درمان جای جوش و آکنه با پی آر پی (PRP)

4.5/5 - (6 امتیاز)

چه قدر با درمان جای جوش و آکنه با پی آر پی (PRP) آشنایی دارید؟ هر شخص در طول زندگی خود به دلایل مختلف ممکن است دچار جوش و آکنه شود که دو مورد از مهم‌ترین دلایل ایجاد آن، بلوغ و استرس است. درصورتی‌که با جوش و آکنه مدارا کنید یا از درمان‌های خانگی مانند انواع ماسک، صابون و مواردی این‌چنین استفاده کنید؛ به‌مرورزمان جوش‌ها ترمیم و از بین خواهند رفت. اما مشکل اصلی ما جای این جوش‌ها و آکنه‌ها است! جای جوش و اسکار یا آکنه ممکن است تا هفته‌ها یا حتی ماه‌ها به قوه خود باقی بماند و باعث پایین آمدن اعتمادبه‌نفس و عدم رضایت شما از چهره‌تان شود. اگر می‌خواهید به ساده‌ترین و طبیعی‌ترین راه ممکن از این وضعیت رهایی یابید، تا انتهای این مقاله و پایان بررسی درمان جای جوش با پی آر پی (PRP) با ما همراه باشید.

دلایل بروز جوش و آکنه چیست؟

درواقع هنگامی که جوش به مراحل پایانی خود می‌رسد و برآمدگی آن رفع می‌شود، به دلیل افزایش رنگ‌دانه پوستی عارضه‌ای بنام جای جوش ایجاد می‌شود. همچنین هنگامی که پوست صورت شما روغن (سبوم) بیش از حدی برای جلوگیری از خشک‌شدن تولید کند ، آکنه ایجاد خواهد شد. خوشبختانه جای جوش و آکنه و اسکار با روش‌های مختلفی قابل‌درمان هستند که در ادامه به توضیح آن‌ها خواهیم پرداخت.

روش های درمان جای جوش و آکنه

با پیشرفت علم پزشکی، علاوه بر درمان جای جوش و آکنه یا اسکار با طب سوزنی می‌توان از روش‌های زیادی استفاده کرد. از جمله این روش‌ها می‌توان به برجسته‌کردن، لیزردرمانی، درمان‌های شیمیایی، درم ابریژن و موارد دیگر اشاره کرد. هرکدام از این روش‌ها دارای مزایا و معایب مختص به خود است؛ بنابراین باید دقت داشته باشید که برای ازبین‌بردن جای جوش و آکنه پوست صورت خود از روشی استفاده کنید که کمترین عارضه و بیشترین بازدهی را دارد. یکی از این روش‌ها، درمان جای جوش و آکنه با پی آر پی (PRP) است.

روش های درمان جای جوش و آکنه
روش های درمان جای جوش و آکنه

درمان جای جوش و آکنه با پی آر پی (PRP) چیست؟

پی آر پی (PRP) یا همان پلاسمای غنی شده از پلاکت که در ایران به پلاکت درمانی نیز مشهور است، یکی از روش‌های درمانی طبیعی و نوین است. برای درمان جای جوش و آکنه توسط این روش، با استفاده از غلیظ کردن پلاکت‌های خون و تزریق آن به سطح پوست صورت؛ سلول‌های بنیادی تحریک و کلاژن‌سازی افزایش می‌یابد. با افزایش سطح کلاژن‌سازی در پوست، به‌مرورزمان پوست جدید تولید شده و جای جوش و آکنه از بین خواهد رفت.

برای آشنایی بیشتر با روش پلاسما درمانی این نوشته را از دست ندهید: پی آر پی چیست؟

روش انجام درمان جای جوش با تزریق پی آر پی

برای شروع درمان جای جوش و آکنه با پی آر پی (PRP) ابتدا چند سی‌سی خون از مراجعه‌کننده گرفته شده و در دستگاه سانتریفیوژ قرار می‌گیرد. پس از گذشت مدت‌زمان مشخص، پلاکت‌های خون جدا شده و آماده تزریق می‌گردد. سپس پزشک با استفاده از سوزن‌های مخصوص تزریق پی آر پی، مقدار مشخصی از محلول آماده شده را به سطح پوست صورت مراجعه‌کننده تزریق می‌کند. برای کمتر حس‌شدن درد تزریق، ممکن است پزشک از بی‌حسی موضعی برای بیمار استفاده کند.

درمان جای جوش و آکنه با پی آر پی
درمان جای جوش و آکنه با پی آر پی

مزایای درمان جای جوش و آکنه با تزریق پی آر پی (PRP)

از جمله مزایای استفاده از پی آر پی برای ازبین‌بردن جای جوش و آکنه یا اسکار، می‌توان به طبیعی بودن این روش اشاره کرد. به همین جهت این روش هیچ‌گونه عوارضی در برنخواهد داشت. همچنین شادابی، طراوت و لیفت صورت با پی آر پی درصورتی‌که تزریق آن در جای درست انجام شود برای شما اتفاق خواهد افتاد.

اگر به آشنایی با دیگر روش های لیفت صورت به طور طبیعی علاقه دارید، مقاله لیفت صورت با نخ وب‌سایت سوزنیران را از دست ندهید!

از دیگر مزایای درمان مشکلات پوستی با تزریق پی آر پی (PRP) می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • کل مراحل آن نهایتاً ۱ ساعت و نیم به طول می‌انجامد.
  • پس از انجام آن به‌سرعت می‌توانید به کارهای روزانه خود بازگردید.
  • هزینه آن نسبت به بقیه روش‌های درمانی مقرون‌به‌صرفه‌تر است.
  • به دلیل اینکه در این روش از خون خود فرد استفاده می‌شود، بیماری‌های پوستی یا عفونی در فرد ایجاد نمی‌شود.
  • مراجعه‌کنندگان هیچ‌گونه محدودیت از لحاظ سن و جنسیت ندارند.
  • ماندگاری این روش بسیار عالی و طولانی است.

درنهایت باید توجه داشته باشید که روش درمانی پی آر پی در صورتی بدون عوارض خواهد بود که شما آن را تحت نظارت پزشک حاذق انجام دهید. دکتر محقق بهترین پزشک طب سوزنی در تهران، با بیش از 9 سال سابقه کاری در حوزه طب سوزنی، امبدینگ و انجام پی آر پی (PRP) با کادری مجرب و تجهیزاتی پیشرفته آماده خدمت‌رسانی به شما عزیزان در زمینه درمان جای جوش و آکنه با پی آر پی (PRP) است.

سوالات متداول:

  • آیا پی آر پی درد دارد؟

روش پلاسما درمانی ممکن است برای برخی از مراجعان کمی دردناک باشد؛ اما پزشک متخصص معمولا در این مواقع از بی‌حسی‌های موضعی استفاده می‌کند.

  • روش انجام prp برای جوش صورت چگونه است؟

در این روش پزشک متخصص با پلاسمای خون مراجع را سانترفیوژ کرده و سپس پلاکت‌های آن را دوباره به پوست تزریق می‌کند که باعث افزایش کلاژن سازی خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا