طب سوزنی برای معده: درمان مشکلات معده، روده و گوارش با طب سوزنی

4.8/5 - (59 امتیاز)

روزانه چند دقیقه برای غذا خوردن خود صرف می‌کنید؟ آیا به اندازه کافی غذای خود را می‌جوید؟ با تغییر سبک زندگی از سنتی به مدرن، مشکلات مردم روز به روز بیشتر از قبل شده است. یکی از این مشکلات، تغییر آداب غذا خوردن و ایجاد بیماری ها و مشکلات معده و گوارشی مانند زخم معده است. در این مقاله چند نمونه از مشکلات دستگاه گوارشی که با طب سوزنی درمان می‌شوند را به شما معرفی می‌کنیم.

انواع مشکلات گوارشی

معده دارای قسمت های مختلفی از جمله دوازدهه (قسمت ابتدایی روده باریک) می‌باشد که توسط سیستم دفاعی دقیقی تحت محافظت قرار دارند. زیرا این قسمت ها شدیدا تحت تاثیر ترشحات اسید معده هستند. ضعف سیستم محافظتی قسمت های مختلف معده یا ترشح بیش از حد اسید معده، باعث بروز زخم هایی در دوازدهه میشود (زخم معده). عوامل دیگری مثل میزان جویدن یا مدت زمان حوردن غذا نیز بر ایجاد مشکلات معده و گوارش تاثیر دارند. بر اثر بلعیدن و درست نجویدن یا خوردن سریع غذا نیز مشکلات گوارشی زیادی از جمله موارد زیر ممکن است پدید آید:

  • سرطان کلوم و رکتوم
  • رفلاکس معده
  • التهاب مجاری گوارشی
  • سوزش سردل یا رفلاکس معده
  • سندروم روده تحریک پذیر
  • سرطان معده
  • بیماری کرون
  • عدم توازن باکتری های روده
  • اختلالات شامل زخم
  • کولیت
  • زخم معده

راه حل شما برای درمان بیماری های ذکر شده چیست؟ آیا به دنبال حل این مشکلات بدون استفاده از داروی شیمیایی هستید؟ پیشنهاد ما به شما استفاده از طب سوزنی و امبدینگ در مجهزترین مرکز طب سوزنی تهران است.

طب سوزنی و امبدینگ یکی از کهن‌ترین روش‌های درمان بیماری‌های معده و گوارش میباشند. این روش‌ها نه تنها تاثیرگذاری خارق العاده‌ای دارند، بلکه کاملا طبیعی بوده و تقریبا بدون عوارض جانبی هستند. در ادامه مقاله به بررسی روش درمان چند مورد از این بیماری ها توسط طب سوزنی خواهیم پرداخت.

درمان زخم معده با طب سوزنی

با استفاده از چند سوزن، می‌توان بدون عوارض جانبی و نیاز به داروهای شیمیایی به سوی درمان زخم معده رفت. اما چگونه؟ توسط طب سوزنی، مسیرهای حرکت انرژی یا همان چی؛ از طریق طحال به معده و روده ها تنظیم می‌شود. با انجام این کار، علاوه بر بهبود ترشحات گوارشی، متابولیسم دستگاه گوارش نیز تنظیم می‌شود. بدین ترتیب، استرس شما نیز رفع شده و آرامش عصبی برایتان به ارمغان خواهد آمد.

از دست ندهید: آیا طب سوزنی یک درمان قطعی است؟

درمان رفلاکس معده با طب سوزنی

جاذبه زمین باعث راحت غذا خوردن ما میشود. اما همین جاذبه زمین باعث ایجاد رفلاکس معده نیز خواهد شد. اما چطور؟ بر اساس آموزه های طب شرقی، یکی از دلایل ایجاد رفلاکس معده؛ حرکت انرژی درون دستگاه گوارش برخلاف جاذبه زمین است. بدین ترتیب، هرگاه حرکت انرژی درون دستگاه و لوله گوارش برخلاف جاذبه زمین باشد؛ اختلال‌هایی در عملکرد سیستم گوارش بوجود می‌آید که باعث رفلاکس معده خواهد شد. با استفاده از طب سوزنی، درمانگر مسیر حرکت انرژی در سیستم گوارشی را تصحیح کرده و مانع بروز رفلاکس معده میشود.

درمان یبوست با طب سوزنی

افرادی که دارای رفلاکس معده هستند؛ بدلیل حرکت برعکس انرژی در سیستم گوارششان، یبوست نیز دارند. حرکت رو به بالای انرژی باعث باقی ماندن مواد زائد در روده ها میشود. با انجام طب سوزنی، بر اثر تصحیح حرکت انرژی در لوله گوارش علاوه بر رفع رفلاکس معده؛ یبوست بیمار نیز برطرف می‌شود.

سخن آخر

مشکلات روزمره مردم و کمبود زمان، باعث تند غذا خوردن و درنتیجه ایجاد بیماری های گوارشی و معدوی میشود. برای رفع این مشکلات راه حل های زیادی وجود دارد. اما بهترین و مطمئن‌ترین راه حل، استفاده از طب سوزنی در مجهز ترین مرکز طب سوزنی تهران توسط دکتر سید جعفر محقق میباشد. با انجام طب سوزنی و بدون مصرف هیچگونه داروی شیمیایی و بدون عوارض جانبی میتوانید مشکلات معدوی خود را حل کنید.

در این مقاله درباره بیماری‌های گوارشی و مشکلاتی که ممکن است برای معده شما به وجود آید صحبت کردیم. همان‌طور که گفتیم درمان زخم معده با طب سوزنی، درمان یبوست با طب سوزنی و به طور کلی درمان بیماری‌های گوارشی با طب سوزنی به خوبی انجام می‌شود. جالب توجه است که با طب سوزنی و امبدینگ میتوانید مشکلات چاقی و اضافه وزن خود را نیز حل کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله لاغری با نخ را مطالعه کنید. امیدواریم مطلب فوق برای شما مفید واقع شده باشد. در صورتی که سوالی دارید در بخش نظرات با ما درمیان بگذارید.

سوالات متداول

آیا درمان التهاب معده با طب سوزنی امکان پذیر است؟

درمان التهاب و زخم معده با طب سوزنی بطور کلی امکان پذیر است و پزشکان چینی از دیرباز به کنترل التهاب معده توسط طب سوزنی پرداخته اند. شما میتوانید جهت دریافت اطلاعات کامل تر در این خصوص با متخصصین ما در مرکز طب سوزنی سوزنیران در ارتباط باشید.

درمان التهاب روده با طب سوزنی چقدر موثر است؟

تاثیر طب سوزنی در درمان التهاب روده و بیماریهای گوارشی بستگی به میزان وخامت بیماری شما و موارد دیگری مانند وضعیت جسمانی بیمار دارد. جهت دریافت ویزیت و مشاوره رایگان میتوانید همین حالا از طریق چت واتسپ با متخصصین ما در مرکز سوزنیران در ارتباط باشید.

6 دیدگاه

  1. سلام من دختر 25 ساله ای هستم که بدلیل استرس و فشار های عصبی، معدم عصبی شده. زخم معده ندارم اما وقتی عصبی میشم یا استرس میگیرم معدم غذا رو پس میزنه. ایا این روش درمانی روی وضعیت من تاثیر مثبتی خواهد داشت؟

    1. درود. بله پس از معاینه حضوری توسط پزشک متخصص طب سوزنی و شرح حال گیری از شما، اقداماتی برای کنترل وضعیت شما توسط طب سوزنی انجام میپذیرد. برای دریافت وقت معاینه حضوری میتونید با شماره های مطب در تماس باشید.

  2. سلام خوبید؟ ببخشید یه سوال داشتم
    من وقتی خیلی ناراحت میشم، پر خوری میکنم و معده درد میگیرم. با طب سوزنی میشه این مشکل رو رفع کرد؟

    1. سلام. معمولا به این حالت شما پرخوری عصبی یا اشتهای کاذب گفته میشود. یک سری نقاط حساس در بدن وجود دارد که برای امبدینگ یا طب سوزنی (در گوش) از آن ها استفاده میشود و باعث از بین رفتن اشتهای کاذب در هنگام عصبانیت خواهدشد.

  3. سلام من دختر 19 ساله ای هستم که همیشه یبوست دارم. داروی گیاهی و جشونده معمولا مصرف میکنم ولی تاثیر گذار نیست. ایا طب سوزنی یا امبدینگ کمکی به وضعیت من میکنه؟

    1. سلام. برای درمان یبوست با طب سوزنی ابتدا باید تحت بررسی حضوری توسط پزشک قرار بگیرید. بعد از گرفتن نبض و دیدن زبان و شرح حال گیری از بیمار، پزشک تشخیص میدهد که چند درصد یبوست فرد با طب سوزنی قابل درمان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا