لیفت صورت با نخ: از صفر تا ۱۰۰ لیفت صورت با نخ

3.8/5 - (6 امتیاز)

بسیاری از افراد وقتی‌که دچار افتادگی در نواحی مختلف پوست صورتشان می‌شوند، به دنبال راه‌کاری برای درمان و جوانسازی آن خواهند بود. یکی از بهترین روش‌های جوانسازی پوست صورت، لیفت با نخ است که در سال‌های اخیر طرفداران بسیاری داشته است. چرا که این روش جراحی بدون عارضه و بیهوشی انجام می‌شود و دوره نقاهت کوتاهی نیز خواهد داشت. شاید برای بسیاری شما عزیزانی که می‌خواهید همیشه پوستی شاداب و زیبا را داشته باشید و قصد انجام این روش را برای جوانسازی پوست صورتتان دارید، جالب باشد که اطلاعاتی جامع را درباره لیفت صورت با نخ به دست آورید.

از این رو ما در سوزنیران سعی بر این داریم که در ادامه، مطالبی را در رابطه با هر آن‌چه که باید در مورد لیفت صورت با نخ بدانید را برای شما عزیزان بیان کنیم. با توجه به این موضوع پیشنهاد می‌کنیم که تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

لیفت صورت با نخ

در روش لیفت صورت با نخ، پزشک معالج از نخ‌های بخیه موقت استفاده می‌کند و این کار تحت بی حسی موضعی انجام می‌شود. همچنین باید اشاره کنیم که لیفت صورت با نخ معمولا خیلی زمان‌بر نیست و حدودا یک ساعت طول خواهد کشید، اما این موضوع نیز بستگی به روش و حتی نخ‌هایی که برای انجام این کار مورد استفاده قرار می‌گیرد، خواهد داشت. همچنین زبردستی و خبرگی پزشک لیفت صورت با نخ شما نیز بسیار مهم است.

لیفت صورت با نخ

خارهای ریزی که بر روی هر نخ امبدینگ وجود دارند و به صورت چتر بر سطح پوست قرار می‌گیرند، سبب کلاژن سازی می‌شوند و در نهایت به سفت شدن پوستتان کمک خواهند کرد. لازم به ذکر است که بیماران پس از 1 الی 2 روز می‌توانند به کارهای روزمره خود برسند.

انواع نخ در لیفت صورت

در این روش جوانسازی از نخ‌های مختلفی استفاده می‌شود که به اندازه یک تار مو ضخامت دارند و می‌تواند به کشیدن و سفت کردن پوستتان کمک کند.

  • نخ جذبی: این نوع از نخ‌ها پس از گذشت مدت زمانی نه‌چندان طولانی، جذب پوست می‌شوند و بافت بدن انسان نیز به آن‌ها واکنش نشان نمی‌دهد.
  • نخ غیر جذبی: همان‌طور که از نام این نوع از نخ‌ها مشخص است، بافت بدن انسان آن‌ها را جذب نمی‌کند و پس از مدتی بایستی جدا شوند.
  • نخ ترکیبی: بخشی از این نوع نخ به پوست جذب می‌شود و بخش دیگر آن تکه‌های ریزی است که در زیر پوست باقی می‌ماند. قسمتی از این نخ که در زیر پوست باقی می‌ماند نیز پس از مدتی دیگر قابل حس کردن نیست و از بیرون دیده نمی‌شود.

مزایای لیفت صورت با نخ

لیفت صورت با نخ از جمله راه‌کارهایی است که می‌تواند بدون ایجاد عارضه جدی سبب جوانسازی پوست شما شود. از این رو در ادامه به مزایای لیفت صورت با نخ اشاره شده است.

مزایای لیفت صورت با نخ

  • ایمن بودن: لیفت صورت با نخ یکی از روش‌های ایمن برای جوانسازی پوست است که بر روی نواحی حساس پوست شما تاثیر می‌گذارد و در عین حال لیفت صورت با امبدینگ عارضه جدی به همراه نخواهد داشت.
  • هزینه معقول: لیفت صورت با نخ جزو راه‌کارهای درمانی است که هزینه نسبتا معقو‌ل‌تری در مقابل روش‌های دیگر دارد.
  • نتایج طبیعی: در این روش نتایجی طبیعی و با ظرافت را شاهد خواهید بود.
  • بهبودی سریع: به طور معمول دوره نقاهت لیفت صورت با نخ حدودا 5 روز است و نیازی به مراقبت‌های ویژه ندارد. در عین حال زخم‌های ایجاد شده بر روی سطح پوست بسیار کوچک بوده و حدودا یک هفته بعد دیگر اثری از آن‌ها مشاهده نخواهید کرد.

معایب لیفت صورت با نخ

این روش جوانسازی در کنار مزایای که دارد، معایبی نیز به همراه خواهد داشت. از این رو در ادامه به معایب لیفت صورت با نخ اشاره شده است.

  • ماندگاری کمتر: لیفت صورت با نخ ماندگاری کمتری نسبت به دیگر روش‌های درمانی مانند لیفت و جوانسازی صورت با طب سوزنی دارد و می‌تواند نهایتا تا 2 سال دوام داشته باشد. چرا که لیفت صورت با نخ باعث تحریک کلاژن سازی در پوست می‌شود، اما در مقابل پوست صورت همواره در حال تخریب کلاژن‌ها است، پس به همین دلیل است که ماندگاری کمتری خواهد داشت.
  • تغییرات محدود: این روش فقط افتادگی پوست در بخش‌های محدودی از صورت را رفع کند و نمی‌تواند تمامی پوست‌های اضافی را جمع کند.
  • موفقیت نسبی: موفقیت در این روش نسبی است و معمولا به شرایط پوستی مراجعین بستگی دارد.

عوارض لیفت صورت با نخ

لیفت صورت با نخ عوارض جانبی امبدینگ را ممکن است به همراه داشته باشد که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره شده است.

  • ایجاد کبودی خفیف و تورم در نواحی تحت درمان
  • مشاهده خونریزی طولانی مدت در برخی از افراد
  • ایجاد زخم‌های موقت و قابل مشاهده در برخی از بیماران
  • امکان وقوع عفونت در موارد خاص
  • عدم تقارن در صورت جا به جایی هر کدام از نخ‌ها
  • نیاز به مدت زمان طولانی‌تر برای بهبود کامل در بعضی از مراجعین
  • امکان حساسیت برخی از افراد به بی حسی کامل

هزینه لیفت صورت با نخ

هزینه لیفت صورت با نخ معمولا نسبت به دیگر روش‌های موجود برای جوانسازی پوست کمتر است، چرا که در این روش فرد نیاز به بستری، بیهوشی و یا حتی تیم جراحی ندارد. در خصوص هزینه لیفت صورت با نخ چند عامل تاثیرگذار هستند که در ادامه به آن‌ها اشاره شده است.

  • میزان افتادگی پوست: هر چه میزان افتادگی و چین و چروک‌های پوست بیشتر باشد، هزینه لیفت با نخ نیز افزایش می‌یابد.
  • سن مراجعه کننده: یکی از عوامل مهم در میزان تاثیرگذاری لیفت صورت با نخ، سن افراد مراجعه کننده است. چرا که هر چه سن متقاضی بیشتر بوده و دچار افتادگی بیشتری در پوست خود باشد، اثرات لیفت کمتر خواهد شد. به نحوی که انتظار می‌رود، 60 درصد از اثرات لیفت صورت با نخ در حدود 4 ماه از بین برود و نیاز به انجام مجدد آن باشد. پس در این حالت مشاهده می‌شود برای افرادی که سن آن‌ها بیشتر بوده و در حدود 50 سال است، هزینه بیشتری در بر داشته باشد.
  • نوع نخ لیفت: از دیگر مواردی که در میزان هزینه لیفت صورت تاثیرگذار است، نوع نخی است که استفاده می‌شود. در واقع هر چه نخ با دوام‌تری استفاده شود، هزینه نیز بیشتر خواهد بود.
  • تکنیک انجام لیفت: برای انجام لیفت صورت با نخ، تکنیک‌های مختلفی وجود دارد و یکی از آن‌ها تکنیک دوبل است که دوام بیشتری خواهد داشت و طبیعی است که هزینه بیشتری نیز در بر داشته باشد.
  • موضع تحت درمان: باید توجه داشته باشید که هزینه لیفت هر ناحیه از صورت و نخی که باید برای آن استفاده شود، متفاوت خواهد بود.

مطالب مرتبط: چاق شدن صورت با طب سوزنی

کلام آخر…

داشتن پوستی با طراوت یکی از مسائلی است که ذهن بسیاری از افراد را به خود معطوف می‌کند. روش‌های جوانسازی بسیاری مانند جوانسازی پوست با پی آر پی در دسترس هستند و هر کدام مزایا و معایبی دارند که شما می‌توانید با توجه به شرایط شخصی و پوستی خود آن‌ها را انجام دهید. یکی از این روش‌ها، لیفت صورت با نخ است که ما در سوزنیران سعی بر این داشتیم هر آن‌چه که باید در مورد آن بدانید را برای شما عزیزان بیان کنیم.

20 دیدگاه

  1. سلام من چند روزه لیفت صورت با نخ رو انجام دادم ولی انگار تغییری ایجاد نشده اصن. کی دیده میشه تغییرات بعد از لیفت صورت با نخ امبدینگ؟

    1. سلام وقت بخیر. تغییرات اصلی لیفتینگ صورت با نخ از 2 ماه تا 6 ماه پس از اولین جلسه کاشت نخ شروع میشود.

    1. سلام و عرض ادب. هزینه لیفت صورت با نخ بسته به نوع و تعداد نخی که برای شما استفاده میشود متفاوت است. در جلسه مشاوره پزشک تمام این موارد را برای شما شرح خواهند داد.

  2. یکی از دوستان من لیفت صورت با نخ انجام داد ولی بعد از اینکه دیگه برای تمدید نرفت همون مث قبلش شد. میخواستم بدونم چجوریه این ماندگاری لیفت پوست صورت با نخ؟

    1. درود. ماندگاری لیفت صورت با نخ بسته به نوع پوست و نگهداری مراجعه کننده از 1 سال و نیم تا 2 سال است. منتها درصورتی که سن مراجعه کننده بالا باشد بهتر است پس از 6 ماه گذشت از لیفت صورت با نخ، هر 3 ماه یک بار یک جلسه شارژ با طب سوزنی انجام شود.

  3. سلام و عرض ادب. جناب تا چه سنی انجام کشیدن پوست و لیفتینگ صورت با نخ کات گوت جواب میده؟ مرسی از پاسخ شما

    1. درود. برای لیفت صورت با نخ و طب سوزنی محدودیت سنی وجود ندارد و شما از هرسنی اقدام کنید نتیجه میگیرید. منتها بهترین حالت این است که در سن های پایین تر که هنوز خطوط صورت عمقی نیستند شروع کنید.

    1. سلام وقت بخیر برای لیفت صورت هم از روش لیفت صورت با نخ استفاده میشود هم از طب سوزنی صورت. طب سوزنی هفته ای 2 بار هست و لیفت صورت با نخ یکبار و جهت لیفت صورت-خط خنده-گونه-ابرو-چشم و.. مورد استفاده قرار میگیرد. در جلسه مشاوره شما با پزشک بسته به میزان عمق خطوط و افتادگی صورت بهتون راه درمانی مناسبتون و هزینه های آن گفته میشه.

  4. سلام هزینه چقدر است؟ من لیفت صورت با نخ رو خیلی کم شنیدم. اصلا تضمین میکنید جوابدهیش رو؟

    1. سلام وقت بخیر هزینه لیفت صورت با نخ بسته به نوع و تعداد نخی که برای شما استفاده خواهد شد متفاوت است. در جلسه مشاوره با پزشک همه این موارد برای شما توضیح داده خواهد شد.

  5. ممنون از کادر محترم مجموعه سوزنیران. من جلسه سوم لیفت صورت با نخم رو هم رفتم و راضیم کاملا.

    1. درود. خوشحالیم که تجربه خوبی درخصوص لیفت صورت با نخ را در مرکز طب سوزنی سوزنیران داشتید.

    1. درود. فاصله حداقلی بین جلسات ازبین بردن چروک صورت با نخ باید بین 1 سال و نیم تا 2 سال باشد.

  6. سلام من 34 سالمه و خداروشکر هیچ خطی توی صورتم نیست ولی میترسم بعدا دچار مشکل بشم. الان برای پیش گیری میتونم شروع کنم به لیفت صورت با نخ یا لازم نیست؟

    1. سلام و وقت بخیر. بله روش طب سوزنی و امبدینگ صورت هر دو جنبه پیشگیری هم دارند و باتوجه به وضعیت پوستتان و به صلاح دید پزشک میتوانید از هرکدام از این روش ها برای پیشگیری از چروک صورت اقدام کنید.

  7. سلام مرسی از مقاله خوبتون. یک سوال داشتم ممنون میشم اگه پاسخ بدید: آیا لیفت صورت با نخ فقط برای کاهش چین‌ها و خطوط صورت هست یا می‌تونه واقعاً صورت رو جوانتر و قشنگ‌تر کنه؟

    1. سلام و وقت بخیر خدمت شما. لیفت صورت با نخ یا بطور کلی امبدینگ صورت یک روش هست که بطور کلی برای رفع چین و چروک صورت، جوانسازی خط خنده، گونه گذاری، رفع غبغب و … استفاده میشه. یکی از مزیت های این روش این هست که در سنین جوانی باعث جلوگیری از پیری زودرس و بطور کلی چین چروک پوست میشه و در سنین بیشتر هم باعث کاهش چروک های صورت میشه. بنابر وضعیت شما در جلسه معاینه تصمیم گیری جهت انجام این روش براتون توسط پزشک متخصص انجام میگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا