پرسش و پاسخ در مورد پی آر پی مو

3.5/5 - (2 امتیاز)

درخصوص انجام پی آر پی جهت درمان ریزش مو، مراجعه کنندگان سوالات متداولی می‌پرسند. در این مقاله به بررسی و پاسخگویی به برخی از این سوالات پرداخته‌ایم. برای یافتن پاسخ سوالاتتان در رابطه با درمان ریزش مو با تزریق پی آر پی، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

درصورتی که نمیدانید پی آر پی چیست پیشنهاد میکنیم مقاله وبسایت ما را از دست ندهید.

آیا تزریق پی آر پی دردناک است؟

معمولا قبل از انجام پی آر پی، پماد بی‌حسی موضعی یا ماده بی‌حسی به پوست سر مراجعه کننده تزریق می‌شود. به همین دلیل بیماران درد حاصل از پی آر پی را به خوبی تحمل می‌کنند. در صورت ادامه دار بودن التهاب و درد، می‌توانید از داروهای مسکن استفاده کنید.

آیا انجام پی آر پی خطرناک است؟

بدلیل استفاده از خون خود شخص در این روش درمانی، احتمال مشاهده آلرژی یا پس زدن تزریق توسط بدن وجود ندارد. علاوه بر این، با استفاده از مایع امنيوتيك در این روش؛ احتمال مشاهده واکنش آلرژیک در محل‌های تزریق کاهش خواهد یافت.

چند جلسه پی آر پی برای درمان ریزش مو کافی است؟

طبق مطالعات و درمان‌های انجام شده، تزریق پی آر پی باید طی 3 ماه و هر ماه 1 جلسه انجام شود. پس از آن برای تداوم بخشی به نتایج پی آر پی، باید هر 3 تا 6 ماه این درمان را تمدید کنید. البته میزان جواب‌گیری بسته به نوع مو و پوست هر شخص می‌تواند متفاوت باشد.

از چه زمانی پس از انجام پی آر پی، بهبودی حاصل می‌شود؟

باید بدانید که پی آر پی معجزه‌گر نیست و برای مشاهده بیشترین رشد موها باید حداقل 8 ماه صبر کنید! عوامل رشدی که در ترکیب پی آر پی وجود دارند به مدت زمانی نسبتاً طولانی برای تأثیرگذاری کامل بر رشد فولیکول‌های مو نیاز دارند. اثرات پی آر پی در افزایش رشد موها از حدود 3 تا 4 ماه بعد از پایان تزریقات شروع به ظاهر شدن می‌کنند. بیشترین ضخامت و تراکم موها بعد از این مدت قابل مشاهده خواهد بود.

چه مشکلات دیگری را می‌توان با روش پی آر پی درمان کرد؟

توسط روش تزریق پی آر پی عارضه‌های مختلفی را می‌توان درمان کرد از جمله:

هزینه انجام پی آر پی چقدر است؟

هزینه انجام پی آر پی بسته به میزان مصرف ماده تزریقی و تعداد جلسات مورد نیاز شما متغیر است. این هزینه‌ها همچنین با توجه به کلینیک و پزشک متخصص نیز متفاوت خواهد بود. علاوه بر این، هر چه حجم ناحیه تحت درمان گسترش یابد، هزینه درمان نیز بیشتر خواهد شد. اما درنهایت، نکته مهم این است که هزینه انجام پی آر پی در مقایسه با کاشت مو بسیار کمتر و مقرون به صرفه‌تر است.

کلینیک سوزنیران، یکی از بهترین مراکز طب سوزنی و تزریق پی آر پی در ایران می‌باشد. مفتخریم دکتر محقق با بیش از 9 سال سابقه کاری مرتبط در این زمینه را به شما معرفی کنیم. شما می‌توانید برای دریافت شماره تلفن‌های کلینیک و دریافت وقت مشاوره حضوری از صفحه درباره ما دیدن فرمایید.

سوالات متداول

  • پی آر پی مو چیست؟

پی آر پی مو یا PRP (Platelet-Rich Plasma) یک روش درمانی است که از خون بیمار استخراج شده و با غنی کردن آن از پلاسمای پلاکتی، محلول PRP تهیه می‌شود. سپس این محلول در محل مورد نیاز تزریق می‌شود تا فرایند بهبود و رشد مو را تسریع کند.

  • آیا PRP می‌تواند برای رشد مو مؤثر باشد؟

بله، PRP می‌تواند به عنوان روشی برای رشد مو مؤثر باشد. با تزریق PRP به پوست سر، عوامل رشد موجود در پلاسما به محل مورد نیاز می‌رسند و می‌توانند به رشد مو و بهبود کیفیت آن کمک کنند.

  • آیا PRP درمانی برای ریزش مو است؟

بله، PRP می‌تواند درمانی موثر برای ریزش مو باشد. عوامل رشد موجود در PRP ممکن است فرایند رشد مو را تحریک کرده و تقویت کنند، در نتیجه ریزش مو را کاهش دهند و رشد مو را تقویت کنند.

  • آیا PRP دارای عوارض جانبی است؟

PRP به‌طور کلی به‌عنوان یک روش ایمن در نظر گرفته می‌شود. از آنجایی که PRP از خون بیمار تهیه می‌شود، خطر عفونت و عوارض جانبی ناشی از تزریق خارجی کاهش می‌یابد.

4 دیدگاه

  1. سلام من ۲۸ سالمه موهای خیلی پری داشتم توی ۲سال اخیر موهام خیلی ریخته و کف سرم کاملا خالی شده. ازمایش دادم هیچ مشکلی ندارم دکتر میگه مال استرس هست. پی ار پی جواب میده یا خیر؟ تشکر از پاسخ شما

    1. سلام و عرض ادب. چون مشکل شما بیشتر بدلیل استرس هست پی ار پی جواب نمیده. بهترین حالت این هستش که طب سوزنی درمانی انجام بدید که استرستون کنترل بشه و برای اون نواحی که ریزش داشتید هم قابل انجام هست و جواب دهیش هم خیلی بهتر از prp میتونه باشه برای شما.

  2. من خیلی استرس شدید دارم تاحالا به فاصله ۱ سال ۲ بار موهام ریزش سکه ای ایجاد شده توش رفتم دکتر بهم داروی دست ساز و سوزن تزریق کردن خسته شدم دیگه میشه پی ار پی انجام بدم؟ امکان داره خوب بشه؟

    1. سلام و عرض ادب. چون عامل اصلی ریزش سکه ای بیشتر استرس هست پی ار پی جواب نمیده. بهتره که طب سوزنی درمانی انجام بدید که استرستون کنترل بشه و برای اون نواحی که ریزش سکه ای داشتید هم قابل انجام هست و جواب دهیش هم خیلی بهتر از prp میتونه باشه برای شما.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا