طب سوزنی برای تنبلی تخمدان: اثرات و نحوه درمان

4.8/5 - (16 امتیاز)

اگر این روزها به مطب کارشناسان مامائی و متخصصان زنان مراجعه کرده باشید، متوجه خواهید شد تنوع بیماری‌های زنان گسترش یافته و برخی بیماری‌ها نیز عده زیادی از زنان را درگیر کرده است. یکی از بیماری‌هایی که اخیرا زنان زیادی به آن مبتلا شده و به خصوص در میان زنان جوان شایع شده، سندرم تخمدان پلی کیستیک است. درمان‌های دارویی و شیمیایی به همراه ورزش یکی از راه‌های درمان این سندرم است اما برخی بیماران از روش‌های دارویی نتیجه نگرفته یا اگر بهبود یافته‌اند درگیر عوارض داروهای شیمیایی شده‌اند. پیشنهاد ما به بیماران مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک این است که از روش درمان طب سوزنی استفاده کنند که یکی از بی‌خطرترین روش‌های درمان‌ است. در ادامه قصد داریم روش درمان سندرم تخمدان پلی کیستیک با طب سوزنی را معرفی نماییم.

سندرم تخمدان پلی کیستیک چیست؟

سندرم تخمدان پلی کیستیک یک بیماری است که معمولا زنان در دوره سنی که توانایی باروری دارند به آن مبتلا می‌شوند. بیمار مبتلا به این سندرم در تخمدان دارای تعدادی کیست کوچک با اندازه‌های متفاوت است که خوش خیم هستند. این کیست‌ها در قاعدگی فرد تاثیر گذاشته و نظم قاعدگی را به هم می‌ریزند. افراد مبتلا به این بیماری معمولا از نامنظم بودن قاعدگی، دردهای شکمی، رشد موهای زائد، افزایش وزن و آکنه شکایت دارند.

سندرم تخمدان پلی کیستیک یک اختلال در تخمدان زنان است که به هورمون‌ها مربوط می‌شود و اگر به موقع درمان نشود موجب بروز مشکلات دیگری مانند افسردگی، ناباروری، کبدچرب و… می‌شود. از عوامل تشدید تخمدان پلی کیستیک، اضافه وزن است که برای درمان آن، لاغری با نخ را به شما پیشنهاد میدهیم. خوشبختانه امروزه طب سوزنی یک روش موثر در درمان سندرم تخمدان پلی کیستیک شناخته شده است و بسیاری از بیماران از این روش به نتایج مطلوب رسیده‌اند.

 علائم سندرم تخمدان پلی کیستیک

توصیه پزشکان به تمام زنان در هر گروه سنی این است که اگر بیماری و مشکلی خاصی هم ندارند حتما در دوره‌های منظم به پزشک مراجعه کرده و ویزیت شوند. به منظور پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های زنان تست پاپ اسمیر، سونوگرافی سینه و برخی آزمایش‌ها را در دوره‌های منظم انجام دهید. سندرم تخمدان پلی کیستیک در اوایل ابتلا علائم خاصی را نشان نمی‌دهد اما همزمان با پیشرفت بیماری ممکن است علائم زیر در فرد نشان داده شود که باید حتما تحت درمان قرار گیرند.

  • لک‌های پوستی بیشتر در صورت و در برخی مواقع در بدن
  • نامنظم شدن بی‌سابقه قاعدگی
  • افزایش وزن بی‌سابقه
  • دردهای شکمی در موارد حاد
  • رشد موهای زائد
  • خونریزی‌های بی سابقه بین قاعدگی
  • ناتوانی در باروری
  • و…

  تشخیص و درمان سندرم تخمدان پلی کیستیک

اگر هریک از علائم بیماری سندرم تخمدان پلی کیستیک در شما ظاهر شد سریعا به پزشک مراجعه کنید. پزشکان متخصص زنان با انجام معاینه، آزمایشات هورمونی، سابقه ژنتیکی و عکس‌های رادیولوژی از نواحی تخمدان، لگن و رحم بیماری را تشخیص می‌دهند. یکی از شایع‌ترین راه‌های درمانی که اکثر متخصصان زنان از آن استفاده می‌کنند داروهای شیمیایی است که متاسفانه این داروها عوارض دیگری دارد که در برخی افراد به شدت نمایان می‌شود، به طوری که فرد دیگر قادر به ادامه درمان نیست. در برخی موارد نیز داروها روی بیمار اثرگذار نیستند.

خوشبختانه پزشکان با مطالعات علمی در زمینه طب سوزنی یک راه درمان بی‌خطر و بدون عوارض را یافتند، که در درمان سندرم تخمدان پلی کیستیک موثر است. این روش درمانی همان طب سوزنی است و در حال حاضر متخصصان طب سوزنی در مرکز طب سوزنی سوزنیران در درمان بیماران سندرم تخمدان پلی کیستیک از این روش استفاده می‌کنند.

درمان سندرم تخمدان پلی کیستیک با طب سوزنی

درست است که بیماری سندرم تخمدان پلی کیستیک یک بیماری جدی است و حتما باید پیگیری و درمان شود اما اولین قدم کنار گذاشتن تمام استرس‌ها و فشارهای روحی روانی است. اگر اطلاعاتی در رابطه با طب سوزنی ندارید می‌توانید مقاله طب سوزنی چیست را در این لینک مطالعه بفرمایید. در درمان تخمدان پلی کیستیک با طب سوزنی، بیمار طی جلساتی که پزشک برای او مشخص می‌کند مراحل درمان را طی می‌کند. در طب سوزنی یک سری نواحی بنا بر علم طب سوزنی، شرایط بیمار و شدت بیماری توسط پزشک مشخص می‌شود که اغلب در نواحی تخمدان هستند.

در طی جلسات درمان، سوزن‌های ظریفی در نقاط مشخص شده وارد می‌شود که در کانال‌های انرژی و هورمون‌های بیمار اثرگذار است. پس از گذشت چند جلسه از درمان، فرد متوجه بهبودی و نظم در قاعدگی می‌شود. تعداد جلسات درمان بسته به هر بیمار متفاوت است و توسط پزشک مشخص می‌شود. متخصصین طب سوزنی پیشنهاد می‌کنند به منظور بهبودی زودتر و انتشار انرژی حاصل از طب سوزنی در بدن فرد، بیمار در طی مراحل درمان با طب سوزنی تحرک بیشتری داشته باشد. بیماران می‌توانند پیاده روی کنند یا حرکات کششی و نرمشی را در منزل انجام دهند.

درمان سندرم تخمدان پلی کیستیک با طب سوزنی
انجام طب سوزنی بر روی نواحی شکمی و رحم جهت درمان سندرم تخمدان پلی کیستیک.

سخن پایانی

دراین مقاله سعی کردیم روش درمان سندرم تخمدان پلی کیستیک با طب سوزنی را برایتان شرح دهیم. اگر مبتلا به این بیماری هستید و از داروهای شیمیایی و گیاهی نتیجه نگرفته‌اید و نیاز به توضیحات بیشتری دارید می‌توانید به مرکز طب سوزنی سوزنیران مراجعه کنید، بهترین پزشکان متخصص طب سوزنی پاسخگوی سوالات شما و آماده ارائه خدمات درمانی هستند.

2 دیدگاه

  1. سلام و وقت بخیر من خانمی هستم که موهای زائد زیر چانه و قسمت ریش در صورتم زیاد هست. ۳۵ سالمه و میخاستم بدونم طب سوزنی میتونه کمکی به من بکنه؟

    1. درود. احتمالا مشکل شما بدلیل اختلال در هورمون هاتون هست که با انجام طب سوزنی عمل تنظیم هورمون ها به نحو احسن انجام میشه. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت نوبت معاینه حضوری میتونید با شماره های مطب در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا