روش های سم زدایی از بدن را یاد بگیرید

5/5 - (2 امتیاز)

شواهد و مطالعات نشان می‌دهد که از گذشته تا به امروز انسان‌ها همواره به دنبال روشی موثر برای پاکسازی بدن و در نتیجه ایجاد تعادل بین ذهن و بدن خود بوده‌اند. در دوران باستان پاکسازی بدن به عنوان یک مسئله بسیار مهم همواره مورد مطالعه دانشمندان بوده است به گونه‌ای که این کار را کلیدی برای داشتن یک زندگی طولانی و شاد به شمار می‌آورند.
در این مطلب ما ضمن ارائه راهکارها و روش‌های سم زدایی از بدن، به معرفی بهترین روش یعنی یون تراپی پرداخته‌ایم.

سم زدایی از بدن

سم زدایی بدن چیست؟

امروزه اکثر مواد غذایی فرآوری شده‌ای که در رژیم غذایی افراد قرار دارد در طول زمان می‌تواند باعث ایجاد سموم در بدن آن‌ها شود. علاوه بر این تنفس هوای آلوده شهری و همچنین استفاده از محصولات کشاورزی که در خاک‌های آلوده پرورش یافته‌اند، شرایط را برای ایجاد سموم در بدن انسان به بهترین شکل مهیا می‌کند.
سم زدایی از بدن در واقع روشی برای ایجاد تعادل و برگرداندن بدن به حالت طبیعی آن است. اگرچه برخی از اعضای بدن مانند کبد و کلیه‌ها به صورت خودکار سم زدایی از بدن را انجام می‌دهند اما با توجه به شرایط امروزه زندگی انسان‌ها به کارگیری روش‌های سم‌زدایی از بدن علاوه بر انجام فعالیت‌های فیزیکی و ذهنی مانند یوگا و مدیتیشن می‌تواند در ایجاد حالت طبیعی برای بدن انسان بسیار مفید باشد.
اما سم زدایی از بدن چه مزایایی دارد؟ در ادامه به این سوال پاسخ می‌دهیم.

مزایای سم زدایی از بدن کدامند؟

فرایند سم زدایی بدن به بهترین شکل به دفع سموم در بدن کمک می‌کند و در نتیجه پاکسازی بدن اتفاق می‌افتد. محققان خارجی درباره عملکرد سم زدایی در بدن نقطه نظرات مثبتی دارند و معتقدند سم زدایی به عنوان یک روش برای بهبود وضعیت بدن، به بهترین شکل نیاز سلول‌ها را رفع می‌کند.
علاوه بر این سم زدایی با تحریک کبد و کلیه برای پاکسازی، فعالیت بدن را افزایش می‌دهد. افزایش گردش خون در بدن یکی دیگر از مزایای سم زدایی است.
با توجه به روشی که شما برای پاکسازی بدن خود به کار می‌گیرید، تاثیرات نیز می‌توانند متفاوت باشند. در ادامه به بررسی چندین روش موثر برای پاک‌سازی و سم‌زدایی بدن اشاره کرده‌ایم.

روش های سم زدایی از بدن

بدن انسان، خود در حالت طبیعی چارچوب منظمی برای دفع سموم دارد. پوست با تعریق و تنظیم دمای بدن، ریه‌ها با دفع کربن دی اکسید زائد، کلیه‌ها و رودها با دفع مواد غذایی زائد و و کبد با فیلتر کردن هورمون‌ها و داروهای اضافی چارچوب منظم و دقیقی برای دفع سموم به نظر می‌رسند. البته همه این موارد بصورت طبیعی اتفاق افتاده و هیچکدام از آنها نمیتواند مانند سم زدایی از کف پا در خانه عمل کند.
با این حال زندگی صنعتی امروز، حجم بسیار زیادی از سموم را در هنگام تنفس، تغذیه، استفاده از لوازم و وسایل مختلف و حتی در هنگام خواب به بدن انسان مهمان می‌کند. به کارگیری راهکارهای سم زدایی زیر ممکن است برای شما موثر واقع شود:

  • یون تراپی؛ روشی موثر برای سم زدایی بدن

یکی از بهترین و به روزترین روش‌های سم زدایی بدنی یون تراپی است که با دستگاه خاصی و از طریق پاها انجام میشود. به بیان دیگر پاکسازی بدن از طریق یون تراپی سموم را از پای شما خارج میکند. در این روش پاهای فرد متقاضی پاکسازی در آب قرار می‌گیرد و به دستگاه مخصوصی متصل می شوند. یون‌های موجود در آب به تدریج به دفع فلزات و سموم موجود در بدن فرد کمک می‌کند.

برای آگاهی کامل و دسترسی به اطلاعات جامع در زمینه یون تراپی و مزایای آن روی لینک کلیک کنید.

  • رژیم غذایی سالم داشته باشید

برای داشتن یک بدن عاری از سموم، داشتن تغذیه مناسب می‌تواند به عنوان اولین گام مهم به شمار برود. راهکارهای زیر برای دفع سموم بدن عالی هستند.

  • به میزان کافی آب بنوشید و بدن خود را هیدراته نگه دارید. مطالعه مقاله درمان سردرد ناشی از کم آبی بدن را از دست ندهید!
  • تامین ویتامین c بدن به ایجاد گلوتاتیون (ترکیب کبدی دفع سموم) کمک می‌کند.
  •  مواد خوراکی سبز رنگ مانند کاهو، کلم بروکلی، سبزیجات خوراکی و غیره را در رژیم غذایی خود بگنجانید.
  • استفاده از مرکبات مانند پرتقال، لیمو شیرین و ترش می‌تواند در سم زدایی از بدن موثر باشد. می‌توانید تکه‌های این میوه‌ها را در آب آشامیدنی خود بیندازید.
  • به جای نوشیدن چای سیاه که خود نوعی سم برای بدن انسان است به شما توصیه می‌کنیم که روزانه دو فنجان چای سبز بنوشید. این نوشیدنی خوش رنگ با آنتی اکسیدان فراوان به دفع سموم بدن شما منجر می‌شود.

رژیم غذایی سالم

  • برنامه منظمی برای ورزش و فعالیت های بدنی خود داشته باشید

ورزش کردن در باغ روشی برای بله گفتن به یک بدن سالم و قوی است. با ورزش کردن از طریق تعریق شدید به دفع سموم بدن خود کمک می کنید. جالب است که بدانید که بدن از طریق عرق کردن می‌تواند سمومی مانند آرسنیک، سرب و جیوه را دفع کند. چه چیزی از این بهتر؟ علاوه بر این انجام حرکات یوگا به دفع سموم بدن کمک می‌کند.

  • برنامه خواب خود را منظم کنید

امروزه، استرس و اضطراب فراوان و کسب و کار، بیش از هرچیز تنظیمات خواب افراد را به هم می‌ریزد. خواب در واقع سیستمی برای التیام و بازیابی توان بدن انسان است و نبود آن، می‌تواند به تدریج بدن را به شدت تضعیف کند. این امر در سیستم مغز نیز بسیار مهم است چرا که خواب عمیق می‌تواند به دفع سموم مغز منجر شود و از بروز بیماری‌های عصبی جلوگیری کند.

  • از استرس دوری کنید

استرس به راحتی توانایی بدن برای سم زدایی موثر را محدود می‌کند. راه‌های زیادی برای مدیریت استرس و تسریع دفع سموم وجود دارد. نکته کلیدی این است که استراتژی را پیدا کنید که برای شما بهترین کار را دارد و بتوانید با آن سازگار باشید. مدیتیشن، ورزش، ماساژ، تنفس عمیق و استفاده منظم از سونا همگی به مبارزه با اثرات استرس کمک می‌کنند. شما کدام یک از این روش‌ها را ترجیح می‌دهید؟

یکی دیگر از روش‌های دفع سموم بدن، سم زدایی بدن از طریق پا می‌باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر به مقاله لینک شده مراجعه کنید.

بهترین روش سم زدایی از بدن چیست؟

با مطالعه این مطلب به خوبی متوجه شدید که سم زدایی و پاکسازی بدن روشی برای تقویت دفع سموم به صورت طبیعی و سپس تغذیه بدن با مواد مغذی و سالم است. از این طریق سم زدایی می‌تواند بدن شما را در برابر انواع بیماری‌ها و خطرات بیرونی مقاوم کند و وضعیت سلامتی مطلوبی را برای شما به ارمغان آورد.
متخصصان سوزنیران یون تراپی را به عنوان یکی از موثرترین روش‌های سم زدایی از بدن به شما توصیه می‌کنند. اگر تجربه‌ای در زمینه انجام یون تراپی و تاثیرات آن دارید با ما و سایر کاربران در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا