مراقبتهای بعد از امبدینگ و قبل از امبدینگ + رژیم

4.4/5 - (14 امتیاز)

این روزها امبدینگ یکی از روش‌های پرطرفدار برای کاهش چربی در نقاط به خصوصی از بدن است. امبدینگ در نقاطی مانند سینه، شکم، ران پا و…  به منظور کاهش سایز قابل انجام است. شاید فکر کنید این روش فقط به منظور زیبایی انجام می‌شود اما درست نیست امبدینگ یک روش درمانی است. دراین روش درمانی به وسیله کاشت نخ در نقاطی از بدن که با صلاح دید پزشک متخصص طب سوزنی انتخاب می‌شود، چربی سوزی اتفاق افتاده و کاهش سایز رخ می‌‌دهد. برای مطالعه مطالب بیشتر در رابطه با امبدینگ میتوانید مقاله امبدینگ چیست را مطالعه کنید. در ادامه‌ی این مقاله قصد داریم مراقبت‌های بعد از امبدینگ را برایتان شرح دهیم.

مراقبتهای بعد از امبدینگ

قطعا در پی انجام امبدینگ درد زیادی نخواهید داشت و بسیار راحت‌تر از آنچه که تصور می‌کردید انجام شده است. اما برای جوابگیری بیشتر، توصیه می‌شود موارد زیر را بعد از انجام امبدینگ رعایت فرمایید.

  • بعد از انجام امبدینگ همان روز را استراحت کنید.
  • از فردای امبدینگ فعالیت‌های خود را به طور آهسته شروع کنید.
  • به مدت یک هفته ورزش نکنید و بعد از یک هفته با ورزش سبک شروع کنید.
  • به مدت یک هفته استخر، سونا و جکوزی نروید.
  • تا دو الی سه روز بعد از امبدینگ سینه از لباس زیر استفاده نکنید یا از لباس‌ زیر طبی استفاده کنید.
  • از ماساژ دادن ناحیه کاشت نخ خودداری کنید.

توصیه‌های قبل از انجام امبدینگ

انجام امبدینگ یک کار بسیار ساده است و درد بسیار کمی دارد ولی با این حال توصیه می‌شود امبدینگ را نیز مانند یک عمل درنظر گرفته و مراقبت‌های قبل امبدینگ را انجام دهید.

  • قبل از انجام امبدینگ یک جلسه مشاوره بین شما و پزشک برگزار ‌شود.
  • درجلسه مشاوره و هماهنگی تمام سوالات خود را بپرسید تا با دید کامل و بدون نگرانی در روز انجام امبدینگ حاضر شوید.
  • درصورتی که قبلا امبدینگ یا کاشت نخ داشته‌اید پزشک را مطلع کنید.
  • عمل‌های جراحی را که تاکنون داشته‌اید در فرم مشخصات خود یادداشت کنید.
  • در صورتی که به داروی خاصی حساسیت دارید یا درحال مصرف دارویی هستید نام آنها را در فرم مشخصات بنویسید و پزشک را درجریان بگذارید.
  • قبل از انجام امبدینگ سینه مواردی مانند سونوگرافی، ماموگرافی و… برای شما تجویز می‌شود که در روز عمل همه مدارک را به همراه خود ببرید.
  • شب قبل از انجام امبدینگ غذای سبک بخورید و خواب کافی داشته باشید.
  • حداقل تا 3 روز قبل از انجام امبدینگ سعی کنید داروهایی که خون را رقیق میکند مانند آسپرین، مصرف نکنید.

رژیم غذایی بعد از امبدینگ

امبدینگ نیاز به رژیم غذایی خاصی ندارد. اما گاهی بعلت بیماریهای مختلفی که مراجعان دارند، طبق صلاح دید پزشک بهتر است برخی از خوراکی ها قبل یا بعد از انجام امبدینگ خورده نشوند. برای اطمینان بیشتر میتوانید قبل از انجام کاشت نخ، از مشاوره رایگان با متخصصین خبره ما در مرکز طب سوزنی و امبدینگ سوزنیران استفاده کرده و درخصوص رژیم غذایی بعد از امبدینگ نسبت به نوع بیماری خود مطلع شوید.

 

سخن آخر

همانطور که گفته شد امبدینگ یک روش کاملا بدون ‌عارضه و بدون درد است. تاکنون عوارض خاصی از امبدینگ دیده نشده است اما وجود گرگرفتگی، کبودی و قرمزی در چند نقطه و مواردی که توسط پزشک برایتان شرح داده می‌شود طبیعی است. مهم‌ترین نکته در انجام امبدینگ این است که این کار توسط متخصصین و پزشکان حاذق طب سوزنی انجام شود. برای مشاوره با بهترین متخصص طب سوزنی، می‌توانید با مرکز طب سوزنی سوزنیران تماس حاص فرمایید یا مراجعه حضوری داشته باشید.

6 دیدگاه

        1. سلام و عرض ادب. درصورتی که بعد از 5 روز هنوز عوارض از بین نرفته اند حتما با پزشک خود مشورت کنید.

          1. سلام و عرض ادب. بله طب سوزنی و امبدینگ هردو برای کاهش وزن و چربی سوزی و همچنین کاهش سایز موثر هستند. در یک دوره تقریبا 1 ماهه درمان شما 2 تا 5 کیلو کاهش وزن و 4 تا 8 سانت تغییر سایز را تجربه خواهید کرد. همچنین این درمان ها بصورت تخصصی در نواحی ران، شکم و پهلو، بازو و پشت جهت تغییر سایز و چربی سوزی مورد استفاده قرار میگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا