مزایا و معایب لیزر موهای زائد

لطفا به این مطلب امتیاز دهید

برای همه ما اتفاق افتاده است که از مو­­های زائد بدن خسته شده ایم و به دنبال راه­حلی همیشگی و مطمئن باشیم. همواره روش­های متعددی برای راحت­شدن از شر موهای زائد بدن وجود داشته که بیشترشان موقتی و قدیمی هستند و موهای زائد بعد­ از مدت کوتاهی دوباره رشد خواهند کرد. با پیشرفت علم و تکنولوژی از سال 1990 استفاده از دستگاه لیزر موهای زائد رواج گرفت. با گسترش این روش برای افراد سوال این سوال پیش امد که مزایا و معایب لیزر موهای زائد چیست و عملکرد این دستگاه چگونه است.

معرفی روش لیزر مو­­های زائد

عملکرد دستگاه لیزر به این­شکل است که دستگاه، با طول موج­های مختلف سعی در از بین­ بردن سلول های بنیادی موجود در فولیکول­های مو می­کند. به زبان ساده­تر نورهای مرئی با اصابت به پیاز مو آن­ها را برای همیشه یا مدت طولانی غیر­فعال می­کند.در ابتدای ابداع این­روش، گاهی رشد موها بعد از مدت کوتاهی به حالت اول باز می­گشت و یا باعث آسیب­ رسیدن به پوست می­شد، اما از سال 2000 به بعد با پیشرفت این­ تکنولوژی آمار و اطلاعات نشان می­دهد لیزر موهای زائد به عنوان روشی مطمئن در جوامع و حتی اکثریت پزشکان پذیرفته شده­ است. در ادامه مزایا و معایب لیزر موهای زائد را بررسی می­کنیم تا شما را برای استفاده از این­ روش مطمئن کنیم که با خیالی­ راحت، دوره لیزر موهای زائد خود را بگذرانید.

معرفی روش لیزر مو­­های زائد

مزایای لیزر موهای زائد

مزایای لیزر موهای زائد عبارت است از:

کمترین عوارض و خطرات جانبی

یکی از مهم­ترین مزایای لیزر مو‌های زائد که همگان آن را به عنوان راهکاری امن می­دانند، این است که تنها چند عارضه خفیف و بسیار جزئی وجود دارد که پس از رفع مو‌های زائد ممکن است رخ­ دهد. البته تمامی این عوارض در کوتاه‌ترین زمان ممکن یعنی کمتر از یک­ هفته برطرف خواهند شد. اگر لیزر مو‌های زائد را در یک کلینیک مجهز و معتبر انجام بدهید، به کمک انتخاب‌های مناسبی که برای شما صورت می‌گیرد، با هیچ نوع عارضه طولانی مدتی روبرو نمی‌شوید. در شرایط استاندارد، این فرآیند جای زخم و سوختگی را روی پوست شما ایجاد نمی‌کند و عملا هیچ نوعی از آثار جانبی به شما تحمیل نمی‌شود.

اثر گذاری طولانی، از مهم‌ترین مزایای لیزر موهای زائد

بدون شک لیزر موهای زائد مؤثرترین روش رفع موی زائد بدن است. به جای اینکه مانند شیو کردن، مو را از سطح پوست قطع کند یا مثل اپیلاسیون، مو را از ریشه بیرون بکشد، فولیکول مو را از بین می‌برد و باعث ماندگارترین نتایج می‌شود.

موی زیر­پوستی رشد نمی‌کند

یکی دیگر از فواید لیزر موهای زائد این است که با از بین بردن فولیکول‌های مو، امکان ایجاد موی زیرپوستی از بین می‌رود. حتی اگر موی جدیدی دوباره رشد­ کند به صورت مستقیم از پوست بیرون می‌آید و دیگر زیر پوست پیچ نمی‌خورد که این باعث صافی و شفافیت پوست می‌شود.

مقرون­ به‌­صرفه است

هزینه لیزر موهای زائد ابتدا افراد را دچار شک و تردید در انجام آن می کند. تعداد جلسات در تعیین هزینه­ بسیار تأثیر گذارند و هر­ چقدر تعداد جلسات بیشتر باشد ، هزینه درمان هم بیشتر خواهد­ شد ولی چون نتایج لیزر بلند مدت است و باعث کاهش رشد موهای زائد به مدت طولانی می شود هزینه آن قابل توجیه است و به عنوان مثال شما هزینه کمتری صرف ریش تراش، اصلاح، کرم های موبر، موم و سایر لوازم خواهید کرد.

مهم‌ترین مزایای لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد بدون درد است

انجام لیزر هم درد دارد و هم درد ندارد! به عنوان مثال درد آن طوری است که انگار یک کش­ پلاستیکی به پوست شما زده می شود و یا شبیه به حس خراش ملایم روی پوست است. از آنجایی که آستانه تحمل درد در افراد مختلف، متفاوت است از تحقیقات تجربی و آزمایشات می توان نتیجه گرفت میزان درد، ناچیز و قابل تحمل برای همه افراد است.

صرفه­‌جویی در زمان

روش لیزر درمانی، بسیار سریع و قابل­اعتماد است و به همین­ دلیل است که بیشتر افراد تمایل به لیزر درمانی دارند. به طوری که در هر جلسه تنها با پانزده تا بیست دقیقه می­توان بخش زیادی از موهای زائد را لیزر کرد.

معایب لیزر موی زائد

خوب است در کنار برررسی مزایای لیزر موهای زائد به معرفی چندی از معایب لیزر موهای زائد نیز بپردازیم:

قرمزی و التهاب

همانطور که گفتیم حذف موهای زائد با لیزر روی فولیکول‌های مو تأثیر می گذارد، بنابراین بدن نیز به آن واکنش نشان می­دهد. به همین­ علت گاهی مراجعین پس از جلسات لیزر، قرمزی و التهاب را در ناحیه درمان شده مشاهده می­کنند. این علائم بسیار کوتاه­مدت بوده و دقیقاً مانند التهاب و قرمزی پوست که پس از اپیلاسیون یا بند ­انداختن به سرعت از بین می­رود، حدود دو تا سه روز بعد محو می‌شود.

پوسته­ پوسته شدن

افرادی که پوست های خشکی دارند احتمالاً پس از اتمام جلسه لیزر مو، پوسته­پوسته شدن روی ناحیه لیزر شده را مشاهده خواهند­ کرد. این عارضۀ جانبی هر چند ظاهر ناخوشایندی دارد اما خودبه­خود از بین می­رود. البته می­توان با مراقبت از ناحیه لیزر شده، به عنوان مثال استفاده از کرم­های مرطوب­کننده و آلوئه­ورا می­تواند از طولانی شدن این عارضۀ جانبی جلوگیری کند.

معایب لیزر موی زائد

تغییر در رنگ­ پوست، یکی از معایب لیزر موهای زائد

مشاهده تغییر رنگ پوست، در نواحی لیزر­ شده بعید نیست. گاهی اوقات ناحیه لیزر شده تیره­تر یا روشن­تر از سایر نواحی پوست بدن به نظر می­رسد. شاید به نظر برخی از بیماران این وضعیت یکی از عوارض وحشتناک لیزر موهای زائد باشد و آنها تصور می­کنند که رنگدانه­‌های پوست­شان تغییر­ کرده و هرگز درمان نخواهد شد. در صورتی که این تصور کاملاً اشتباه است. این تغییر رنگ، حداکثر دو هفته تا یک ماه باقی می‌ماند و پس از آن پوست خودبه­خود به رنگ طبیعی قبلی باز می­گردد.

سوختگی و تاول

احتمال ایجاد سوختگی و تاول در کلینک­‌های تخصصی و با دستگاه های مورد تأییدی که توسط متخصص لیزر انجام می‌­گیرد، بسیار ناچیز است. اما گاهی اوقات در سالن­‌های آرایشی، لیزر مو توسط تکنسین­‌های بی‌تجربه که دوره‌های لازم را آموزش ندیده­‌اند، انجام می‌شود و تنظیمات نادرست دستگاه لیزر، عوارض جانبی وحشتناکی مانند سوختگی، جای زخم و تاول­‌ها را ایجاد می‌­کند.

برای اطلاع از دیگر معایب لیزر به شما پیشنهاد می‌دهیم به مقاله عوارض لیزر موهای زائد مراجعه کنید.

مهم ترین معایب لیزر موی زائد

جمع‌­بندی و پیشنهاد مرکز سوزنیران

حالا که مزایا و معایب لیزر موهای زائد را معرفی کردیم و از عملکرد این روش مطمئن شدیم، مرکز تخصصی سوزنیران را به شما معرفی می­کنیم که با اضافه ­کردن دستگاه لیزر پلاتینیوم خدمتی­ نوین را برای لیزر موهای زائد بدن ارائه می دهد. دستگاه لیزر پلاتینیوم، انقلابی نوین در صنعت زیبایی و بهداشت برای از بین بردن موهای زائد است که با سه طول موج متفاوت برای پوست و موهای مختلف و با انواع رنگ پوست مناسب است.

دستگاه سوپرانو آیس پلاتینیوم، همانطور که از اسمش پیداست، به یک سیستم خنک­ کننده قوی مجهز است که به دلیل این قابلیت، سوختگی در پوست ایجاد نشده و تجربه‌ای بدون درد را برایتان به ارمغان می­‌آورد.

پس حالا که با مزایا و معایب لیزر موهای زائد آشنا شدید، وقت آن است که با سوزنیران تماس بگیزید و زیبایی و لطافت بیشتر را به بدن خود هدیه دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا