درمان بیماری های پوستی با طب سوزنی

4.3/5 - (3 امتیاز)

بیماری پوستی انواع محتلفی دارد. از جمله این بیماری‌ها می‌توان به جوش، کک و مک، آکنه، جای جوش، اگزما، آلوپِسی آره آتا، ریزش مو، لیکن پلان، آنژیواِدِم، آلرژی، پسوریازیس، عرق کردن زیاد کف دست و پا، کهیر و حساسیت پوستی و… اشاره کرد. طب سوزنی به روش‌های مختلفی به درمان این بیماری‌ها کمک می‌کند .در ادامه این مقاله، به بررسی انواع بیماری‌های پوستی و تاثیر طب سوزنی در درمان و یا کاهش درد ناشی بیماری‌های پوستی می‌پردازیم، با ما همراه باشید.

تاثیر طب سوزنی بر اگزما و هیپرهیدروز

در مورد بیماری اگزما، بنا به نوع و شدت بیماری، طب سوزنی در بعضی بیماران به خوبی پاسخگو بوده و در بعضی دیگر اثری نخواهد داشت. همچنین در بیماری پوستی هیپرهیدروز (عرق کردن زیاد کف دست و پا) طب سوزنی، به صورت موقت یا طولانی مدت جواب‌دهی داشته اما درمان به صورت کامل انجام نمی‌شود .

درمان کهیر و حساسیت‌های پوستی

طب سوزنی تاثیر بسیار خوبی در درمان بیماری پوستی کهیر و حساسیت‌ها دارد .بیماری پوستی آنژیواِدِم که بسیار شبیه به بیماری کهیر است در اثر حساسیت و آلرژی نسبت به برخی خوراکی‌ها و یا داروها به وجود می‌آید. علاوه بر این ممکن است دلایل ارثی و ژنتیکی نیز داشته باشد. میزان اثرگذاری درمانی طب سوزنی در بعضی از بیماران این نوع بیماری پوستی خوب و در بعضی بی تاثیر است.

تاثیر طب سنتی بر بیماری پسوریازیس

بیماری پوستی بعدی پسوریازیس است. این بیماری ارتباط مستقیم با سیستم ایمنی بدن دارد. پوست فرد مبتلا به این بیماری، دچار لکه‌های قرمز و یا بنفش و به صورت پوسته پوسته خواهد شد که معمولا با خارش و خونریزی همراه است. در انواع مختلف این بیماری، طب سوزنی تاثیرات متفاوتی خواهد داشت. برای مثال طبق تحقیقات صورت گرفته، در پسوریازیس قطره‌ای، طب سوزنی تاثیر کمتری در بهبود و درمان بیماری دارد.

بیماری پوستی لیکن پلان

بیماری پوستی لیکن پلان یا خزه پوستی نوعی از بیماری التهابی پوست بوده و مانند بیماری پسوریازیس یک بیماری خود ایمنی به شمار می‌رود. این بیماری با ضایعات برجسته بنفش رنگ بر روی پوست ظاهر شده و ایجاد خارش در محل وجود دارد. طب سوزنی برای درمان این نوع بیماری پوستی بسیار خوب عمل می‌کند .آثار ضد التهاب طب سوزنی، درمان این بیماری را بسیار آسان می‌کند. اگر به این بیماری مبتلا هستید، می‌توانید با مراجعه به مطب دکتر محقق (بنیان‌گذار سوزنیران) اقدامات لازم برای درمان بیماری را انجام دهید.

تاثیر طب سوزنی بر ریزش مو

بیماری آلوپِسی آره آتا نوعی بیماری پوستی محسوب می‌شود. در این بیماری ریزش مو در سر و قسمت‌های دیگری از بدن برای فرد مبتلا اتفاق می‌افتد. با پیشرفته‌تر شدن این بیماری حتی ممکن است کل موی سر و یا قسمت درگیر شده در بدن بریزد. درمان بیماری آلوپِسی آره آتا به کمک طب سوزنی می‌تواند 50 درصد انجام شود .الگوی استفاده از طب سوزنی برای ریزش مو در زنان و مردان متفاوت است. با انجام طب سوزنی و بهبود گردش خون، فولیکول‌های مو با تحریک اعصاب و رگ‌ها در کاهش ریزش مو تاثیر خواهد داشت. علاوه بر این با تحریک پوست سر به رشد مجدد موها نیز کمک خواهد کرد.

نوع دیگری از بیماری ریزش مو مرتبط با از بین رفتن فولیکول‌ها است که طب سوزنی نمی‌تواند به بهبود و درمان آن کمکی کند اما در صورتی که فولیکول‌ها غیر فعال شده باشند می‌توان با کمک طب سوزنی فولیکول‌ها را تقویت کرده و به رشد مجدد موها کمک کرد .

درمان جوش و آکنه به وسیله طب سوزنی

طب سوزنی در درمان بیماری پوستی نظیر جوش ، آکنه و جای آن‌ها بسیار موثر عمل می‌کند. اما برای درمان آنژیوم‌ها یا خال عروق نمی‌تواند درمان کننده باشد .همچنین طب سوزنی می‌تواند کک و مک‌هایی که تازه بر روی پوست ایجاد شده‌اند را به طور کامل از بین برده و درمان کند. اما در کک و مک‌هایی که برای مدت طولانی وجود داشته، مخصوصا در افرادی که دارای پوست سفید هستند، به کمک طب سوزنی فقط می‌توان کک و مک‌ها را کم رنگ نمود .به بیان دیگر طب سوزنی باعث از بین رفتن کک و مک‌ها نخواهد شد.

در آخر می‌توان گفت تاثیرات مثبتی که طب سوزنی در بهبود وضعیت خواب، کاهش استرس و اضطراب و تنظیم هورمون‌ها دارد، خودبه‌خود در بهبود وضعیت پوستی کمک‌کننده خواهد بود. نقاط طب سوزنی برای زیبایی صورت بسیار زیاد هستند و در صورتی که با هر یک از این بیماری‌های پوستی مطرح‎ شده درگیر هستید، می‌توانید با مراجعه به مرکز طب سوزنی دکتر جعفر محقق با بیش از 9 سال سابقه درمان بیماران با طب سوزنی، گامی برای درمان بیماری خود بردارید.

در این مقاله سعی کردیم تاثیر طب سوزنی در درمان بیماری‌های پوستی را شرح دهیم. در صورت نیاز می‌توانید با مراجعه به بخش تماس در سایت سوزنیران با دکتر محقق تماس بگیرید و مشاوره‌های لازم را دریافت کنید. علاوه بر این می‌توانید سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید و پاسخ آن‌ها را دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا