های به وجود آمدن خارپاشنه است. برای برخی از عارضه ها طب سوزنی یک درمان قطعی است اما در خصوص خار پاشنه، در واقع طب سوزنی با از بین بردن علت‌های خارپاشنه شرایط مساعد برای رشد آن را از بین می‌برد و سبب تسکین درد می‌شود.

درمان خار پاشنه با طب سوزنی
انجام طب سوزنی روی پاشنه پا برای درمان خار پاشنه

سخن آخر

همانطور که خواندید خارپاشنه‌ی به ظاهر ساده می‌تواند زندگی شما را مختل کند. اگر به خار پاشنه مبتلا هستید و تصور می‌کنید درمانی برای آن وجود ندارد و فقط باید تحمل کنید، اشتباه محض است. با جلسات طب سوزنی خار پاشنه شما درمان و درد به میزان زیادی کاهش می‌یابد. با تکرار جلسات درمان خارپاشنه با طب سوزنی مشکل شما رفع می‌شود. تنها نکته‌ای که باید مدنظر داشته باشید این است که برای درمان، به پزشک متخصص طب سوزنی مراجعه نمایید. مرکز تخصصی طب سوزنی سوزنیران با پزشکانی متعهد و مجرب آماده ارائه مشاوره و برگزاری جلسات درمان با طب سوزنی است. برای رزرو نوبت با شماره‌های مطب در تماس باشید.

سوالات متداول

هزینه طب سوزنی برای خار پاشنه چقدر است؟

هزینه طب سوزنی برای درمان خار پاشنه بسته به میزان وخامت عارضه متفاوت است. اما بصورت کلی میتوان گفت درمان خار پاشنه با طب سوزنی هزینه کمتری نسبت به روش های دیگر دارد. جهت دریافت قیمت درمان خار پاشنه با طب سوزنی بصورت انلاین و از طریق چت واتسپ در سوزنیران اقدام کنید.

عوارض درمان خار پاشنه با طب سوزنی چیست؟

همانطور که میدانید طب سوزنی یک درمان طبیعی و غیر تهاجمی است و هیچ عوارض خطرناکی ندارد. عوارض طب سوزنی برای درمان خار پاشنه نیز بسیار جزئی است و پس از چند ساعت از بین خواهد رفت. از جمله این عوارض میتوان به التهاب محل قرارگرفتن سوزن ها، سوزش و قرمزی محل درمان اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا