درمان گودی زیر چشم با طب سوزنی: تاثیر طب سوزنی بر تیرگی دور چشم چیست؟

4.5/5 - (41 امتیاز)

سیاهی دور چشم یکی از مشکلات رایج است که در اکثر افراد ممکن است نمایان شود. آقایان معمولاً سطحی‌تر از این عارضه گذر می‌کنند، اما در خانم‌ها که معمولاً به زیبایی خود اهمیت بیشتری می‌دهند، می‌تواند به‌عنوان یک نقص تلقی شود.

سیاهی دور چشم علت‌های مختلفی می‌تواند داشته باشد و بسته به رنگ پوست شما می‌تواند تیرگی‌هایی از قهوه‌ای تا سیاه‌رنگ را دور چشم شما نمایان کند. درعین‌حال باید اشاره کرد این موضوع بیشتر در افرادی که رنگ پوست آن‌ها تیره است بیشتر به چشم می‌خورد. پس می‌بایست پیش از این‌که به مرحله‌ای برسد که درمان و برطرف‌کردن آن سخت شود به این موضوع رسیدگی کنید. روش‌های مختلفی نیز برای درمان سیاهی دور چشم وجود دارد که می‌توانید برای برطرف‌کردن این عارضه از آن‌ها کمک بگیرید.

ما در سوزنیران در ادامه این مطلب می‌خواهیم در مورد سیاهی دور چشم اطلاعاتی کامل را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. اگر دچار این عارضه شده‌اید و به دنبال یافتن علت به وجود آمدن و همچنین بهترین راه‌های درمان آن هستید، پیشنهاد می‌کنیم حتماً تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

علت سیاهی دور چشم چیست؟

همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد سیاهی دور چشم علل بسیاری می‌تواند داشته باشد. سیاهی دور چشم ممکن است به خاطر عملکرد نادرست بخشی از بدن به‌وجود آمده باشد یا سبک زندگی نادرست شما دلیل به وجود آمدن سیاهی دور چشمتان باشد. در ادامه در دو بخش علت سیاهی دور چشم را بررسی می‌کنیم:

مشکلات جسمی:

  • سیاهی دور چشم می‌تواند دلایل ژنتیکی و یا ارثی داشته باشد.
  • کاهش چربی اطراف چشم دیگر دلیل سیاهی دور چشم است.
  • افرادی که دچار بیماری آنمی در اثر کمبود آهن هستند، ممکن است به سیاهی دور چشم مبتلا شوند.
  • افزایش سن نقشی تأثیرگذار در به وجود آمدن سیاهی دور چشم در بعضی از افراد را دارد.
  • داشتن آلرژی، حساسیت و برخی از درماتیت‌ها زمینه‌ساز سیاهی دور چشم هستند.
  • اگر از آن دسته از افراد هستید که با مشکلات تیروئید دست‌وپنجه نرم می‌کنید، ممکن است سیاهی دور چشم نیز به سراغ شما بیاید.

سبک زندگی نادرست:

  • کمبود خواب شایع‌ترین دلیل سیاهی دور چشم است که می‌توان گفت اکثر افراد آن را تجربه کرده‌اند.
  • استعمال دخانیات همچون سیگار و استفاده بیش از حد از الکل با گذشت زمان باعث می‌شود به سیاهی دور چشم دچار شوید.
  • نازک و حساس شدن پوست زیر چشم یکی از عواملی است که باعث به وجود آمدن سیاهی دور چشم می‌شود.
  • رژیم‌های غذایی نامناسب به‌خصوص برای لاغری، یکی از تأثیرگذارترین مسائلی است که بر ایجاد سیاهی دور چشم مؤثر خواهد بود
  • اگر از قطره‌های چشمی استفاده می‌کنید، ممکن است دچار سیاهی دور چشم شوید.
  • اگر به طور مداوم با نور مستقیم آفتاب مواجهه داشته باشید، بدن شما مقدار زیادی ملانین که در واقع همان رنگ‌دانه است را تولید می‌کند. در نتیجه اگر صورت و چشم شما در معرض نور مستقیم آفتاب قرار گیرد، دچار تیرگی خواهد شد.
  • مالش بیش از حد دور چشم نیز دلیلی برای دچارشدن به سیاهی اطراف چشم است.
علت سیاهی دور چشم
علت سیاهی دور چشم

علت گودی زیر چشم در طب سنتی

طب سنتی علت گودی زیر چشم را غلبه سودا در سر یا بدن می‌داند. این سودا می‌تواند بر اثر عامل‌هایی مثل کم‌خونی، بزرگ و پر شدن طحال از خون کثیف، استرس و کم‌خوابی ایجاد شده باشد یا به‌‌‌صورت طبیعی در بدن فرد وجود داشته باشد. به علاوه طب سنتی تأکید می‌کند که کمبود آب بدن از دلایل اصلی گودی زیر چشم است. هم‌چنین وجود مشکلات کلیوی و کمبود آب‌رسانی در بدن نیز باعث به‌وجود آمدن گودی زیر چشم می‌شود.

علت سیاهی دور چشم از نظر طب سنتی

طب سنتی طبی است که علت مشکل‌های بدن را در طبعیت بدن و نوع رفتار روزانه ما با آن می‌داند. برای مثال یکی از علل سیاهی دور چشم از نظر طب سنتی کمبود آب است و برای درمان آن پزشکان طب سنتی توصیه می‌کنند حتماً در روز ۸ لیوان آب را بنوشید. همچنین از دیدگاه طب سنتی ختلالات قاعدگی بانوان که همراه با خونریزی‌های طولانی‌مدت و شدید همراه است دیگر عامل مؤثر در به وجود آمدن سیاهی دور چشم است.

وقتی‌که با سیاهی دور چشم خود روبه‌رو می‌شوید، به دنبال راه درمانی مطمئن و کارآمد برای آن خواهید بود. ما در ادامه این بخش از مطالب می‌خواهیم برخی از بهترین راه‌های درمان سیاهی دور چشم را به شما معرفی کنیم.

درمان گودی و سیاهی دور چشم در طب سنتی

طب سنتی راهنکار‌های بسیار فراوانی را برای درمان گودی و سیاهی دور چشم ارائه داده است. در ادامه این راهکار‌ها را برای شما توضیح خواهیم داد.

روش های درمان سیاهی دور چشم با طب سنتی

اگر در مراحل اولیه عارضه پوستی سیاهی دور چشم هستید، برخی از درمان‌ها با طب سنتی یا خانگی وجود دارند که می‌توانند به طور قابل‌ملاحظه‌ای از شدید شدن سیاهی دور چشم شما جلوگیری کنند و باعث درمان آن شوند. در ابتدا باید بدانید که نوشیدن آب به میزان موردنیاز بدن در طول روز یکی از بهترین و راحت‌ترین راه‌ها برای درمان سیاهی دور چشم است و بسیاری از افراد که به طب سنتی مشغول هستند به این موضوع اشاره می‌کنند.

هم‌چنین استفاده از کمپرس یا قالب یخ در ناحیه سیاهی دور چشم و حرکت‌دادن آن باعث ایجاد شوک به پوست و مویرگ‌ها و در نتیجه افزایش گردش خون می‌شود. انجام این کار بعد از مدتی به برطرف‌شدن سیاهی دور چشم شما کمک می‌کند.

درصورتی که از لاغری صورت رنج میبرید، مقاله پر شدن صورت با طب سوزنی وبسایت ما را از دست ندهید.

استفاده از ماسک‌های طبیعی

  • قراردادن یک‌لایه نازک از سیب‌زمینی به مدت 10 تا 15 دقیقه زیر چشم یکی از بهترین روش‌ها برای درمان سیاهی دور چشم است.
  • از معجزه ماسک خیار هیچ‌گاه غافل نشوید. چرا که با قراردادن یک‌برش خیار بر روی ناحیه چشم خود باعث رفع خستگی و تورم آن خواهید شد. درعین‌حال آب و ویتامین C موجود در خیار باعث می‌شوند پوست شما مرطوب شود. ازآنجاکه ماده‌ای به نام سیلیکا در خیار وجود دارد، همین موضوع باعث می‌شود بافت پوست شما تغذیه و ترمیم شود.
  • ترکیب زردچوبه و آب آناناس یکی از بهترین موادی است که تأثیر ضدالتهابی دارد و می‌تواند تیرگی دور چشم را درمان کند. ماده خمیر شکل به‌دست‌آمده را به مدت 10 دقیقه بر روی ناحیه دچار تیرگی قرار دهید و بعد از آن با پارچه‌ای مرطوب پوست خود را تمیز کنید.
  • چای کیسه‌ای یک مرهم مطمئن برای پوست و سیاهی دور چشم شما است. یک چای کیسه‌ای را پس از سرد شدن به مدت 10 دقیقه زیر چشمان خود قرار دهید تا معجزه آن را در مدت‌زمان کوتاه مشاهده کنید.
درمان سیاهی دور چشم در طب سنتی
درمان سیاهی دور چشم در طب سنتی

ماساژ پوست دور چشم

  • استفاده از روغن‌هایی همچون کرچک، نارگیل و بادام به‌صورت روزانه در ناحیه دور چشم و ماساژدادن آن، یکی از بهترین راه‌های درمان سیاهی دور چشم است. باید توجه داشته باشید که پس از استفاده از این روغن‌ها باید صورت خود را با مواد شوینده مناسب پوستتان بشویید.
  • شیر، گلاب، موز، آب گوجه و آب‌لیمو ترش دیگر مواد طبیعی هستند که اگر به صورت موضعی و روزانه مورداستفاده قرار گیرند، در درمان سیاهی دور چشم بسیار مؤثر خواهند بود.

حجامت برای سیاهی دور چشم

یکی از روش‌های بسیار کاربردی برای درمان سیاهی دور چشم استفاده از حجامت است. در این روش به کمک کاپ‌های کوچک مخصوص حجامت صورت، جریان خون در ناحیه زیر چشم به گردش در می‌آید و همین گردش خون باعث می‌شود تا سیاهی دور چشم کاهش پیدا کند و سلول‌های جدید در آن ناحیه ساخته شوند.

درمان گودی زیر چشم در طب سنتی

برای درمان گودی زیر چشم در طب سنتی از این روش‌ها استفاده کنید:

  1.  هر سه روز یک‌بار با استفاده از روغن بادام طبیعی پوست زیر چشم خود را ماساژ دهید. سعی کنید فشار زیادی با انگشتان خود به پوست زیر چشم وارد نکنید.
  2. حلقه‌‌هایی از سیب زمینی خام را جدا کنید و روی پوست زیر چشم خود بگذارید. سیب زمینی دارای مقادیر خوبی از ویتامین ث و نشاسته است و پوست این ناحیه را به‌خوبی تغذیه می‌کند.
  3.  از روغن ماهی که سرشار از امگا ۳ است برای ماساژ پوست زیر چشم خود استفاده کنید.
درمان گودی زیر چشم در طب سنتی
درمان گودی زیر چشم در طب سنتی

درمان سیاهی دور چشم با طب سوزنی

متخصص طب سوزنی علت اصلی سیاهی دور چشم را عدم خون‌رسانی مناسب به این ناحیه می‌داند. به این نحو که در این ناحیه از پوست به دلیل رکود جریان خون بعد از گذشت مدت زمانی شاهد به وجود آمدن تیرگی‌هایی خواهیم بود. البته از دیگر عوامل ذکر شده تأثیرگذار در به وجود آمدن چنین عارضه‌ای نیز نباید چشم‌پوشی کرد.

شاید در بسیاری از مواقع تأثیر چشمگیر طب سوزنی بر درمان بیماری‌های مختلف را مشاهده کرده باشید. اما جالب است بدانید که طب سوزنی یکی از بهترین روش‌ها برای درمان سیاهی دور چشم و جوان‌سازی پوست است که در ایران  و مرکز سوزنیران نیز برای مراجعین محترم انجام می‌شود.

نحوه انجام طب سوزنی برای درمان سیاهی دور چشم

در این روش درمانی پزشک متخصص در این زمینه با استفاده از سوزن‌های بسیار ظریف مویرگ‌ها لنفی و عروق دور چشم را تحریک می‌کند. انجام این کار باعث می‌شود که جریان خون به گردش درآید و به‌مرورزمان شاهد درمان و ازبین‌رفتن تیرگی‌های دور چشم باشید. درعین‌حال اگر پوست شما دچار کک‌ومک نیز باشد، با انجام طب سوزنی نیز می‌توانید پوستی بدون لکه داشته باشید. درعین‌حال وقتی سوزن‌ها در پوست صورت شما فرومی‌روند، کلاژن‌سازی نیز تحریک می‌شود و در نتیجه تیرگی و گودی زیر چشم شما ترمیم می‌شود.

جالب است بدانید طب سوزنی علاوه بر درمان گودی و سیاهی زیر چشم می‌تواند در زیبایی شما چندین تاثیر دیگر هم داشته باشد. برای اطلاعات بیشتر این نوشته را بخوانید: کاربرد طب سوزنی در زیبایی

تعداد جلسات طب سوزنی برای درمان سیاهی دور چشم

نکته مهمی که باید به آن توجه کنید، این است که درمان سیاهی دور چشم با طب سوزنی در بسیاری از افراد نیاز به تکرار دارد و می‌بایست تعداد جلسات موردنیاز را طبق نظر پزشک متخصص طی کنید تا به بهترین نتیجه برسید. در طول هفته معمولاً 3 جلسه درمانی با طب سوزنی در نظر گرفته می‌شود و هر جلسه نیز به طور میانگین 20 تا 30 دقیقه طول خواهد کشید.

درمان سیاهی دور چشم با طب سوزنی
درمان سیاهی دور چشم با طب سوزنی

عوارض طب سوزنی

به‌طورکلی طب سوزنی عارضه خاصی ندارد و اگر با تجهیزات استریل و بهداشتی انجام شود، مشکلی برای شما و پوستتان به وجود نخواهد آورد. در عین باید به این موضوع اشاره کرد که سوزن‌های مورداستفاده برای طب سوزنی یک‌بارمصرف هستند و در بعضی از مواقع ممکن است از یک جریان بسیار خفیف یک میلی‌آمپری و جریان الکتریسیته 30 تا 50 هرتز در ثانیه در حین طب سوزنی استفاده شود که این موضوع باعث باز شدن گرفتگی‌ها می‌شود و عارضه‌ای نیز به همراه ندارد.

اگر دوست دارید در این باره بیشتر بدانید، این نوشته را از دست ندهید: عوارض طب سوزنی چیست؟

اگر سیاهی و تیرگی اطراف چشم شما به‌صورت ژنتیکی و ارثی به وجود نیامده باشند، با کمک طب سوزنی و تغییر سبک زندگی خود که شامل دوری از استرس، استراحت مناسب و نوشیدن آب به میزان کافی در طول روز است، می‌توانید مشکل خود را برطرف کنید.

هزینه طب سوزنی برای سیاهی دور چشم

در مورد هزینه انجام طب سوزنی نیز باید بگوییم که انجام این کار هزینه‌ای به‌مراتب بسیار پایین‌تر از روش‌هایی همچون تزریق ژل و چربی خواهد در پی خواهد داشت. به‌طورکلی هر چه پزشک متخصص در این زمینه مهارت و توانمندی بیشتری داشته باشد، تعداد جلسات و هزینه انجام طب سوزنی برای درمان سیاهی دور چشم شما کمتر خواهد شد و همچنین نتیجه نهایی بسیار رضایت‌بخش‌تر خواهد بود.

جالب است بدانید روش امبدینگ یا کاشت از طب سوزنی گرفته شده است و در زیبایی تاثیر به‌سزایی دارد. یکی از کاربردهای امبدینگ لیفت صورت است. اگر دوست دارید پوستی جوان داشته باشید این نوشته را از دست ندهید: لیفت صورت با نخ

استفاده از کرم‌های دور چشم

زمانی که از کرم‌های دور چشم در اطراف چشمتان استفاده می‌کنید به دلیل وجود برخی از مواد شیمیایی موجود در این کرم‌ها، رنگ‌دانه‌های پوست شما تحت‌تأثیر قرار می‌گیرند و کاهش پیدا می‌کنند، در نتیجه سیاهی دور چشم شما برطرف خواهد شد.

استفاده از ماسک لایه‌بردار

یکی دیگر از بهترین روش‌ها برای درمان سیاهی دور چشم استفاده از ماسک‌های لایه‌بردار است. این ماسک‌ها به دلیل وجود مواد شیمیایی که در آن‌ها قرار دارند، می‌توانند رنگ‌دانه‌های اطراف چشم را تحت‌تأثیر قرار دهند و باعث روشن‌شدن پوست این ناحیه شوند.

استفاده از ماسک لایه‌بردار
استفاده از ماسک لایه‌بردار

درمان سیاهی دور چشم با لیزر

یکی از راه‌های درمان سیاهی دور چشم لیزردرمانی است که به‌طورکلی به دو روش لایه‌بردار و غیر لایه‌بردار تقسیم می‌شوند.

  • لیزر لایه‌بردار : با کمک این روش درمانی، یک‌لایه خارجی از پوست که دارای ملانین اضافی است برداشته می‌شود و مویرگ‌های زیرپوست تحریک می‌شوند. در نتیجه خون به جریان می‌افتد و باعث درمان سیاهی دور چشم خواهد شد. لیزر Co2 جزو این دسته قرار می‌گیرد و معمولاً طی 3 تا 4 جلسه انجام می‌شود.
  • لیزر غیر لایه‌بردار : در این روش پوست شما تحریک می‌شود و کلاژن بیشتری تولید می‌کند. به‌این‌ترتیب بافت پوست شما مقاوم‌تر می‌شود و در نتیجه باعث درمان سیاهی دور چشم شما خواهد شد.

کربوکسی‌تراپی برای درمان سیاهی دور چشم

یکی از بهترین روش‌های درمان سیاهی دور چشم برای آن دسته از افرادی که مدت زیادی است که با این عارضه دست‌وپنجه نرم می‌کنند، انجام کربوکسی‌تراپی است. کربوکسی‌تراپی یک درمان غیرجراحی است که بر پایه گاز کربن‌دی‌اکسید انجام و به پوست صورت تزریق می‌شود.

کربوکسی‌تراپی به این نحو انجام می‌شود که پزشک متخصص با واردکردن سر سرنگ حاوی گاز کربن‌دی‌اکسید به ناحیه موردنظر، محتویات آن را به زیرپوست شما منتقل می‌کند. در نتیجه شاهد بهبودی سریع و همچنین نتیجه‌گیری بسیار سریع آن خواهید بود.

همچنین این روش به کلاژن‌سازی بیشتر پوست اطراف چشم نیز کمک شایانی می‌کند و بدون ایجاد هیچ‌گونه عارضه‌ای جدی باعث روشن‌تر شدن این ناحیه از پوست شما خواهد شد.

مزوتراپی پوست صورت

این روش درمانی به‌عنوان یک مکمل درمانی در کنار سایر راه‌ها در نظر گرفته می‌شود و بیشتر برای افرادی مناسب است که در مراحل اولیه دچارشدن به سیاهی دور چشم هستند. در روش مزوتراپی بسیاری از مواد معدنی و مغذی همچون ویتامین‌ها، اسیدآمینه‌ها و … برای تقویت بافت پوست و کلاژن‌سازی بیشتر به آن تزریق می‌شوند.

جالب است بدانید مزوتراپی علاوه بر از بین بردن گودی زیر چشم می‌تواند چروک‌های ریز و پف پلک پایینی را هم از بین ببرد. برای آشنایی کامل با این روش، این صفحه را بخوانید: مزوتراپی چیست؟

این روش عوارض خاصی ندارد و در صورت صلاحدید پزشک معمولاً هفته‌ای یک‌بار و به مدت 1 تا 2 ماه می‌بایست انجام شود تا نتیجه نهایی و اثربخشی آن را به‌وضوح مشاهده کنید.

تزریق ژل در ناحیه زیر چشم

در این روش پزشک با تزریق هیالورونیک اسید به زیرپوست اطراف چشم، به رفع تیرگی این ناحیه کمک می‌کند. معمولاً تزریق ژل به ناحیه زیر چشم در یک جلسه انجام می‌شود و در صورت نیاز به ترمیم می‌بایست یک جلسه دیگر به پزشک مراجعه کنید تا نتیجه نهایی به‌خوبی حاصل شود.

تزریق چربی به ناحیه زیر چشم

در این روش پزشک متخصص در زمینه پوست و مو یا جراح پلاستیک با استفاده از یک بی‌حسی موضعی مقداری از چربی بدن فرد را بر می‌دارد و بعد از این‌که آن را خالص‌سازی کرد به ناحیه زیر چشم جهت درمان سیاهی این قسمت تزریق می‌کند. معمولاً برای به‌دست‌آوردن نتیجه مناسب نیاز به 2 تا 3 جلسه تزریق چربی به ناحیه زیر چشم خواهید داشت.

انجام روش PRP برای ازبین‌بردن سیاهی دور چشم

PRP یکی از بهترین روش‌هایی است که می‌توان برای ازبین‌بردن سیاهی دور چشم خود از آن بهره ببرید. در این روش مقداری از خون شما گرفته می‌شود و پس از خالص‌سازی آن به کمک دستگاه‌های پیشرفته پزشکی، پلاکت‌های (پلاسما) غنی شده خون، جدا خواهند شد و به زیر چشم جهت درمان سیاهی دور آن تزریق می‌شوند.

برای اینکه به صورت دقیق بدانید پی آر پی یا روش پلاسما درمانی چگونه انجام می‌شود و چه کاربردهایی دارد این نوشته را بخوانید: پی آر پی چیست؟

کلام آخر …

سیاهی دور چشم یکی از عارضه‌هایی است که ممکن است در طول زندگی برای افراد مختلف پیش بیاید. این موضوع می‌تواند بر روی ظاهر شما بسیار تأثیرگذار باشد. علت‌های بسیاری زیادی هستند که موجب به وجود آمدن سیاهی دور چشم می‌شوند. درعین‌حال راه‌های درمانی بسیاری نیز برای برطرف‌سازی این عارضه وجود دارند. ما در تیم سوزنیران یکی از بزرگ‌ترین مراکز طب سوزنی در ایران، تلاش بر این داشتیم شما را با علل به وجود آمدن سیاهی دور چشم بیشتر آشنا کنیم و برخی از بهترین روش‌های درمانی برای آن را به شما معرفی کنیم. امیدواریم مطالب ذکر شده برای شما عزیزان مفید واقع شده باشد و اگر دچار این مشکل شده‌اید، بتوانید آن را درمان کنید.

یکی از مشکلات رایج بین مردم، گودی و سیاهی اطراف چشم است. این عارضه در بانوان بیشتر موردتوجه قرار می‌گیرد. زیرا گودی و سیاهی دور چشم یکی از نقص‌های زیبایی قلمداد می‌شود. راه‌های متفاوتی جهت رفع این مشکل وجود دارد که بیشتر آن‌ها در دسته‌ی راهکارهای ناکارآمد قرار دارند. پس بهترین راه برای رفع این عارضه چیست؟ در این مقاله، روش درمان گودی و سیاهی دور چشم با طب سوزنی را به تفصیل توضیح داده و درمورد هزینه آن صحبت کردیم.

اگر دوست دارید برای درمان سیاهی دور چشم خود از طب سوزنی استفاده کنید، با ما در مرکز سوزنیران تماس بگیرید. دکتر محقق یکی از بهترین پزشک‌های طب سوزنی ایران با ویزیت شما و انجام طب سوزنی در مرکز سوزنیران این مشکل را برای شما برطرف خواهد کرد.

4 دیدگاه

  1. سلام وقت بخیر پر شدن گودی زیر چشم با طب سنتی با طب سوزنی فرق داره؟ مگه طب سوزنی همون طب سنتی نیست؟

    1. سلام و عرض ادب. طب سوزنی و طب سنتی از پایه با هم متفاوت هستند. طب سوزنی توسط سوزن انجام میشه و طب سنتی توسط کرم ها و داروهای گیاهی. برای پرشدن و درمان گودی زیر چشم باید بررسی بشه شما به چه چیزی نیاز دارید. در برخی موارد، طب سوزنی خیلی تاثیرگذار نیست و گاهی اوقات از فیشیال یا پی ار پی ممکنه نتیجه بهتری بگیرید.

  2. سلام علت سیاهی دور چشم از نظر طب سنتی سوزنی چیه؟ من 24 سالمه و همیشه بهم میگن چشمات انگار کتک خوردی انقد سیاهه. کمخونی هم ندارم همیشه 6 ماهی یبار میرم آزمایش کامل میدم. ویتامین و اینا هم مصرف میکنم همیشه. ولی این سیاهی دور چشم همیشه باهام بوده از بچگی تا الان. چه دلایل دیگه ای میتونه داشته باشه؟ مرسی از مقاله خوبتون

    1. سلام و عرض ادب. علت سیاهی دور چشم میتونه خیلی موارد زیادی باشه مثل ارثی، کم خوابی، استفاده زیاد از کامپیوتر و موبایل و … بهترین راه درمان این عارضه این هست که تشریف بیارید حضوری توسط دکتر محقق ویزیت بشید و پس از بررسی خدمتتون اعلام میشه که طب سوزنی زیبایی نیاز دارید یا طب سوزنی درمانی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا