درمان سلولیت با طب سوزنی | درمان سلولیت با کاشت نخ

4.8/5 - (16 امتیاز)

امروزه همه افراد به دنبال زیباتر شدن هستند و این موضوع نشان‌دهنده امید به زندگی و توجه به خویشتن در جامعه است. سلولیت یکی از عارضه‌هایی است که در آن پوست در نواحی مانند ران، باسن، لگن و… اصطلاحا پرتقالی می‌شود. خوشبختانه به واسطه پیشرفت علم پزشکی روش درمانی طب سوزنی و کاشت نخ برای از بین بردن سلولیت در حال انجام است و در  بسیاری از افراد نتایج رضایت بخشی حاصل شده است. در این مقاله قصد داریم نکاتی را در رابطه با اینکه سلولیت چیست؟ روش درمان سلولیت با طب سوزنی و کاشت نخ و… ارائه دهیم.

سلولیت چیست؟

پوست انسان توسط فیبرهای موجود در بدن به عضلات متصل می‌شود. زمانی که بین فیبر و عضلات چربی انباشته شود، پوست به مانند پوست پرتقال دارای توده‌های ریز چربی می‌شود. گاهی توده‌های چربی به اندازه یک سکه بزرگ می‌شوند. اگر میزان سلولیت کم باشد با فشار دادن پوست، سلولیت‌ها به صورت ناهمواری در سطح پوست قابل مشاهده هستند اما در حالت حاد به طور وضوح گودی‌ها و ناهمواری‌ها در پوست دیده می‌شوند. سلولیت بیشتر در خانم‌ها دیده می‌شود اما برخی آقایان نیز دارای سلولیت هستند. خانم‌ها از سن بلوغ مستعد سلولیت هستند، اما با افزایش سن به دلیل نازک شدن پوست، افزایش چربی و تحلیل عضلات امکان بروز سلولیت بیشتر است. تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد که حدود 80 درصد خانم‌های بالای 30 سال دارای سلولیت هستند.

نواحی تشکیل سلولیت

خانم‌ها به طور معمول در نواحی مانند ران، باسن، لگن، قسمت پایین کمر، قسمت های پشت و داخل بازوها، قسمت‌های داخلی زانو، بالای کمر، زیر شانه‌ها و مچ پا دارای سلولیت هستند. آقایان به دلیل نوع هورمون‌ و داشتن پوستی محکم‌تر کمتر دارای سلولیت هستند ولی در آقایان نیز سلولیت‌ در نواحی شکم و پشت گردن دیده می‌شود.

درمان سلولیت با طب سوزنی و کاشت نخ

از بین بردن سلولیت با طب سوزنی و کاشت نخ یک روش درمانی کاملا بدون خطر است. از این روش درمانی به دلیل سادگی، نتایج خوب، غیرتهاجمی بودن و… استقبال زیادی می‌شود. سوزن‌های طب سوزنی در نقاط دارای سلولیت وارد می‌شوند. شناسایی نقاط طب سوزنی و انتخاب محل ورود سوزن‌ها جهت بالا بردن میزان چربی سوزی، بر عهده پزشک است. پزشک با بررسی وضعیت سلولیت‌ها ممکن است کاشت نخ را برای درمان سلولیت را پیشنهاد دهد. کاشت نخ نیز بر اساس همان طب سوزنی انجام می‌شود، که بسیار ساده و بدون درد است. بعد از کاشت نخ چربی سوزی در نقاطی که نخ کاشته می‌شود چند برابر شده و همین امر سبب از بین رفتن سلولیت می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص لاغری با نخ، میتوانید مقاله لینک شده را مطالعه کنید.

درمان سلولیت با طب سوزنی و کاشت نخ
از بین بردن سلولیت با طب سوزنی و امبدینگ طی 2 هفته

دیگر روش های درمان سلولیت

در ادامه به بررسی روش های شناخته شده برای درمان سلولیت میپردازیم.

رعایت رژیم غذایی

اصلاح سبک زندگی و رعایت یک رژیم غذایی مناسب علاوه بر اینکه صحت و سلامتی شما را تنطیم می‌کند از افزایش سلولیت‌ها نیز جلوگیری می‌کند.

دفع مواد زائد و سمی از بدن

برای اینکه بدن شما محل تجمع مواد سمی نباشد، باید عملکرد چهار بخش بدن به نام‌های کلیه، روده، پوست و دستگاه تنفسی را بهبود دهید. برای کمک به بهبود عملکرد آنها موارد زیر را رعایت کنید:

  • روزانه 6 تا 8 لیوان آب بنوشید.
  • اگر مبتلا به یبوست هستید حتما آن را درمان کنید.
  • هفته‌ای یک بار سونا بروید و پس از آن دوش آب سرد بگیرید.
  • از مصرف دخانیات پرهیز کنید.

ورزش

یکی از راه‌های دیگر برای بهبود سلولیت ورزش کردن است. با ورزش و تمرینات خاص مربوط به ناحیه‌ای از بدن که دارای سلولیت است به چربی سوزی در آن ناحیه کمک می‌کنید. با از بین رفتن چربی‌ها به میزان زیادی، وضعیت سلولیت‌ بهتر خواهد شد.

کرم‌ ها، ژل‌ ها

کرم‌ها و ژل‌ها که به صورت موضعی استفاده می‌شوند تاثیر ناچیزی دارند، ضمن اینکه انواع تقلبی چنین محصولاتی در بازار زیاد است.

کویتیشن

یکی از روش‌های درمانی جدید است که در آن با استفاده از امواج اولتراسوند در سطح خارجی بدن، چربی‌ها شکسته می‌شوند و از طریق ادرار دفع می‌شوند.

RF (آر اف)

در این روش با ماساژ و ساکشن پوست برای کلاژن سازی تحریک می‌شود. از گرما برای نابودی چربی‌ها استفاده می‌شود. این روش درمانی غیرتهاجمی است و علاوه بر درمان سلولیت، جهت جوانسازی پوست نیز از آن استفاده میشود. در مقاله جوانسازی پوست با آر اف فرکشنال بیشتر در خصوص این روش درمانی صحبت کرده ایم که پیشنهاد میکنم مقاله مربوط به آن را حتما مطالعه کنید.

علت به وجود آمدن سلولیت

عوامل مختلفی در تشکیل سلولیت نقش دارند برخی از آن‌ها به شرح زیر است:

عوامل ژنتیک و جنسیت

همانطور که خواندید خانم‌ها به دلیل هورمون‌ها بیشتر از آقایان دارای سلولیت هستند. ژنتیک نیز در تشکیل سلولیت بسیار نقش دارد. اگر اعضای خانواده دارای سلولیت هستند، با افزایش سن سلولیت‌ها در بدن شما نیز تشکیل خواهد شد، البته با تغذیه مناسب و جلوگیری از اضافه وزن و انباشتگی چربی می‌توانید تا حدودی میزان تشکیل سلولیت را کاهش دهید.

تغذیه نامناسب

رژیم غذایی نامناسب و مصرف بیش از اندازه سس، نوشابه، نوشیدنی‌های الکلی، نان سفید، غذاهای سرخ کردنی، نمک و… سبب افزایش وزن و در نتیجه تشکیل سلولیت می‌شود.

افزایش سن

با افزایش سن پوست نازک و کلاژن سازی کم می‌شود و عضلات بدن تحلیل می‌روند که همه این موارد به تشکیل سلولیت منجر می‌شوند.

عدم تحرک

نداشتن تحرک کافی و ورزش نکردن از جمله مواردی است که سبب تجمع چربی در بافت زیر پوست و تشکیل سلولیت می‌شود.

سخن پایانی

همانطور که خواندید با استفاده از روش‌های گوناگون می‌توان تشکیل سلولیت‌ها را کنترل کرد. استفاده از طب سوزنی و امبدینگ (کاشت نخ) برای از بین بردن سلولیت‌ها شما را زودتر به نتیجه می‌رساند و باعث می‌شود شما در راه درمان سلولیت‌ها چند پله را به یک باره قدم بردارید. کت گوت (امبدینگ) یک روش کاملا غیرتهاجمی است و نیاز به استراحت و مرخصی ندارد.

تنها نکته‌ای که در درمان سلولیت با طب سوزنی و کاشت نخ باید رعایت کنید مراجعه به یک پزشک متخصص و حاذق است. کلینیک تخصصی طب سوزنی سوزنیران یک مرکز معتبر با سابقه در زمینه درمان با طب سوزنی است. برای اخذ نوبت جهت مشاوره و درمان سلولیت با طب سوزنی و کاشت نخ با شماره تلفن‌های مطب تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا