عوارض جانبی لاغری با عمل معده: عوارض جراحی اسلیو معده

5/5 - (2 امتیاز)

“آب میخورم چاق میشم!” این جمله را همه ما شنیده‌ایم. شاید حتی از آن استفاده هم کرده باشیم. یا دنبال راه حلی برای رفع آن باشیم. امروزه یکی از بزرگترین معضلات مردم چاقی است. به همین دلیل روز به روز روش‌های جدیدی برای درمان چاقی ابداع شده و مردم بسته به شرایطشان از آن‌ها استفاده می‌کنند. روش‌های زیادی برای لاغری وجود دارد که انجام عمل جراحی یکی از آن‌هاست.

اما سوال اصلی این است که: درمان چاقی به چه قیمت؟ آیا حاضرید با هر روشی لاغر شوید؟ اگر سلامتیتان برایتان اهمیت دارد و حاضر نیستید آن را به خطر بیاندازید با ما همراه باشید. ما در این مقاله سعی بر آشنا کردن شما با عوارض لاغری با عمل جراحی داریم. سپس دو روش طبیعی لاغری با امبدینگ و درمان چاقی با طب سوزنی را به شما معرفی می‌کنیم.

آیا لاغری با عمل جراحی عوارض دارد؟

با پیشرفت علم پزشکی و تکنولوژی، روز به روز روش‌های جدیدی برای لاغری مورد استفاده قرار می‌گیرد. روش‌هایی که هرکدام مزیت‌ها و عوارض جانبی به خصوصی را با خود به همراه دارند. عمل جراحی یکی از روش‌های تهاجمی جهت درمان چاقی است. عوارض روش‌های تهاجمی در مقابل روش‌های سنتی و طبیعی بسیار بیشتر است. از جمله عوارض کوتاه مدت لاغری با عمل جراحی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عفونت
  • خون‌ریزی زیاد
  • واکنش‌های شدید نسبت به داروی بیهوشی
  • لخته شدن خون
  • مشکلات ریوی و تنفسی

علاوه بر عوارض بالا، در طولانی مدت نیز بسته به نوع عمل جراحی لاغری عوارض زیر ممکن است بوجود آید:

  • سندروم دامپینگ
  • قند خون پایین
  • سنگ صفرا
  • انسداد روده
  • زخم معده
  • افتادگی پوست
  • فوت بیمار در برخی موارد

در ادامه چند مورد از خطرناک‌ترین موارد بالا را با هم بررسی می‌کنیم:

سندروم دامپینگ

از متداول‌ترین عوارض لاغری با عمل جراحی می‌توان به این سندروم اشاره کرد. در حالت عادی غذا پس از گوارش کامل، وارد روده کوچک می‌شود. اما با کوچک شدن معده، عمل گوارش به طور کامل انجام نمی‌گیرد. درنتیجه غذا سریعا وارد روده کوچک شده و سندروم دامپینگ اتفاق می‌افتد. از علائم این سندروم می‌توان به سرگیجه، حالت تهوع و ضعف اشاره کرد. دردهای شکمی و کاهش حجم خون نیز بدلیل تورم روده‌ی کوچک و بزرگ رخ میدهد. همچنین ممکن است دچار نوعی اسهال شدید (اسهال اسموتیک) شوید.

قند خون پایین

هایپو گلیسمی تغذیه‌ای یا قند خون پایین از عوارض جانبی سندرم دامپینگ است. با تخلیه فوری غذا از معده، لوزالمعده خیلی بیشتر از مقدار لازم انسولین در خون ترشح می‌کند. هایپوگلیسمی یکی از عوارض جدی عمل جراحی لاغری است که برطرف کردن آن بسیار سخت است. از جمله علائم این بیماری می‌توان به اختلال در تفکر، تعریق، سرگیجه و احساس آشفتگی اشاره کرد.

تشکیل سنگ کیسه صفرا

از دردناک‌تری عوارض این جراحی، تشکیل سنگ کیسه صفرا می‌باشد. تشکیل این سنگ‌ها یا توده‌ها در مجاری صفراوی یا کیسه صفرا در افراد چاق بسیار رخ می‌دهد. این عارضه گاها بطور خود به خودی و به مرور زمان از بین می‌رود. اما در برخی موارد نیاز به برداشتن سنگ کیسه صفرا توسط کولستکتومی می‌باشد.

افتادگی پوست

عمل جراحی وزن شما را به سرعت کاهش می‌دهد. اما کاهش وزن سریع ممکن است به پوست شما آسیب برساند. بسته به سن، کشش پوست و سرعت کاهش وزن، افتادگی پوست برای اشخاص بوجود می‌آید. هنگامی که کم کردن وزن بصورت تدریجی (لاغری با امبدینگ، ورزش، رژیم غذایی و…) اتفاق بیوفتد، بدن شما فرصت تطبیق را دارد. درنتیجه این تطبیق، پوست به تدریج جمع شده و افتادگی پوست بوجود نمی‌آید. هرچند لاغری با عمل جراحی با سرعت بیشتری اتفاق می‌افتد اما ممکن است پس از آن مجبور به انجام بیش از پنج عمل جراحی زیبایی شوید!

فوت بیمار

میزان مرگ و میر در عمل جراحی لاغری یک تا شش درصد در هر پنج سال است. اما همانطور که قبلا گفتیم، عمل‌های جراحی تهاجمی دارای عوارض جانبی و ریسک هستند.

خب، حال با توجه به موارد گفته شده نظرتان راجع به انجام عمل جراحی لاغری چیست؟ قطعا با وجود عوارض خطرناک این عمل، به دنبال راه دیگری خواهید رفت. اما چه راهی؟ پیشنهاد ما برای شما کاهش وزن با امبدینگ و لاغری با طب سوزنی است. این دو روش به صورت طبیعی عمل می‌کنند و تقریبا بدون عوارض هستند.

لاغری با طب سوزنی

یکی از بهترین روش‌های لاغری که امروزه در کشورمان نیز استفاده می‌شود، لاغری با طب سوزنی است. در این روش با استفاده از سوزن‌های بسیار نازک و مخصوص به نقاط خاصی از بدن فشار وارد می‌شود. طب سوزنی باعث افزایش سوخت و ساز بدن و همچنین افزایش گردش خون در بدن می‌شود. در نتیجه این اتفاق لاغری و کاهش وزن صورت می‌گیرد. برای کسب اطلاعا بیش‌تر در این باره و آشنایی با نقاط طب سوزنی که برای کاهش وزن استفاده می‌شود؛ مقاله لاغری با طب سوزنی را مطالعه کنید.

لاغری با امبدینگ

امبدینگ یکی از روش‌های درمان به کمک طب سوزنی می‌باشد. در این روش، نخ‌هایی از جنس نخ بخیه قابل جذب در نقاط حساس بدن کاشته می‌شود. اما امبدینگ چگونه به لاغری کمک می‌کند؟ کاشت نخ در نقاط حساس بدن بطور دائم طی 2 الی 3 هفته، باعث تحریک این نقاط و بالا رفتن سوخت و ساز بدن می‌شود. برای کاهش وزن و لاغری نیز دقیقا همین اتفاق باید بیافتد! با بالا رفتن سوخت و ساز بدن، عمل چربی سوزی بهتر و سریع‌تر انجام می‌شود. لاغری با امبدینگ کاملا طبیعی و تقریبا بدون عوارض جانبی است. اگر به دنبال کاهش وزن بصورت طبیعی و بدون نیاز به ورزش یا رژیم غذایی خاصی هستید، لاغری با نخ و انجام امبدینگ بهترین گزینه برای شماست.

سخن آخر

مطمئناً شما نیز دوست ندارید که به خاطر لاغر شدن بدنتان دچار مشکلات و عوارضی مثل شل شدگی و افتادگی پوست شوید. متاسفانه عمل جراحی برای لاغری با وجود اینکه به سرعت وزن شما را کاهش می‌دهد، عوارض زیادی دارد. برای این که دچار عوارض لاغری با عمل جراحی نشوید، باید سعی کنید از روش‌های بهتر و طبیعی‌تر استفاده کنید. دو مورد از این روش‌ها را در این مطلب برای شما توضیح دادیم. لاغری با امبدینگ و کاهش وزن با طب سوزنی علاوه بر تاثیرگذاری خوب، تقریباً هیچ‌گونه عارضه‌ی جانبی ندارند. علاوه بر آن، استفاده از این روش ها باعث جلوگیری از افتادگی پوست و حتی لیفت و فرم دهی باسن و سینه شما نیز خواهد شد!

آیا شما تا به حال اقدام به کاهش وزن کرده‌اید؟ از چه روشی برای لاغری استفاده کردید؟ تجربیات خود را با ما درمیان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا