درمان آلرژی و حساسیت به بوتاکس

5/5 - (1 امتیاز)

یکی از بهترین و رایج‌ترین روش‌های جوانسازی پوست صورت در جهان، بوتاکس است. با استفاده از این روش می‌توان تمام چین و چروک صورت، علائم و نشانه‌های پیری، لکه‌های پوستی، افتادگی پوست صورت و… را درمان کرد. در حال حاضر روش‌های درمانی بسیاری برای از بین بردن علائم و نشانه‌های پیری روی پوست صورت وجود دارد که بوتاکس یکی از بهترین و مناسب‌ترین انتخاب‌ها برای هر فردی است.

بوتاکس سمی به نام بوتولینوم است که با تزریق به نقاط مختلف صورت و بدن می‌تواند موجب واکنش‌های آلرژیک شود. سم موجود در بوتاکس می‌تواند با فلج کردن اعصاب و ماهیچه‌های صورت در آن ناحیه موجب از بین رفتن انبساط و انقباض در ناحیه مورد نظر شود. امروزه از بوتاکس تنها برای از بین بردن چین چروک صورت و از بین بردن علائم و نشانه‌های پیری استفاده نمی‌کنند، بلکه از بوتاکس می‌توان برای کنترل تعریق زیر بغل هم استفاده کرد.
این روش درمانی غیر تهاجمی بوده و به عنوان یک روش اثربخش و سریع شناخته می‌شود. با توجه به مطالب منتشر شده در وب‌سایت کلینیک صدف در رابطه با تزریق بوتاکس پیشانی : بعد از ۱۸ سالگی می‌توان از بوتاکس استفاده کرد. بهتر است از سنین جوانی از بوتاکس به منظور پیشگیری و ایجاد چروک‌های عمیق تزریق شود. با این حال در هر سنی می‌توان تزریق را انجام داد ولی بوتاکس برای چروک‌های عمیق تاثیر زیادی ندارند و باید با تزریق ژل همراه باشد. پس بوتاکس برای چروک‌های ریز یا به منظور پیشگیری از ایجاد چروک در سنین جوانی تاثیر بهتری دارد.

دلایل آلرژی و حساسیت به بوتاکس چیست؟

آلرژی و حساسیت به بوتاکس در همه افراد به یک اندازه نخواهد بود. با توجه به نوع پوست، شرایط جسمی، مواد استفاده شده در تزریق بوتاکس شدت آلرژی و حساسیت در افراد متفاوت است. آلرژی و حساسیت ایجاد شده معمولا نسبت به مواد تزریق شده در بوتاکس است.
در واقع مواد استفاده شده در بوتاکس نوعی پروتئین تصفیه شده از سم کلستریدیوم بوتولینوم نوع A است. اگر فردی به بوتاکس آلرژی داشته باشد در واقع به این مواد تزریق شده آلرژی و حساسیت دارد.

انواع آلرژی به بوتاکس

انواع آلرژی به بوتاکس

مواد تزریق شده در بوتاکس به دلیل شیمیایی بودنش، ممکن است برای برخی افراد موجب آلرژی و حساسیت شود. آلرژی و حساسیت به مواد تزریق شده بعد از بوتاکس یک امر طبیعی بوده و جای هیچگونه نگرانی نیست. بیشتر کسانی دچار آلرژی شدید نسبت به مواد تزریق شده می‌شوند که بیماری زمینه‌ای دارند. معمولا در این دسته از افراد زمینه برای بروز علائم شدید آلرژی به بوتاکس و مواد تزریق شده مهیا می‌شود. در ادامه با انواع آلرژی و حساسیت به مواد تزریق شده در بوتاکس آشنا خواهید شد:

درد و کبودی

بیشتر افراد بعد از تزریق بوتاکس درد و کبودی در ناحیه تزریق را احساس می‌کنند. کبودی در ناحیه تزریق معمولا به دلیل آسیب دیدن رگ‌های خونی در اطراف ناحیه مورد نظر است. کبودی خفیف هیچ مشکلی برای فرد به وجود نمی‌آورد. برای کاهش درد و کبودی ناشی از تزریق بهتر است به نکات زیر توجه کنید:

  • از نوشیدن مشروبات الکلی و داروهای رقیق کننده خود جلوگیری کنید.
  • سر خود را در زمان خوابیدن بالاتر نگه دارید.
  • تا سه روز بعد از بوتاکس صورت از کمپرس سرد استفاده کنید.
  • از انجام فعالیت‌های سنگین تا چند روز بعد از بوتاکس جدا خودداری کنید.

علائم مشابه آنفولانزا

حدود 3 درصد کسانی که بوتاکس صورت را انجام می‌دهند، بعد از بوتاکس عوارضی مشابه با آنفولانزا دارند. علائم مشابه آنفولانزا معمولا تا یک ماه پس از تزریق بوتاکس رخ می‌دهد که تب، خستگی، عفونت تنفسی و… از علائم آن هستند.
برای بهبود این علائم استراحت، حمام بخار، مرطوب کردن هوا، مصرف استامینوفن، نوشیدن مایعات زیاد و مصرف شربت‌های خلط آور گزینه‌های بسیار مناسبی هستند.

متورم شدن مویرگ های چشم

متورم شدن مویرگ‌های چشم کمی نگران کننده و خطرناک است، به همین دلیل در صورت مواجه شدن با این عارضه بهتر است به پزشک مراجعه کنید. در صورت بروز چنین مشکلی معمولا پزشک استفاده از قطره اشک مصنوعی، استراحت کردن، عدم تماس دست آلوده با چشم و استفاده از قطره استریل چشمی را توصیه می‌کند.

خشک شدن دهان

یکی از رایج‌ترین عوارض بوتاکس صورت در زنان، خشکی دهان است. بعد از گذشت چند روز از بوتاکس این عارضه بهبود پیدا می‌کند. برای مقابله با خشکی دهان به نکات زیر توجه فرمایید:

  • آب نبات و آدامس بدون قند بخورید.
  • آب بنوشید.
  • از تنفس دهانی خودداری کنید.
  • از دهانشویه بدون الکل استفاده کنید.

چطور میتوان حساسیت به بوتاکس را درمان کرد؟

چطور میتوان حساسیت به بوتاکس را درمان کرد؟

افراد بسیاری به دنبال بوتاکس صورت هستند، اما ترس از عوارض بعد از بوتاکس و آلرژی آن‌ها به مواد تزریق شده مانع این انتخاب می‌شود. البته همه افراد به مواد تزریق شده آلرژی ندارند، این موضوع به شرایط جسمی و مواد تزریق شده هم بستگی دارد. درمان این عوارض و آلرژی به بوتاکس تنها در صورتی قابل درمان است که به موقع برای درمان اقدام کنید. در صورت مشاهده علائم خفیف آلرژی و حساسیت بهتر است به پزشک مراجعه کنید.

در حال حاضر بیشتر افراد به مواد تزریق شده در بوتاکس حساسیت دارند و با علائمی چون خارش، التهاب، عفونت، سرگیجه و…. این حساسیت را نشان می‌دهند. برخی عوارض خفیف هستند و بعد از گذشت چند روز بهبود پیدا می‌کنند، اما برای درمان عوارض شدید‌تر باید به پزشک مراجعه کنید تا از طریق مصرف دارو آن را درمان کند.

جمع بندی

امروزه علم پزشکی به قدری پیشرفت کرده است که هیچ عارضه‌ای بی درمان نخواهد بود. استفاده از دستگاه‌ها و تجهیزات به روز و جدید در بخش زیبایی و سلامت پوست صورت باعث شده تا بتوان شدیدترین عارضه‌های پوستی را هم درمان کرد. البته درصد موفقیت در عمل‌های زیبایی به سن فرد، شرایط جسمی، روش درمان، تخصص پزشک، کلینیک مورد نظر، تجهیزات و دستگاه‌های استفاده شده و… بستگی دارد.
کلینیک صدف یکی از بهترین کلینیک‌های درمانی در زمینه سلامت پوست و مو و زیبایی در شهر تهران است. در این کلینیک بهترین پزشکان و حرفه‌ای‌ترین کادر درمان در حال خدمت رسانی به مراجعین عزیز هستند. تمام پزشکان و متخصصان فعال در این مرکز، فارغ‌التحصیل دانشگاه‌های خارج از کشور هستند. از این رو می‌توان با اطمینان خاطر و خیال راحت به این کلینیک مراجعه کنید. برای آشنایی بیشتر و کسب اطلاعات در رابطه با خدمات زیبایی، به وب‌سایت کلینیک صدف مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا