طب سوزنی

آیا پیاده‌روی برای دیسک کمر مضر است؟

لطفا به این مطلب امتیاز دهید

احتمالاً شما نیز مثل بیشتر اطرافیان‌تان تاکنون تجربه کمردرد را داشته‌اید. ممکن است کمردردتان ناشی از فشار زیاد به عضلات کمر، آسیب دیدگی، بالا رفتن سن یا بدون دلیل خاصی که شما از آن مطلع باشید رخ داده باشد. اما احساس درد در کمر می‌تواند مربوط به دلایل پزشکی گوناگونی باشد. یکی از رایج‌ترین این دلایل ناشی از بیرون زدگی یا فتق دیسک کمر می‌باشد.

بسیاری از افراد احساس می‌کنند که اگر کسی به دیسک کمر دچار است بهتر است که بیشتر استراحت کند و فعالیت‌های جسمی کمتری داشته باشد. اما برخلاف این باوری که در نگاه اول منطقی به نظر می‌رسد، شواهد علمی حاکی از آن است که فعالیت‌ها و تحرکات مناسبی مثل پیاده‌روی می‌تواند به بهبود دیسک کمر و در نتیجه کاهش احساس کمردرد کمک برساند. علائم دیسک کمر را می‌توانید در مقاله مربوطه مطالعه کنید.

پس اگر مایل هستید درباره تاثیر فعالیت‌هایی مثل پیاده‌روی بر دیسک کمر و جزئیات آن بیشتر بدانید با ما همراه باشید.

آیا فعالیت برای دیسک کمر مضر است؟

اگرچه ممکن است احساس کنید که برای کاهش کمردرد یا بهبود دیسک کمر بهتر است که دراز بکشید و استراحت کنید اما حقیقت این است که استراحت کردن و ماندن در تخت‌خواب می‌تواند منجر به خشکی مفاصل و ضعف عضلات شود. حتی نشستن‌های طولانی‌مدت می‌تواند به مرور زمان به شما آسیب‌ بزند. چرا که نشستن‌ زیاد به دیسک‌های کمر فشار می‌آورد و سبب انقباض‌های عضلانی و دردهای مفصلی در ناحیه لگن و کمر می‌شود.

پیاده‌روی

فعالیت‌ها و تمرینات مناسب با افزایش جریان خون به ناحیه کمر می‌تواند کمک ‌کند تا عضلات شما دچار سستی یا گرفتگی نشده و شرایط بهتری را به دست بیاورد. فعالیت‌هایی مثل شنا کردن، حرکات تجویز شده توسط متخصص فیزیوتراپی و از همه آسان‌تر و ارزان‌تر، پیاده‌روی، بهترین گزینه‌های فعالیت و حرکت به شمار می‌آیند.

پیاده‌روی روزانه می‌تواند به بهبود دیسک کمر شما کمک کند. یکی از مزایای پیاده‌روی این است که می‌تواند در شرایط مختلفی صورت بگیرد. شما می‌توانید در پارک قدم بزنید. از دستگاه تردمیل استفاده کنید یا با خرید یک بلیط استخر از قدم زدن در آب کم‌عمق لذت ببرید و سلامتی‌تان را به تدریج به دست بیاورید.

اما ممکن است بپرسید که پیاده‌روی چگونه می‌تواند تا این اندازه ضروری و تاثیرگذار باشد؟ در ادامه بیشتر با مزایای پیاده‌روی آشنا خواهید شد.

پیاده‌روی

چرا باید پیاده‌روی کرد؟

پیاده‌روی از جهات گوناگونی می‌تواند به سلامت شما کمک کند. مثلا پیاده‌روی می‌تواند جریان اکسیژن را در کل بدن تقویت کرده، دستگاه تنفسی را پایدار نگه ‌دارد و وزن شما را کنترل کند. همچنین سیستم‌هایی مثل سیستم‌های گوارشی و ادراری بعد از جراحی‌های مختلف معمولا نیاز به تقویت دارند. پیاده‌روی یکی از گزینه‌‌های تقویت این سیستم‌هاست.

تاثیر پیاده روی بر دیسک کمر

سوای از تاثیرات مختلف پیاده‌روی بر سلامتی، این فعالیت بدنی ساده و روزانه فواید مستقیمی بر مشکلات دیسک کمر دارد.

پیاده‌روی باعث افزایش جریان خون در کمر شده و از خشک شدن مفاصل و مهره‌ها و همچنین سستی عضلات جلوگیری می‌کند. درست چیزی که افراد درگیر با آسیب‌های کمر به آن نیاز دارند.

درباره اهمیت پیاده‌روی برای افراد مبتلا به مشکلات دیسک کمر همین کافی است که بدانید پزشکان زیادی هستند که بیماران‌ را پس از عمل دیسک کمر، بعد از یک دوره‌ی خیلی کوتاه استراحت، به پیاده‌روی توصیه می‌کنند.

حالا که از نقش پیاده‌روی در سلامت جسمی‌تان و تاثیر آن بر دیسک کمر مطلع شده‌اید، مهم است که بدانید چه نکاتی را باید در پیاده‌روی لحاظ کنید.

پیاده‌روی مناسب برای دیسک کمر

افرادی که مبتلا به بیرون‌زدگی دیسک کمر هستند شرایط متفاوتی از یکدیگر دارند و با توجه به این تفاوت‌ها بهتر است که با ملاحظات پزشک متخصص برنامه‌ی پیاده‌روی مناسبی برای هر فرد تهیه شود. اما به طور کل پیاده‌روی به منظور بهبود دیسک کمر نباید فشاری به کمر شما وارد کند و در نتیجه در طول پیاده‌روی نباید احساس درد داشته باشید.

آیا دویدن برای کسی که دیسک کمر دارد مضر است؟

توجه داشته باشید که هدف از پیاده‌روی دویدن نیست. دویدن به دلیل فشار بیشتری که بر عضلات و مفاصل وارد می‌کند می‌تواند منجر به آسیب‌دیدگی‌های تازه یا فتق بیشتر دیسک کمرتان شود. پس بخاطر داشته باشید که جز با مشورت پزشک، پیاده‌روی‌تان را به دویدن تبدیل نکنید.

دیسک کمر

میزان پیاده روی بعد از عمل دیسک کمر

نکته‌ی دیگری که باید در برنامه‌ی پیاده‌روی‌تان لحاظ کنید این است که با زمان کوتاهی از پیاده‌روی آغاز به فعالیت روزانه کنید و با گذشت روزها مدت زمان پیاده‌روی‌تان را افزایش دهید. همچنین سرعت پیاده‌روی شما نیز همانند مدت زمان آن باید تحت کنترل باشد. چرا که سرعت پیاده‌روی روزانه و مدت زمان آن به میزان آسیب و میزان تحمل شما بستگی دارد.

حالت بدنی در پیاده روی برای دیسک کمر

باید دقت کنید که در طول پیاده‌روی روزانه ، سر و گردن، پاها و به ویژه ستون فقرات‌تان باید در حالتی قرار داشته باشد که به آسیب دیدگی و درد‌های مفصلی جدیدی دچار نشوید. پس دقت کنید که سرتان به جلو خم نشود و قامت عمودی‌تان را حفظ کنید و گام هایتان را به اندازه‌ی مناسبی بردارید. در غیر این صورت ، ممکن است که به گردن، پاها یا کمرتان آسیب‌ بزنید. اکنون که حالت صحیح پیاده‎‌روی را یاد گرفتید، خوب است تا شیوه صحیح نشستن روی صندلی را نیز مطالعه نمایید.

چه زمانی نباید برای دیسک کمر پیاده روی کنید؟

توجه داشته باشید که پیاده‌روی در آب می‌تواند تا حدودی تسکین‌‌بخش باشد اما در صورتی که درد شدیدی احساس می‌کنید از پیاده‌روی اجتناب کرده و با پزشک متخصص در این‌باره صحبت کنید.

روش های درمان دیسک کمر

به خاطر داشته باشید که روش‌های درمانی گوناگونی برای درمان کمردردهای مختلف وجود دارد. امروزه دارو‌ها و عمل‌های جراحی می‌توانند به درمان بسیاری از بیماری‌ها کمک بسیار زیادی برسانند اما کماکان روش‌ها و درمان‌های ساده‌تری هستند که توصیه می‌شوند. رژیم غذایی مناسب و فعالیت بدنی صحیح از این دست موارد هستند. در کنار این‌ها طب سوزنی از موارد مهمی‌ است که برای طیف بسیار بزرگی از بیماری‌ها از جمله کمردردهای گوناگون تاثیرگذار می‌باشد.

ما در مجموعه سوزنیران خدماتی مثل طب سوزنی و امبدینگ و خدمات زیبایی ارائه می‌دهیم. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به صفحه سوزنیران مراجعه نموده و در صورت نیاز با تماس تلفنی نوبت‌تان را رزرو کنید.

پس پیاده‌روی یکی از بهترین‌ فعالیت‌هایی است که می‌تواند کمک کند تا  فرایند بهبود وضعیت دیسک کمرتان تسریع شده و به زودی شرایط بهتری را به دست بیاورید. پیاده‌روی، همانطور که گفتیم، علاوه بر اینکه جریان خون را در ناحیه کمر افزایش می‌دهد و از ضعف عضلات و خشکی مفاصل شما جلوگیری می‌کند، باعث تقویت روحیه شما خواهد شد. توانایی قدم زدن می‌تواند بدون این که چندان آگاه باشیم احساس ناتوانی یا‌ آسیب جسمی را کاهش داده و باور به اهمیت سلامتی را در ما تقویت کند.

 

درمان ویار بارداری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا
×

سلام

تیم پشتیبانی مرکز تخصصی طب سوزنی سوزنیران از طریق واتسپ در خدمت شماست.

لطفا پشتیبان مورد نظر خود را انتخاب کنید.

× ارتباط با ما